MyCube N110: chytrý telefon pro náročné

Diskuze čtenářů k článku

H.A.Z.I.  |  25. 12. 2003 17:46

Ta  antena na tom je uplne hnusna.Jinak tomu chyby BlueTooth coz by takovej telefon mohl mit a displej mohl byt TFD ale zase kam se na nej hrabe P800 ,P900 uz ne ta je mnohem lepsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dexter  |  25. 12. 2003 09:33

velke rozmery a nevkusny design psijde mi to jako nepovedeny hybrid

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milovník Oskara  |  25. 12. 2003 08:42

Proc "utesene pribyva"?
Vzdyt ty sracky nikdo nechce. T-Mobile je vyhnal a ted Vodafone.
Je to totalni shit, ta Vam jeste nedoslo? A hlavne neplacejte, jak "treti verze" spasi svet.

Mam nedbytny pocit, ze nejvic je z M$ vyprdolena redakce Mobilmania/Zive.

Ti by si snad dali Wokenice implementovat i do kebule.
Pokud je tam uz nemaji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  25. 12. 2003 10:40

Máme jiný názor než vy - ale samozřejmě vám kvůli tomu, že s námi nesouhlasíte, nebudeme nadávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
j@kommo  |  25. 12. 2003 11:00

Dalsi ukazka toho, ze uspesni byvaji casto nenavideni. Ale vsadim se, ze do deseti let budes i ty mit telefon s OS od MS :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Pilát  |  25. 12. 2003 11:53

No chlapce, obavam se ze se dost mylis.  Znam dost lidi, kterym se libi super vybaveny Sharp Zaurus s klavesnici, ale bezi na Linuxu. Problem. Naucit ho cesky - vyloucene. Sehnat kvalitni program - vyloucene.

Nebo dalsi pripad - SE P-900. Uzasny mobil, uzasny design, uzasna technologie. Sam bych za nej dal treba 40 000, kdyby nemel jednu jedinou drobnou vadu - nepouzitelny OS.

Nejsem rozhodne obdivovatelem MrkvoSoftu, ale jsem uzivatel, ktery za sve penize chce maximum. Pro ktery mobilni OS existuje nejvice programu? Ve kterem funguje bezchybne ceska lokalizace? Pro ktery OS vyviji sve programy nejvice "tretich" vyvojaru? Odpovim si sam. Je to Windows Mobile 2003. Je mi uplne jedno, jestli je to OS od Billa Gatese nebo od Belzebuba. Chci maximalni vyber rozsirujicich programu. Tim spise, ze ani pro WM-2003 v tom obrovsem mnozstvi softu casto neni presne to co chci. V softu pro Symbian neni totiz vubec nic co by stalo za rec.

No a to uz vubec nemluvim o tom, ze treba MDA II je levnejsi nez P-900. To skutecne nepotrebuje komentar. Takze pokud si myslis, ze komunikatory s WM 2003 nokdo nechce, tak se ukrutne mylis. Ja bych spis rekl, ze zakaznici cekaji, na dostatecne kvalitni HW. Treba se dockaji s LG SC-8000.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
j@kommo  |  25. 12. 2003 17:26

Nazdar Marinaku, priste mi na letisti ukazes telefon :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Pilát  |  26. 12. 2003 15:47

Cau Jirko,

no rad bych, ale jeste ho parchanti neprodavani.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.  |  27. 12. 2003 17:02

nejsem jirka, ale jakub :)) he, ja jsem na mikulasske dopadl lip, ney jirka..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Pilát  |  27. 12. 2003 18:38

Aha, promin, ja jen ze s Jirkou diskutujeme co za telefon....

No, na Mikulase to bylo dobry, ja vydrzel az do konce (cca 5:00) a byla to slusna parba. Na zaver jsme se tam jeste malem porvali s chlapem co delal ten ohnostroj, protoze napadl Lidu a chtel aby mu natocila dalsi pivo. Jinak myslim ze Mirecek vybral super kapelu. Hrali skvele. Nevim jak dopadl Jirka, ale treba Patrik se nam ztratil asi ve dve a pak se zbudil rano lehce znecisten v loznici na tesku. Dopoledne po sobe musel uklizet a do kanclu dorazil a z v pet odpoledne

Doufam, ze to zase brzy zopakujeme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
j@kommo  |  28. 12. 2003 11:27

jasne, hned v unoru :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlk  |  25. 12. 2003 17:49

mohu se zeptat, proc je podle Vas p900 nepouzitelny ??? Sam jsem nejprve mel N7650, rychle menil za MDA ale to jsem prave kvuli OS velmi rychle vymenil za P800 a nyni za P900 ... z pohledu uzivatele a programatora neznam lepsi OS ... neznam aplikaci, ktera by pro P900 neexistovala a pokud si neco chci napsat sam, JDK Symbian je na uplne urovni ne MS Framework zminovany nize ...

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Pilát  |  26. 12. 2003 15:45

No, osobnim take nejsem moc nadsem ale Kdyz se podivate treba na www.pocketgear.com, tak zjistite, ze pro WinCE existuji radove stovky tisic programu. Jiste, mnohe jsou spise k smichu, ale jejich procentuelni zastoupeni je urcite mensi nez u programu pro Symbian. Tech ale existuji radove stovky a to mozna prehanim. Me se Symbian take libi a rad bych mu dal prednost. Verim, ze vyvoj aplikaci pro Symbian ne radove jednodusi, verim, ze je pokrokovejsi, verim ze je pametove i vykonove uspornejsi, ale neexistuji na nem  programy ktere chci. Tady jsou emoce stranou, tento OS proste nesplnuje moje zakladni pozadavky.

No a kdyz uz je rec o tom co za programy pro Symbian neexituje tak se to da shrnout slovy ze vse krome hracicek. Napriklad neexistuji kvalitni klienty pro SSH, FTP, SFTP a SCP, neexituje HTML editor se zvyraznovanim syntaxe (o PHP nemluve), neexistuji zadne mapove prohlizece vektorovych ani bitmapovych map (spoluprace s GPS je snem), Opera pro Symbian má primo tragickou podporu Javy, neexistují databazove klienty a tak by se dalo pokracovat hodne dlouho. Symbian je jiste super OS pro chytre telefony a kazdy si jiste rad nainstaluje uzasny software na pripominani vyroci v rodine, ale komunikator se prece jen trochu jina kategorie zarizeni.

No a na zaver si dovolim odkazat na dva programky, ktere jasne predvedou jak propasny je rozdil mezi obema OS.

  • WinPilot (www.winpilot.com) je vysoce propracovavy SW pro planovani a provedeni letu VFR. Verze pro je naopak urcena pro plachtere a svou komplexnosti plne nahradi specializovane zarizeni (tzv. optimalizator), ktery normalen stoji radove 100 000,- Kc.

  • StarCaddy (http://www.starcaddy.com/) je jeden z mnoha velice kvalitnich programu pro golfisty. Nejen ze pocita score a obsahuje 3D mapky hrist, ale dokonce ve spojeni s GPS dokaze neustale upravovat statisticke informace o tom, jak se vam dari rany (vzdalenost, fales) ruznymi holemi v ruznych podminkach (do kopce, z kopce, bokem ke svahu,...) a pote vam vzdy presne nabidne hul se kterou by jste meli pro nasledujici ranu dosahnout pozadovaneho uderu. Na turnajich je to samozrejme zakazane, ale pro trenink a dulezitou analyzu vlastni hry naprosto neocenitlne.

  • Znovu opakuji, ze mne to ale moc netesi radeji bych ve sve kapse videl zazireni ve stylu N-9210 v designu a velikosti Psionu 5MX s barevnym dispejem 640x320, s integrovanym BlueTooth, IR, GPRS, GSM, GPS a WiFi modulem, interrovynou CF a SDIO kartou, vydrzi desitek hodin, bezicim na OS Symbian, ale skutecnost je bohuzel takova, ze budu muset volit mezi zarizenimi jako je MDA -II, LG SC-8000 a ta hračka o které se zmiňuje tento článek.

    Nebo si snad nekdo mysli, ze idealem komunikatoru je Nokie 7700 ?

     

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Rene Stein  |  25. 12. 2003 12:12

    Vase "argumenty" proti Windows mobile jsou opravdu "presvedcive" a "padne", od dezinterpretace kratkych zprav o prubehu spoluprace mezi MS a globalnimi telekomunikacnimi skupinami k urazeni redakci Zive a Mobilmanie. Vyzkousel jste vubec nekdy alespon jedno zarizeni s Windows Mobile 2003?

    Pokud byste tak ucinil, tak byste vedel, ze:

    1) Windows mobile 2003 obsahuji kompaktni verzi jednoho z nejkvalitnejsich behovych prostredi (i vyvojovych) s nazvem .NET Framework. .NET Framework umoznuje napriklad snadny vyvoj aplikaci, ktere komunikuji s heterogennimi datovymi zdroji na ruznych platformach pomoci WWW sluzeb. Aplikace jsou diky nemu take bezpecnejsi a obsahuji mene tradicnich programatorskych chyb (Buffer overflow, nekorektni uvolnovani pameti). O techto vlastnostech by se dal ale napsat cely clanek.

    2) Po platformu Windows Mobile 2003 vznika neustale nepreberne mnozstvi novych aplikacci ruzne kvality s mnoha typy licencnich modelu, takze si vybere opravdu kazdy. Napr. Symbian i pres velkou podporu Nokie na tom tak dobre stale neni.

    3) Aplikace dodavane standardne s OS Windows Mobile 2003 jsou IMHO take velmi kvalitni (napr. IE).

    Vyse zminene vlastnosti prispivaji k narustu penetrace zarizeni s operacnim systemem Windows Mobile 2003.  Ruzne spolecnosti v totmto roce zacali ve velke mire pro sve obchodni zastupce nakupovat MDA a jina zarizeni s operacnim systemem od MS.

     Duvody jsou zrejme:

    1)Na zalezitosti, jakymi jsou sber dat ci on-line objednavky v terenu, neni nutne a ani zadouci nosit s sebou tezky a neskladny notebook, ktery obsahuje procesor s vypocetnim vykonem P4

    2) Obchodni zastupce neni vetsinou technicky fajnsmekr a uvita zarizeni, ve kterem je znamy OS Windows.

    3) Zarizeni muze obsahovat rychle dostupna off-line data nebo muze v pripade potreby ziskat pres GPRS pripojeni aktualni data ze serveru. Merge varianta replikace pro PDA zarizeni je podporovana databazovym serverem MSSQL. Pro PDA existuje CE verze MSSQL serveru.

    Rene Stein

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Rene Stein  |  25. 12. 2003 12:14

    Takto je to spravne :)

    Ruzne spolecnosti v totmto roce zacaly ve velke mire pro sve obchodni zastupce nakupovat MDA ...

     

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Pavel  |  26. 12. 2003 22:34

    Clovece, fakt takovehle propagande veris aspon ty sam ?
    Vzledem k tomu ze je Vanocni cas, pripojim se k duchu prvniho prispevku - paneboze, uz zase nas nekdo musi presvedcovat jak je Windows Mobile uzasny system ?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Rene Stein  |  27. 12. 2003 12:59

    Dobry den,

    ve svem prispevku jsem napsal a podlozil fakty, proc si myslim, ze Windows Mobile 2003 je kvalitni operacni system, ktery se urcite bude stale vice prosazovat. Vy jste ve Vasem prispevku neuvedl ani jeden protiargument, pouze jste se zaradil do falangy za prvniho pisatele, ktery svuj primitivni prispevek naplnil fekalnimi emocemi e urazkami. Nevim, co je na mem prispevku propagandistickeho - (compact) NET Framework denne pouzivam, v nasi firme pozorujeme narust zajmu o Windows Mobile ze strany firem. Urcite nejsem nekriticky obdivovatel technologii Microsoftu, ale :NET Framework je opravdu velmi kvalitni technologie, ktera se sice nechala inspirovat Javou, ale nyni je to tak, ze .NET Framework pripravovana JAVA 1.5 Tiger v kvalite jen pomalu dohani...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    ufik  |  25. 12. 2003 12:54

    Ano .net framework je takovy zazrak, ze vetsina vyrobcu mobilnich telefonu pouziva J2ME.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Rene Stein  |  25. 12. 2003 13:23

    Opet vystrel od boku:)

    J2ME specifikace byla drive nez compact .NET Framework a navic je alespon v profilu MIDP 1.0 (2.0) zamerena na zarizeni se slabym HW. Vyhodou je samozrejme to, ze JVM bezi takrka na vsech existujicich mobilnich telefonech, ale na ukor kvality uzivatelskeho rozhrani, dale v ni chybi nativni podpora pro XML (MIDP 1.0) ci kvalitni datove uloziste (RecordStore je IMHO opravdu nepodarena trida).

    Compact .NET Framework vyzaduje sice silnejsi HW, ale programy, ktere jej vyuzivaji, maji kvalitni uzivatelske rozhrani, dobrou podporu pro XML a dokazi operovat nad ruznymi datovymi zdroji. Pomoci P/Invoke lze take vyuzivat nativniho potencialu cilove platformy.Tohle ale asi neni vhodne tema pro internetovou diskuzi, ale spise namet na nejaky komparativni clanek.

    Jeste pro jistotu upozornuji, ze mym cilem neni vyvolat nejaky nesmyslny flamewar na tema MS versus zbytek sveta, proto berte tento prispevek pouze jako vyjadreni mych osobnich preferenci vytvorenych na zaklade znalosti obou vyvojovych prostredi.

    Rene Stein

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    vlk  |  25. 12. 2003 17:48

    ano, do jiste miry mate pravdu ... ale zkusil jste treba nekdy Symbian JDK ??? Pokud ne, doporucuji, protoze to, co zde vynasite do nebe je naproustou samozrejmosti ... a z pohledu programatora je Symbian uhledne napsana diplomka zatimco MS je naskbany sesit ...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    gralig  |  26. 12. 2003 22:39

    Platforma .NET je nepovedeny pokus MS dobyt ten kus sw sveta kde je Java, jenze .NET platforma nemuze nahradit Javu z mnoha duvodu, napirklad jen proto ze ma daleko vetsi HW naroky a navic funguje uspokojive jen na MS OS. Nejsem zaryty linuxak, pouzivam OS Win2k, ale serverove aplikace a veci pro mobil pisu v Jave, lepsi cesta proste neni ;o)

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor