Nokia 3300: podruhé do stejné řeky (velký test)

Diskuze čtenářů k článku

Dehny  |  18. 10. 2007 17:20

Stimto telefonem jsem hodne spokojeny a ze nema bluetoth a IrDa me vubec nevadi. Mp3 prehravac, slot na karty a radio je pro me prednejsi nez nejaky bluetooth. Hudbu miluju a budu milovat. Rek bych ze toten telefon je urcen práve pro hudební nadšence. Co se týče ovladání tak se sním pracuje pohodlně.
Nemám co dodat. Podle me je toten telefon dobrá volba pro hudební nadšence jako sem ja :o))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Saolin  |  23. 09. 2004 12:15

Zajímlo by mě jestli je možné jako u nokia n gage přes nějakou redukci připojit i normální sluchátka???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Elven  |  03. 09. 2004 15:26

neni to špatný telefon, jak zde mnoho lidí tvrdí, je vybaven vším hned od začátku, velká paměť na sms a tel. seznam taky bohatě stačí, BT je zde záměrně, protože je určen pro mladší generaci, která rozhodně není ochotna si kupovat HF sadu za 1500(cenu házím od boku) jen aby byla bez drátů, MP3 i rádio jsou zadáčo a na cestách je využijete víc....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rahl  |  16. 08. 2004 19:26

Mam dotaz prosim vy o tom nekdo ze by se k tomuhle telefonu daly pripojit normalni sluchatka 3.5 chci si ho porit k novej kossam a opravdu nechci poslouchat nokia pecky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Killa  |  25. 07. 2004 13:30

Jako čerstvý majitel mám laický dotaz ke zde přítomným odborníkům, zda se dá použít i větší MMC než 128MB.


diky moc za radu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Snap  |  07. 09. 2004 15:01

Da se pouzit.Ja v tom mam 256 a  funguje.Akorat e neda naformatovat v telefonu a bacha na formatovani v pc - windows formatuji fat32, ale to pak nefunguje.Musi se to formatovat v fat16.Jinak to funguje.Ale v jedny slozce muze byt max 100 souboru-vic nezvlada.


 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Spilka  |  08. 03. 2004 16:00

Máte pravdu.Je to SHIT!!!!!!!!!!!!!!! Jestli chcete podobnej mobil ale skladnější kupte si 3510i a namontujte jí mp3!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Snap  |  10. 02. 2004 13:24

Tak uz ho mam (od krkouna-6395) a jsem s nim nad miru spokojen-akorat ta baterka...Umi pracovat i s 256MB kartou??Jak se do ni da obrazek jako tapeta z pocitace?Kde se daj sehnat dobry java hry?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mastakilla  |  21. 10. 2003 17:59

Hi,

potreboval bych pomoc...3300 mi nechce prehravat music file aac..kdyz je prekopirujem audio managerom..ale mp3 jdou!

ma nekdo naky naapad? aneb stejny probleem?

dekuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petris  |  30. 08. 2003 11:12

Zdravim, chci se jen zeptat jestli ta 3300 zere i 256MB MMC karty. Dik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
b3  |  28. 08. 2003 02:56

zaboha nemuzu prijit jak dostat do telefonu prez datovej kabel novy tapety normalne je nahraju do nakyho adresare na MMC karte jenze dys chci zmenit tapetu tak se mi zobrazujou jen slozky grafika a tony coz ususzuju ze sou slozky ne na MMC ale v interni pameti telefonu jak to mam teda plz udelat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  26. 08. 2003 18:00

Vyměním úplne novou nepoužitou N6100 (zlatá, 2 roky záruka, určená pro ČR, komplet box - nabíječka, manuály) za 3300 (záruka není podmínkou, může být i šedý dovoz). Bez doplatku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  10. 08. 2003 21:10

Brácha ji má dva dny. Moc jsem se s ní nestačil seznámit,ale velice měl překvapilo, že v MMS není možné odeslat zvuk,jen přijmout.Trochu zváštní od "hudebního mobilu".  Taky jsme nepochopili jak stáhnout obrázky na kartu a do telefonu. Pan Lutonský píše,že si vytvořil složku tapety. Bratr prý stahoval do existující složky ale nic se mu neobjevilo. Také si myslím,že není možné kopírovat z karty do vnitřní paměti odkud se tapety otvírají. Poradí někdo jak na to??  Musím říci, jak někdo napsal v recenzi,  je pravda, že Nokia dává funkce do svých telefonů asi jak se kdo vyspí, dost nelogicky a vždycky něco důležitého a užitečného chybí. Značka už před delší dobou přestala býti mým favoritem.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor  |  14. 07. 2003 10:52

Právě teď testuji Nokii 3300,takže se s Vámi můžu podělit co se mi líbí a nelíbí na tomhle founu.Když sem ho vybalil a vzal do ruky,telefon dost zaskřípal a vůbec když sem ho promačkal,konstrukce není nejpevnější.Jinak se telefon příjemně drží a sms píšu naprosto bez problémů.Až mě překvapilo jak to de v poho.Display je skvělý,nové animace parádní.A teď k tomu hlavnímu.Hudba.Do telefonu se hudba stahuje docela rychle(album 40min. asi 1.30min) a zvládne to uplně každý jelikož soft je česky.Hodně mě mrzí,že k telefonu není adaptér na 3,5 jacka jako u 5510 a sluchátka se připojují tam co dat. konektor.To pravděpodobně znamená že tam jiný sluchátka než nokiácký nepoužijete.Ne že by hrály ňák strašně,ale dal bych si tam rád stejně jiný.Docela mě zklamalo i to že telefon nepodporuje(aspoň se na to nepřišel)playlisty,takže musíte rolovat po písničce a ne po albu.Telefon má výborný hry a hlavně Novej had je dobrej.Výdrž je fakt ohromná-4dny a to byl fakt používán na největší míru.Mé hodnocení:Telefon je dobrý  a i když má ňáký mouchy a cena mohla být nižší,cílová skupina bude asi spokojena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  14. 07. 2003 11:09

Nokia podporuje Playlisty - dají se vytvořit v Nokia Audio Manageru.

Zkuste si také sehnat nějakou pořádnou javovou hru, vestavěné hry jsou proti tomu, co se nabízí samostatně, nuda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor  |  14. 07. 2003 14:40

Takže omluva.Playlisty opravdu podporuje.Akorát mi to chvíly trvalo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LM  |  07. 04. 2004 20:44

a neexistuje nejaka redukce na ten port pre pluchadla? ze by sme to tam dali a potom by z tej red. vychadzali dve dierky (na mic a sluch.)???????????????????????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AUDI  |  11. 07. 2003 11:33

Lidi já vás nechápu ten telefon je určenej jen pro určitou skupinu lidí který bude vyhovovat...tak proč ho hned tak pomlouváte chápu že se někomu nelíbí mě třeba taky moc ne ale proč takový trapný kecy......koliktrát je nokie lepší než německej siemens......každá firma firma má dobrej telefon určenej pro skupinu lidí stačí si vybrat tak proč pomlouvat nokie? nelíbi---nekupovat a držet zobák......čus

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hacker  |  10. 07. 2003 20:18

Vy smejdi, vy tomu vobec nechapete! toto je super telefon. a keby ze ho pouzivate tak placete od radosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XSpy  |  10. 07. 2003 02:10

:) 3300 je perfektní MP3 přehrávač s rádiem a telefonem . Takhle jsem přistupoval k 5510 a rozhodně jsem nebyl zklamán.Pokud tedy 3300 je jejím následníkem a přidává podporu pamětových karet , barevný displej,GPRS a JAVU není jí co vytknout .Samozřejmě za 13 000 Kč do toho nikdy nepůjdu , ale pokud se po půl roce dostane na úroven´ 5510 tak rozhodně není nad čím přemýšlet ...

Takže nadávejte , haňte, pomlouvejte a za pár měsíců se uvidíme u pultu :))) .

 Souhlasím s tím že jde opět více méně především o reklamní model , Nokie který na nás bude zanedlouho opět j ukat ze stránek mnoha časopisů . Nokie si vždy budovala především image výrobce mobilů pro teenagery a vrcholové managery . O tom, že budoucí N-GAGE půjde s cenou níž než na 15 000 Kč pochybuji a řekněme si to upřímně  - raděj si za tu cenu koupím XBox nebo PS2 než abych vrážel peníze do takovéto rádoby konzole . I když soudě podle příspěvků výše, možná se tu pár takových nadšenců; co rádi odlechčí svým papínkům prkenici ; najde :)  

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mury  |  08. 07. 2003 19:44

Hroznej ,, telefon,, !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rohlik  |  08. 07. 2003 15:05

Nikdy bych si ji nekoupil i kdyz Mp3 prehravac chci ale vyplati se koupit si malej telefon a samostatnej prehravac a kvalita bude vyssi a cena nizsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel K.  |  04. 07. 2003 09:48

Já si jí jdu koupit hlavně kvůli tomu zvonění !!!  Mám plný zuby všech těch pípání a polyfonických flašinetů. Chci, aby na telefon štěkal . Jako Sony J5, který už mi dosluhuje... .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pecaf  |  02. 07. 2003 18:02

Tak tohle mi rict telefon, tak ho asi rozslapu a jeste hodim z okna. To zni jako ze sem byl tak drzy a dovolil si zapnout radio bez pripojenych sluchatek.. No neni nad promyslenou lokalizaci.. Nokia uz me vazne toci vic a vic.. uz abych se ji zbavil..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Temporary  |  02. 07. 2003 21:20

Kabel od headsetu se využívá jako anténa k rádiu.

