Nadvláda Applu v nositelnostech pokračuje. Na piedestalu ho drží Airpods a Apple Watch

Nadvláda Applu v nositelnostech pokračuje. Na piedestalu ho drží Airpods a Apple Watch

Apple je nadále lídrem v segmentu nositelného příslušenství. Vyplývá to z analýzy společnosti IDC, která do nositelností vedle chytrých hodinek zahrnuje i řádově levnější chytré náramky, ale také zcela bezdrátová sluchátka a připojené chytré oblečení. Ve druhém kalendářním čtvrtletí se celosvětově prodalo celkem 86 milionů kusů nositelného příslušenství. To je meziroční nárůst o 14 %.

Top 5 výrobců nositelného příslušenství a jejich tržní podíl:

Výrobce

2Q20 Distribuce (mil. ks)

2Q20 Tržní podíl

2Q19 Distribuce (mil. ks)

2Q19 Tržní podíl

Meziroční změna

1. Apple

29.4

34.2%

23.5

31.1%

25.3%

2. Huawei

10.9

12.6%

6.9

9.1%

58.0%

3. Xiaomi

10.1

11.8%

8.9

11.8%

13.5%

4. Samsung

7.1

8.3%

7.1

9.4%

0.9%

5. Fitbit

2.5

2.9%

3.5

4.6%

-29.2%

Ostatní

26.1

30.3%

25.7

34.0%

1.6%

Celkem

86.2

100.0%

75.5

100.0%

14.1%

Zdroj: IDC Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker, srpen 2020

První místo uhájil Apple, jenž dokonce navýšil svůj tržní podíl na 34 %. V kategorii tzv. „hearables“, tedy nositelné audio elektroniky, tvořící 60 % objemu všech prodaných nositelností, mu pomohlo 24 milionů prodaných sluchátek AirPods a Beats. Druhé a třetí místo v této podkategorii obsadil Samsung a Xiaomi, zatímco klasičtí „sluchátkoví“ výrobci (Sony, Bose, Jabra) zůstávají s menšími objemy na dalších místech, zato ale prodávají dražší modely.

Klepněte pro větší obrázek
Top 5 výrobců nositelného příslušenství podle počtu prodaných kusů (Zdroj: IDC)

Zatímco hearables rostly meziročně o třetinu, chytré hodinky a náramky (tvořící zhruba 40 % objemu nositelností) poklesly o 4 % na 34 milionů kusů. Největší v této kategorii je opět Apple, tentokrát díky svým hodinkám Apple Watch. Na druhém a třetím místě skončilo Huawei a Xiaomi, náramkově/hodinkovou první pětku doplňuje Samsung a Fitbit.

Určitě si přečtěte

Články odjinud