Na mobily jsme opatrnější. Každý třetí zákazník k telefonu kupuje ochranný kryt

Na mobily jsme opatrnější. Každý třetí zákazník k telefonu kupuje ochranný kryt

Ke svým telefonům se chováme zodpovědněji, minimálně k těm nově zakoupeným. Každý třetí zákazník si k nově pořizovanému telefonu přikoupí rovnou některou z forem jeho ochrany – ať už fólii, krycí sklo nebo zadní kryt. Vyplývá to z údajů českého prodejce elektroniky Datart.

Nejčastější formou ochrany jsou podle Datartu krycí fólie na displej, které zároveň patří k cenově nejdostupnějšímu ochrannému příslušenství – cena se pohybuje obvykle od 100 Kč do pětistovky. O něco dražší jsou displejová krycí skla, ta lze sehnat většinou okolo tisíce korun. V podobné hladině lze zakoupit i zadní kryt telefonu. Na výběr jsou nejčastěji různé formy plastu. Kožená pouzdra, stejně jako ta otevírací už jsou dražší a také méně žádaná.

Další formou ochrany mobilního telefonu je pojištění. Pojistit si přímo u prodejce můžete obvykle rozbití buď konkrétní součástky – nejčastěji displeje a zad – nebo rovnou celý telefon včetně jeho odcizení. U Datartu možnost pojištění mobilního telefonu letos využil zhruba každý patnáctý zákazník, zatímco loni jen jeden z pětadvaceti.

„Nejčastěji lidé nakupují pojištění na dva roky pro mobilní telefony v cenovém rozmezí od 4 do 8 tisíc korun,“ uvedla Eva Kočicová, mluvčí značky Datart. Průměrná cena telefonu prodávaného v Datartu je 4 700 korun. Oproti loňskému roku vzrostla o více než 10 procent.

Diskuze (11) Další článek: Už se to blíží! Souhrn informací o iPhonech 12: varianty, výbava a ceny

Témata článku: Příslušenství, Krycí sklo, Datart, Fólie, Pojištění, Mobilní telefon, Kryt, Ochranný kryt, Zadní kryt, Eva, Zákazníci, Eva Kočicová


Určitě si přečtěte