Uzavřeli jsme třetí ročník ankety Nejlepší mobil a připravili důkladnou analýzu výsledků. Z článku zjistíte, které mobilní telefony a které značky hodnotí sedmatřicet tisíc našich čtenářů jako nejlepší.
Nejlepší mobil: bez ohledu na kategorie
Mobilní telefony
Mobilní telefon |
hlasy |
podíl |
1. |
Siemens S55 |
8 303 |
7,4 % |
2. |
Nokia 6310i |
7 156 |
6,4 % |
3. |
Sony Ericsson P800 |
6 446 |
5,8 % |
4. |
Nokia 3510i |
5 669 |
5,1 % |
5. |
Nokia 3310 |
5 067 |
4,5 % |
6. |
Nokia 9210(i) Communicator |
4 680 |
4,2 % |
7. |
Nokia 3650 |
4 237 |
3,8 % |
8. |
Nokia 7250 |
3 709 |
3,3 % |
9. |
Sony Ericsson T68i |
3 562 |
3,2 % |
10. |
Nokia 7650 |
3 459 |
3,1 % |
11. |
Nokia 6610 |
3 248 |
2,9 % |
12. |
Siemens M50/MT50 |
2 819 |
2,5 % |
13. |
Nokia 3410 |
2 809 |
2,5 % |
14. |
Nokia 8910i |
2 752 |
2,5 % |
15. |
Samsung SGH-V200 |
2 572 |
2,3 % |
16. |
Siemens A50 |
2 343 |
2,1 % |
17. |
T-Mobile MDA |
2 202 |
2,0 % |
18. |
Siemens C55 |
2 202 |
2,0 % |
19. |
Nokia 6100 |
1 871 |
1,7 % |
20. |
Siemens ME45 |
1 736 |
1,6 % |
Značky
Značka |
podíl |
1. |
Nokia |
50 % |
2. |
Siemens |
18 % |
3. |
Sony Ericsson |
13 % |
4. |
Samsung |
5 % |
5. |
Motorola |
4 % |
|
ostatní |
10 % |
Výsledky hodnocení, do kterého jsme bez ohledu na kategorie smíchali všechny mobilní telefony, pro které čtenáři hlasovali, jen slučují vše, co jsem doposud napsal. Podíl respondentů upřednostňujících mobily Nokia je neohrozitelný, viditelné šance má jen Siemens a snad Sony Ericsson, ostatní značky už jen uzobávají drobky.
Z tradičních výrobců jsem zatím v komentářích úplně opomínal Motorolu, nic jiného mi však nezbylo. Až na model V.70, který se umístil v polovině vyhlášeného žebříčku nejlepších stylových telefonů, nebylo o Motorole ani vidu, ani slechu. Americkému výrobci zkrátka chybějí telefony, které by uživatele dokázaly oslovit.
Tip: srovnejte výsledky našeho Nejlepšího mobilu s podobnou anketou Mobil roku, kterou pravidelně organizuje Mobil.cz.
Další zajímavé statistiky
Pozice značky na trhu
Nyní zapomeňme na rozdíly mezi značkami a podívejme se na každého výrobce zvlášť. Z hlasování jsme vypočítali, která kategorie jednotlivým výrobcům nejlépe „sedne“, na jaké uživatele a na jaké užití mobilu se specializují.
Alcatel je stále značka, jejíž doménou jsou jednoduché a levné mobily a zdůrazňované zaměření na styl zůstává spíše jen v hlavách francouzských šéfů marketingu. Alcatel se nálepky „low-end“ zatím ještě nezbavil.
Značka |
rodina, děti |
práce, firma |
styl, reprezentace |
Alcatel |
76 % |
16 % |
8 % |
Motorola je stále světová dvojka, v našich končinách ale její obliba není příliš vysoká. Ačkoli Motorola vyrábí také telefony nižší třídy a v její nabídce jsou i telefony, které lze označit jako „pro práci a firmu“, mezi lidmi stále platí, že Motorola = véčko.
Značka |
rodina, děti |
práce, firma |
styl, reprezentace |
Motorola |
16 % |
15 % |
69 % |
Nokia má ve svém portfoliu mobilní telefony všech tříd a rozvrstvení hlasů v anketě Nejlepší mobil je až pozoruhodně rovnoměrné.
Značka |
rodina, děti |
práce, firma |
styl, reprezentace |
Nokia |
36 % |
33 % |
31 % |
Panasonic v současné době prodává jen velmi málo mobilních telefonů. Za poměrně velkým podílem v první kategorii stojí model GD67, ve stylových telefonech bojuje barevné véčko GD87.
Značka |
rodina, děti |
práce, firma |
styl, reprezentace |
Panasonic |
31 % |
11 % |
58 % |
Philipsy měly dříve místo pouze ve třídě levných telefonů, nejnovější Fisia řady 800 ale mají vliv i na stylovou kategorii.
Značka |
rodina, děti |
práce, firma |
styl, reprezentace |
Philips |
55 % |
19 % |
26 % |
Sagem v České republice začíná znovu a v anketě neměl při porovnání absolutních čísel velký úspěch, jeho pozici proto zatím nemá smysl dopodrobna analyzovat.
Značka |
rodina, děti |
práce, firma |
styl, reprezentace |
Sagem |
57 % |
15 % |
28 % |
Samsung je nejvíce vyprofilovaná značka na českém trhu. Téměř každému je jasné, že jeho telefony nejsou určeny pro rodinu a děti, nejde ani o mobily pro práci – Samsung je zkrátka čistokrevný styl.
Značka |
rodina, děti |
práce, firma |
styl, reprezentace |
Samsung |
4 % |
7 % |
89 % |
Siemens umí nejlépe levné telefony nižší třídy a manažerské modely. Kdyby se ale v době konání ankety prodával už také nový model SL55, získal by Siemens vyšší procentuální podíl i v kategorii Pro styl a reprezentaci. Ze všech modelů, které jsme kvůli nesplnění podmínky oficiálního prodeje museli z hlasování vyřadit, volilo nejvíc respondentů patrně právě Siemens SL55.
Značka |
rodina, děti |
práce, firma |
styl, reprezentace |
Siemens |
41 % |
37 % |
22 % |
Sony Ericsson: ačkoli je nejsilnější v kategorii „pro práci a firmu“, kde se navíc nestihl výrazně umístit vlajkový model T610, body získává i v jiných kategoriích.
Značka |
rodina, děti |
práce, firma |
styl, reprezentace |
Sony Ericsson |
22 % |
46 % |
32 % |
Kdo vyrábí zejména ...
Na předchozí statistiku se můžeme podívat i z jiného úhlu a zjistit, které značky jsou nejsilnějšími představiteli jednotlivých kategorií mobilních telefonů:
- Mobily pro rodinu a děti: Alcatel, Sagem, Philips, Siemens, Nokia, Panasonic
- Mobily pro práci a firmu: Sony Ericsson, Siemens, Nokia
- Mobily pro styl a reprezentaci: Samsung, Motorola, Panasonic, Sony Ericsson, Nokia
V poslední kapitole článku najdete přehled nejúspěšnějších modelů jednotlivých výrobců a další zajímavé výsledky zkoumání obrovského souboru dat, který anketa přinesla.