Motorola ve spojení se světovým designérským studiem Frog představila prototypy nositelné mobilní komunikace blízké budoucnosti.
Na počátku Xelibri ...
Snad všichni světový výrobci si dnes uvědomují, že telefony již nelze jednoduše technologicky odlišit, pouhým přidáním dalších funkcí. Nabídka funkcí, které nabízí lowendový telefon je v současnosti podobná nabídce u manažerských telefonů. Všechny telefony se tak stávají, v uvozovkách, stejně vybavenými a je nutno hledat jinde cestu, jak telefony od sebe výrazně odlišit. Nejjednodušší, ale také nejlevnější cesta vede skrze jejich vzhled. Design je to, co dnes prodává; a to jen díky tomu, že mobilní telefon již není takový zázrak jako v počátcích, ale stal se z něj za dobu jeho existence obyčejný „spotřebák“. Přitom designem lze lehce specifikovat cílovou skupinu a výrobci si tento fakt uvědomují.
Za první vlaštovku lze považovat módní kolekci mobilních telefonů Xelibri od společnosti Siemens. Zde hrál design nejdůležitější roli a to na úkor funkční vybavenosti i ergonomie. Nutno podotknout, že značka Xelibri se všemi směry odklání od zaběhnutého chápání mobilního telefonu jako technického přístroje pro komunikaci. Svou kolekcí jasně naznačila, kudy a jakým směrem se budou ubírat mnozí další výrobci. Telefon v budoucnosti nebude více než módní doplňkem a bude stejně důležitý asi jako barva obleku. Také prodejní místa doznají změn. Již žádné specializované obchody, ale běžný sortiment každého obchoďáku.
... na konci žába!
Motorola také cítí šanci a chce chytit vlak dříve než se pořádně rozjede. A jelikož design hraje v tomto případě veledůležitou roli, nenechala nic náhodě a osud své vize svěřila do povolaných rukou designérského studia Frog. Díky pokročilé miniaturizaci a vyspělým technologiím se v budoucnu potkáme třeba s komunikačními brýlemi a dalšími šílenostmi. Podle vize společnosti Motorola budou všechna zařízení soběstačná a budou s ostatními zařízeními udržovat kontakt. Každá věcička bude vědět co dělá druhá a bude si moci vyžádat také její služby. Při jejich vývoji byl kladen důraz na jejich styl, intuitivnost ovládání a atraktivitu. Vzhledem k tomu, že tisková zpráva o nových nositelných prototypech pochází z 10. března, nelze odhadnout, kdy se s prvními kousky potkáme na pultech obchodů. Snad brzy, ale již dnes si můžete prohlédnout prototypy alespoň na obrázcích.