Nejsem padělatel (názor)

Diskuze čtenářů k článku

deVitto/metal/  |  20. 12. 2010 10:13

Jasně napsané,platí pro všechny obory.
Dobrá práce,pane Havnere,bez výhrad souhlasím!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pája  |  03. 12. 2003 19:32

Autor použil klasickou marketingovou manipulaci.

Originál sice podle doslovného obecného výkladu splňuje definici jím vymezenou, ale v případě, že se obecně vžily v tomto odvětví pozměněné významy termínů používaných v jiných oborech, je třeba tuto terminologii respektovat!!!

Kdo nedělá, jako tato firma, fakticky klame zákazníky.

A navíc, jakoby náhodou, zapoměl autor článkou nabídnout při koupi baterie jako možnost značkový originál výrobce telefonu....

Osobně jsem si koupil baterku od nich, můj bratr též a oba jsme je vraceli z důvodů špatné funkčnosti a kupovali posléze značkové...

Takže si vyberme!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
okawando  |  01. 12. 2003 18:37

Je vidět pane, že jste skutečně, jen obchodní zástupce. Zkusil jste sii někdy změřit vaší firmou prodávanou baterii o kapacitě 1200mAh (originální baterie má kapacitu 900mAh) Tak věřte, že když jí změříte na kapacitu 1200mAh dostanete vysledek 70%. tj. když si propočítáte vyjde vám skutečná kapacita 840mAh. takže nevěřte nálepkám !!! Věřím, že se lépe prodávají baterie ,,s vyšší kapacitou,, . A už vydím zástupce, čínské firmy jak odpovídá na otázku má baterie udávanou kapacitu? - kupte. Má baterie tepelnou ochranu? - kupte pane! jen blázen by řekl....jasně že ne, ne proč....k čemu to je... Je to o tom, že produkt nokie má nějaké předpisové parametry pod které se nejde a za které se výrobce zaručí. mají náležitě kvalitní ochrany, jsou použity kvalitni materiály..atd.... takovýto produkt je samozřejmně drahý. A pak příjde někdo s tím že vydělá a začne, teda tahle ochrana je nějaká drahá dáme tam něco jinýho levnějšího, koupíme z taivanu levné céčkové baterie plasty si necháme udělat někde támhle. To, že nesedí se přežije. co nám nesedí přilepíme lepidlem a nebo na to serem - zákazník si to doladí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a  |  24. 11. 2003 14:35

Co vic dodat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  24. 11. 2003 14:52

Teď jste to autorovi opravdu nandal. Cítíte se nyní ohromně silný?

(Ach jo, proč nás navštěvují i takoví čtenáři?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Stejskal  |  22. 11. 2003 15:46

Vidím zde v reakcích boje o to, zda jde nebo nejde o reklamu a nějak se vytratila podstata Vašeho článku, která (to si myslím) se trefila do živého. Myslím, že v žádném případě se nejedná o reklamu, ale o článek, který dává závaží na opačnou misku vah. A navíc, je pravdou, že i já se při koupi nové baterie obrátím ne na tržiště, ale na seriózního obchodníka, kde mám jistou záruku, vím, že existuje, a raději si připlatím  nějakou tu korunu navíc, ale také jistě si nekoupím originál... Chci jen říci - nenechte se otrávit řečmi, které články napadají. Někdy je člověku smutno z toho, že se v diskuzích prostě nedá diskutovat - často se zde jen napadá. Váš článek považuji za adekvátní k tomu, co zde bylo napsáno. Přeji Vám i ostatním krásný den.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivan  |  22. 11. 2003 12:43

Vyrobcu baterii, resp.clanku ze kterych jsou baterie sestaveny je v pripade NiCd a NiMh hodne.U LiOn jich bude malo.Ten kdo baterii sestavuje ji musi sestavit z nejakych vyrobku.Pochybuji o tom, ze v pripade LiOn se najde vyrobce mizernych clanku.Je to na sestavovateli baterie, jak osetri zabraneni zkratu a tim i explozi LiOn baterie. Neni to problem kvality baterie.Kvalita baterie by se projevila jeji zivotnosti a kapacitou ne explozi.Otazka exploze baterie je specificka pouze pro LiOn baterie, u Nicd a NiMh by doslo pri zkratu pravdepodobne k tepelne degradaci pouzdra baterie, ale ne k explozi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
after  |  21. 11. 2003 14:51

Můj osobní názor se bude týkat pouze Nimh baterií. Po rozebrání origoš baterií Eri jsem našel v krytu baterie jednou z Brazílie a dvakrát z Japonska. Nahradil jsem je nonamy z nabídky modelářské techniky. Sloužily mě (a teď pokračují) cca stejnou dobu jako origoše t.j. asi 15 - 20 měsíců bez sebemenších problémů. Jedná se o typy kde jsou použity standartní aku AA a AAA. U T10 byly použity nestandartní(delší) AAA ale po vyplnění prostoru tmelem se vše vyřešilo. Jo a po proměření a vyřazení vadného kusu jsem zbývající "dojel" ve svítilnách, modelech ap.
Pokud mi dají ve zmiňované firmě kvalitu nevím proč bych měl kupovat značkové baterky, do které dávají výrobci stejně hodnotné baterie co si seženu sám...

AF

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
C  |  21. 11. 2003 15:42

Nojo, u NiMH to jde, LiOn jsou prostě jiná liga - nabíjení i odběr musí být vyladěné na konkrétní typ. To ale není důvod, proč by je nemohl vyrábět i někdo jiný než "originálisti".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adamek  |  22. 11. 2003 10:11

Ale jde o to jestli ta elektronika je v baterce nebo v telefonu. LiON sem teda nikdy nerozbiral, ale myslim ze tam je tak maximalne tepelna pojistka a vic nic. Zbytek bude v telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nokia a jini  |  21. 11. 2003 11:58

Muze se vam to zdat zle, ale domnivam se ze stejne s timto sortimentem zkrachujete, at dodavate padelky nebo kompatibilni baterie. Obchodni souboj se meni v souboj znacek a vubec nerozhoduje kvalita. Normalni clovek ma problem se orientovat ve znackach a typech samotnych telefonu, natoz aby se orientoval v ruznych bateriich. Zakaznik bude do budoucna cim dal vice citlivy na znacku a podle doporuceni vyrobce mobilu bude urcite preferovat originalni baterii, nejlepe z obchodu vyrobce. Urcite bude i skupina zakazniku citlivych na cenu, kteri ale budou znacku stale vyhledavat, ale nebudou rozlisovat rozdil mezi originalem a padelkem, takze si koupi padelek. Po techto zkusenostech bych se nedivil vyrobci vyrobku, kdyz prestane "doporucovat", ale primo zakaze pouzivat jine prislusenstvi. Vyrobci mobilu k tomu zakazniky prinuti jinak. Priklad:
Mate to stejne jako s autem, kdyz zjistite ze mate krive prilepene sklo, jdete jej reklamovat, ale zjisti se ze jste nechal menit olej v jinem nez jejich servisu (dokonce nepouzil olej Ford, ale Shell !), tak reklamaci nelze uznat. To uz nikdy nenavstivite jiny servis nez shodny se znackou auta, i kdyby se vam zdalo 10800 za olej hodne, usporene castky v jinem servisu za problemy nestoji.
Kdo mlady chce byt IN, musi pouzivat vyrobky zvucnych znacek, znacka RECALL ma nulovou hodnotu. A tito lide budou v budoucnu tvorit vetsinu Vasi poptavky.
Tak Vy budete prodavat bud baterky Nokia a budete mit velmi slozitou smlouvu s firmou Nokia, nebo proste nebudete

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adamek  |  21. 11. 2003 15:22

Ono zalezi jak se k tomu ten vyrobce kompatibilnich baterii postavi. Co je podle vas znackovy? A kdyz sme u toho, tak mam pocit ze jedina znackova baterie v mobilech (aspon pred nejakou dobou) byvala v Motorolach-byla made in Motorola. Jinak vsichni jen prekupovali od nejakych vyrobcu baterii, nalepili si na to svou znacku a hloupi uzivatele zmasirovani povidackama jim to i s mnohasetprocenotvyma marzema kupovali. Verim tomu, ze ten pajsl beterii RECALL kupuje, tam kde Nokia, SE, Siemens a dalsi. Jen to davaji do jinych krabicek a podavaji to pod jinou znackou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luke  |  21. 11. 2003 18:22

Kravina!

Prodaval jsem baterie velkoobchodne, ted maloobchodne....a na 500 originalnich baterii (znacek Forever,Expert, Mega line) prodam 2 baterie original Nokia. Cim to bude? Nejen tim ze (minimalne) v teto republice jsou lide citlivy na cenu, ale take tim ze original Nokia (a spol.) nenabizi takovou paletu ruznych kapacit apod.

Na rovinu, nedivim se, nevidim duvod proc kupovat original od vyrobce. Za ty penize a s mizernou kapacitou....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Tleskač  |  21. 11. 2003 19:46

Jo, tak to je. Original Nokia Li-ion 1500mAh  za 1500Kč není to pravé ořechové, když stejně kvalitní baterky stejné kapacity jsou za 350...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  22. 11. 2003 00:25

Srovnání s autem trošku pokulhává. Ten kdo si koupí nový mobilní telefon se zárukou v něm (většinou) obdrží i originální baterii. Ta má při dobrém zacházení životnost zpravidla necelé dva roky (tedy prakticky po celou záruční dobu telefonu). Za tu dobu telefon zcela morálně zastará případně jeho cena klesne na necelou polovinu. Ceny příslušenství a baterií oproti tomu neklesají skoro vůbec. Člověk kterému odešla baterka pak řeší dilema mezi originální baterií jejíž cena se často blíží bazarové výkupní ceně za dva roky používaný telefon  a nebo podstatně levnější baterií "neznačkovou". Myslím, že druhá možnost je logickou volbou - telefon je po záruce a navíc je často používán buď jako "záložní" nebo pro děti nebo na "zničení" a podobně. Investovat do 2 roky starého mobilu nějaké větší peníze fakt nemá cenu.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adamek  |  22. 11. 2003 10:07

Ceny prislusenstvi neklesaji protoze je to prislusenstvi vetsinou kompatibilni i s novima telefonama. Proc se pripravovat o zisk, ze? Ale jinak souhlas-do starsiho founu je zbytecny kupovat original baterku. To ty penize radej protelefonuju nebo jeste lip utratim ze neco prijemnejsiho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V90  |  22. 11. 2003 13:58

To jsou dedukce....

1. Na trhu jsou k dostání jen "značkové" (a značně předražené) výrobky - takový svět by se "originálním" výrobcům jistě líbil, to věřím. Jenomže on je trend přesně opačný - prodej "originálů" klesá a tak je nutné vyrobit nějakou aféru! Údajně bouchající baterie pro telefony Nokia je svělá příležitost.

2. Já myslím, že na takovém přístupu servisu/výrobce jak naznačujete u auta by si každý zkušený právník pěkně smlsnul. Věřím, že se tak děje, ale podle mne by u soudu neměli šanci. Je na prodejci, aby dokázal, že použitím jiného oleje do motoru vznikla chyba na skle.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Tleskač  |  21. 11. 2003 09:48

Padělky značkových baterií na trhu jsou a jsou to strašný šmejdy. Vím z vlastní zkušenosti.

Naopak baterky spousty neznačkových výrobců jsou v mnohém lepší než originály.

Nejde tady o ochranu zákazníků proti nebezpečné "explozi", ale jen o velké peníze. Výrobce telefonů chtějí prodávat příslušenství, protože je to velký byznys a proto špiní ostatní výrobce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trojka  |  21. 11. 2003 09:28

Dle mého názoru je to normálně placená reklama. Je na tom něco špatného? Vždyť díky této reklamě budeme´mít možnost přečíst si další recenze a články, vyhrát nějakou tu cenu. Prostě se za reklamu zaplatí a ty peníze se investují snad do něčeho co přinese ve finále užitek i nám čtenářům. Jen je pravda, že by takový článek měl být nějak označen, ale řekněme si narovinu to by zase snižovalo jeho důvěryhodnost. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  21. 11. 2003 09:37

Každá placená reklama na MobilMania je označena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivan  |  21. 11. 2003 08:29

Pokud by se ostatni vyrobci spotrebni elektroniky chovali jako vyrobci mobilnich telefonu, nebylo by mozne pouzit jinych baterii nebo akubaterii nez je prvotni osazeni pristroje.Myslim, ze problem je ve schvalovani vyrobku- v tomto pripade baterii . Kazdy prodejce by mel byt schopen dolozit dokument tzv. "Prohlaseni o shode".Potom musi byt v podstate fuk, kdo tu baterii vyrobil.Pokud rozebereme originalni baterii z prvotniho osazeni telefonu a baterii koupenou od solidniho prodejce, ale "neznackovou" muzeme se dostat nekdy ke stejnemu vyrobci clanku nebo baterie.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noname  |  21. 11. 2003 06:25

A tohle redakci jako reklama neprijde??? Kdyz nekdo dá odkaz do diskuse na firmu, která dokáže pomoct s problémem v diskusi diskutovaným, tak to redakce smaže jako skrytou reklamu. A pak vyjde takovyhle clanek, ktery je vlastne cely JENOM reklama!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zipiik  |  21. 11. 2003 06:36

pacva za prispevek ctenar nezaplati, za clanek firma zaplati :c)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fox  |  21. 11. 2003 06:43

Mě to nepřijde jako reklama. Jelikož zde není žádný odkaz na firmu a víceméně ani žádná nabídka produktů. To že je tam název firmy to je podle mě v pořádku, jelikož bez udání jména firmy by byla důvěryhodnost článku snížena...Podle mě je dobře, že se k tomu vyjádřil někdo z praxe...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  21. 11. 2003 07:16

Naše firma prodává jen ty nejkvalitnější baterie, které nevybuchují. Nekupujte je.

I tohle je reklama .

PS: Ještě ten pán zapomněl zdůraznit, že s jeho kvalitními bateriemi s velikou kapacitou klidně můžete přijít o záruku. Samo, oproti originálu. U starých telefonů je to každopádně jedno.

Adam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel Havner  |  21. 11. 2003 19:40

Ujištuji Vás, že se nejedná o placenou reklamu, ikdyž to tak může vypadat. Byla to pouze spontání reakce na jeden článek. Ukažte mi jediný článek na tomto serveru, který v žádném případě nemůže vypadat jako reklama! Recenze na mobilní telefony? Popisy tarifů operátorů? Tak co tedy? Napsal jsem autorovi článku, který mne inspiroval pouze proto, že se nás problematika týká. Jinak Mobilmanii čtu již druhý rok téměř každý den, ale zatím jsem nikdy nikoho z Mobilmanie nekontaktoval. Dokonce i podnět k recenzi (opět neplacené) našeho BT headsetu na Mobilmanii podal náš zákazník...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wondra  |  21. 11. 2003 06:09

Vazeny pane, cte se to jako pohadka, ale napsana za jakym ucelem ? Predni distributori a predni vyrobci ? Byli jste ujisteni ? Otevru baterku a vidim, ne ? Lide kteri ctou tyhle veci to vsechno vi a lidi kteri kupuji na trznici smejdy za par korun to nezajima. Klidne si koupi Li-Ionku na ktere je misto pojistneho pretlakoveho ventilu jenom namalovana tecka, aby to vypadalo. Takovyto jedinec potom promeni svuj handset v handgranat. A pojem jako OEM Vam zjevne nic nerika... A vite vubec jak funguje sourcing u "originalnich vyrobcu" jak je nazyvate - obzvlaste co se baterii tyce ? Ach jo, pane, brecel bych, brecel bych, delate lidem z branze ostudu. Priste se poradte s Vasi laboratori nebo servisnim technikem a posadte svoje nazory alespon na koleckove kreslo ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel Havner  |  21. 11. 2003 19:14

OEM = Original Equipment Manufactor - Nechcete nikomu tvrdit, že někteří výrobci mobilů (OEM) si nenechávají vyrábět své mobily od firem, které vyrábějí i neznačkové produkty!  "Sourcing" - přiznávám, že v této souvislosti nevím. Možná by bylo fajn nás poučit. Znám ale jiný pojem "Outsourcing", volný překlad může být "subdodavatelská výroba pro cizí společnost" (citace ze slovníku Č-A). Zajímalo by mne kolik % OEM dosáhne finálního výrobku pouze z vlastních zdrojů, tzn. bez outsourcingu. Dále by mne zajímalo kolik % firem mající vlastní vývoj a zabývající se výrobou pro OEM vyrábí produkty ve svém oboru pouze pro jednoho OEM. Pokud si něco špatně vysvětluji, rád se nechám poučit. Děkuji za příspěvek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor