Tak si pročítám ty příspěvky, a vidím že je to jako na každém foru-každý sí hájí to svoje a jde přes mrtvoly.... Přidám tedy i já svůj názor na tuto problematiku-už dopředu podotýkám pro všechny šťouraly, že je to jen MŮJ osobní názor, nikomu ho nevnucuju a pouze ho sděluju, ať si každý přebere jak uváží Pracuju v obchodě a mimo jiný sortiment děláme i navigace. V průběhu pár posledních let mi jich prošlo rukama celkem dost, a jelikož i já navigaci používám, tak jsem si přístroje otestoval v reálném provozu. Testnul jsem si pár modelů-a to i těch nejvyšších-od známých výrobců: Tomtom, Garmin, Mio, Navigon, Navon... Z mého pohledu se mi absolutně nejlíp osvědčil právě Navigon. S každou navigací jsem najel pár set kilometrů abych si udělal obrázek jak mi ta která značka bude uživatelsky vyhovovat. U Garminu a Tomtomu mi nejvíc vadila grafika, Tomtom se mi bohužel co se týče navigace vůbec neosvědčil, počítal mi často nesmyslné trasy a nedal si říct, navíc jsem si např. ve vídni několikrát špatně zajel a to bohužel jen díky navigaci-s jinou znčkou se mi to v podobných situacích nestalo. Navíc kromě grafiky mi vadila u výše zmíněných dvou značek absence diakritiky v mapách (názvy ulic,...) Mio staré modely (C520,720) mi sedly dobře, ale novější řada s jiným softem i krabičkou byla katastrofická, takže na nejnovější Spirit řadu už jsem neměl odvahu. Navon jsem testoval s Igo Amigo, jednoduché, přehledné, pro nenáročného a ne moc technicky založeného uživatele úplně ideální-po vyzkoušení si ji koupil můj táta a je maximálně spokojenej. Mě nejvíc sedly právě Navigace od Navigonu (otestoval jsem si je na modelech 7210,7310), a teď jsem si pro sebe koupil nový model Live. Z mého pohledu-ovládání přehledné a jednoduché, mapy zatím bez problémů, řazení do pruhů a jiné vychytávky mi dost pomohly (testováno např. ve Vídni v dopravní špičce), tamtéž otestováno i TMC-fungovalo mi naprosto bez problémů a ukázalo mi to událost na trase, které jsem se následně díky tmc vyhnul. Nebudu se dál rozepisovat, i tak je ten příspěvek dlouhej jak pohádka Jen možná na závěr ještě malou poznámku k jednomu příspěvku, který se týkal zákaznické podpory-někdo tu psal že ta podpora nestojí za nic. J8 mám ted velmi aktuální zkušenost a musím naopak říct, že podpora Navigonu je nejlepší, co jsem kde zažil (není to výmysl, mohu doložit emaily několik dní staré). Problém spočíval v tom, že jsem chtěl využít 80% slevu na 2-letý update map ze 100euro na 20euro po zakoupení nového přístroje. nešlo mi zadat kod na slevu přes program navigon fresh. komunikoval jsem emailem se zákaznickou podporou přímo do německa na Navigon, vše bez problémů česky, odpověd na email během jednoho dne! nepodařilo se vyřešit a tak jsem psal znovu-ještě týž den znovu odpověď, kde mi napsali že mi 2-letý upgrade map darovali abych už se s tím nemusel lopotit a že kdykoliv budu potřebovat radu tak at se na ně klidně obrátím. Takže tolik asi k zákaznické podpoře....Ufff,něco tak dlouhýho jsem snad ještě nenapsal Pokud by měl někdo nějaký dotaz, klidně mi napište na email. Domluvil jsem....howwwwwwgh