Po téhle Motorole šílel celý svět. Kdo tehdy mohl vědět, že je pro značku labutí písní a posledním opravdovým úspěchem?

Po téhle Motorole šílel celý svět. Kdo tehdy mohl vědět, že je pro značku labutí písní a posledním opravdovým úspěchem?

Plochá leptaná klávesnice a modré podsvícení - další z charakteristických znaků Razru.

Plochá leptaná klávesnice a modré podsvícení - další z charakteristických znaků Razru.

Mluvilo se o futuristickém designu, o luxusu, o inspiraci sci-fi, o dvou úžasných barevných displejích, o dokonale pevné konstrukci, ale také o 14 milimetrech tloušťky, což byla tehdy neuvěřitelná hodnota. Tím spíš pro véčko.

Mluvilo se o futuristickém designu, o luxusu, o inspiraci sci-fi, o dvou úžasných barevných displejích, o dokonale pevné konstrukci, ale také o 14 milimetrech tloušťky, což byla tehdy neuvěřitelná hodnota. Tím spíš pro véčko.

Telefon byl až nekriticky obdivován jako nějaký šperk. Kdo se chtěl tehdy předvést ve společnosti nebo na obchodní schůzce, musel vytáhnout tuhle otvírací břitvu.

Telefon byl až nekriticky obdivován jako nějaký šperk. Kdo se chtěl tehdy předvést ve společnosti nebo na obchodní schůzce, musel vytáhnout tuhle otvírací břitvu.

Když se v říjnu 2004 dostal Razr V3 na český trh, byl s cenovkou 21 tisíc druhým nejdražším telefonem své doby.

Když se v říjnu 2004 dostal Razr V3 na český trh, byl s cenovkou 21 tisíc druhým nejdražším telefonem své doby.

Co na tom, že uživatelské prostředí bylo podivné, nepřehledné a beze změny přejaté od starších modelů značky?

Co na tom, že uživatelské prostředí bylo podivné, nepřehledné a beze změny přejaté od starších modelů značky?

Také se objevovala řada chyb, které Motorola postupně řešila vylepšenými modely.

Také se objevovala řada chyb, které Motorola postupně řešila vylepšenými modely.

V průběhu následujících let přidávala nové funkce, aby udržela kult Žiletky na živu.

V průběhu následujících let přidávala nové funkce, aby udržela kult Žiletky na živu.

Výrobce se snažil slavné jméno vzkřísit ještě o mnoho let později v éře smartphonů, ale prvotní wow efekt z léta 2004 už se nikdy zopakovat nepodařilo.

Výrobce se snažil slavné jméno vzkřísit ještě o mnoho let později v éře smartphonů, ale prvotní wow efekt z léta 2004 už se nikdy zopakovat nepodařilo.

Plochá leptaná klávesnice a modré podsvícení - další z charakteristických znaků Razru.
Mluvilo se o futuristickém designu, o luxusu, o inspiraci sci-fi, o dvou úžasných barevných displejích, o dokonale pevné konstrukci, ale také o 14 milimetrech tloušťky, což byla tehdy neuvěřitelná hodnota. Tím spíš pro véčko.
Telefon byl až nekriticky obdivován jako nějaký šperk. Kdo se chtěl tehdy předvést ve společnosti nebo na obchodní schůzce, musel vytáhnout tuhle otvírací břitvu.
Když se v říjnu 2004 dostal Razr V3 na český trh, byl s cenovkou 21 tisíc druhým nejdražším telefonem své doby.
63
Fotogalerie

Motorola Razr slaví narozeniny. Ne ohebná novinka, ale její legendární předek

Legendární Motorola Razr V3. V červenci 2004 představený telefon tehdy chtěli všichni od stylových manažerů přes nafintěné modelky po teenagery, kteří si nemohli dovolit jeho značnou cenu. Kombinace kovu a jako břitva (anglicky razor) tenkého těla v tehdejším světě bachratých plastových Nokií působila jako zjevení. Teď tato mobilní legenda slaví 16. narozeniny.

Motorola je titánem mobilního telefonování. Historicky první hovor proběhl na přístroji této značky a celé dekády tihle Američané udávali směr. S přelomem tisíciletí světu mobilů vládla Nokia a Motorola jakoby ztrácela dech. Povedl se jí však ještě jeden globální hit: Razr V3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Takhle Razr fotil. Názorná ukázka pokroku, jaký udělala mobilní fotografie za 16 let...

Motorola se snažila z fenoménu vytěžit maximum, přinesla několik speciálních edicí, v následujících letech přišla řada vylepšených a odvozených modelů, ale všechny byly jen slabým stínem původní „Žiletky“. Prodeje slábly, firma (resp. její mobilní divize) měnila majitele, až značka skončila v rukou čínského Lenova. Z jeho továren stále vychází telefony značky Motorola, prodávají se i na našem trhu a sklízí kladné ohlasy od recenzentů i uživatelů.

Nedávno jsme zapnuli redakční Razr V3. Stále má své kouzlo:

Nová doba, nový Razr

V listopadu 2019 se vrátilo i slavné jméno Razr. Výrobce byl odvážný a sáhnul po velmi mladé technologii, ohebném displeji. Razr (2019) tak získal punc průkopnického modelu, znovu jde o velmi drahou stylovku.

Svět se však rozdělil. Jedna část se nechala unést legendou a ohebným displejem, druhá část upozorňuje na kompromisní výbavu. Pokud patříte do první skupiny, novodobý Razr můžete koupit i u nás, jen si od jara drží cenu 40 tisíc korun.

Určitě si přečtěte

Články odjinud