Navigon 7110 je nejhezčí přenosná navigace. Má unikátní držák, skvělý displej, některé zvláštní funkce. Ale také mapy Navtequ, u kterých toužebně čekáme na aktualizaci. (Video)
Klíčové vlastnosti
- atraktivní design přístroje a držáku
- atraktivní grafické prostředí
- kvalitní mapy západní Evropy
- jednoduché ovládání
- výborná hlasová navigace (i navigace celkově)
- různá vylepšení pro řidiče včetně knihy jízd
Hlavní nedostatky
- Navteq v ČR nemá tak kvalitní mapy jako Tele Atlas
- méně praktický držák
- vysoké nároky na hardware (pomalejší reakce)
- málo stupňů měřítek mapy
Navigon 7100/7110: ve zkratce |
cena |
10 400 Kč • 13 200 Kč |
typ navigace |
přenosná navigace |
rozměry |
131 × 92 × 23 mm |
hmotnost |
195 g |
GPS přijímač |
Sirf Star III, 20 kanálů |
displej |
95 × 54 mm, 480 × 272 bodů, dotykový |
paměť |
flash, paměťová karta (SD) |
mapy České republiky |
Navteq |
mapy Slovenska |
Navteq |
3D zobrazení mapy |
ano |
česká nabídka |
ano |
česká hlasová navigace |
ano |
doprava RDS-TMC |
standardně |
Podrobné parametry najdete v katalogu autonavigací |
Navigon 7110 je vlajková loď – nejdůležitější produkt značky na trhu. Je totiž nejvybavenější, nejreprezentativnější; zkrátka má se čím chlubit. Bude zde sice ještě top model Porsche Design P9611, ten však svou cenou není určen běžným uživatelům, funkčně se navíc až na pár drobností nijak neliší.
Testovaný Navigon 7110
Píšu opět o navigačním přístroji, který je určen pro použití v automobilu. S trochou dobré vůle by se dal vzít z auta na procházku po městech, dál to ale už nepůjde. S turistikou nebo jinými možnostmi využití se zde nepočítá.
Před několika týdny jsem na Navigovat.cz vydal recenzi prvního Navigonu oficiálně dostupného v České republice, modelu 3110. Podrobně jsem popsal jeho funkce a plánoval, že v dalších recenzích navigačních přístrojů této značky už nejspíš nebudu tak podrobný. Navigační aplikace totiž ve všech modelech vychází ze stejného základu.
Navigon 7110 v automobilu
Modely 7100 a 7110 se liší cenou a pokrytým územím. Navigon 7100, který pokrývá ČR a východní Evropu, se v internetových obchodech prodává za cenu kolem 10 400 Kč, dražší Navigon 7110 s pokrytím celé Evropy za 13 200 Kč.
Pěkná, pěkná, pěkná
Dovolím si použít superlativy: Navigon 7110 je po výtvarné stránce nejhezčí přenosný navigační přístroj, který je dnes v prodeji. Však se podívejte na jeho lesklé černé a elegantně zaoblené okraje, na tenkou chromovou linku mezi čelní a zadní částí. Nebo na unikátní držák do auta. Je to zařízení, které nechce jen sloužit, chce se také líbit.
Nejhezčí navigace ze všech stran
Netvrdím, že ostatní navigační přístroje jsou ošklivé. Garminy Nüvi vyšší řady, Mio C520 nebo nové výrobky TomTomu vypadají velmi dobře. Na styl Navigonu, který připomíná výrobky designérské firmy Bang & Olufsen, ale podle mého názoru nemají. Netvrdím, že se mnou bude každý souhlasit, ale podívejte se na obrázky a posuďte sami.
Přístroj patří mezi větší, měří 131 × 92 × 23 mm a váží 195 g. Za rozměry částečně může displej s úhlopříčkou 110 mm, trochu také silné „designové“ okraje. Tloušťka je ale malá a Navigon chráněný textilním sáčkem se i dobře vejde do tašky.
Drobné detaily v designu • sáček pro přenášení
Vypnutý displej má zajímavě nazlátlé pozadí. Po zapnutí zjistíte, že má silný jas. Lze jej nastavit zvlášť pro denní a noční režim. Displej je samozřejmě dotykový, jeho krycí vrstva má matné provedení, aby tolik neodrážela světlé předměty.
Porovnání velikosti a ukázka zlatého odstínu na displeji
Navigonu stačí dvě tlačítka: vypínač a klávesa pro vstup do mapy. Žádné další hardwarové ovládací prvky nenabízí. Přístroj se nabíjí prostřednictvím miniUSB konektoru, přes který se také připojí k počítači. Mrzí mě, že Navigon pro spojení nepoužívá program Active Sync, ale rovnou ukáže paměť jako další diskovou jednotku. Z toho důvodu jsem nemohl sejmout displeje tak pohodlně a v takové kvalitě jako u Navigonu 3100. Kvůli tomu také v článku využívám neširokoúhlý formát obrázků z dříve testovaného modelu.
Tlačítka • nabíječka do auta • v autě
Další zdířka, přichystaná pro konektor jack 3,5 mm, může hostit sluchátka nebo anténu pro příjem signálu RDS-TMC. Anténa se standardně dodává, k čelnímu sklu auta se upevní pomocí dvou malých přísavek. Do slotu v těle přístroje patří paměťová karta SD s aplikací a mapami.
Anténa pro příjem signálu RDS-TMC
Držák: jenom krása nestačí
Stříbrný kruh na zadní straně přístroje není výtvarný prvek. Jde o velmi netypický zámek pro připevnění držáku, který funguje na principu bajonetu. Do prohloubených drážek se nasadí protikus držáku a otočením asi o pětačtyřicet stupňů se zajistí. Od sebe se obě části oddělí po stisknutí jistícího tlačítka a pootočením opačným směrem.
Bajonetový zámek pro upevnění držáku
Držák je kapitolou sám o sobě, protože nic takového jsme u navigačních systémů ještě neviděli. Představte si dlouhé masivní rameno (23 cm), které sahá od čelního skla až k čelní hraně palubní desky. Záleží zde na konkrétním automobilu, někde může sahat ještě dál, jinde na hranu nedosáhne.
Držák-chapadlo
Článek pokračuje v další kapitole: nové funkce Navigonu