Nedovolal se vám kurýr? Hovor možná spadl do spamu, na Androidu zkontrolujte aplikaci Telefon

Čekáte balíček, ale kurýr se vám nedokázal dovolat? Chyba nemusí být nutně na straně pracovníka doručovací služby, jak ukazuje zkušenost Marka Leciána, o kterou se podělil na sociální síti Facebook. Nemožnost dovolat se příjemci způsobila funkce v aplikaci Telefon od Googlu, která má bránit nevyžádaným hovorům.

Mnozí výrobci smartphonů používají pro telefonní hovory aplikaci Telefon od Googlu. Ta nabízí celou řadu funkcí, počínaje možností nahrávání telefonátů (ovšem s hlasovým upozorněním, že je hovor zaznamenáván), přes blokování zvolených čísel, až po funkce označované jako Identifikace volajícího a spam.

Antispam proti nevyžádaným hovorům

Ve své podstatě se jedná o dvě související funkce, které Google poměrně podrobně vysvětluje na stránkách nápovědy k aplikaci Telefon. Identifikace volajícího funguje tak, že v případě příchozího hovoru z čísla, které nemáte uložené v kontaktech, dohledává informace o volajícím v databázi Moje firma na Googlu. Pokud telefonní číslo najde, zobrazí se vám na obrazovce telefonu název firmy či instituce, které patří.

Poměrně zásadní je v tomto směru skutečnost, že funkce ID volajícího a ochrana před spamem jsou ve výchozím nastavení zapnuté. Pokud tedy máte mobil s předinstalovanou aplikací Telefon od Googlu, odesílají se informace o příchozích hovorech do Googlu, který dohledává další podrobnosti. V případě, že o tyto funkce nemáte zájem, můžete je deaktivovat v nastavení.

S neustále vzrůstajícím počtem nevyžádaných hovorů roste i zájem uživatelů o jejich (ideálně automatické) blokování. V Obchodě Play existuje hned několik aplikací, nabízejících aktivní odmítání příchozích hovorů z čísel zanesených v databázi vytvářené nejčastěji komunitou uživatelů. Zmínit můžeme například Nevolejte.cz - Stop Otravům! či Můžu to zvednout?

Ochrana proti spamu může znamenat problém

Ani Googlu nejsou nevyžádaná volání lhostejná. Zakomponoval proto do své aplikace Telefon funkci ochrany proti spamu. Ve výchozím stavu při vyzvánění příchozího hovoru z „provařeného čísla“ zobrazuje na displeji telefonu varovnou informaci, že se může jednat o nevyžádaný telefonát. Je pak na uživateli, jak s touto informací naloží.

Klepněte pro větší obrázek 
Identifikace volajícího a spam

K identifikaci spammerů využívá Google vlastní databázi, postavenou na informacích od svých uživatelů. Ti mohou přímo v rámci aplikace Telefon nahlásit kterýkoli hovor jako spam. Pokud je takto nějaké číslo nahlášeno vícekrát (Google bohužel v tomto směru neuvádí žádné podrobnosti o počtu či procentu hovorů, jež vede k zařazení na blacklist), identifikuje ho aplikace jako spammera.

V nastavení aplikace Telefon pak lze aktivovat filtr spamových hovorů. V takovém případě se čísla, která jsou vedena v databázi nevyžádaných volajících, prostě nedovolají (hovor je telefonem aktivně odmítnut). To se patrně stalo i v případě zmíněném na začátku tohoto článku – telefonní číslo kurýra se z nějakého důvodu ocitlo na blacklistu a následně se nedovolalo nikomu, kdo má v aplikaci Telefon od Googlu aktivní filtrování nevyžádaných telefonátů.

Google uvádí, že se odfiltrované hovory zobrazují v historii volání, takže je zpětně možné zjistit, že se vám kurýr (nebo kdokoli jiný) nedovolal právě z tohoto důvodu. Pokud vám příliš aktivní filtr komplikuje život, můžete ho deaktivovat v aplikaci Telefon – klepněte na tři tečky v pravém horním rohu okna aplikace, přejděte do Nastavení a pokračujte do Identifikace volajícího a spam. Zde pak deaktivujte volbu Filtrovat spamové hovory.

Diskuze (11) Další článek: Intel dokáže propojit iPhone s Windows. Z počítače půjde volat i psát SMS

Témata článku: , , , , Aplikace, Obchod Play, Číslo, Databáze, Spam, Kurýr, Identifikace, Hovor, Telefon, Nastavení,