Operátoři tradičně po Novém roce zveřejnili statistiky provozu ve svých mobilních sítích. Sledují se tři hlavní ukazatelé – počet hovorů, počet poslaných SMS a objem přenesených dat. Z novoroční statistiky všech tří velkých operátorů vyplývá, že SMS ustupují ve prospěch internetových messengerů, počet hovorů zůstává zhruba na stejné úrovni jako předešlý Silvestr.

O2 vydalo k silvestrovskému provozu ve své síti infografiku
Pokud se zprůměrují údaje od operátorů T-Mobile, O2 a Vodafone, vychází nám, že datový provoz na Silvestra a zkraje Nového roku v operátorských sítích meziročně narostl o 19 %. Počty SMS (i multimediálních MMS) u všech operátorů poměrně výrazně poklesly.
Jiná špička na zprávy a na hovory
Počet spojených hovorů (v tomto případě operátoři neevidují počet provolaných minut, protože novoroční hovory bývají obvykle krátké) se u jednotlivých operátorů lišil, zjednodušeně lze ale říct, že počet hlasových spojení zůstal zhruba na stejné úrovni jako loni.
Provoz v operátorských sítích na Silvestra 2021 / Nový rok 2022:
Operátor |
Počet hovorů (mil.) |
Meziroční změna |
Počet SMS (mil.) |
Meziroční změna |
Počet MMS |
Meziroční změna |
Objem spotřebovaných dat (meziroční změna) |
T-Mobile |
21,8 |
-2 % |
7,2 |
-11 % |
177 650 |
-14 % |
+5 % |
O2 |
16,4 |
-0,8 % |
7,6 |
-8 % |
214 100 |
-16 % |
+28 % |
Vodafone |
16,8 |
+4 % |
5,2 |
-12 % |
70 900 |
-22 % |
+25 % |
U jednotlivých typů služeb se lišila také jejich špička. Zatímco datový provoz narostl u všech tří operátorů nejvíce mezi 21. a 22. hodinou na Silvestra, nejvytíženější pro hovory byly sítě tradičně od půlnoci do jedné hodiny ranní Nového roku. Operátoři nezaznamenali v souvislosti se zvýšeným provozem žádné výpadky.
Jak aktivovat eSIM u Vodafonu: