Můj život s Bluetooth: recenze dostupných zařízení

Diskuze čtenářů k článku

Jaroslav Langer  |  20. 05. 2002 11:07

Mám stejně dobré skušenosti s používání bezdrétové komunikace mezi telefonem Nokia 6310 a notebookem. Zkouším využít pro tento přenos i východ GPRS a to se mi zatím nedaří. Nevíte někdo zda je to možno a jak jej nastavit.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kraus  |  04. 05. 2002 21:15

prosim oinformaci kde koupit handsfree bluetooth od motoroly ,

                                              diky martin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Zíka  |  13. 12. 2001 13:39

ahoj potreboval bych vedet jak nastavit hlasovy prikaz pro ovladani hlasem u ericsson 520m a HBH-15.diky   kizina

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JS  |  17. 07. 2001 19:29

Jak dlouhý hovor vydržíHeadset bluetooth?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HonzaP  |  17. 07. 2001 19:29

napsal poutavě proto,že to umí.Jeho zkušenosti se mohou hodit,zvláště,používám-li shodné zařízení pro komunikaci.
Navíc jsem ani netušil,jak dobře dovede spolupracovat Nokia Data Suite for 6210 verze4.05 s "modrým zubem",dokud jsem to nevyzkoušel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.F.K.  |  17. 07. 2001 19:29

Máte pěkný obrázek k upoutávce na článek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří  |  17. 07. 2001 19:29

Zase je neco, co bylo drive, je asi lepsi, ale zel mene rozsirene - hlavne u mobilnich tel. - AirPort od Apple.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  08. 09. 2001 11:17

Airport bych podobně jako technologii Wi-Fi nechápal jako přímou technologii Bluetooth. Bluetooth je totiž energeticky dost nenáročná technologie, takže se hodí do mobilních zařízení napájených bateriemi. Právě proto se u mobilů Airport nebo Wi-fi asi nikdy neujme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  17. 07. 2001 19:29

Prosím o informaci, zda lze v ČR pořídit těžkou hands free sadu do auta komunikující s mobilem pomocí Bluetooth.
Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radomil Ondruch  |  17. 07. 2001 19:29

Vážení v konferenci,

obracím se na Vás jako na odborníky, s dotazem:

existuje mobilní telefon (nebo řešení včetně Bloetooth) který může používat osoba bez možnosti pohybu rukou. Jde o to, že je třeba:

1) zvenčí se dovolat na mobil invalidní osoby, mobil musí sám zvednout, hovor musí být slyšet z volně položeného mobilu vedle osoby např. na lůžku nebo ze sluchátka a a po zavěšení zvenčí rovněž mobil zavěsí. Alespoň toto by stačilo pro komunikaci zvenčí.

2) Invalidní osoba pouze hlasem bez stisku jakéhokoliv tlačítka aktivuje mobil a zvolí číslo.

Za jakékoliv informace v tomto směru děkuji. Podotýkám, že ani pevné telefony tyto funkce nemají včetně Siemens Gigasetu, který zdánlivě tyto funkce inzeruje, ale nefungují.

S pozdravem

Ondruch

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor Kánia  |  17. 07. 2001 19:29

"prostá komunikační PC karta" za vice nez 8 tisic???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 19:29

Jako prostou komunikační kartu beru i kombinované karty LAN+modem a tam se často pohybujeme hodně nad osm tisíc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  17. 07. 2001 19:29

Zajímalo by mě něco jiného - podle standardu bluetooth je možné vytvořit několik hovorů najednou. Bluetooth je také podle standardu Multipoint řešení.
Takže logická otázka vzniklá z průniíku těchto množin - je možné udělat koferenci, tedy jeden modul v telefonu a třeba dvě sluchátka? To by myslím celé řešení ještě více zužitkovalo.
Nikde jsem o tom ale nečetl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 19:29

Jenom standard nestačí, záleží na profilech, které jednotlivá zařízení podporují. Myslím, že pro konferenci by byla nutná podpora profilu "Intercom", a ten zařízení, které jsme měli k dispozici, nepodporují.

Ale to je pouze moje domněnka, může to být jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jana B.  |  17. 07. 2001 19:29

IBM subnotebook ThinkPad X Series má Compact Flash slot, jak se můžete přesvědčit např. na straně
http://www-5.ibm.com/cz/cz/new/index_xseries.html.
Některé řady IBM notebooků (X Series, T Series a Ap Series) mají v horní liště nad displejem port, do kterého se dá zasadit Blutooth UltraPort Module. Tento modul je tak chytře dělaný, že balení obsahuje ještě stojánek, USB adapter a kabel a tím pádem je možné ho využívat i u dalších řad ThinkPadů a NetVist přes USB port. Modul stojí 8381 Kč i s DPH, dodávka trvá 3-4 týdny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 19:29

Děkuji za upřesnění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alien  |  17. 07. 2001 19:29

Mě by se to velmi líbilo,ještě aby se do toho zapojilo více výrobců,než jen Nokia a Ericsson.Asi to ještě chvíli bude trvat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 19:29

Výrobců je celkem dost, na této adrese najdete seznam 250 již schválených zařízení. Problém zatím je, že většina z nich se ještě neprodává a ten malý zbytek jen mimo naši republiku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alien  |  17. 07. 2001 19:29

No právě jde o to,že u nás se nic nedá zatím sehnat a když jo ,tak je to úžasně drahé...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skye  |  17. 07. 2001 19:29

Článek je celkem zajímavý. Ten zubařský set k Nokii misto infra je vážně super. Osm tisic navic neni oproti sluchatku AZ TAK silena cena, ikdyz je to samozrejme mnoho. Nevite nahodou, jestli Bluetooth uz podoporuji i nektere Palmy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 19:29

Palmy samotné Bluetooth nepodporují, existují ale přídavná řešení.

Palm před několika dny na Bluetooth Congressu v Monte Carlu představil podporu pro své nové modely m500/505. Koncem roku se objeví komunikační SD karta, která v nich Bluetooth zpřístupní.

Pro současné Palmy řady V existuje doplněk Blue5, který vyrábí firma Tactel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Zámečník  |  17. 07. 2001 19:29

V Japonsku už by měl být každou chvíli dostupný Memory Stick s integrovaným čipem Bluetooth. Cena se má pohybovat kolem 120USD.

Mimochodem nově připravovaný čip od Motoroly - Dragonball MX1 pro Palm by měl Bluetooth obsahovat přímo ve svém jádru. Dostupnost? Přibližně za rok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skye  |  17. 07. 2001 19:29

S tim Memory Stickem jste mi udelal radost. Premyslim totiz o koupi Palmu a vypada to, ze se rozhodnu pro Sony Clié. Za nizsi cenu nabizi prakticky totez co Palm 505.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Zámečník  |  17. 07. 2001 19:29

No, podle mě toho umí Sony Clié sakra víc. Především má displej s větším rozlišením a lepší multimediální podporu - je to přeci Sony. Jedinou nevýhodou je větší hmotnost a starší Palm OS 3.5 oproti 4.0 u m505. Já doporučuju Clié a taky že o něm uvažuju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skye  |  17. 07. 2001 19:29

Palm 505ka je navic drazsi...co se tyka rozmeru, tak nevim - Clie jeste na vlastni oci nevidel a tak nemohu uplne posoudit, nicmene kolegove v praci maji Palma V a ten mi rozmerove vyhovuje. Co
se tyka PalmOS - jestli se nepletu, tak se da do Clie flashnout novejsi...Zasadni problemem vsak zustava otazka servisu. I kdyz by se melo jednat o spolehlivy vyrobek, tak je to preci jenom novinka a Sony navic oficialne Clié nedovazi. Otazkou je take cena - nekde si mluvi o 12 500 (s DPH ci bez?), ale videl jsem ji i nabizet tusim ze za 11 500 bez DPH. Take si myslim, ze Clié neni uplne konkurentem 505ky jako spis Visoru DeLuxe. Dost mozna se tedy rozhodnu pro Clié, nicmene si jeste radsi tak 3 tydny pockam. Pane Zamecniku, jestlize budete mit nejake informace o solidni nabidce, ci si snad v nejblizsi dobe Clié koupite ozvete se mi prosim na mail. Rad bych vedel do ceho pujdu. Dekuju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlado  |  17. 07. 2001 19:29

Na slovensku sa predava ercson sluchatko za 16.000 SK, to je cena noveho mobilu R520. JE to podla mna strasne strasne drahe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor