NDrive G400: navigace s testerem alkoholu

Vyzkoušeli jsme novou značku navigací NDrive a její navigační přístroj G400. Je zajímavý především nízkou cenou a vestavěným čidlem pro kontrolu obsahu alkoholu v krvi.
Kapitoly článku

Klíčové vlastnosti

  • nízká cena
  • pevný držák do automobilu
  • rychlý výpočet trasy
  • vestavěný alkohol tester
  • navigační aplikace není vázána na paměťovou kartu

Hlavní nedostatky

  • testování alkoholu je pouze velmi orientační
  • navigace nezná průjezdní body
  • komplikovanější navigace od stolu a do míst bez adresy
  • úroveň detailů vzhledem k přiblížení mapy
  • chyby v češtině
  • červená dioda pálí při nabíjení do očí
  • povrch přístroje se snadno poškrábe
  • někdy zpomalené hlasové příkazy

NDrive G400: ve zkratce
cena 3 400 Kč
typ navigace přenosná navigace
rozměry 100 × 88 × 22 mm
hmotnost 150 g
GPS přijímač Centrality Atlas III
displej 70 × 54 mm, 320 × 240 bodů, dotykový
paměť paměťová karta (SD)
mapy České republiky Tele Atlas
mapy Slovenska Tele Atlas
3D zobrazení mapy ano
česká nabídka ano
česká hlasová navigace ano
doprava RDS-TMC ne
Podrobné parametry najdete v katalogu autonavigací

Navigace portugalské značky NDrive jsou na českém trhu novinkou. V současné době čítá nabídka tohoto výrobce tři modely ve velmi příznivém cenovém rozpětí 2 900 Kč až 3 800 Kč. Rozdíl mezi dvěma nejlevnějšími přístroji G280S a testovaným G400 je v přítomnosti alkohol testeru u vyššího modelu. Nejdražší navigace má stále příznivou cenu, ve srovnání s předchozími nabízí navíc širokoúhlý displej, bluetooth a FM vysílač.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
NDrive G400: střední model

Všechny tři navigace mají stejné mapové podklady. Pokrývají pouze Českou a Slovenskou republiku, Polsko, Maďarsko, Slovinsko, Chorvatsko a Rakousko. Navigace by měly v budoucnu podporovat speciální foto 3D navigaci. Až bude tato funkce dostupná, určitě se na ni na Navigovat.cz podíváme.

Záhyby a ohyby

Tělo NDrive G400 rozhodně nevypadá nudně. Přísné a jednoduché tvary známé z většiny navigací zde střídají záhyby, prolisy a kombinace černé se stříbrnou. Širší okraje opticky ještě více zmenšují malý 3,5palcový displej s rozlišením QVGA.

Tělo je vyrobeno z tvrdého plastu, výrobce však použil tenkou gumovou vrstvu na povrchu černých částí. Tento povrch má však jednu nevýhodu, nízkou odolnost proti odření. Kolébka držáku do automobilu je navíc v tomto ohledu velmi nešetrná. Přístroj se nasouvá mezi postranní úchyty, které odírají tenkou gumovou vrstvičku.

Klepněte pro větší obrázek
Pryžová vrstva je zpočátku efektní

Na čelní straně se kromě dominantního displeje a názvu výrobce nachází ohromná červená dioda signalizující dobíjení baterie. Ano, opakuji se, ale výrobci se asi nikdy nepoučí a stále úzkostlivě dbají na to, aby tato dioda řidičům co nejsilněji pálila do očí. Na jedné z nočních cest jsem raději zastavil u čerpací stanice a s vidinou bílé lepící cenovky zakoupil čokoládovou tyčinku, která již byla pouze příjemným bonusem.

Klepněte pro větší obrázek
Červená kontrolka je v noci nepříjemně silná

Rozhořčení mírní vychylovací kolečko v pravém horním rohu sloužící k regulaci hlasitosti. Nechci-li rušit spolucestující breptáním navigace, mohu ji jednoduše snížit nebo zcela vypnout bez spuštění zraku z vozovky. Právě takový ovladač by mohl mít každý navigační přístroj.  

Na pravé hraně se pak nachází 3,5mm jack jako zvukový výstup, slot pro paměťové karty SD/MMC, mini USB kabel sloužící k dobíjení a přenosu dat a konečně konektor pro připojení antény RDS-TMC, ačkoli navigace tuto funkci vlastně nepodporuje. Zadní strana obsahuje přepínač pro připojení baterie, tlačítko reset, reproduktor a dokonce i výstup na externí anténu. Je zde také krátké ovládací pero, ve většině případů však nebude potřeba. Navigační aplikaci lze poměrně dobře ovládat i prstem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Konektory na pravém boku • ovládací pero se někdy může hodit

GPS příjem spíše slabší

Výrobce uvádí použití procesoru Atlas s taktem 300 MHz. Konkrétní GPS čipset neuvádí, vzhledem k předchozímu však jde zřejmě o Atlas Centrality, se kterým jsem byl u jiných navigací spokojen. Citlivost NDrive mi však přišla slabší, přístroj se chytal poměrně dlouhou dobu a například při umístění pod A sloupkem vlevo od řidiče se nechytil za dlouhých 15 km jízdy. Uprostřed byla situace lepší, nicméně například v rukou spolujezdce již navigace opět vykazovala ztráty signálu, musela se držet pod čelním sklem.


Obrazovka s přehledem zachycených satelitů

Integrovaná paměť má velikost pouze 32 MB, slouží tedy pouze jádru systému Windows CE .NET 5.0. Vlastní data, třeba hudbu a filmy, musíte ukládat na paměťovou kartu, kde je současně i navigační aplikace. Ze základní karty s pamětí 512 MB zbývá pro vaše data necelých 200 MB. Stačí však zakoupit vlastní kartu libovolné velikosti a na ni zkopírovat adresář s navigační aplikací. Vše funguje bez problémů, aplikace není vázána na konkrétní kartu; zkoušel jsem 4GB kartu SDHC.

   
Systémová nabídka • možnosti pro nastavení • spouštění navigační aplikace

Pohled na mapu

NDrive nepatří mezi výrobce, který by si objednal univerzální krabičku z Číny, navigační aplikaci z Maďarska a dělal ramena, jakou fantastickou navigaci má. Krabička sice z dálného východu s největší pravděpodobností pochází, NDrive však vyvíjí vlastní navigační aplikaci.

Start navigace netrvá déle než pár sekund a vždy se objevíte tam, kde jste navigaci vypnuli. Tedy s největší pravděpodobností na mapě. Mapové podklady NDrive kupuje od Tele Atlasu, k dispozici byla mapa České republiky 4/2008, tedy ne zcela nejnovější aktualizace.


Článek pokračuje v další kapitole: prostředí, ovládání, výpočet trasy

Témata článku: , , , Velká ikona, Promile, Kombinace černé, Nejlevnější přístroj, Klička, Dlouhý kabel, Piškvorka, Km jízdy, Alkohol, Systémová nabídka, Vodní tok, Test, Pryžová vrstva, Tester, Skloňování, Běžný formát, Slavkov u Brna, Kontrolka