Apple je nadále lídrem v segmentu nositelného příslušenství. Vyplývá to z analýzy společnosti IDC, která do nositelností vedle chytrých hodinek zahrnuje i řádově levnější chytré náramky, ale také zcela bezdrátová sluchátka a připojené chytré oblečení. Ve druhém kalendářním čtvrtletí se celosvětově prodalo celkem 86 milionů kusů nositelného příslušenství. To je meziroční nárůst o 14 %.
Top 5 výrobců nositelného příslušenství a jejich tržní podíl:
Výrobce
|
2Q20 Distribuce (mil. ks)
|
2Q20 Tržní podíl
|
2Q19 Distribuce (mil. ks)
|
2Q19 Tržní podíl
|
Meziroční změna
|
1. Apple
|
29.4
|
34.2%
|
23.5
|
31.1%
|
25.3%
|
2. Huawei
|
10.9
|
12.6%
|
6.9
|
9.1%
|
58.0%
|
3. Xiaomi
|
10.1
|
11.8%
|
8.9
|
11.8%
|
13.5%
|
4. Samsung
|
7.1
|
8.3%
|
7.1
|
9.4%
|
0.9%
|
5. Fitbit
|
2.5
|
2.9%
|
3.5
|
4.6%
|
-29.2%
|
Ostatní
|
26.1
|
30.3%
|
25.7
|
34.0%
|
1.6%
|
Celkem
|
86.2
|
100.0%
|
75.5
|
100.0%
|
14.1%
|
Zdroj: IDC Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker, srpen 2020
|
První místo uhájil Apple, jenž dokonce navýšil svůj tržní podíl na 34 %. V kategorii tzv. „hearables“, tedy nositelné audio elektroniky, tvořící 60 % objemu všech prodaných nositelností, mu pomohlo 24 milionů prodaných sluchátek AirPods a Beats. Druhé a třetí místo v této podkategorii obsadil Samsung a Xiaomi, zatímco klasičtí „sluchátkoví“ výrobci (Sony, Bose, Jabra) zůstávají s menšími objemy na dalších místech, zato ale prodávají dražší modely.
Top 5 výrobců nositelného příslušenství podle počtu prodaných kusů (Zdroj: IDC)
Zatímco hearables rostly meziročně o třetinu, chytré hodinky a náramky (tvořící zhruba 40 % objemu nositelností) poklesly o 4 % na 34 milionů kusů. Největší v této kategorii je opět Apple, tentokrát díky svým hodinkám Apple Watch. Na druhém a třetím místě skončilo Huawei a Xiaomi, náramkově/hodinkovou první pětku doplňuje Samsung a Fitbit.