Návrat ke kořenům. Messenger se po 9 letech vrací do mobilní aplikace Facebooku

Návrat ke kořenům. Messenger se po 9 letech vrací do mobilní aplikace Facebooku

Komunikátor Messenger už zase bude přístupný i ze základní mobilní aplikace Facebooku. Meta to prozradila na svém blogu, úpravy podle svých slov již začala testovat a brzy test rozšíří mezi širší skupinu uživatelů. Messenger ze základní aplikace vypadl v roce 2014 a od té doby na mobilech existuje samostatně.

„Testujeme možnost, aby lidé mohli přistupovat ke své komunikaci v Messengeru i v aplikaci Facebooku. Brzy uvidíte, že toto testování rozšíříme,“ nastínil v příspěvku šéf sociální sítě Tom Alison. „Jde nám o to, aby se lidé mohli snadno a pohodlně připojovat a sdílet své příspěvky, ať už v aplikaci Messenger nebo přímo uvnitř Facebooku,“ dodal. 

Messenger byl od základní mobilní aplikace Facebooku odtržen v roce 2014. Původně to firma vysvětlovala tak, že Messenger chce rozvíjet jako samostatný mobilní komunikátor, v hlavní aplikaci se podle názoru firmy zprávy příliš pletly s ostatním obsahem. Nakonec byly odsunuty i z Facebooku v mobilním prohlížeči, mimo jiné proto, aby lidé byli nuceni přejít na aplikace. Zda se v rámci současné změny Messenger vrátí i do prohlížeče, zatím není jisté.

Za vším hledejte nejspíš TikTok

Meta nikde nevysvětluje, proč se po 9 letech vrací k původnímu konceptu. Server The Verge spekuluje, že je to kvůli boji Facebooku s TikTokem, kdy čínská síť získává stále větší podíl trhu a Meta se snaží nezůstat pozadu. 

Naznačuje to i charakter příspěvku, kde sociální síť změny oznámila. Poněkud bizarně hned v úvodu upozorňuje, že „Facebook není mrtvý ani neumírá, ale ve skutečnosti se svými 2 miliardami aktivních uživatelů prosperuje“.

TikTok má funkce pro odesílání a přijímání zpráv zařazené přímo v aplikaci. Spíš než na komunikaci s přáteli a rodinou je ale zaměřen na objevování zábavního obsahu, což je směr, kterým se Facebook rovněž chce vydat, jak nenápadně uvádí na blogu.

Vyzdvihuje zde totiž svou umělou inteligenci, která doporučuje obsah a předestírá, že tyto algoritmy budou to hlavní, na co se letos zaměří. Zároveň se chlubí, že krátká videa Reels mají na Facebooku a Instagramu denně 140 miliard zhlédnutí. 140 miliard zpráv je také podle Mety denně odesláno přes Messenger. Zvláštní náhoda, že jsou obě čísla totožná. 

Určitě si přečtěte

Články odjinud