Co to má společného s lokalizací?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goldie  |  02. 07. 2003 13:28

Nechapu, ze to vyvojarum v nokii jeste nedoslo bez telefonu formatu "V" nokia konci. Misto toho aby se snazili udela malinkej V telefon nabytej funkcema a barevnejma displejema vypusti takovdle vobludu cilenou nekam na zaky zakladnich skol a daji na ni cenu 13000Kc. Asi jak nokia rychle vyletela tak zase rychle spadne.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin V  |  02. 07. 2003 07:19

Nokii 5510 už mám a jsem s ní spokojený.   Psaní sms je super.  Rádio a přehrávač je super. A v článku je chyba. I 5510 se nechá používat jako další disk s kapacitou 64 MB. V pohodě přenáším jakékoliv soubory.  Baterie je Lionka a vydrží dost dní. Mobila nosim v ledvince, tak se mi do ni vejdou i kabely.

A za cenu pod 4000 se ani nezlobím, že je velká.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  02. 07. 2003 11:42

Ano ano, na SMSky nic lepšího není !!! Měsíčně napíšu přes 500 SMSek a můžu si dovolit takové lahůdky jako "...", "jooo", smajlíky apod. Jen už mi trochu odchází klávesnice a uvítal bych větší paměť na SMSky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zizi  |  19. 07. 2003 10:01

A taky přehrává MP3 soubory, a ne jen AAC, jak se snaží tvrdit ML. Akorát Nokia Audio Manager všechny hudební soubory pro 5510 digitalne podepisuje, aby nešly přehrát jinde.

Vyhrál jsem 5510 kdysi v NokiaGame, a porad spolehlive slouzi jako zalozni telefon s rádiem a MP3 prehravacem a taky na psani SMS -a hlavně se připojuje standardní USB kabelem (a sluchátka jackem), takže nemusím ssebou tahat spešl kabel a sluchátka taky připojím který chci (ne ty originální šmejd pecky)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tank destroyer Wolverine  |  30. 06. 2003 23:14

Když jsem poprvé uviděl 3300 a N-cage tak jsem se podivil co to ta Nokia zase zbastlila. Zatímco N-cage mi připadá jako dobrá věc a poměrně chytrý nápad,3300 je podle mě opět trefa vedle. Je to veliké,naležato postavené a teď opět drahé. Pokud chci rádio koupím si malého cvrčka za 100Kč v jisté prodejně s levným čímkoliv  Mp-3 neposlouchám a ostatní funkce můj telefon má. Že tato mašinka nemá BT,je celkem jedno,protože to není bussines telefon. Nemůžete chtít propánakmána BT v každém novém founu! Ale je fakt že mi tento stroj připadá nepraktický,ovládat ho jednou rukou bude asi problém. Jak říkám -moc se divím že Nokia dosud nezautočila na trh s "V",při její zkušenosti s integrovanými anténami by mohl vzniknout pozoruhodný telefon pro všechny. Tato 3300 je na rozdíl od N-cage velkým omylem! Ostatní 40 nokie jsou mnohem praktičtější (skladnější) a na multimedia tu jsou 7650/3650.tak k čemu toto? A navíc pokud si teenager koupí nokii stejně asi 90% z nich sáhne po 3310,3330,3410 nebo 3510 v obou verzích. Dnes se navíc za dobrou cenu vyprodává i 6310i a vlastně končí i ostatní telefony řady 40. Mezi námi -kolik z vás by si koupilo tento divnostroj a kolik radši N-cage ? Já určitě ne! Přece jen N-cage bude konzole s telefonem! A to tu ještě nebylo! Ovšem cenu by měli nasadit mírně nad GB advence nehledě na novou V verzi této mašinky. Jak říkám -Nokii by mohlo pomoci k ziskům V.Kdy to konečně pochopí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SF2  |  30. 06. 2003 22:37

Totalne nejsem stavu pochopit, proc Nokia dela takove nesmyslne typy telefonu, kdyby radsi udelali novou Nokii Comunicator treba N9310, s podporou GPRS a dalsich veci, tak by udelali daleko lepe...

Snad to tem Finskym  hlavam dojde....

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  30. 06. 2003 22:51

Nokia zřejmě zjistila, že něco jako 3300 přinese více užitku než nový komunikátor. Ten bohužel stále nemá plnohodnotnou konkurenci, takže si Nokia může dovolit otálet s upgradem. A zdá se, že to bude trvat ještě hodně dlouho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Memoboxový fetišista  |  30. 06. 2003 18:12

(Příspěvek zrušen. Redakce)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sovicka2001  |  30. 06. 2003 16:41

Vitew, vsichni rikaji, ze nokie 5510 ne, ta je fuj:

Ale ono to neni jaksi pravda - psat jednou rukou se da, poslouchat radio 1 taky a jedine co mi chybi je vetsi pamet na MP3 (64 MB = 1 album v dobre kvalite), odnimatelny kryt - protoze nejde cistit displej a lepsi download z pocitace ... strasne se komplikuje prevadenim do chranene hudby.

Jinak si do tlusteho zadniho krytu muzete skovat spoustu veci ... mince, sponky, bankovky, poznamky ... kdyby ho nekdo udelal pruhledny, mohli by jste si tam davat fotky jak u jednoho panasoniku...

N3300 je dobra hracka, ale pockejte si ... N5510 mela stat 30k, pak 15k a ja ji koupil za 4900 Kc ... S nokii 3300 si vyhraje jen male spektrum uzivatelu - muj nazor? Kupte si vstestrane pomocniky N7650 za 10 k anebo pro mene movite onen novy siemens s barevnym displayem a JAVOU od t-mobilu za 7000 KC vc DPH

 

Zdarec!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Quixote  |  30. 06. 2003 15:55

Preco v celom clanku nieje ani zmienka o spolupaci tohto telefonu s PDA zariadeniami. Viem, ze niektore nokie maju pre pocket pc 2002 nejaky komunikacny software, ale to je tak vsetko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  30. 06. 2003 16:05

Preco v celom clanku nieje ani zmienka o spolupaci tohto telefonu s PDA zariadeniami.

Protože žádná spolupráce není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Quixote  |  02. 07. 2003 13:24

Tak preco tu: http://www.smartsoftworks.com/smartgsm/?go=1_2 tvrdia, ze to tento telefon podporuje. Ja neviem, mam Pocket PC 2002 zariadenie a chcem si k nemu kupit telefon a nikde sa nemozem dopatrat aky by bol vhodny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  03. 07. 2003 07:17

Jenže tohle není produkt Nokie, proto jsem po něm při přípravě článku vůbec nepátral, a hlavně s 3300 Pocket PC nijak nepropojíte. Nemá Bluetooth, nemá infraport a pro kabel asi nenajdete ovladače.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  30. 06. 2003 15:55

opět reklamní počin Nokie,zcela jistě se objeví v každém časopise.Vlastním 5510 a myslím že vznikla pouze z reklamních důvodů.Ale ja díky tomu nemusím tahat sebou mobil a diskmena.Pro hudební maniaky co cestujou dlouho MHD je to supr řešení.A 3300 vypada na solidnější konstrukci než je ta moje současná 5510.A jak si jednou zvyknete na MP3 v mobilu tak nelze jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  30. 06. 2003 17:17

obavam se ze ja bych si na mp3 v mobilu nezvykl ale proti gustu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Blixoa  |  30. 06. 2003 15:27

 

Koukejte co pro nas T-Mobile pripravil


 

http://t-mobile.cz/cms/tel_parametry.asp?w=1&tid=190  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Datel  |  30. 06. 2003 15:01

Je to vočklivééé...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  30. 06. 2003 11:43

Osobně si myslím, že tahle Nokia úspěšná bude přesně tak, jak si Nokia sama přeje. Jako vždy je překážkou relativne vysoká cena. Jsem přesvědčený o tom, že za 8-9 tisíc by ji brala naprostá většina i tady rádoby "slušných" kritiků. I já bych se nechal nalákat, kterej dává přednost 3650. Ohromnou nevýhodu vidím v nemožnosti připojit foťáček, jinak by 3300 byla zase o kus výš, totéž platí o diktafonu. Pokud by oboje podporovala, nebál bych se do něj za 12 tisíc jít. Pasivní displej taky není úplně eňo ňůňo. Ale, jestli někdo chce super telefon se super funkcemi, bude se mu 3300 líbit. Miluju hudbu a hodně o tomhle telefonu přemýšlím ... Že bych dal discmenu vallé?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  30. 06. 2003 12:46

2Petr: Myslím si, že cena odpovídá. Vždyť za kolik koupíte telefon s barevnym displejem,podporou Javy, paměťových karet s rádiem..... atd.

         Cena je prostě otázkou nabídky a poptávky.

dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladik  |  30. 06. 2003 10:30

zase další zhovadilost od Nokie, má to spoustu věcí k ničemu a spousta užitečností tomu chybí . Nokia je zřejmě v pubertě a hledá se , a nemůže se najít , v poslední době plácá samé neskutečné nepraktičnosti dobré tak akorát pro pár puberťáků, kteří na to mají, pořádný telefon z ní už dlouho nevypadl. Kdo chce schopný telefon musí koukat k Siemensům pořípadě k SE .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  30. 06. 2003 10:59

Potom je ovšem otázkou, jestli je pro víc lidí užitečnější Bluetooth než rádio a vestavěný přehrávač souborů MP3. Vy byste si vsadil, že vyhraje Bluetooth? Nebo které jiné chybějící užitečnosti máte na mysli?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladik  |  30. 06. 2003 11:22

Je fakt, že preferuji u telefonu komunikační, případně organizační funkce. Vsadil bych, že tenhle telefon bude další propadák, ruku na srdce, kolik lidí si pořídí něco takového? Vsadil bych, že skutečně do budoucna bude mít víc prodaných telefonů BT než rádio. Do budoucna bych vsadil opravdu na BT. Nakonec např. Siemens SX1 to vše obsahuje (ba ještě víc) a přesto vypadá jako telefon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  30. 06. 2003 11:55

Já bych zase vsadil spíš na rádio, přehrávač MP3 a později snad televizi v mobilu. Vždyť kolik lidí používá telefon pro mobilní data? Pokud se navíc díváme jen do blízké budoucnosti, kdy bude 3300 na trhu, ve využívání datových komunikačních funkcí se nic tak podstatného určitě nezmění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladik  |  30. 06. 2003 12:59

Ale BT přeci není jen o mobilních datových přenosech, ale například třeba o HF, je přeci bezva nebýt zadrátovaný . Ale jsou i jiné možnosti např. propojení mobilů za účelem výměny dat, např. vizitek, nebude dlouho trvat a budete si moci zahrát nějakou hru proti kolegovi díky BT propojení mobilů , inteligentní platební automaty komunikující pomocí BT se již také objevily atd. atd. MP3 přehrávač v mobilu je věc celkem logická a věřím v jeho úspěch, s rádiem je to už trochu jinak, obliba rádia v dnešní době není až tak velká aby si člověk vybíral mobil podle toho jestli má rádio, či ne. A co se televize týče, TV v mobilu už je opravdu pro vážné závisláky, vždyť díky rozměrům a rozlišení displejů je na hranici použitelnosti. No a jen krátká poznámka k mobilnímu datování, myslím, že v poslední době přeci jen využití mobilních dat znatelně roste. No i MMS jsou vlastně data, že, a třeba dostat obrázek z/do počítače bez problémů a bez drátů také není k zahození , nakonec i synchronizace kalendáře a pod. pomocí BT je také bezva .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jose  |  30. 06. 2003 13:04

Hrát přes BT hru proti jinému mobilu (mobilistovi)? To uz snad slo pred dvema lety na E T39, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  30. 06. 2003 13:37

Je to pravda. Radio neposloucham ani doma, o vydrzi baterky pri sledovani televize na mobilu bych mel docela pochybnosti. MP3 prehravac (popr. prehravani videi) je ale skvela vec...

Jose> Na T39 si hru pres BT zahrajes, ale jen jednu (ne ze by byl Tenis spatnej )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lord Mystic  |  30. 06. 2003 15:08

Tak to mě docela mrzí že má můj oblíbený autor takovýhle názor... Dnes nechce moc lidí polovičaté věci, proto např. jako já když chce poslouchat hudbu, hrát hry nebo na vysoké úrovni organizovat čas, zvolí PDA (při dnešních klesajících cenách není problém). K tomu potřebuji telefon a nejlépe s BT aby jsem to mohl propojit, BT sluchátka jsou velkou budoucností než dávat stále mnoho tisíc např. za HF sady do auta! Také propojení s PC - proč kabel, proč ne BT? Proč si s kamarádem nevyměnit přes BT kontakty či cokoliv jiného? Prostě bezdrát v jakékoliv formě jde do kurzu a nemá cenu se stále křečovitě a zpátečnicky držet starých metod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  30. 06. 2003 15:20

Dnes většina uživatelů stále vůbec netuší, k čemu může být kapesní počítač, natož aby uvažovali o jeho pořízení. Zůstaňme na zemi, Bluetooth je v současnosti stále funkce jen pro nejpokročilejší uživatele, kteří jsou ze statistického hlediska spíš nevýznamní. Zato rádio, přehrávač hudby ... to jsou funkce, na které slyší každý. A pro výrobce je vždy lepší nabídnout uživatelům něco, co sami chtějí, než aby je o tom napřed museli přesvědčit, případně jim vysvětlovat, k čemu mohou být různé funkce užitečné.

Netvrdím, že Bluetooth je zbytečná věc, sám bych si telefon bez něj nekoupil. Ale snažím se také vžít do role výrobců mobilů, kteří hlavně potřebují masově prodávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lord Mystic  |  30. 06. 2003 15:42

Souhlas, jde o masový prodej, ale hračka za 13k? Podle mě si přes 10k koupí mobil buď velice majetný člověk nebo technicky středně pokročilý uživatel, jenž dokáže použít BT. Sám si přeji aby se stal BT nástupcem IR. A mimochodem, zkuste někdy udělat anketu pro čtenáře co požadují od mobilu nejvíce (kategorie buď podle ceny či zaměření - manažer, student, hračička).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  30. 06. 2003 16:09

Však taky píšu, že zaváděcí cena je dost vysoká :)

Anketu tohoto typu nemá smysl dělat, protože čtenáři MobilManie ani Mobilit nejsou reprezentativním vzorkem všech uživatelů. Naše časopisy čtou fanoušci, lidé, kteří se o mobily blíže zajímají. Ale i přesto mě teď napadla jedna anketa, za chvilku bude na titulce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
redwasp  |  30. 06. 2003 19:03

aby ses nedivil, kolik teenageru a to i u nas ma 7650. Vubec nevi k cemu vsemuje to dobry, ale hlavne ze to ma fotak a je to barevny... Tohle je podle me taky krok vedle, ale nokia si tyhle ceny dovolit muze, i kdyz snad kazdy vyrobce nabizi neco daleko lepsiho za cenu daleko nizsi... Jenze to neni nokia a o tom rozhodovani teens je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladik  |  30. 06. 2003 16:06

Dovolím si trochu nesouhlasit. Rádio dnes nikdo moc nepotřebuje. V případě mobilu přípomínajícího spíš herní konzoli než mobil by byla větším tahákem než rádio, možnost konzole propojit právě přes BT (třeba jen 3300 mezi sebou a s nikým jiným, to by byl ještě lepší marketingový trik) a "mastit" hry třeba mezi třemi kámoši. Hodit k tomu v ceně dvě tři gamesky podporující tuto technologii a šlo by to rozhodně víc na odbyt než s rádiem a cena by v podstatě mohla být cca stejná - vyhodit rádio a nahradit ho BT. No ale to by nesměla být Nokia, ta BT nikdy neuměla, a tak tvrdí, že ho lidé nechtějí. Naštěstí jiní výrobci mobilů tenhle problém nemají a BT se objevuje ve stále ve větší míře a díky tomu se rozšíří i možnosti jeho využití.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  30. 06. 2003 16:21

S hraním přes Bluetooth počítá Nokie do N-Gage, což je skutečná herní konzole. Nokia 3300 je ale něco jiného, jako hra jenom vypadá a sám moc nevím, proč Nokia zvolila ležatou konstrukci.

S vaším názorem na rádio nemohu souhlasit. Zeptejte se doma, obyčejných lidí, jestli by v mobilu chtěli Bluetooth nebo rádio. Co odpoví? U Bluetooth byste jim napřed musel vysvětlit, co to je, co s ním všechno mohou dělat ... a to se nevyplatí, protože propagace má v marketingu nižší účinnost, než když se rovnou udělá něco, co lidi sami chtějí a nemusí se jim nic vysvětlovat (rádio).

Mimochodem: myslím, že nenajdeme žádného výrobce, který má Bluetooth ve více modelech než Nokia :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladik  |  30. 06. 2003 17:03

myslím, že nenajdeme žádného výrobce, který má Bluetooth ve více modelech než Nokia  - To je ale dáno nesmyslným počtem modelů Nokie, myslím, že budeme i těžko hledat výrobce s tolika modely, které se často liší jen karosérií . Spíš se na to podívejme z hlediska do jakého mobilu by mělo být BT instalováno a z tohoto hlediska je Nokia mimo.Nehledě na to, že BT Nokie stále není to pravé ořechové .

když se rovnou udělá něco, co lidi sami chtějí a nemusí se jim nic vysvětlovat (rádio) - to je trochu zpátečnické, ne? Kdyby takhle uvažovali všichni výrobci, měli bychom možná stále ještě MNT sítě a několikakilové mobily za 80000,- Kč, hmm možná bysme neměli ani to MNT, vždyť v té době lidé chtěli jen telefonovat, GSM pro ně bylo něco naprosto neznámého, ale někdo jim musel vysvětlit, že ho potřebují a že jim přinese nějakou přidanou hodnotu. Dnes, v případě BT, je to přesvědčování o dost levnější, implementace BT do mobilu není nijak drahá záležitost, tak proč ho tam nedat, však oni si už uživatelé najdou využití vhodné pro ně . Opakuji, že vysvětlovat nepřítomnost BT tím, že ho zákazníci nechtějí, je pouze výmluva a mlžení nad vlastní neschopností vyrobit spolehlivě fungující BT. Velmi mě překvapuje, že vy tuto pozici obhajujete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  30. 06. 2003 17:22

Opakuji, že vysvětlovat nepřítomnost BT tím, že ho zákazníci nechtějí, je pouze výmluva a mlžení nad vlastní neschopností vyrobit spolehlivě fungující BT.

A kde pro toto tvrzení máte důkazy, zejména k přihlédnutí k počtu telefonů s Bluetooth Nokie? Já bych v tom naopak viděl pragmatický přístup výrobce, který vidí, že Bluetooth je v současnosti technologie pouze pro náročné uživatele a že víc utrží třeba tím, že do mobilu přidá rádio. Tento přístup neobhajuji, ale ani nekritizuji, pouze chápu.

Podobně jako u jiných technologií, i zde Bluetooth napřed přijme jen špička uživatelů a až postupně se snad ale dostane blíž. První komerčně prodávaná rádia se také hned nedostala do všech domácností, technologické novinky autoprůmyslu se neuvádějí v masově prodávaných modelech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  30. 06. 2003 18:03

Ja byt Vami pane Lutonsky, tak to uz davno vzdam.
Ti co tady porad pisi o bluetooth totiz ziji v jinem, zrejme virualnim svete, kde kazdy potrebuje kapesni pocitac a bluetooth nahlavni soupravu. Zrejme se Ti, co sem pisi narodili asi pred 3lety, protoze vazne netusim jak predtim mohli bez bluetooth zit. Vzdyt to prece podle toho co pisou, neni a nebylo mozne.

Plne s Vami souhlasim, ze drtiva vetsina lidi oceni spis radio nez bluetooth, coz spousta lidi neumi ani vyslovit. Taky Nokia neni padla na hlavu. Jeji telefony se evidentne dobre prodavaji i bez bluetooth, tak proc by ho tam davala??? Kvuli tem 5% lidi (z nichz vetsina pise do diskuzi na Mobilmanii, kteri ho vyzaduji?? Na ty ona zvysoka kasle a ja se ji nedivim. Nokia prodava telefony pro 90% lidi a ne pro minoritu. Prece nebude rvat do telefonu cip za parset korun a dobrovolne se pripravovat o zisk?
A to ze ho maji Siemens nebo SE (mimochodem na trhu maji momentalne v souctu stejne telefonu jako Nokia) je kvuli tomu, ze se snazi ziskat zakazniky mezi 10% zbyvajicich zakazniku, proste zaplnuji mezeru na trhu. Jiny duvod to nema. Vsichni chteji vydelat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lord Mystic  |  01. 07. 2003 06:47

Je vidět že jsem trochu odbočili nesmyslnou debatou. Shrňme tedy - rádio je jistě dobrá a žádaná věc. Není to sice běžný standard, ale běžného uživatele jistě potěší. BT se dnes už pomalu stává standardem (jako IR) a potěší jinou skupinu uživatelů. Tímto se doufám shodneme a závěrem říci že nemá cenu srovnávat co je lepší, pro každého něco, osobně bych byl nejraději za obě zařízení současně :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladik  |  01. 07. 2003 15:21

Naprosto souhlasím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladik  |  30. 06. 2003 17:17

Ještě maličkost k té anketě. Je trochu zavádějící - postavil jste proti sobě čistě datové a čistě zábavné funkce, ale to není příliš korektní. Např. ten kdo má v mobilu foťák urči uvítá i přítomnost BT pro jednoduchý přenos fotek do PC, no a stáhnout si MP3 přes BT také není k zahození. Dnes táhne MP3 a digifoto v mobilu a tyhle dvě věci táhnou v anketě i vámi propagované rádio. Ono je to celé o tom, co v 3300 chybí, ne o tom co tam je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Temporary  |  30. 06. 2003 17:20

Rádio dnes nikdo moc nepotřebuje.

Že ne? Přečtěte si diskusní fóra o N7650 a N3650, jak uživatelé pláčí, že nemají rádio, a ptají se, jak ho tam "dohrát"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ibex  |  30. 06. 2003 10:18

no kdysi sem nokii zral ... ale kdo pochopil o cem je siemens ten by si s ni nevytrel ani pr...l, je to hruza ktera nic neumi ale at maj pubosi za co zas vyhodit penize ...

fakt stupidní ...

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  30. 06. 2003 10:30

Teď jsem si vzpomněl, že jsem do článku nepřidal obvyklý žebříček se srovnáním telefonů podle funkcí. Nokia 3300 je na 15. místě ze 119 možných:

Sony Ericsson T610: 836 bodů
Nokia 7250: 800 bodů
Siemens S55: 799 bodů
Nokia 3650: 798 bodů
Nokia 6610: 786 bodů
Siemens SL55: 784 bodů
Nokia 7650: 780 bodů
Sony Ericsson T68i: 779 bodů
Nokia 6100: 779 bodů
Nokia 5100: 777 bodů
Nokia 7210: 777 bodů
Sony Ericsson T300: 747 bodů
Sony Ericsson T310: 744 bodů
Nokia 6800: 743 bodů
Nokia 3300: 740 bodů
Panasonic GD87: 725 bodů
Eurotel Smartphone: 695 bodů
Nokia 8910i: 692 bodů
Nokia 6310i: 687 bodů
Samsung SGH-V200: 687 bodů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  30. 06. 2003 13:30

jj, tenhle pripevek presne vystihuje, ze:

-SE ma telefon nejlepsi (a skoro vzdycky mel T68, T39...)
-Nokia ma JEDEN vybornej telefon v OSMI ruznych obalech
-SE ma jako jedinej funkcne schopnej telefon do 5 000kc (T300)
-Samsung i Panasonic sou prilis stylovy nez aby mely funkce
-nejlepsi Siemensy sou prilis drahy a moc se nelibej (aspon me ne)

Muzete s cimkoliv nesouhlasit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alien  |  30. 06. 2003 10:03

No ja musim rict, ze se aspon Nokia neboji experimentovat a vyplni vsechny hluche mista na trhu, byt si tipnu, proda jen par kusu...(a nebo to bude naprosta bomba-cemuz nejak neverim).

K tem funcim-to hlasove ovladani asi proto, ze je nestandardniho tvaru a ovladani, tak aby se usnadnilo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aeon  |  30. 06. 2003 09:54

Ze se na to Nokie uz konecne nevykasle...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mdkill  |  30. 06. 2003 08:16

To snad neni pravda.  Dalsi konzola a tentokrat uz za 13 klacku. S timhle prorazi tak max. do Rumunska.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  30. 06. 2003 07:29

Už tu Nokii fakt nechápu, telefon řady 40 a má hlasový ovládání, né že bych ho potřeboval,ale nechápu proč tam není a tady je. Asi se někdo v Nokii tentokrát dobře vyspal.

          Jinak až místo toho diska, dají do 3300 Transport Tycoon, tak těch 13 litrů za to dám  I když bych potřeboval na ty vláčky lupu

dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  30. 06. 2003 14:14

Kazdy nemuze vsechno pochopit napoprve

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AngelS55  |  30. 06. 2003 15:34

Je jasné, že ty to chápeš SaTaNe , vždyť dle jména jsi zřejmě prapůvodní produkt oné nábytkářské firmy . Zdar všem zaslepeným obdivovatelům mobilního nábytku .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  01. 07. 2003 07:23

2Angel55: Hele tak bacha, nábytku rozumí kokta franz z hodonína, taxe mu do toho nemotej

dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Temporary  |  02. 07. 2003 21:14

Ta se jmenuje IKEA, ne Nokia (a je ze Švédska...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jojda  |  30. 06. 2003 07:10

Zadny pad!Ukazali nam cestu kolik muze stat NOKIE ktera neni v kurzu!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Weitless  |  30. 06. 2003 06:35

Game Boy dobrej tak leda pro školáčky pařící Haryho Fotra....a pro Satana_8210 ..SHIT!!

www.siemensworld.tk - vše pro Siemens

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rodney  |  30. 06. 2003 09:53

Souhlas!Mám gameboy advance a žádná zajeb**á nokie se tomu nevyrovná.Má to sice lepší grafiku,ale za tu cenu si radši koupim dzémboje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  30. 06. 2003 10:08

Tato srovnání nechápu. Dokáže snad Gameboy telefonovat a má vestavěný přehrávač MP3 a rádio? To už lze rovnou napsat "Mám výborné hodinky a žádná Nokia se jim nevyrovná." Přímou konkurencí herních konzolí bude až Nokia N-Gage, model 3300 je zacílen trochu jinam.

(Mimochodem: doplnění sprostých slov hvězdičkami ničemu nepomůže. Pokud nechcete, abyste byl považován za hulváta, zkuste se příště vyjádřit slušně.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KI  |  30. 06. 2003 10:49

Souhlas, tohle je uz stezi telefon a podle me vypada hnusne...Kdyz chce Nokia delat herni konzole, tak proc uzivatele nuti s nimi telefonovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  30. 06. 2003 10:57

Nikdo nikoho ale do ničeho nenutí. Když mi něco nevyhovuje, tak si to přece nekoupím a když takových bude víc, Nokia pozná, že udělala chybu.

Jinak telefonování s 3300 je pohodlné a ovládání taky, na rozdíl od bývalé 5510. Nebo máte s touto novinkou jinou zkušenost?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
franta  |  30. 06. 2003 11:22

IMHO Gameboy Advance by vetsina lidi nevzala ve spolecnosti do ruky. Tahle Nokia alespon vypada k svetu a navic to neni *jen* herni hracka ale i radio, mp3 prehravac a telefon. Docela povedena kombinace ve slusivem kabatku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rodney  |  30. 06. 2003 11:45

Ale stojí 13 tisíc.GBA seženeš za 3500 i s hrama.Tak když ti tak záleží na MP3,radiu...Tak si kup diskmena s FM tunerem a telefon,třeba A50.3500+2000+1000 to se rovná 6500 a máš to stejný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  30. 06. 2003 11:51

Jenže telefon v 3300 je na trochu vyšší úrovni než Siemens A50, funkce odpovídají třeba Nokii 5100. Když tohle vezmete v úvahu, jsme už v součtu na stejné ceně jako bude 3300 a potom proti sobě stojí tři samostatná zařízení proti jednomu, tj. více kabelů, více baterií a nabíječek, větší rozměry, větší hmotnost. Tohle myslím může být pro někoho dost podstatné.

Nokia 3300 rozhodně nebude žádná prodejní bomba. Je to velmi specializované zařízení pro poměrně úzkou skupinu lidí, kterým ale myslím bude dost vyhovovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DreamFacE.net  |  30. 06. 2003 16:45

nemyslim, ze je lepsi delat tri veci "hatapata" nez jednu poradne. to bych si radeji opravdu koupil tri zarizeni (telefon, discmana a handheld konzoli) - vyjde me to levneji a telefon bude mit vic funkci, mensi hmotnost a rozmery, discman mi prehraje mnohonasobne vice muziky a herni konzole do ruky zase nabidne vetsi zakladnu kvalitnejsich her, lepsi HW parametry, atdatd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  30. 06. 2003 03:18

To je narez ...

Navic sem tu prvni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  07. 07. 2003 13:31

Tak si priste vymysli svuj nick nadhero ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor