Navigátor Garmin StreetPilot c320: zrozen pro řidiče (megarecenze)

Diskuze čtenářů k článku

pavel  |  18. 08. 2005 01:55

Používám standartně PDA a SmartMaps a Pocket Kim. Ted testuji TOM TOM GO a musím říci že je fakt super vč. bluetooth sady .


//reklama odstraněna, redakce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milos  |  18. 08. 2005 09:15

TomTom Go je skvělý přístroj, ale nevýhodou jsou horší mapy. Konkrétně pokrytí ČR je jen 36%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  18. 08. 2005 16:31

tak to je omyl, pokryti 36 procent znamena pokryti POI (body zajmu) pokryti mapove je vynikajici, kdejaka vesnice je do urovne ulic. pouzivam TomTom navigator 5 takze predpokladam ze GO v provedeni Plus map ma stejne mapove podklady.
vice treba diskuse na odbornych serverech, treba www.ce4you.cz - doufam ze to tu redakce nesmaze jako nepovolenou reklamu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub  |  17. 08. 2005 10:46

A co tohle? Stoji to jen o malo vic a vypada to lepe. Nechcete zrecenzovat pro srovnani i toto? (Nemam s prodejcem vubec nic spolecneho).
Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 17. 08. 2005 10:59

Zítra s ním kolega odjíždí do Itálie, recenze vyjde do čtrnácti dnů, zřejmě na AutoRevue.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  17. 08. 2005 18:37

Tady je menší recenze http://computer.zive.cz/h/Testcentrum/AR.asp?ARI=122156

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloš  |  17. 08. 2005 20:46

Geosat má oproti SP C320 nevýhodu v tom, že nemá interní baterii a GPS přijímací modul je vně přístroje. Z toho vyplývá změť kabeů na palubovce a při každém opuštění automobilu jejich zapojování/odpojování

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lord Mystic  |  17. 08. 2005 09:32

Zrovna podobnou věc jsem řešil nedavno - otec jako profi řidič kamionu po evropě chtěl nějakou navigaci a od známejch uvažoval o zařízení kolem 20tis. Kč. To je ale šílená kravina. Jsou dvě možnosti. Stačí buď starší levné úplně obyčejné PDA za několik málo tisíc Kč (do 4000Kč se sežené pěkné) a k tomu BT GPS přijímač (cca. 2000-4000Kč dle citlivosti). Nebo lze koupit starší PDA s integrovaným GPS, jako je Acer N35 nebo modely Yakuma (nové stojí kolem 8-11tis. Kč), starší se seženou od 5000-7000Kč. Rozdíl je ten, že když máte integrovanou GPS v PDA, může se stát že máte horší signál - více vadí plechová střecha. Oddělený GPS může být az za skelm. Pokud jste ale profi řidič, není nic jednoduššího, než si pořídit externí anténu, která býva součástí PDA s integrovanými GPS a je to i jednodušší i pro méně technicky zdatné uživatele.
Pak tu jsou mapy. No nebudem si nic nalhávat, sehnat od známého velice kvalitní a podrobné mapy včetně ovládacích softů není pro PDA vůbec žádný problém. Na p2p sítích, na IRC a všude jinde se dají sehnat. A kdo by měl zájem věděť jak funguje GPS navigace na mobilním telefonu (SDA, Eurotel Smartphone II, Motorola 220) i po ČR, může se kouknout sem: http://shadowork.net/index.php?sekce=clanek&clanek_id=497

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 17. 08. 2005 09:47

Možná někdo zase považuje za kravinu a něco nepředstavitelného, že by mapy ukradl...

No a když sečtete cenu za nový kapesní počítač, přidáte GPS modul (případně cenu za PDA s GPS), započítáte software a mapy, ve výsledku se to od specializovaných navigátorů bude lišit jen o pár tisíc. Pro někoho je použití kapesního počítače výhodnější, někdo jiný zase upřednostní jednoúčelový samostantý navigátor. V tomto případě myslím není na místě tak kategoricky prosazovat jedno z řešení, každé má své výhody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
astalavista  |  17. 08. 2005 18:47

Tak kamaráde to se pěkně pleteš. V současnosti je v nabídce ACER n35  s integrovaným GPS za cenu 8.000Kč s DPH + TOM TOM 5 Západní Evropa za cenu 3.000Kč s DPH. dál si to dovedeš určitě spočítat sám + výhody Pocket PC atd..Tom Tom 5 v současnosti nejlepší řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 17. 08. 2005 19:24

Tohle asi nikam nevede. Je jasné, že na webu, který má blízko k IT a který se mimo jiné věnuje kapesním počítačům, nebude reprezentativní skupina uživatelů. Jenže tohle je navigátor pro řidiče - ten jej zapne a jede. Nechápete, že běžný člověk se slova počítač stále bojí a že v autě se chce nechat navigovat a nikoli "počítat"?

Ano, pro lidi, kteří používají kapesní počítače a kteří je využijí, je GPS aplikace jako TomTom nebo podobná od Garminu nejlepší a nejlevnější řešení. Sám bych zvolil vaši konfiguraci, pokud bych si měl navigátor kupovat. Běžnému řidiči, který hledá navigační systém, bych ale kapesní počítač s klidným srdcem určitě nedoporučil. Není to totiž tak jednoduché zařízení, se kterým dokáže pracovat každý. Se StreetPilotem nebo TomTom Go ano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kalenda  |  18. 08. 2005 16:13

muj osobni pruzkum z cest po evrope je, ze je to tak 65:35 ve prospech jednoucelek (hlavne benelux).

ad kradaze, stalenechapu odvahu nekterych majitelu staci prijet kamkoliv k severnimu mori k trajektu na nejakej ostrov bez baterek a na parkaci si vybrat nejakou slusnou navigaci :) se svymi balicimi a uzamykacimi ritualy pripadam smesne.

mj muzu porovnavat toto leto jsem najezdil 10.000 km v aute s tovarni i pda (yakumo + tomtom). Navigaci tovarni mam nekolik let

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  19. 08. 2005 04:00

Tady jsi v Cechach. V severnich zemich se zdaleka tolik nekrade. Co jsem se bavil s jednim klukem z Goeteborgu (nebo tak nejak se jmenuje to mesto), tak neni nic neobvykleho, ze se pres noc nezamykaji dvere, nebo ze neni zvlastnost odemcene auto pred barakem.;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Caps Lock  |  17. 08. 2005 23:00

Jaké výhody? Vždyť ten krám od Aceru nemá ani bluetooth a navíc se během navigace 10x resetuje díky Woknům.
GARMIN RULEZZZ!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  19. 08. 2005 04:03

Diky Woknum se pocket pc obcas sekaji, ale musim rict, ze kamos ma n35 a zrovna u navigace se mu jeste nekousnul.
Btw: Za to Garmin prekypuje bezdratovymi technologiemi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  23. 08. 2005 13:02

Pán Lutonský chcel by som sa vás, alebo čitateľov opýtať. Čítal som mnoho článkov o rôznych navigáciách a nemám v tom nejako jasno. Chcel by som navigátor, ktorý by som používal na bycykli a aj v aute pri ceste na dovolenku. Na bicykel asi nebude vhodné PDA. Chcel by som navigátor, ktorý by ma poviedol po turistických trasách, ale aj po cestách na dovolenke kde by som si prezrel nejaké okolie trebárs tiež na bicykli. Uvítal by som aj pejdené výškové rozdiely. Prípadne poraďte nejakú stránku kde sa o tom dozviem prípadne nejakú diskusiu...
Ďakujem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zlodej - amatér  |  18. 08. 2005 10:13

Podla tvajho prispevku "se dá vsechno sehnat levne". Nebolo by jednoduchsie "slohnout" Garmin zo zaparkovaneho auta?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  17. 08. 2005 09:31

No nevím, mně se daleko víc zamlouvá koncepčně velmi podobný TomTom Go... Už jen proto, že má gyroskopický sensor a jakž takž se dá použít i v tunelech apod (např. na obchvatu Drážďan, kde jich je požehnaně). Display je taky o něco kvalitnější než u Garminu (není lesklý). User interface je propracovanější (není nutno zadávat stát, lepší zadávání překážek...) Překreslování je plynulé, přepočítání při sjetí z trasy také velmi rychlé...

Navíc je to celé nějaké linuxovina, kde vše, včetně systému je na SD kartě, takže se to dá snadno updatovat a vypadá to, že do budoucna bude možno TTG rozšířit o příjem dopravních informací atd (na spodní straně je celkem velký systémový konektor)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KFL  |  17. 08. 2005 09:24

Ja si v unoru koupil za stejnou cenu Garmin Quest .. a jak na to koukam, nemenil bych. Sice nemam dotykovy displej, repracek mam v konektoru do zapalovace, ale zato je Quest maly, vejde se i do kapsy, zato ale dostatecne prehledny pro orientaci na displeji za jizdy.

A navigace .. jak jsem zjistil, pomerne dost zalezi na nastaveni kalkulace cesty, po Praze me to kolikrat zene klickovanou vedlejsimi silnicemi namisto magistraly, ale zatim absolutni spoleh a pri cestach po Nemecku, Slovensku a Holandsku zcela vyborny spolecnik :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel F.  |  17. 08. 2005 09:11

Jako hlavní nevýhodu Garminu bych viděl v absenci české navigaci. IMHO je hodně uživatelů, který cizími jazyky nevládnou, či nechtějí poslouchat v autě jinou řeč než češtinu.
Nakonec jsem manželce nainstaloval iPAQ 4700, BT GPS a TomTom. GPSku jsem schoval k rezervnímu kolu do kufru, tam je furt a na PDA koupil držák s trvalým napojením na autobaterii. Takže ve výsledku to vypadá tak, že manželka sedne do auta, zasadí PDA do držáku, zapne navigaci, zadá cíl a může jet. Sice v součtu, včetně odborné montáže, to vyjde na stejné peníze jako koupit Garmin, ale mluví to česky a když bude nutné něco upgradovat, tak to nebude stát tolik peněz jako koupě nového Garmina.
BTW, vyhodil bych v nedostatcích Garmina, že umožňuje navigaci jen na šířku displeje. Zkoušeli jsme umístění na výšku i na šířku a nechali displej na široko. Asi to souvisí stejně jako u TV 4:3 vs 16:9, protože na šířku se nám situace na mapě zdá přehlednější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 17. 08. 2005 09:21

Bluetooth GPS v kufru? Je u ní ale externí anténa, že?

Navigace na výšku má podle mého názoru opravdu smysl. Když to srovnávám třeba právě s kapesními počítači nebo smartphony, měl jsem pocit, že na Garminu vidím méně. Česká hlasová navigace se jinak připravuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel F.  |  17. 08. 2005 10:46

BT GPS (NaviLock BT-318 Xtrac) je schovaný v kufru, v takové pěkné komůrce u rezervy, kam manželka určitě nikdy nevleze. Technik-montér tam jen přivedl 12V ze zásuvky co mám v kufru a pod lištami a polstrováním protáhl anténu až do rohu palubky pod přední sklo. Naštěstí ten Navilock je naprosto bezúdržbové zařízení, takže může zůstat naprosto schované a u řidiče jen řešit samotné PDA.
S tou navigací na výšku, není to tím, že na Garminu používáte jiný soft než na těch PDA nebo Symbianu? Zkuste si vzít soft, který umí převracet strany a vyzkoušejte si jej na tom samém zařízení v obou variantách. S kamarádem jsme se zatím shodli, že při 3D navigaci u TomTomu se nám více hodí vidět do šířky, protože potřebujeme hodně vidět okolí místa, kde se právě nacházíme než vidět do dálky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  17. 08. 2005 11:05

Mohu vědět, kde vám to namontovali? Uvažuji také o stejném HP  - výborný displey.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  17. 08. 2005 18:32

Ja myslim ze tech 20 slov v anglictine snad pochopi/prelozi si kazdy. A kdo ne, ten si nejspis s navigaci nebude rozumet z jineho duvodu. Mam Garmina 276c a spokojenost. Take jsem uvazoval o PDA + balast okolo, ale PDA nepotrebuji a takhle nemusim nic resit. Nicmene chapu ze ne vsichni mame stejne priority.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wormak  |  18. 08. 2005 22:59

Koupil jsem StreetPilot na zacatku mesice a uz na me cesky mluvil:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloš  |  17. 08. 2005 20:52

Streetpilot C320 má hlasovou navigaci v češtině (pokud ho zakoupíte v ČR u některého z oficiálních prdejců). Tento přístroj mám a mluví na mě česky  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  17. 08. 2005 01:30

Nechapu, ze si tohle nekdo koupi. PDA od Aceru n35, kde je v baleni PDA, AC adaptér, držák pro PDA do auta a autonabíječka, mam za cca 9000Kc + 512MB SD karta (1400Kc) + Navigon|5 s mapami cele Evropy (7000Kc) = 17400Kc
Usetrim 4600Kc a jeste k tomu mam docela dobre PDA!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 08. 2005 01:49

