Motorola je na dobré cestě porazit Nokii a stát se jedničkou na trhu

Motorola a Nokia zveřejnily výsledky hospodaření za uplynulé čtvrtletí. Často to jsou jen čísla a s pozicí na trhu se příliš nehýbe, na předních místech už dlouhý čas ani o chlup. Jenže Motorola roste nevídanou rychlostí a jestli si takové tempo udrží, budeme brzy svědky boje o první místo.

Motorola jede

Motorola oznámila raketový nárůst prodejů (kompletní výsledky hospodaření najdete na této stránce). Tržby společnost vzrostly o rekordních 10,9 miliardy dolarů, pro srovnání za druhé čtvrtletí roku 2005 to bylo 8,4 miliardy. To je meziroční nárůst o 29 procent. Čistý zisk společnosti poskočil o 45 procent na 1,4 miliardy dolarů.

Nejúspěšnější prodeje mobilních telefonů slaví značka Motorola právě nyní. Podařilo se jí prodat 51,9 milionu mobilních telefonů, což je ve srovnání s minulým rokem 53% nárůst a o 12,4 % více než v průběhu prvního čtvrtletí tohoto roku. Motorola předpokládá, že ve třetím čtvrtletí účetního roku 2006 dosáhne tržeb ve výši 10,9 až 11,1 miliardy dolarů. To představuje meziroční nárůst předpokládaných příjmů o 20 až 23 %.

I Nokia zveřejnila výsledky svého hospodaření, kompletní jsou k dispozici na této stránce. Za druhé čtvrtletí prodala 78,4 milonu mobilních telefonů, a to je ve srovnání s růstem prodejů Motoroly „pouze“ o čtyři procenta více než v minulém čtvrtletí letošního roku a o 29 % meziročně. Když se podíváme na peníze, pak zaznamenala Nokia tržby v hodnotě 9,8 miliardy eur, minulý rok to bylo 8 miliard. Nárůst o 22 %.

Opravdu není krása všechno?

Ve středu jsme vás informovali o tom, že Motorol Razr V3 už pracuje v rukách uživatelů po celém světě více než 50 milionů. Dle mého soudu je právě ona „žiletka“ modelem, který zdá se slibný vývoj výrobce nastartoval. Značku pozvedl podobně jako se to kdysi povedlo Sony Ericssonu s modelem T610.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Motorola Razr V3

Celkový koláč podílu na světovém trhu se po zveřejnění zpráv odhaduje následovně: Nokia si stále drží první pozici se čtyřiatřiceti procenty. Motorola nebyla ale ještě nikdy tak blízko jedničce, její podíl je 22 %. Následuje Samsung a LG Electronics, pro někoho možná nečekaně pátý je Sony Ericsson s necelými šesti procenty.

Výrobce

Podíl na trhu

Nokia 34 %
Motorola 22 %
Samsung 7,9 %
LG Electronics 6,9 %
Sony Ericsson 5,9 %

Motorola si získala uživatele zejména svým designem, uživatelským prostředím to rozhodně nebylo. Není divu, s tenoučkou konstrukcí véčka a leptanou klávesnicí přišla jako první. Co na tom, že dnes má Razra každý, přitom dříve si jej dovolila jen smetánka? Motorole se dobře prodává a to jí zajímá. Proto bude v rodině tenkých pokračovat a nástupce K1 už je schválen k prodeji. Nokia je lepší ve výbavě, mnohem více se angažuje v podpoře multimédií – hudební telefony, velkokapacitní úložiště v malých paměťových kartách ve většině nových modelů a fotomobily mnoha megapixelů. Kromě toho funguje právě u Nokie silněji klan vyznavačů značky.

Diskuze (70) Další článek: Tak se fotí Sony Ericssonem P990i

Témata článku: Motorola, Nokia, , Motorola Razr, Motorola Razr V3, Trh, Stát, Pór, Klan, Motor, Motorol