rad cer
rad cer
26. 3. 2025 • 7:57

zda sa, ze zoznam toho, co je v zapadnej europe dovolene je uz kratsi, ako zoznam toho, co je zakazane. nemecko znovu kraca ku svojej skvelej minulosti.takze ak dokazali zakazat tolko veci, nebudu mat problem ten zakon rozsirit - uplne staci zakazat pouzivanie akehokolvek prostriedku, ktory poskytuje a zdiela informacie o miestach merania kontroly.a dalsi krok bude ten, ze v kazdom aute bude na zaklade nariadenia bruselu povinne zariadenie, ktore bude posielat informacii o prekroceni rychlosti rovno dopravnej policii, ktora uz len vystavi pokutu. a ak sa to niekomu zda byt prehnane, staci si spomenut, o kolkych veciach by sme si v minulosti mysleli, ze to "nemozu urobit". zije stale menej ludi, co vedia, ako vyzera totalita, ktory ju zazili a vedie ju rozpoznat.

poustevnak
26. 3. 2025 • 5:59

Jestli jsem to dobře pochopil, tak je to zase o dobrovolnosti a počtu uživatelů, kteří to mají a aktivně používají? Nebere to info z jiných map? Takže je to stejně k ničemu jako třeba SmartTag, který potřebuje k fungování dobrovolníka, který má Samsung Galaxy a zapnul si funkci sdílení polohy pro ostatní zařízení, aby přes něj získal polohu a odeslal ji k telefonu majitele smarttagu ?

Názor byl 1× upraven, naposled 26. 3. 2025 05:59

Pavel Marecek
25. 3. 2025 • 23:01

Před dvěma lety jsem to viděl u kamošů ve Švajcu. Za tácek českých elegantní, hezké, teď jsem měnil poprvé baterii CR2530...
V audi Q7 nalepené, cca 30tkm ročně CH D A CZ SK PL H zaplé furt. Pípne a začne blikat modře červeně nebo zeleně a hned vím co bude. Funguje všude kde váza ale nepotřebuji vědět, jestli je tam odstavené auto na krajnici, policie nebo výmol. Prostě nebezpečí (modře), nebo radar (červeně). HW samýsung aj ooono aj audi aj hodinky, vše spolu pěkně jede. Poslední dobou (byebye schengen) mnoho kontrol na hranicích DE, aj jedna neuhlídaná rychlost a vždy originál audi navi + ooono vyvolalo pravý německý úsměv policisty nebo celníka nebo vojáka.
Škoda, že redaktůrek neinvestoval a neřekl vám co já teď - asi čeká, že diskutující mu udělají betatestery/recenzenty.
Hodně šťastných a levných km, můj model je všemi IG-L zonami pokut dávno zaplacený.

Názor byl 1× upraven, naposled 25. 3. 2025 23:05

Lojza Větvička
Lojza Větvička
25. 3. 2025 • 20:13

Když používám Waze v zakázané zemi, tak při zastavování hlídkou přepnu na rádio, aby na infotainmentu nebyla vidět ani ikona Waze a mělo by to být vyřešené. Nevím, jestli by mi policajt lezl od auta a hrabal se v infotainmentu. A z Francie chodí pokuty pohodlně poštou v češtině. Je tam víc radarů jak stromů, takže když přijde jediná pokuta, je to úspěch. 😃

Pindulin
25. 3. 2025 • 17:20

Takže vyrobili appku za pár korun, udělali tlačítko za pár korun, sehnali fešáka do reklamy a teď budou kasírovat. Kluci neblbněte, tohle je fakt volovina

Petr Berousek
25. 3. 2025 • 16:28

A jak se řeší, když přes Android Auto mám zrcadlení nějaké navigace a telefon je někde v přihrádce? Pokud mě policie zastaví, tak přepnu na normální navigaci. Takže moc tomu tlačítku nerozumím.

brk77
25. 3. 2025 • 13:50

Libí se mi jednoduchost toho zařízení, ale jak to funguje? Umí to to brát výstrahy i třeba z toho Waze a podobně, nebo to má jen vlastní paralelní sít výstrah, takže se zdejší nulovou uživatelskou základnou to je akorát krám k ničemu?A pak asi zbytečný dotaz k BT jako takovému. Připojí se to k telefonu, když už bude telefon spárovaný s autem? Předpokládám, že BT protokol řeší více zařízení a současně, ale když tak nad tím přemýšlím, tak jsem to asi nikdy nepoužil, takže ověřené to nemám.

Hlinda
Hlinda
25. 3. 2025 • 13:44

Upozornění na radary jinou formou. Zakázané.

Jáchym Kvasnička (Kvasmeister)
25. 3. 2025 • 11:36

Na telefonu pustím Waze a připojím k infotainmentu auta přes Android Auto/Apple CarPlay. Rázem žádný zákon neporušuji, protože upozorňování provádí displej a reproduktory auta, ne mobilu.Tak asi takhle to tlačítko obchází německé zákony. Pořád je to aplikace, jen jí ovládáte proprietárním hardwarem. Důvod, proč to policie neřeší není ten, že to zákon obchází, ale že jim ještě žádný nadřízený neřekl, že ho to neobchází. Celé je to jedno soudní rozhodnutí od toho, aby s tím začali nakládat stejně jako s Waze. A žádná úprava zákona ani není potřeba.

Aleš Příhoda (Alex-22)
25. 3. 2025 • 10:55

A v cem se to lisi od Waze, ktery tedy v Nemecku nesmi upozornovat na radary? To bude v tu chvili zakazane taky.

radon
25. 3. 2025 • 10:49

podle mne do roka Němci upraví zákon a rozšíří ho "na další zařízení umožňující varovat na policejní kontroly". Státní šiml je výkonný a nezastavitelný. 🙂

David Froněk (d_cz)
25. 3. 2025 • 10:31

princip asi dobrý, ale těžko říct, jak to bude fungovat v praxi a jak to hlavně bude rozšířené, aby to mělo vůbec smysl...

Určitě si přečtěte

Články odjinud