Mobily ve školách: možné řešení problému

Diskuze čtenářů k článku

Blanka  |  17. 07. 2001 19:10

Je to fakt zvláštní.Ne,že by mi vadilo,že mobil vlastní středoškolák či vysokoškolák (to mi přijde vcelku normální),ale na co ho potřebuje žák základní školy,to mi není jasné.Chápu ty kritické životní situace,ale nám takovéhle zprávy také říkali až doma.Proč volat domů,že nestíhám přijít včas,prostě jsem domů přijít musela včas! Já vím,že to zní strašně staromódně (je mi 23 a opravdu nejsem staromódní),ale mně ta civilizace přijde už moc zbytečně přetechnizovaná. Jen prostě doufám,že až budu mít jednou dítě,tak nebude v 10 letech chtít nějakou podobnou hračku jako je mobil nebo co to vůbec zas bude "IN".Učitele plně chápu,že je to může rozčilovat.Na základkách bych to snad i zakázala.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Peska  |  17. 07. 2001 19:10

Naprosto souhlasim. Nevim ktery rodic by oznamoval svym detem umrti babicky po telefonu.... Na zakladkach bych byl take pro zakaz. (Ja bych ale detem nejradeji zakazal i Pokemony videl jsem to jednou....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JackCZ  |  17. 07. 2001 19:10

Jestli se ti zdá civilizace zbytečně přetechnizovaná,tak si bohužel staromódní. Ptát se jestli je mobil tak nutný je trochu zbytečné, vývoj má jasný směr a ty ani nikdo jiný s tím nemůže nic dělat. A buď si jista,že tvé desetileté dítě bude chtít mobil a tebe ani nenapadne ho nekoupit (předpokládám , že nemá už 9 let :))). Pokud teda nebudes zit v jeskyni bez elektriny, ale to asi ne,ze :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
milhaus  |  17. 07. 2001 19:10

Já osobně se domnívám, že by se mělo vypínat vyzvánění. Svůj telefon mám před očima a pokud mi někdo zavolám, dovolím se u přednášejícího a opustím učebnu. Samozřejmě ne každý vyučující to vidí rád, takže telefon raději vždy schovávám. Mám však jeden nepříjemný zážitek, kterému se dnes už jenom směji, ale před půl rokem mi spíš bylo d o pláče. Zkoušející mě vyhodil ze zkoušky jenom proto, že mi přišla SMSka.Diskrétní zapípání,následovalo vyšetřování, komu zapípal,potom přišla výhružka,že zruší termín pro všechny a potom mě vyrazil.Že prý mi někdo mohl poslat odpvědi.Absolutně jsem neměl šanci se se zkoušejícím nějak domluvit.Tak jsem letěl.Ale říká se, že všechno zlé je k něčemu dobré.Od té doby si dávám setsakramentský pozor,abych měl vypnuté vyzvánění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Peska  |  17. 07. 2001 19:10

Ahoj,
jsem trochu zvedavy. Na jake skole se Ti to prosim stalo? Chodim na CVUT FELa mam dojem,ze ucitele mobily toleruji (nekdy az prilis

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan Oliva  |  17. 07. 2001 19:10

Jsem, mimo jiné, i učitel a s žáky máme napsanou dohodu - v hodině se nevolá ani nepíšou SMS, zvonění máme vypnuto (i učitel) a pokud je někomu voláno, dotyčný kývne mobilem a jde si to vyřídit na chodbu. Pochopitelně toto není tolerováno při písemkách a podobných událostech.
Vše to jen jen otázka dohody a slušného chování :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jana Fronková  |  07. 08. 2001 15:33

Jsem také učitelka a mám k Vám, pane kolego, dotazy:   1) Žák kývne mobilem a jde si na chodbu vyřídit hovor - po jeho návratu dotyčnou pasáž vykládané látky pro něj opakujete znovu? Necítíte se tak trochu jako kašpárek?     2) Při odchodu ze třídy a při příchodu ostatní na něj automaticky zaměří pozornost - nevadí Vám toto vyrušování?   3) Co když vám kývne mobilem současně dva a více žáků (kývnutí přeci ještě neznamená, že na mobilu je příchozí hovor, takže leckdo kývne jen proto, aby nebyl považován za outsidera)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Beneš  |  17. 07. 2001 19:10

No, trošku se mi zdá, že je důležitost mobilů přeceňována. Najednou mi připadá, že průměrný student vyhoří dvakrát do roka, sourozenci se mu rodí každý měsíc apod. Myslím, že mobil by měl být v hodinách vypnutý ( existuje i něco jako hlasová schránka, která by měla být určená právě pro důležité zprávy ) a pokud je opravdu něco tak moc důležité, že to musí student vědět během několika vteřin ( záleží na fyzické kondičce profesorského sboru ), tak lze zavolat např. do sekretariátu a přítomný pracovník ( pokud je přítomný ) jistě po posouzení naléhavosti podnikne patřičné kroky.

A co se týče stylu, kdy profesor řekne, že počká až se student vypovídá, tak to opravdu platí jen na ty nejslušnější - dost dobře si dovedu představit studenta-borce, který si získá obdiv tím, že na něj čeká i profesor ...

A k té rychlosti doručování sms ... má osobní zkušenost je taková, že po zapnutí telefonu jsou mi doručeny textovky max. do 2 minut, takže přestávka je dostatečně velkou rezervou.

Martin Beneš ( NULA.cz )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Horák  |  17. 07. 2001 19:10

Souhlasím.. Před 2 roky neměl mobil ze studentů skoro nikdo a najednou je hrozná tragédie pokud by někdo měl odpovědět na SMS s 1/2h spožděním. Inteligentní člověk ví, že když je někomu 14 že je dopoledne asi ve škole a když mu chce volat, má si zjistit jak mají přestávky, jinak se holt dovolá do schránky. Logičtější ale asi je poslat SMS a na tu má každý o přestávce času dost. Většina hovorů jsou stejně nepodstatný blbosti, úmrtí v rodině mi nepřipadá jako moc častá záležitost aby kvůli tomu všichni museli mít zapnutej mobil a čekali na hovor z pohřebního ústavu (trochu černej humor).
Myslím že mobily vypínat nutno není, stačí když nebudou zvonit, ale být učitelem tak studenty vyřizovat hovory v hodině nenechám, protože jinak si budou prozvoňovat mobily navzájem a bavit se couráním na chodbu. Na "blbosti" jsou skrátka přestávky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukas  |  17. 07. 2001 19:10

Ja jsem z anglie a mam telefon protoze tady musi byt a chtel bych aby taky bily u nas .lukas
Je mi 13let

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
puritán  |  17. 07. 2001 19:10

žádné mobily do školy !!! pěkně odevzdat u pana školníka a pak se pěkně učit !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaro  |  17. 07. 2001 19:10

A tebe hodit lvům!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luky  |  17. 07. 2001 19:10

Vyborne, gratuluju, pane Zikmund, tento clanek se Vam opravdu povedl, myslim si, ze kdyby podle nej kazda skola upravila skolni rad, tak je po problemech... Jen tak dal, na MobilManii takoveto clanky chybely, ted jste opravdu nejlepsi!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tommek  |  17. 07. 2001 19:10

Tak by to melo fungovat, ovšem měly by to obe strany pochopit!Ja to stejnak delam tak ,ze mam zapnute vibrační vyzváněni.Kdyz mi přijde sms, tak si ji přečtu v hodině.No a kdyz mi někdo volá tak si zajdu na WC a tam hovor vyřídím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  17. 07. 2001 19:10

Děkuji za projevené uznání. Jen v hlouby duše doufám, že se tato diskuse zase nepromění ve spoustu osobních útoků a urážek.

Chtěl bych, aby se v diskusi k tomuto problému vyjádřily obě strany, ale civilizovaným způsobem.

Snad se to povede.

Martin Zikmund

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Max Power - Ezechiell  |  17. 07. 2001 19:10

Tak nejak jsem to chtel napsat v minule diskusi. Naprosto s vami souhlasim. Jen, aby si to uvedomily obe strany...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  17. 07. 2001 19:10

U nas na VS se na prednaskach toleruji SMS kdyz neni hlasitost telefonu nastavena na max.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  17. 07. 2001 19:10

Návrhy v tomto článku jsou velmi zdařilé.Pokud by se povedlo toto prosadit ve školách vše by bylo v pořádku.Například mému kamarádovi učitelka zabavila mobilní telefon Nokia 8210 a musel si pro ni přijít až jeho otec.Opravdu by mělo záležet na domluvě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lanza  |  17. 07. 2001 19:10

Jo, to je dobrej názor. To by mohlo fungovat, záleží na domluvě, zákazy jsou k ničem a zabavování taky, tím se přece žádný problém nikdy nevyřešil! Já bych si na mobil sáhnout ve škole nenechal. Mimochodem, před přednáškou nebo cvičením většina profesů u nás na VŠ vždy zopakuje, že si máme vypnout mobily. A je to .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  17. 07. 2001 19:10

co je to za skolu (resp. studenty), kdyz Vam to musej neustale opakovat???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor