Omlouvám se za tuto rozsáhlou formu, ale na tomto webu je poměrně obtížné založit vlastní téma...
Kdysi dávno jsem též tuto značku poměrně vyzdvihoval , kvůli možnosti kompletních oprav a „rozebiratelnosti“ mobilů na komponenty a tím i určité „betelnosti“.Bohužel tato z mého hlediska skoro jediná výhoda dnes již totálně nedostačuje, v této době je již mobil daleko více spotřební záležitost a není třeba aby vydržel roky. Komunikoval jsem i s některými autory recensí na tomto webu o trošku jiném pojetí recensí, chvíli se mnou komunikovali ale měli evidentně odlišné názory a opírali se vehementně o výsledky diskusních fór a proto jsem sem vkládám tento příspěvek.
Tak 1) nevím kde se vzal stále převládající názor, že Nokie mají jednoduché a intuitivní ovládání !!! Je to asi podobné tvrzení jako, že kdo pije Colu je in a plný energie… Používal jsem různé značky, ale nikdy mně „potvrzovací“ menu Nokií nepřipadalo ani náhodou jednoduché a už vůbec ne nejjednodušší jak by se z některých diskusních fór mohlo zdát. Samozřejmě posuzuji hlavně vždy low-endové řady výrobců protože jsou to většinou řady ty nejprodávanější. Ještě nyní prodává Nokia na barevných modelech software s obřími ikonami a příšernou plejádou příkazů, jako detaily,zobrazit možnosti apod. což autoři recensí vůbec náležitě nepranýřují.
2) Když jsem se například své ženy zeptal co si představí pode pojmem „opakovaný budík“ odpověděla že „asi ten, co zvoní několikrát než vstane“!!! (omlouvá ji, že když měla svoji první Nokii, ještě na ní budík nemusela používat). Tak, tak, taky jsem dlouho nevěděl co je tím vlastně myšleno, ani zdaleka by mně nenapadlo, že to znamená to že budí jen automaticky každý den, a že se nemusí vždy znovu a znovu aktivovat !!! Totiž u kdysi prodávaných digitálních diářů to byla funkce u budíku zcela samozřejmá a to co se chovalo jinak byl vždycky jenom alarm. Čili z mého pohledu je termín „opakovaný budík“ vymyšlený pojem tímto serverem aby zastaralost softwaru těchto telefonů trochu zmírnili.Vyvážili to sice zase pojmem který handicapoval zase jiné výrobce a který zase měla dříve Nokia a to „opakované události“. Nebylo by zde ale také od věci tuto funkci pojmenovat přirozeněji „narozeniny“, jak je to ve většině originálních manuálů?
3) Také jsem psal osobně do redakce, proč se stále neuvádí v žádné recensi jak je řešen pořadač hovorů u mobilních telefonů. Skutečně nechápu nač má stále Nokia a v tomto případě i věrný kopirant Siemens na tlačítku pro odeslání hovorů (u Nokie někdy navikay ) seznam volaných čísel !!! Copak jsou všichni uživatelé těchto mobilů natolik roztržití, že potřebují volat stále dokola to co před chvilkou volali !!! Beru, že číselnými kódy se to dá „rychle“ řešit jinak, ale i tak je to několik zbytečných stisků navíc… Všechny rozumné značky mají již dávno tento pořadač společný (odeslané, přijaté a zmeškané) a k rozlišení používají pouze ikony a barevný display telefonu, který je v některých Nokiích skoro k ničemu. (např.2600)
4) Potom ta věčná čeština a cestina !!! Chápu, že jsou spisovatelé, kterým zkracovaní zpráv až na polovinu vadí, nicméně když jsem tento postřeh psal jednomu z častých autorů recensí byl jsem smeten tím, že podle diskusních fór snad češtinu nikdo ani nechce !!! No tak já jsem asi ten „jediný vadný“, který by česky psal bohužel momentální můj starší Samsung to neumí…
Viděl bych to asi takto: Ideální je mobil¨, který má českou i ceskou T9 i ´multitap s háčky i bez např.(SE K300i a výš)
Víceméně jsou Nokie v T9 proti asiatům u low-endů již trošku pozadu nicméně mají většinou podporu alespoň českých znaků.
Zde se ale budu lišit dle redakce asi s názorem „většiny“, nevím ale jestli ne jen účastníků fór na tomto webu . Ale dle mého je v tomto v low-endu daleko horší že Siemens v dnešní době podporu českých znaků prostě vůbec nenabízí a už vůbec ne plně českou T9 než Samsung, který donedávna u vyšších modelů naopak nenabízel jinou než plně českou T9 a nebo psát postaru „datováním“. Řekl bych ale, že tyto vyšší Samsungy které recensenti tak často za toto pranýřovali stejně používá sorta lidí kterým je nějaké zkracování zpráv úplně jedno, ale psát s háčky je prostě úplně jiný image než „psat cesky“ sami vidíte jak to v textu vypadá.
5) Chtěl bych tímto článkem rozpoutat především diskusi o tom jestli Vám schází v recensích více detailů, nebo tento bulvární a mnohdy povrchní styl berete jako dostačující. Přiznám se, že mnohdy kvůli základním informacím procházet rozsáhlou diskusi za recensí je pro mě někdy doslova ubíjející úkon. Při tom nechápu, když mají v redakci telefon přece na stole proč tak primitivní funkce, které se mnohdy zobrazí již při stisku prvního tlačítka pár slovy nepopíšou, je to fakticky škoda. Namísto tohoto technokratického pohledu se vylévají na půl stránce s pocitů o konstrukci a designu, když v tom samém článku je spousta fotek, ze kterých si většina udělá úsudek naprosto v pohodě sama…