Na Instagramu půjde přímo zakoupit zobrazené zboží. Zatím jen v USA

Instagram zahájil testování nové funkce Checkout, která umožní přímo v rámci této sociální sítě zakoupit zboží zobrazené na fotografii. Uživatel pouze klepne na zobrazený odkaz, který ho rovnou přesměruje do platební brány. Zde bude moci zaplatit buď klasicky bankovní kartou nebo přes PayPal. Novinka je zatím dostupná pouze vybraným uživatelům ve Spojených státech.

Klepněte pro větší obrázek
Ukázka procesu nákupu přes funkci Checkout v rámci Instagramu

Sponzorované placené příspěvky nebo příběhy jsou už nyní velkým fenoménem Instagramu. V případě propagace konkrétního zboží vás ale dosud síť vždy přesměrovala na internetovou stránku nebo do e-shopu, kde jste mohli následně nákup provést. Nyní bude vše pohodlněji integrováno v rámci sociální sítě. Instagram samozřejmě z takového nákupu dostane vyšší provizi než za pouhý proklik.

Nákup zboží nebude fungovat automaticky u všech sponzorovaných fotek. Instagram se na začátku spojil zhruba s dvěma desítkami značek, jejichž zboží půjde touto cestou zakoupit. Jsou mezi nimi například řetězce s oblečením H&M a Zara, sportovní značky Nike a Adidas, nebo výrobci luxusní módy a doplňků Dior, Prada a Michael Kors. Pokud se Instagramu přímé nákupy osvědčí, jistě brzy přidá další partnery a funkci Checkout nabídne i v jiných zemích.

Diskuze (1) Další článek: Samsung Galaxy A20 se zhlédl v modelu M20. Dostane AMOLED a menší baterii

Témata článku: , , , , , Nákup, Sociální síť, Dior, Checkout, H & amp, Michael Korzo, Zboží, Zak