zda sa, ze zoznam toho, co je v zapadnej europe dovolene je uz kratsi, ako zoznam toho, co je zakazane. nemecko znovu kraca ku svojej skvelej minulosti.takze ak dokazali zakazat tolko veci, nebudu mat problem ten zakon rozsirit - uplne staci zakazat pouzivanie akehokolvek prostriedku, ktory poskytuje a zdiela informacie o miestach merania kontroly.a dalsi krok bude ten, ze v kazdom aute bude na zaklade nariadenia bruselu povinne zariadenie, ktore bude posielat informacii o prekroceni rychlosti rovno dopravnej policii, ktora uz len vystavi pokutu. a ak sa to niekomu zda byt prehnane, staci si spomenut, o kolkych veciach by sme si v minulosti mysleli, ze to "nemozu urobit". zije stale menej ludi, co vedia, ako vyzera totalita, ktory ju zazili a vedie ju rozpoznat.
No ano, zrovna Německo má do demokratického státu, chránícího lidskou svobodu, na hony daleko. A velmi podobně jsou na tom i obě další země s němčinou jako úředním jazykem.
Jestli jsem to dobře pochopil, tak je to zase o dobrovolnosti a počtu uživatelů, kteří to mají a aktivně používají? Nebere to info z jiných map? Takže je to stejně k ničemu jako třeba SmartTag, který potřebuje k fungování dobrovolníka, který má Samsung Galaxy a zapnul si funkci sdílení polohy pro ostatní zařízení, aby přes něj získal polohu a odeslal ji k telefonu majitele smarttagu ?
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 3. 2025 05:59
Mně SmartTag funguje perfektně. Samsung telefonů které ho lokalizují je mezi lidmi dostatek.
Přesně tak, smarttag funguje naprosto bezvadně úplně všude.
Před dvěma lety jsem to viděl u kamošů ve Švajcu. Za tácek českých elegantní, hezké, teď jsem měnil poprvé baterii CR2530... V audi Q7 nalepené, cca 30tkm ročně CH D A CZ SK PL H zaplé furt. Pípne a začne blikat modře červeně nebo zeleně a hned vím co bude. Funguje všude kde váza ale nepotřebuji vědět, jestli je tam odstavené auto na krajnici, policie nebo výmol. Prostě nebezpečí (modře), nebo radar (červeně). HW samýsung aj ooono aj audi aj hodinky, vše spolu pěkně jede. Poslední dobou (byebye schengen) mnoho kontrol na hranicích DE, aj jedna neuhlídaná rychlost a vždy originál audi navi + ooono vyvolalo pravý německý úsměv policisty nebo celníka nebo vojáka.Škoda, že redaktůrek neinvestoval a neřekl vám co já teď - asi čeká, že diskutující mu udělají betatestery/recenzenty.Hodně šťastných a levných km, můj model je všemi IG-L zonami pokut dávno zaplacený.
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 3. 2025 23:05
Když používám Waze v zakázané zemi, tak při zastavování hlídkou přepnu na rádio, aby na infotainmentu nebyla vidět ani ikona Waze a mělo by to být vyřešené. Nevím, jestli by mi policajt lezl od auta a hrabal se v infotainmentu. A z Francie chodí pokuty pohodlně poštou v češtině. Je tam víc radarů jak stromů, takže když přijde jediná pokuta, je to úspěch. 😃
Takže vyrobili appku za pár korun, udělali tlačítko za pár korun, sehnali fešáka do reklamy a teď budou kasírovat. Kluci neblbněte, tohle je fakt volovina
A jak se řeší, když přes Android Auto mám zrcadlení nějaké navigace a telefon je někde v přihrádce? Pokud mě policie zastaví, tak přepnu na normální navigaci. Takže moc tomu tlačítku nerozumím.
Libí se mi jednoduchost toho zařízení, ale jak to funguje? Umí to to brát výstrahy i třeba z toho Waze a podobně, nebo to má jen vlastní paralelní sít výstrah, takže se zdejší nulovou uživatelskou základnou to je akorát krám k ničemu?A pak asi zbytečný dotaz k BT jako takovému. Připojí se to k telefonu, když už bude telefon spárovaný s autem? Předpokládám, že BT protokol řeší více zařízení a současně, ale když tak nad tím přemýšlím, tak jsem to asi nikdy nepoužil, takže ověřené to nemám.
BT starších verzí (BT v 4+, tj. většina aut) umí už poznat vícero dostupných zařízení (multipoint) ale jen jedno aktivní spojení = je potřeba přepínat, novější telefony a lepší sluchátka už mají BT 5+, které zvládají střídat téměř neznatelně, aktuální verze BT v5.3 pak přepíná spojení dle aktuální potřeby (například míchat více zdrojů propojených k jednomu výstupu či vybírat si sw, do kterého výstupu půjde která aplikace).Zatím jsem ale nezareagoval, že by někdo uměl a) posílat jedno audio do vícero výstupních zařízení (typicky kupř. dvoje sluchátka na společný poslech)b) paralelní spojení "křížem" či jakékoliv složitější topografie.V autě (VW r.v.2018) mám i OBCDii krabičku s BT, dva telefony a zpětnou kameru a carPlay celé to uřídit je IMHO zatím nad síly Androidu.
Upozornění na radary jinou formou. Zakázané.
Nie je dolezite, ci je to zakazane, ale ci sa to podari preukazat.
Tak zrovna s prokazováním si německá ani rakouská policie nedělá těžkou hlavu.
Na telefonu pustím Waze a připojím k infotainmentu auta přes Android Auto/Apple CarPlay. Rázem žádný zákon neporušuji, protože upozorňování provádí displej a reproduktory auta, ne mobilu.Tak asi takhle to tlačítko obchází německé zákony. Pořád je to aplikace, jen jí ovládáte proprietárním hardwarem. Důvod, proč to policie neřeší není ten, že to zákon obchází, ale že jim ještě žádný nadřízený neřekl, že ho to neobchází. Celé je to jedno soudní rozhodnutí od toho, aby s tím začali nakládat stejně jako s Waze. A žádná úprava zákona ani není potřeba.
A v cem se to lisi od Waze, ktery tedy v Nemecku nesmi upozornovat na radary? To bude v tu chvili zakazane taky.
podle mne do roka Němci upraví zákon a rozšíří ho "na další zařízení umožňující varovat na policejní kontroly". Státní šiml je výkonný a nezastavitelný. 🙂
Zakon musia vediet aj vymahat. A fakt, ze mate vo vrecku nejaky vibrujuci button, sa nedokazuje uplne trivialne. Ako je statny siml nezastavitelny, tak je aj komunita inovativna. Aplikacia alebo button nemusi upozornovat na radar, ale napriklad na "zlavu na maslo" v lokanom Hoferi. Plausible deniability.
No není zrovna ideální, když vám to začne pípat během té kontroly. To už je o dost bezpečnější namapovat na telefonu tlačítko nebo gesto na zakázání aplikace AndroidAuto. Tam se pak použití bude prokazovat fakt těžko.
princip asi dobrý, ale těžko říct, jak to bude fungovat v praxi a jak to hlavně bude rozšířené, aby to mělo vůbec smysl...
jak tezko rict? ja si to koupim, ZKUSIM, a reknu pak velice lehko..
Ja do toho idem tiez. Ta drahsia verzia este tak tri, styri dni dozadu stala 99,99€ teraz je to o dvacku lacnejsie. Uz som na to pozeral predtym. Oni tie apky s upozornenim su zakazane aj vo Svajciarsku aj v Rakusku. Tu jazdim najviac. Toto ked rozumne umiestnim, bude to vyzerat ako nejaka vona do auta.
jistě, pokud jezdíte někde, kde to bude rozšířené (a lidi to budou používat), pak ano. Já to sice nevyužiji, mě je vlastně jedno, jestli někde hlídky stojí a měří, ale proč ne 🙂 Ale na rakousko bych moc nespoléhal, že to tam bude fungovat, tam jezdí slušně hlavně cizinci, místní na rychlost, natož pak na nějaké kontroly vcelku kašlou, tak nečekám, že by zrovna něco nahlašovali...
No ja v Rakusku zijem. Iba po ceste do prace a z prace mam celkom 6 stacionarnych radarov. Neprejde takmer den aby to tam nejakeho cudzinca neblysklo. Miestny vedia kde su. A ked idem na SK je ich cestou minimalne 20. A stale pribudaju. Obcas idem do Francuzska cez cele Svajciarsko. Tak to objednam a uvidim. Ja tiez 99% jazdim podla predpisov. Za cely cas iba 30€ z AT za prekrocenie o 13km/h. Nedobrzdene na 50.Teraz na to bezi na nete dost masivna reklamna kampan. Teda aspon ked som cez AT IP adresu.
Já přes Rakousko taky pořád jezdím, a ano, píšu o hlavně cizincích, místní to mají na háku...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.