Navštívili jsme v Maďarsku továrnu Nokie

Diskuze čtenářů k článku

Rumczeis  |  06. 06. 2003 10:00

Co udělahjí z telefony, které neprojdou výstupní kontrolou?

Vyhodí je? Rozeberou a zase složí? Hledaj závadu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pax  |  27. 06. 2003 14:28

Tak přesně tyhle se prodávají na Slovensku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tiskovy.mluvci  |  04. 06. 2003 11:01

"...a proto zaměstnanci pracují jen tři dny v týdnu a další tři odpočívají."

Z čehož vyplývá, že v Maďarsku má týden jen 6 dní  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dawe  |  03. 06. 2003 22:48

Nokia není žádným nováčkem ve vývoji mobilních telefonů ale nevim jestlide se dá říci, že Nokia vyvíjí 'nové' telefony. Když si dáte pár těch krabiček vedle sebe a přimhouříte oko, tak není vidět nic jiného než stejný tel. vedle druhého. Design Nokie je na štíru. Vývojářům asi dochází dech a snažejí se vykoumat něco nového. Ale moc se jim to nedaří. Pouze jen pár kousků je dobrých ale ta cena! Nechápu jak si někdo může koupit KRABICI 7650. A ještě za ty peníze. Nokia asi vsází na ZNAČKU ale z ty si nezavoláte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Loockey Fish  |  05. 06. 2003 02:58

No IMHO nokia 7650 je podle mně po dlouhé době telefon od nokie který za něco stojí. Ale 7650 není ani tak mobilní telefon jako spíše PDA. A tam je treba velikost. Nebo si myslíš že by se lépe psalo na displayi centimetr krát centimetr?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MatKal  |  02. 06. 2003 20:15

Co se to s tou Mobilmánií děje? Chybí naprosto nápady? Vždyť článek na velmi podobné téma vyšel na Mobilu minulý týden! Fuj! A zase Marek Turoň.

MatKal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Turoň  |  03. 06. 2003 00:04

Pokud budeme brat v potaz pouze pracovni dny, tak vysel o den drive. Ze by to bylo tim, ze obe redakce navstivili stejnou tovarnu ve stejny den?


M.T.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
God  |  02. 06. 2003 14:50

Ahoj mobilmanie, co takhle zavítzat také do továrny philipsu ? Klidně bych jel s Vámi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martij  |  02. 06. 2003 14:48

Pokud jde o tovarny v madarsku tak doufam ze to nedopadne jako s IBM a Philips potom co zacaly montovat disky a monitory tak stouplo procento reklamaci na neunosnou mez a sami asi vite jak dopadlo IBM propustilo lidi z montazi a nabralo nove lidi na prijem reklamaci. doufam ze si NOKIA  nevezme priklad z IBM  ani z Philipsu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aeon  |  02. 06. 2003 12:27

To se vubec nedivim ze jsou Nokie jedny z nejvice reklamovatelnych mobilu, kdyz vystupni kontrola trva jen 20 vterin...Za 20 vterin stihnete telefon zapnout...podivat se jestli displej sviti...a vypnout!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RiBiX  |  02. 06. 2003 14:31

Když si dokážeš představit pod otestováním mobilu jen to, co provedeš v ruce s hotovým přístrojem, tak se nedivím, že tomu věříš...

Ono 20 sekund je na otestováním funkčonosti HW, SW docela dost... Samozřejmě XX hodinový "zahořovací" test by byl o něčem jiném, ale nic mezi (cca minuty až desítky minut by neměly velký smysl oproti těm 20s)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bismarck  |  02. 06. 2003 18:40

Mnoo, nie celkom suhlasim s tvojim tvrdenim, ze 20 s test staci. Ak, tak naozaj len na to, ci sa vobec foun zapne... Lenze podobne vykonavali test aj v jednej nemenovanej ceskej tovarni na Sagemy. Mal som niekolko sagemov- RC 712, MC 820, 830 a ani jeden sa nesekal a sli ako hodinky. Lenze Mc-cka boli dovoz z Rakus. Tym xem len povedat, a vlastne aj potvrdit tvoje tvrdenie, ze 20s tesom fakt overia akurat HW a SW, ale dost povrchne. Nestabilita prvkov sa za tak kratky okamih nestihne prejavit.

Kazdopadne Vam zelam, aby Vase "horalky" slapali bez poruchy co najdlhsie!

S    Bismarck

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trunk  |  03. 06. 2003 11:38

Sagemum  z Kladna by nepomohl ani tydenni zahorovaci test, sraly se kvuli nezvladnute technologii povrchove montaze v kombinaci s prilis tenkym boardem - jak se mackala klavesnice, prohybala se deska a soucastky se odlepovaly  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robo  |  04. 06. 2003 13:47

IMHO sa robi burn in este s doskami, po montazi sa robi uz iba mala kontrola...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
halem  |  02. 06. 2003 08:24

Mraveniště alá Nokia

snáď.... á la ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jagx  |  02. 06. 2003 09:15

když už, tak à la

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
halem  |  02. 06. 2003 09:26

 vole....nemám  otočený dĺžeň...čo narobím...aha, skopírujem a vložím....à....  à....  à la....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luciano  |  02. 06. 2003 08:08

Vsadim se, ze presne tyto madarske 20. sekundove otestovane Nokie se prodavaji tady. Ty z nemecka nebo finska miri do EU a levnej vychodni sunt se prodava ve zbytku Evropy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xXx  |  02. 06. 2003 08:36

Hmm....a jak myslis, ze se testujou vyrobky jinde???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kato  |  02. 06. 2003 10:08

No, zajimavy, ze zatim vsechny founy co jsem od Nokie mel (az na 1. 5110 - ta byla vyrobena primo ve Finsku) tak byly vyrobeny v Nemecku.... Takze TADY se urcite prodavaji i odjinud... (jsem jeste nevidel Nokiu z Madarska).

Dotaz na redakci - jak to smontovavaj dohromady? Kdyz rozbalim original baleni, foun made in Germany, ale baterka je z Japonska  Tzn, ze jenom baterky dovazi nebo takhle vyrabeji ruzne casti telefonu? Vymyslenej priklad - displej - Finsko, zakladovka Nemecko, klavesnice a kryty Cina, baterie Japonsko...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Turoň  |  02. 06. 2003 10:23

Mate pravdu v tom, ze soucastky jsou vyrobeny jinymi firmami z ruznych statu a v jednom podniku to pouze smontuji.

M.T.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
IJK  |  02. 06. 2003 10:53

Nerad bych ti s tim "Made in Germany" bral iluze, ale byl jsem (jeste  jako student) pred nekolika lety na praxi v nejmenovane ceske tovarne na elektromotory. U pasu tam lepil robot 1B50 (pro neznale jedna baba 50 let, to je v automatizaci celkem zavedeny termin) na celkem pekne motory do pracek nalepky Philco - Made in Italy.

Navijely je v hale vedle a kazdy jeden zabihali pomerne dlouho na stolici (kontrolovali jak se zabrousi uhliky, jiskreni na komutatorech apod.) takze ke kvalite a vystupni kontrole bych (na rozdil od Nokie) vyhrady nemel, ta byla opravdu dukladna. Takze dnes se na ruzne Made in .. divam s nadhledem.

Rada firem dnes s oblibou pouziva i nalepku "Made in Europe" - to muze znamenat Nemecko, nebo taky Litvu (cimz bych nechtel severany nijak pomlouvat).

IJK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gogol  |  02. 06. 2003 15:24

Dnes je to tak neprehledna smes vlastnickych vztahu a ruznych subdodavatelu a janevimcehojeste, ze bych se vubec nedivil, kdyby 3/4 soucastek v telefonu Nokia pochazelo od Siemensu .
Nejake Made In ... ci znacka vyrobce - to uz je dnes jen PR tanecek.
Obavam se, ze vse speje k totalni monopolizaci. Vyrobce bude nakonec jen jeden - ten, kteremu se podari vsechno skoupit...Vyrobky budou podle toho vypadat Uz dnes, kdyz kupujete mobil, kupujete vlastne zoufaly nedodelek - predevsim firmware byva neodladeny, pouzite soucastky casto velmi nejakostni atd...A proc se taky snazit, zejo, kdyz "konkurent" prodava stejne bastly...
Doufejme, ze alespon v softwaru to muze byt jinak. Ten se da delat bez obrovskych investic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kato  |  02. 06. 2003 15:54

Jj, o Philcach se to vedelo . Taky znam jednu nejmenovanou firmu v CR, kde se lepi velikymi pismeny "Made in USA"  Ale aspon je pod tim na svaru takovym malym pismem napsany: Made in Czech republic ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  02. 06. 2003 19:12

Tak to ja sem videl z madarska hlavne jenom baterky... ale je fakt ze jsem se setkal u jedhono cloveka s 3510i, kera byla cela z madarska....

ale co se me tyce, tak ja mam z madarska jen tu baterku, no a mobil samotnej je z finska....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  02. 06. 2003 07:04

Sdileni dilu je shodne pro vetsinu vyrobnich odvetvi - se podivejte treba v automobilismu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pešek  |  02. 06. 2003 16:17

Jak se podle tebe vyrábí čtyřválec? Vezmou osmiválec a odpojej půlku od přívodu benzínu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JaF  |  02. 06. 2003 19:33

Ve skodovce se treba trivalce a ctyrvalce taky vyrabi na stejne lince. Pracoval jsem tam jako tlumocnik kdyz planovali pred lety stavbu tovarny, tak jsem ledacos pochytil....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Z  |  07. 06. 2003 20:54

Ne, ale treba v Audi A8 je stejnej ovladac svetel jako ve Fabii nebo se podivejte na mnozstvi "dvojcat" mezi dodavkami - ty stejne vyrabi Peugeot, Citroen a Fiat nebo Renault a Nissan s Opelem (oboji jine koncerny).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pešek  |  07. 06. 2003 21:34

No jasně, ale tady jsou skoro všechny vnitřnosti stejný, jenom zablokovaný funkce. To je něco trochu jinýho než stejnej ovladač světel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Glum  |  02. 06. 2003 22:05

Takže stačí si koupit nejshitovější Nokii a zapojit funkce...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor