MyGuide 3100: levně proti TomTomu (test)

MyGuide řady 3100 je levná přenosná autonavigace. Uvnitř naviguje klon výborné softwarové navigace iGo, přidává se dobré mapové pokrytí a ještě jednou nízká cena.
Kapitoly článku

Klíčové vlastnosti

  • nízká cena
  • malé rozměry
  • dobré konstrukční zpracování
  • kvalitní navigace
  • podrobné mapy

Hlavní nedostatky

  • nažloutlý displej
  • krátký napájecí kabel
  • horší manipulace s držákem
  • pomalejší procesor
  • menší citlivost GPS přijímače

MyGuide 3100: ve zkratce
cena 6 100 až 8 500 Kč
typ navigace přenosná navigace
rozměry 100 × 76 × 22 mm
hmotnost 185 g
GPS přijímač Centrality, 20 kanálů
displej 70 × 52 mm, 320 × 240 bodů, 65 tisíc barev,
aktivní, TFT, dotykový
paměť flash, paměťová karta (SD)
mapy České republiky Tele Atlas
mapy Slovenska Conan
3D zobrazení mapy ano
česká nabídka ano
česká hlasová navigace ano
doprava RDS-TMC ne
Podrobné parametry najdete v katalogu autonavigací

MyGuide řady 3100 je jednoduchý přenosný navigační přístroj do auta. Za poměrně nízkou cenu nabídne výborné mapové pokrytí a slušnou navigační aplikaci. V České republice se prodává ve dvou variantách. Model MyGuide 3120 pokrývá Českou republiku a východní Evropu, na internetu jsem ho našel za 6 100 Kč. Vyšší MyGuide 3160, který jsem testoval, obsahuje mapy kompletní Evropy a stojí kolem 8 500 Kč.

Doplněno: Regionální MyGuide 3120 se v České republice neprodává oficiálně, prostřednictvím autorizovaného distributora. Je proto nutné počítat s možností horšího uplatňování záruky apod.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MyGuide řady 3100

Proti komu a čemu

Když se dívám na MyGuide 3100 vidím TomTom One nebo základní model Garminu Nüvi. Anebo z větší dálky v podstatě každou jinou přenosnou navigaci, která se ovládá výhradně prostřednictvím dotykového displeje. Výrobci tady nemohou příliš zapojit fantazii, vzhled a konstrukce je daná. Jde mi ale spíš o místo na trhu, kde MyGuide 3100 patří přesně do kategorie, kde jsou i zmiňované konkurenční přístroje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Několik oficiálních obrázků

Přístroj měří 100 × 76 × 22 mm a hned to můžeme porovnat s TomTomem One a jeho rozměry 96 × 82 × 25 mm. Pár milimetrů rozdílu se v autě rozhodně ztratí. Také hmotnost 185 g příliš nepřevyšuje TomTom s jeho 175 g. Tělo přístroje je vyrobeno z pevného plastu, který nemá žádné sklony k prohýbání a nepříjemným zvukovým projevům. V zadní části je plast tmavý, okraje kolem displejem mají stříbrnou barvu.

Klepněte pro větší obrázek
MyGuide v ruce pro porovnání velikosti

Na těle navigátoru je pouze jeden ovládací prvek, tlačítko vypínače. Tři sekundy se musí podržet pro zapnutí a sekundu pro vypnutí přístroje. Všechny ostatní operace zůstávají na dotykovém displeji. Je myslím škoda, že výrobci úplně rezignovali na hardwarová tlačítka. Při jízdě, kdy je potřeba jisté ovládání, mají ovládací prvky, které se dají nahmatat, velkou výhodu proti tlačítkům nakresleným na displeji. Stejného přístupu se bohužel drží téměř všichni výrobci.

Klepněte pro větší obrázek
Nic víc než vypínač není potřeba

Když už jsme u vypínače a zároveň u MyGuide, musím poznamenat, že přístroj se na rozdíl od některých předchozích modelů chová vzorně. Zapnutí jej uvede přesně do stavu, ve kterém byl před předchozím vypnutím. Vypínač ho tedy nevyresetuje a není nutné pokaždé čekat na naběhnutí systému a potom ještě na spuštění navigační aplikace a zadání původního cíle cesty.

RDS? Nevěřím

MyGuide 3100 a modely v této řadě jsou – ostatně jako všechny další přenosné navigace této značky – přístroje postavené na platformě Windows CE. Výrobce v takovém případě koupí hardwarovou krabičku s vestavěným počítačem a nahraje do ní navigační software. Na štítek nechá vytisknout své logo a přenosná navigace je na světě. Nemyslím ale, že to je špatný postup. Díky němu se ceny přenosných navigací dostaly velmi nízko a navigátory jsou dostupné téměř každému.

Navigační aplikace je u MyGuide nahraná na gigabajtové paměťové kartě formátu SD. Zasouvá se do slotu na pravé straně a zřejmě ji nikdy nebudete vytahovat. Pod slotem je zdířka pro připojení sluchátek, které v tomto modelu poslouží jen pro poslech hlasových instrukcí. MyGuide totiž neobsahuje MP3 přehrávač. Ještě kousek níž je zdířka pro nabíječku. Nejde mi moc do hlavy, kam se zapojuje přijímač RDS-TMC, který by měl být dostupný jako dokoupitelné příslušenství. Vzhledem k tomu, že pro něj nevidím žádnou zdířku a nepíše o něm ani uživatelská příručka, zdráhám se věřit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Slot pro kartu a konektory na pravém boku • vysunutá karta

Prostřednictvím malého USB konektoru lze MyGuide propojit s počítačem. Systém Windows CE dokáže využít stejný komunikační program Active Sync jako PDA s Windows Mobile. Potom se z počítače dostanete do paměti přístroje i na paměťovou kartu. Můžete tak hromadně importovat body zájmu anebo třeba nahrát lepší hlasové povely do navigace.

Klepněte pro větší obrázek
K propojení s počítačem stačí běžný USB kabel

Zbývá ještě jeden ovládací prvek: MyGuide resetovací otvor změnil na opravdové tlačítko. Je zapuštěné do zadní plochy, ale dá se stisknout prstem. Při testu jsem ho vůbec nepotřeboval, navigace byla velmi stabilní. Kousek vedle je zlatý konektor pro připojení externí antény.

Klepněte pro větší obrázek
Do prohlubně se zakousne držák


Článek pokračuje v další kapitole: displej, instalace do auta, výkon a citlivost, systém

Témata článku: , , Tom, Pravý roh, Stejné prostředí, , Nepříjemný zvuk, Test, Astra, Pro +