Nebojte se přejít z předplacenky na paušál

Diskuze čtenářů k článku

Kapo  |  08. 04. 2005 18:39

Doporucovat milionum predplacenkarum, kteri maji svoje navykle pohodli, prechod na pausal kvuli usetreni par drobaku za minutu, to je fakt jenom propagacni sluzba operatorum. Aby melo co nejvice ovecek pausaly je samozrejme sen kazdeho operatora.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marty  |  30. 03. 2005 11:30

Pro majitele Oskarty je zbytečné přecházet na paušál. Výhodnější je si k němu pořídit tarif Odepiš. Paušál se vyplatí jedině s dotovaným telefonem, nebo nějakým bonusem např. s víkendovým voláním zdarma.Jinak se paušál nemůže vyplatit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oskarka  |  30. 03. 2005 13:44

Taky si myslím...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
boss-ivoss (novy)  |  29. 03. 2005 23:43

Protože tuhle diskuzi čtou asi i lidi, kteří se rozmýšlí, zda přejít, napíšu svoje postřehy:
Jsem 19letý student, celkem extrovertní, takže nijak uzavřený.
Před 2 lety jsem využíval T-mobile Twist SMS, nebo jak se to teď jmenuje. Útrata kolem 200 měsíčně, s tím, že nejsem ten typ, co propíše každej den 20 zpráv s jednou holkou. Volání minimálně, 2x týdně kamarádům, občas rodině (zvýhodněné volání na vybrané číslo- myslím že se to jmenuje T-mobile extra).
Potom jsem kupoval telefon u Oskara jako dárek, spočítal jsem si, že se mi vyplatí přejít na tarif na půl roku a tím získat telefon levnější. Změnil jsem tedy operátora i číslo, měsíční útraty kolem 300,- (Řekni mi), ale kvůli 50 volným minutám jsem se naučil volat, a to hodně odlišně od doby předplacenky. Díky tomu, že u mě doma Oskárek nemá signál (bydlím na největším sídlišti desetitisícového města), po půl roce putoval pryč, z Řekni mi se stal Odepiš na občasné volání z jiných míst
Teď mám T-mobile Student a jsem celkem spokojený. Útrata +/- stejná jako u Oskara, služby - spokojenost, ceny - maximální spokojenost, i když až bude přesnositelnost čísla, možná bych vyzkoušel i Eurotel studentskej tarif...
Takže kdybych to měl shrnout - začal jsem mrtě volat, čímž si vyřeším spoustu problémů, nemusím pořád řešit jestli zavolat, nebo ne, prostě si zavolám kdykoliv potřebuju, zpráva za 1,-Kč mě taky nevytrhne, omezuju se jen při volání do zahraničí a v roamingu, na to přijde tak 1 hovor měsíčně (to je v těch 300). Teď jsem platil 350.
Další výhodou je, že se o to člověk konečně nemusí starat, jestli má kredit nebo ne, prostě mě domu jednou za měsíc přijde vyúčtování, otevřu ho, kouknu se, kolik se automaticky za pár dní strhne inkasem z účtu a nemusím to nijak řešit. Pro někoho to bude třeba nevýhoda, protože nebude kontrolovat svoje výdaje, ale mě to při mejch částkách tolik nevytrhne, jestli provolám 300 nebo 350...
c ya...
 
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marianda  |  29. 03. 2005 22:38

Chci pozdravit vsechny, ja ziju v USA a zabloudila jsem na tuhle stranku jen tak se podivat kolik ted stoji volani v cechach. No musim priznat ze se za ty ctyri roky docela dost zmenilo. Teda to je uplna dzungle v tomhle se vsem vyznat. Ja mam momentalne mobil tady u firmy Cingular a platim mesicne $39.99  + $3 za 100 sms. Co se tyce volani mam za tuhle cenu 600 volnych minut  od 8 rano do 9 vecer a noci a vikendy zadarmo. Takze az se jednou vratim do cech budu si asi muset zalepit pusu. Tak se tam mejte a vesele volejte..... cau

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  30. 03. 2005 08:39

A co příchozí hovory, platíš za ně? Nebo ten, komu voláš? A ty volné minuty a volání zdarma je na jakékoli číslo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
droyd  |  29. 03. 2005 20:20

Tohle vsechno je moc hezky, fakt je to o tom co vam vyhovuje. Ja, aspon si to myslim, sem nasel idealni tarif pro me. tarif Student od T-mobilu, platim mesicne tak 600kc a v tom protelefonuju tak 80min, 100sms a asi proserfuju tak 800kb na wapu..me to staci, nestezuju si. je to dobrej pocit, zkuste to taky.cya

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FrantaVazoun  |  29. 03. 2005 19:44

Moc by me zajimalo jestli muzu u Eurotelu prejit z pausalu na predplacenku. U Oskara i T-Mobile to jde ale jde to i u Eurotelu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  29. 03. 2005 21:54

Bohužel, náš „luxusní“ operátor takovou samozřejmou věc jako jediný nenabízí. Leda snad že bys byl nějaký velmi významný zákazník (s útratou x mega měsíčně) nebo měl ty správné známé...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirda  |  29. 03. 2005 11:51

k 31.3. jsem zrušil paušál a migruju na předplacenku (twist). Formality vyřízeny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bojler  |  29. 03. 2005 15:07

gratuluji. ted uz vam zbyva jen posledni krok - prejit k et, nebo oskarovi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirda  |  30. 03. 2005 13:23

ee poslední krok nebude, 90% odchozích hovorů mám právě v rámci tohoto operátora

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bojler  |  30. 03. 2005 22:57

90 procent hororu do jeho site jeste neznamena, ze to u neho bude nejlepsi..rozmysli si to, driv nez bude pozde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  29. 03. 2005 10:08

Dle toho programku se mi opravdu vyplati tarif. Na oskarte provolam 71Kc/mesic a tarif Odepis by mne prisel na 60Kc/mesic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nup  |  29. 03. 2005 11:10

Odepiš je nejvýhodnější až do vcelku překvapivého počtu provolaných minut / měs. Sám jsem měl několikrát cukání udělat z něj svoje hlavní číslo a zrušit třísetkorunový Řekni mi (nejspíš bych ušetřil 150 - 200 Kč měsíčně), ale vždycky jsem se zarazil na tom, že nemá GPRS a "co kdybych" někdy volal hlavně na T-Mobile ... Ale ono i tak by to bylo docela výhodné, jen o korunu dražší, než "výhodné" volání z GO Quatro, jak psal autor článku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  29. 03. 2005 11:28

Jaktože nemá GPRS? Když jde GPRS aktivovat ke starému Slyším Vás, tak by mělo jít i k Odepiš ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smirnoffff  |  29. 03. 2005 11:54

Nemá GPRS? Zvláštní, moje Odepiš ho má...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  29. 03. 2005 12:13

Samozrejme, ze Odepis GPRS ma

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  29. 03. 2005 12:16

...jeste se chci zeptat - to skutecne uz nekolik let platis mesicne zbytecne o 150-200kc vic a to jen diky tve zbytecne nevedomosti ohledne GPRS? Ani se tomu nechce verit To jsi nikdy nebyl v inet samoobsluze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nup  |  29. 03. 2005 14:51

Když jsem si Odepiš pořizoval, tak se mě paní prodavačka (netvrdím, že zrovna ona je ten nejinformovanější zdroj ) v Oskarově prodejně tázala, zda chci k Odepiš taky aktivovat GPRS. Překvapeně jsem řekl, že chci, ale ona po chvilce hraní si s počítačem řekla "aha, tak bohužel k tomuto tarifu nelze" (cca před rokem). Do té doby jsem měl informace zhruba 50:50 lze/nelze ("informovaní" prodavači, kteří se zrovna přetrhnou ochotou pro člověka, který se jde jen zeptat nebo pořídit Odepiš X lidi v diskusích) . OD té doby žiju v domnění, že nelze a nezaznamenal jsem žádnou změnu (pravda, nechodím na oskarův web každý týden, ale předpokládám, že by se s oznámením této změny obtěžoval alespoň SMSkou). NIKDE jsem ale NIKDY nenašel, KOLIK že to bájné GPRS s Odepiš stojí. Hned teď se jdu podívat na Oskarův web - schválně, jestli to najdu.

No a to placení navíc, ehm, uznávám, že člověk je hrozně konzervativní tvor. Měnit číslo se mi (už) nechce a za snížení tarifu se platí tisícovka a ona je sice za rok zpátky, ale stejně, je to tisícovka ... však víte. A to jsem u Oskara. Mea culpa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  29. 03. 2005 15:31

Za snížení tarifu jednou za rok se 1200 Kč (Tisíc je bez DPH.) neplatí od 20. 10. 2003. Takže si ho klidně můžeš zadara snížit. A líný neznamená konzervativní...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  29. 03. 2005 16:29

Jenze u Odepis lze GPRS ziskat od sameho pocatku tohoto tarifu. Na vyber mas ze dvou GPRS tarifu, tak jako ostatni ("naskok" a "nadlouho" http://www.oskarmobil.cz/price_plans/data.php ). Jo a abych nezapomel - sluzba GPRS se v soucasnosti jmenuje Pripojeni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  29. 03. 2005 09:34

Já bych aj přešel,ale když go kupóny mám zadarmo... A paušál bych si musel platit :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  29. 03. 2005 09:29

Máte chybu u tarifu "Student". Prohodili jste ceny u "Ostatní mobilní sítě" a "Pevné sítě". Má to být přesně obráceně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Mareček  |  29. 03. 2005 14:44

Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tech  |  29. 03. 2005 09:25

Autor napsal:Dříve byly paušální programy hlavně záležitostí firemní a potom „vyvolené“ skupiny zákazníků. Pro operátory jsou ale mnohem výhodnější než předplacené služby
A já jsem si vždy myslel, že opové maj větší zisk na předplacenkách, které jsou dražší..........nebo se pletu???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lada  |  29. 03. 2005 09:39

Pletes se. Najdi si jakykoli clanek o tom, kolik zakaznici utrati a uvidis, ze lide s tarifem utraceji nekolikanasobne vice nez predplacenkari.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skeptoid_Standa  |  29. 03. 2005 10:50

Máte pravdu oba. Na předplacenkách je vyšší marže na jedné minutě/SMS volání. Na tarifech operátoři vydělávají víc, protože zákazníci s nimi za lepší ceny volají víc. Ty lepší ceny dostanou za to, že platí měsíční paušál a tím garantují operátorovi určitý minimální příjem. Takže na předplacence má operátor víc z jedné minuty volání, ale na tarifu má víc celkem z jednoho zákazníka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oskarka  |  29. 03. 2005 12:35

No a teď si představte, že někdo nemá zájem o dlouhé vykecávání telefonem. Takže jen kvůli tomu, že je minuta u paušálu levnější než u předplacenky, nebude hned o věcech, na které stačí dvě minuty, žvanit do telefonu dvacet minut. Takový zákazník ovšem někdy třeba ani nespotřebuje volné minuty, které jsou u některých tarifů nabízené. Takže...? Nakonec platí za něco, co nespotřeboval. U předplacenky sice zaplatí operátorovi v porovnání s paušálem víc, ale platí jen za to, co fakticky použil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dalido  |  29. 03. 2005 16:05

Zřejmě (jistě) jste tzv. "prozváněč". Uvědomte si, že za službu mobilního operátora je třeba platit, ne jen čekat, kdo mě zavolá. A na paušálech se, prosím, nevolá víc proto, že tam jsou levnější minuty (spočítejte si paušál x volné minuty), ale proto, že je to většinou výsadou firemních zákazníků (slovo "výsada" asi není to pravé), a ti logicky násobně více provolají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oskarka  |  30. 03. 2005 13:47

Kupodivu "prozváněč" nejsem Když potřebuju volat, zavolám. Reaguju na něčí výrok, že když jsou u paušálu minuty hovoru levnější než na předplacence, začne uživatel telefonu automaticky volat častěji (proč by nevolal, když je to tak "levné") a v důsledku i víc provolá. Já osobně tedy volám tehdy, když potřebuju a proto, že potřebuju s někým mluvit: ne proto, abych zaplatila operátorovi. A vy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rafan  |  03. 04. 2005 10:03

Posdtatne je, ze na predplacenkach vidite, jak se tykorunky toci. Z hlediska mobilniho opetratora psyhologicky nevhodne ;), ze? Jinak predplacenky jsou jako vsechny "nabijeci" karty vyhodne velice moc, protoze penize dostanou predem. Navic, malo lidi si necha dojet kredit na 0, a takze je vlastn zaruceny dost podstatny zbytek volnych penez. Jeste vic se to projevuje treba u vernostnich karet - lidi nabibeji pri zustatku 30%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MoB  |  29. 03. 2005 09:07

To je legrační, tarif T30 od TMo je ve všech položkách dražší než polo-předplacenka Twist Extra U TMo měli zase slabší chvilku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lada  |  29. 03. 2005 09:35

Kdyz si koupite "dotovaneho" mobila, tak za svoji blbost musite zaplatit nekde jinde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arakain  |  29. 03. 2005 07:39

T-Mobile i Eurotel každé 2 roky zvýhodněný telefon, T-Mobile i Eurotel Benefit či bonus program. O tom červení radši ani nemluví.
I servis na Infolinkách je o míle daleko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Je to tam:)  |  29. 03. 2005 08:03

Nejdřív si ověř, že víš, o čem píšeš, i u Oska/Vod máš po dvou letech nárok na nový telefon za zvýhodněnou cenu-jaký paušál, taková cena:):)
Tak běž radši zase spát, medvěde!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aress  |  29. 03. 2005 14:07

U oskara ten telefon muzes mit i kazdej pul rok,staci po 6 mesicich zrusit tarif a zase ho zalozit a mate dalsi telefon a ke vsemu za opravdu zvyhodnenou cenu!!!Chytroline!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Mareček  |  29. 03. 2005 14:39

Existuje jistě spousta dalších zvýhodnění. V článku se však snažím držet základní linie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor