Nevíte, jak reklamovat vyúčtování u operátora? ČTÚ vypracoval přehledný návod

Jednou z klíčových agend Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) je poradenství a ochrana spotřebitelů v oblasti služeb elektronických komunikací. Ti se mohou na úřad obracet v nejrůznějších případech – např. když nejsou spokojeni s úrovní poskytovaných služeb nebo mají výhrady k vyúčtování a nedaří se jim vyjednat reklamaci s operátorem.

U některých spotřebitelů mohou přetrvávat předsudky, že komunikace s úřadem je příliš komplikovaná nebo že podání stížnosti stejně nemá smysl a nikdo se jí nebude zabývat. Tak to ale není – ČTÚ má ze zákona povinnost vypořádat všechny obdržené připomínky a i pokud by například nespadaly do jeho gesce nebo nebyly relevantní, musí úřad poslat stěžovateli odpověď.

Můžete požádat o odklad platby

Vždy platí, že reklamaci je nejprve potřeba řešit se svým operátorem. Teprve pokud ji poskytovatel nevyřeší ke spokojenosti zákazníka, je namístě obrátit se na ČTÚ. Zde je klíčová lhůta 1 měsíce od doručení zamítnuté reklamace operátorem. Po jejím uplynutí nemá ČTÚ pravomoc reklamaci prošetřovat.

Klepněte pro větší obrázek
Postup při reklamaci u operátora a při podání námitky proti reklamaci u ČTÚ | Zdroj: ČTÚ

I když už vyúčtování reklamujete, nebo vůči vyřízené reklamaci uplatňujete námitky, nemění to nic na vaší povinnosti zaplatit operátorovi účtovanou cenu, i když ji považujete za nesprávnou. Můžete ovšem požádat ČTÚ, aby rozhodl o odkladném účinku reklamace. V případě, že žádosti vyhoví, lze fakturu zaplatit až poté, co ČTÚ spor rozhodne. Veškerá komunikace s úřadem probíhá písemně, vzorové formuláře pro podání reklamace i námitky proti vyřízení reklamace naleznete v galerii tohoto článku.

Adresy pro reklamaci u operátorů:

  • T-Mobile: písemně na zákaznickém centru (Tomíčkova 2144/1, 148 00 Praha 4), e-mailem na adrese info@t-mobile.cz nebo osobně v kterékoli značkové prodejně.
  • O2: písemně na adrese O2 Czech Republic, Reklamační oddělení, Za Brumlovkou 266/2, 14022 Praha 4 – Michle nebo osobně v kterékoli značkové prodejně.
  • Vodafone: formou elektronického formuláře na webu Vodafone, písemně na adrese Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, nám. Junkových 2, Praha 5, 155 00 nebo osobně v kterékoli značkové prodejně.
Diskuze (7) Další článek: Samsungu unikají specifikace Galaxy A52. Prodávat se začne koncem března

Témata článku: ČTÚ, Reklamace, Legislativa, Ochrana spotřebitele, Vyúčtování, Praha, Návod, Adresa, Operátor, Elektronická komunikace, Brumlovka, Vodafone Czech Republic, Spotřebitel, Podání


Určitě si přečtěte

RECENZE: Xiaomi Mi 10T Lite – 5G je ještě dostupnější a má sexy design

RECENZE: Xiaomi Mi 10T Lite – 5G je ještě dostupnější a má sexy design

** Xiaomi dostává 5G konektivitu do telefonu pod 8 000 Kč ** Líbit se bude i skvělý poměr cena/výbava a dlouhá výdrž ** Benefitem je 120Hz displej s funkcí Adaptive Sync

Martin Miksa | 15

RECENZE: Redmi Note 8 Pro – bestseller má úspěšné pokračování

RECENZE: Redmi Note 8 Pro – bestseller má úspěšné pokračování

** Redmi Note 8 Pro přináší nekompromisní poměr výkon / cena ** Přidává čtyřnásobný fotoaparát s 64Mpx rozlišením ** Zamrzí jen košaté MIUI se zbytečnými aplikacemi

Martin Miksa | 9

Na práci i pro zábavu. Vybíráme 12 nejzajímavějších tabletů pod stromeček

Na práci i pro zábavu. Vybíráme 12 nejzajímavějších tabletů pod stromeček

** Jak se zorientovat v široké nabídce tabletů a proč tablet vůbec chtít? ** Vybíráme 12 nejlepších modelů ze všech cenových kategorií ** Cena použitelných tabletů začíná na dvou tisících korunách

Martin Miksa | 40