Treba pro me je to co pisete silena smesice, ktera poradne neni nicim z toho co rikate. Tu a tam pouziji Pocket Loox plus externi BT GPS adapter a jenom to pospojovat dohromady a nahodit zabere snad vice casu nez se petkrat po ceste podivat do mapy. A to na to nemam drzak a pouzivam to jen kratkodobe. Instalovat to jeste v aute, zblaznil bych se...
Navic tyhle slepence priserne vypadaji. Mel jsem moznost zkusit TomTom Go 500 (podobne jako testovany Garmin) v Porsche 911 a vypadalo to i v tom velice dobre, PDA vypada jak pest na oko i v Octavii...
Nevim, me osobne vice vyhovuji uzce vymezena zarizeni, ktera jsou spickova v tom, co maji delat. Nevidel jsem system zalozeny na PDA, ktery by v aute fungoval tak dobre jako zmineny TomTom. U nej navic mate k dispozici i BT spojeni s mobilem a handsfree. Tohle umi lepsi PDA take, ale jeste hure nez ono navigovani. Myslim, ze podobne systemy maji budoucnost. Integrovana navigace v aute je samozrejme lepsi, ale pouzivate-li jako ja 3-4 vlastni auta a jeste co chvili jezdite s jinymi, jejichz vybavu nemuzete ovlivnit, je system jako testovany Garmin velmi dobrym resenim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
top_66  |  17. 08. 2005 02:50

Domnívám se, že to nelze paušalizovat... pro mne - najezdím ročně cca 25 000 km (a z toho přes 20 000 jen po Praze a blízkém okolí) je navigace příjemným doplňkem na dovolenou nebo pokud jedu výjimečně někam, kde to neznám. Vyhovuje mi také možnost naplánovat si trasu v klidu doma, což u vestavěné navigace i u některých specializovaných přístrojů nejde. A na zmíněné dovolené se může hodit i možnost vzít si s sebou navigaci na brouzdání po neznámém městě nebo do terénu. Do Scenica jsem nastálo hodil GPS myš (BT) s venkovní anténou (za zadní sedačku), na kratší cestu dám IPaq (hx 4700) i s otevřeným pouzdrem do malého držáku na ideálním místě na palubce - a jen pro delší trasu vytáhnu napájecí kabel. Takže instalace 5 nebo 20 vteřin.
Na druhou stranu pro člověka, který - předpokládám, že hlavně z profesních důvodů - tráví život za volantem asi bude lepší specializovaný přístroj. V takovém případě má asi také větší cenu vybrat si zařízení, které člověku "sedne" a na které se může spolehnout. Nemám až takové osobní zkušenosti, ale zdá se mi, že v různých fórech se u PDA a chytrých mobilů objevují slova jako softreset, hardreset, přeinstalace docela často. Znají vůbec uživatelé firemních automobilových navigací, Garminů apod. tyto pojmy?
Takže shrnu svůj pocit - pro "profesionála" spíš jednoúčelový přístroj, pro zábavu a volný čas (případně pro zkoušku odolnosti proti stresu) PDA a spol.?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 08. 2005 10:58

Souhlasim s Vami, myslim, ze jste to vystihl presne.
U "ciste" navigace jsem nikdy zadny problem vyzadujici nejaky reset nezaznamenal. Urcite se to take muze stat, ale bude to patrne citelne mene caste nez u PDA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Celaskon  |  17. 08. 2005 20:26

PDA jako GPS navigaci? Spolehat se na neco s Windows? PDA sou pro hracicky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kalenda  |  18. 08. 2005 16:05

na kasa maji yakumo za 6500 i s integrovanym GSP. mapy od 3500 do 7000 takze si vyberte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šizuňk  |  17. 08. 2005 08:45

I ty mi polib!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bezhlesa  |  17. 08. 2005 09:30

A komu to jako cpeš, he?  Si hraješ na Ester Ládovou, že nám tady láduleš p******y?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
makro  |  17. 08. 2005 09:41

"Tu a tam pouziji Pocket Loox plus externi BT GPS adapter a jenom to pospojovat dohromady a nahodit zabere snad vice casu nez se petkrat po ceste podivat do mapy. A to na to nemam drzak a pouzivam to jen kratkodobe. Instalovat to jeste v aute, zblaznil bych se..."

A co sem tahate Pocket Loox? Acer N35 ma GPS integrovane, takze zadne spojovani a nahazovani se nekona.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shiift  |  17. 08. 2005 07:25

Srovnavat kombinaci PDA (s GPS) s Garminem SP muze jen clovek ktery SP nikdy nevidel. Srovnavate nesrovnatelne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dusan  |  17. 08. 2005 08:01

Podle tech fotek to umi uplne to same co TomTom5 pro PocketPC a v celem clanku jsem nenasel jedinou vyhodu oproti PDAcku. Mne to cele prijde jako blbost, nema to vyhodu ani pevne zabudovanych navigaci ani tech PDAckovych. Stejne jako pevna je to jednoucelove zarizeni, ovsem oproti pevne to musim vyndavat z auta aby mi to neukradli, neni to zabudovane v palubce, takze to prekazi ve vyhledu a leskne se tomu diplay a potrebuji externi kabel napajeni, ktery prekazi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Celaskon  |  17. 08. 2005 20:55

Souhlasim, ze tohle je pro GPS navigaci nicemny, a PDA jsou uz vubec nevetsi hovadina.. Pracovne se s PDA a resenim jejich problemu musim setkavat neustale - od rychlyho pocatecniho nadseni sem se dostal az k totalni averzi. PDA jsou proste totalne nespolehlivy jebky, porizujou si je hlavne hracickove, ktery doma nemaj do ceho pichnout, a pak neotrkany naivkove v dobry vire neceho hi-tech. Uzitecny to muze bejt snad akorat na hajzlu vedle toaletniho papiru - pro zabiti casu... A to uz je hodne drahy vykonani potreby...  Proste radsi 100x zvazit a overit pred koupi, nez bez rozmyslu vyhazovat prachy za kraviny, jenom kvuli designu a tomu ze jejich vyrobci slibujou tisice funkci - design se rychle okouka, a kazda ze slibovanejch funkci stejne funguje sporadicky, popr. jinak, nez zrovna cekate...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gev  |  17. 08. 2005 08:43

Hmmm, jak je na tom Navigon s pokrytim Ceske Republiky? Pokud vim, tak jen hlavni silnicni tahy, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jimmy  |  17. 08. 2005 09:34

Mam PNA 4000 s Navigon 5 a jsem spokojenej. Jezdim predevsim v Nemecku a zde je vse az do urovni stezek pro cyklisty. Pred dvema tydny jsem jel na dovolenou v Chrovatsku a az na hranice se Slovinskem me system prehledne navigoval. Pri zpatecni ceste jsem se vyhnul v Rakousku zacpam, protoze jsem jel mimo dalnice. Navigace je prehledna, hlasovy vystup v nemcine dokonaly a za cenu 370 EUR to proste nema chybu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  17. 08. 2005 13:59

Musim rict, ze to neni valne. Vetsi mesta jsou super detailni, ale zbytek, je bida no...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 17. 08. 2005 08:47

Nechybí vám v kalkulaci GPS přijímač? Navigon se myslím za sedm tisíc prodává bez něj.

Jestli PDA využijete, může být pro vás tato sestava opravdu lepší. Když ale chcete jen navigační systém, bylo by pořízení kapesního počítače zbytečně komplikované. A pokud započítáme bluetoothovou GPS, cenově to vyjde zhruba stejně. StreetPilot je díky tomu, že jde o jednoúčelové zařízení, jednoduchý, kompaktní, bezproblémový. Důvod pro jeho pořízení by mohl být stejný jako při porovnání samostatného MP3 přehrávače a přehrávače v PDA.

Navigace v kapesních počítačích a chytrých telefonech jsou ale funkčně skutečně dostačující. S Route 66 a Wayfinderem jsem toho už najezdil hodně a funkční základ je úplně stejný. Práce s Garminem je ale jednodušší, což se při řízení hodí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
makro  |  17. 08. 2005 09:38

NI cnechybi - Acer N35 ma GPS zabudovane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 17. 08. 2005 09:47

Pravda, to jsem si neuvědomil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleq  |  17. 08. 2005 11:59

Bluetooth GPS - na eBayi za 2400 Kc i s dani a dopravnym. Novy.
K tomu dobre PDA za 10, tomtom 5 (netusim kolik stoji s plus mapami)
a mate vyborne reseni s dobrym PDA.

Pravda, je potreba jeste dokoupit drzak do auta a nabijeci kabel. (kazde 500-1000 kc)

Acer N35 tak s prilozenym kabelem i drzakem a nejnizsi cenou valcuje vsechno mozne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jogurt  |  17. 08. 2005 15:34

Logickou úvahou docházím k závěru, že není fuk, jestli si koupím (když bych neměl navigaci v autě napevno) Garmin a spol. nebo PDA. Tak nějak mi není jasné, v čem je sólo ruční GPS cumbajšpíl Garmin výhodnější než HW+SW pro PDA, řekl bych že opak je pravdou. Jednoúčelové zařízení proti víceúčelovému, data se tam cpou stejně, přesnější to není, víc to taky neumí, výhody fabrické velké autonavigace to nemá jedno ani druhé.
Takže moje pořadí je:
1. originál navigace v autě
2. PDA +GPS
3. Garmin, Magellan či jiná hračka této kategorie
4. Papírová mapa, buzola a dostatek pití a jídla na cestu
5. Nic z výše uvedeného a sedět doma na zadku
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frogu.cz  |  17. 08. 2005 00:29

A kde jste s tim cestoval, Marku? 7000 km, boozee

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 17. 08. 2005 00:33

Pár set doma a zbytek na dovolené: http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?t=1254.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor