Nokia 3350 – svěží novinka z dálného východu

Diskuze čtenářů k článku

petr  |  15. 03. 2002 00:56

zadnej zazrak neni gprs

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Val  |  09. 02. 2002 18:12

Myslim,ze nevypada spatne,to ty fotky tokazi...Jinak vypada docela pohodove,jen mi chybi cena..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lofas Vejkrka  |  02. 02. 2002 20:25

NO TEDA FUJ TO SEM TEDA ZVEDAVEJ KDO SI TUHLE PARADU KOUPI ?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Beda Kouba  |  26. 01. 2002 20:09

 Zadarmo by usel....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slecna_Lola  |  24. 01. 2002 18:02

Na prvni poled celkem vydareny az na tlacitka tesne pod displejem a ty hodiny - no fuj. Jinak je disain uplne v pohode.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Rašovský  |  22. 01. 2002 20:05

Mě se nelíbí, poslední NOKIE mi připadají až moc extravagantní (5510) zvláště v barvách (8310)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
linuxak  |  18. 01. 2002 13:20

Snad ze severu ne? Predpokladam ze autor si mysli, ze nokia je z Japonska, nebo ze Finsko je Japonske mesto.
No, ale jinak je to gut.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  19. 01. 2002 14:00

Ne, z východu. A to proto, že byla představena na východoasijském trhu, kde se také bude prodávat. Je to napsáno jak v článku, tak v diskusi. Stačí si jen pozorně přečíst ten článek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  17. 01. 2002 07:03

Nevím jak kdo, ale mobil který nemohu propojit s PC je pro mne bezcený, tak i tento končí na okraji mého zájmu

obrázky, hry? na co?

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Hora  |  16. 01. 2002 22:14

Fuj ta váha no fufj fuj fuj.

3350 - 108g = moc

8310 - 87g = dobrý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  16. 01. 2002 21:42

Tak já už vážně nevim. Vibrace, hlasové vytáčení, profily, Li-Ionka, hry, editor obrazku, posialni log a melodii? To ma muj T20e taky a Li-Ionka je 1150mAh a to je docela dost. Kdyz pripoctu 25 SMS v telefonu, vlastni menu, moznost hlasoveho ovladani pres HF, design a hlavně CENU,  tak mám jasno. 3350 bych si rozhodně nekoupil. Hosi od Nokie asi spi. Prijde mi, ze jediny co za posledni dobu uvedli opravdu novy je 7650, jinak nic.

Takže zatim zůstávám u Ericssonu

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
coco  |  15. 01. 2002 20:42

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  15. 01. 2002 11:45

A opět mi zde chybi vnitřní pamět na SMS aspon tak 20 a vice míst.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam Nosek  |  14. 01. 2002 21:49

Zajímalo by mě co asi bude mít navíc NOKIA 3333 jestli bude, blikající diodu, GPRS, Li-Ion baterii?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam Nosek  |  14. 01. 2002 21:47

Je sice hezké, že SmartMesaging je všude, ale jak jistě víme, kvantita nehovoří o kvalitě. EMS má obrázky/loga, melodie a je jaksi pro mě lěpší, ač se to nezdá slunce začalo svítit i v Praze a lidi si NOIKE přestaly kupovat, Návrat ke strému SmartMesagingu by byl krok se závázky, ale asi bude opravdu trvat než bude všude dost log a stránek pro to stvořených.

Mimochodem v době vzniku VHS už měli výrobci v "ruce" technologii DVD, ale byla pro nekteré firmi moc drahá a tak se prosadilo VHS, kdyby se prosadilo DVD  jak by asi teď svět asi vypadal.

Adam Nosek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  15. 01. 2002 11:53

Však já také nepíšu nic o kvalitě, naopak v jednom ze svých příspěvků uvádím, že EMS má více možností než Smart Messaging.

Původní reakce však byla na příspěvek, který tvrdil, že Smart Messaging nemá budoucnost a zatím mě nikdo z přítomných nepřesvědčil, že nemám pravdu. Při tomto pohledu totiž nezáleží ani tak na kvalitě, jako na tom, jak je technologie rozšířená, jaké má zázemí, jak je podporovaná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam Nosek  |  15. 01. 2002 20:57

Ano,

rozšířenost je důležitá, to je pravda, ano EMS jste chválil, ale v EMS je budoucnost zvůášte pak když jej nikdo jiný nepodporuje, jen doufám, že se výrobci pořádně sjdenotí a vče zkvalitní. Nebo alepoň bude Ericssonresp. Sony Ericsson Mobile Communication nabízet velkou podporu k EMS jako NOKIA k SmartMesagingu.

Adam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mio  |  23. 01. 2002 07:32

Vy i Vaši odpůrci (SMS) se tu pořád bavíte o logách, melodiích a obrázcích. Mně by zajímalo jestli nová technologie EMS podporuje i to co je mnohem praktičtější k životu např. odeslání vizitky, nebo položky z kalendáře na jiný telefon.

Log a melodií se člověk jednou nabaží. Vizitky sice neposílám nebo nedostávám každý den, ale těší mne, že je to jednoduché a rychlé.

Dále se chci zeptat jestli odesílání vizitek podporují i jiné značky než Nok.

toť vše, Mio

ps: Velká pochvala za Mobility

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam Nosek  |  23. 01. 2002 12:51

Nvím jestli má T68m posílá vizitky přes EMS, ale vzhledem k tomu , že mmá možnoast poslat vizitku smskou, tak to si znamená ano.

S pozdravem Adam Nosek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Libich  |  14. 01. 2002 21:13

Je to zajímavý nástupce 3330 a u nás Nokia momentálně nenabízí žádný  nový lowendový levný telefon nebo se snad mýlím? 5510 je sice lowend, ale dost drahý a výstřední. 8310, 6310 ad. jsou drahé. Určitě by plno lidí uvítalo v tomhle nějakou změnu. Je škoda, že se u nás asi prodávat nebude. Design není nikterak moc povedený, ale zdá se mi celkem rozumný a velkou vadu bych v tom neviděl. Funkce lepší jsou a hodiny se hodí. Prima je i standartně baterie Li-Ion nebo kreslení. Nic závratného sice nepřináší, ale něco přece. Konečně je to Nokia trochu lehčí. Myslím si, že by u nás uplatnění našla, pokud by její cena byla někde max. okolo 8 000 Kč. Je to sice příliš, ale u nás si tuhle cenu Nokia stále může dovolit, protože plno lidí slyší jen na tohle slovo.

Pokud je to telefon minimálně na úrovni 3330, tak nic proti použití nemám. Prostě žádné převratné funkce, ale pro teenegary dobrá volba a nejen pro ně. Změna tlačítek je zajímavá a někoho potěší, někoho ne. Nové hry jsou dobrým doplňkem a jistě to umožní větší zábavu. Co však je horší a u Nokií už dle zvyku ne moc dobrý displej. Je sice docela kontrastní, ale dle fotek a asi i ve skutečnosti je rozhodně značně nekvalitní podsvícení (hodně nerovnoměrné) a ani rozlišení není nic moc. U displejů se má Nokia ještě co učit od Samsunga, Ericssonu i dalších výrobců. Nové Nokie vyšší třídy si sice polepšily, ale stále jsou s displeji pozadu. Mám R320s a displej je i přes své stáří opravdu dobrý, dostatečné rozlišení, kontrastní a rovnoměrně podsvícený s možnou přímou regulací. Nokia je svítilna s nevábným světlem. To šlo určitě udělat lépe. Už se to lepší, ale tenhle telefon asi má stále ten neduh. 6210 má taky nic moc displej, jen 3 řádky na psaní na tak velký displej je fakt málo. O rovnoměrném podsvícení se většině telefonů Nokia může jen zdát!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  14. 01. 2002 21:32

Je to zajímavý nástupce 3330 a u nás Nokia momentálně nenabízí žádný  nový lowendový levný telefon nebo se snad mýlím?

Trochu se mýlíte. Toto je telefon určený pro Asii, u nás se nebude prodávat. Takže nejde o nástupce 3330.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel T.  |  15. 01. 2002 09:53

Kdyz se nebude prodavat u nas tak proc o nem píšetě???

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  15. 01. 2002 11:51

Protože nám to připadá zajímavé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  15. 01. 2002 23:19

...a kromě toho není vyloučeno, že se zde ten telefon objeví. Třeba i jinak než oficiálními distribučními kanály. Nebylo by to poprvé ani naposled...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Hubner  |  14. 01. 2002 20:08

Nechápu nadpis článku. Proč z dálného východu???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  14. 01. 2002 20:27

Toto je telefon, který Nokia připravila pro asijské trhy. Proto z dálného východu. Nokia obvykle asijské modely do evropy nevozí, takže předpokládáme, že se s 3350 u nás ani nesetkáme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
modry_banan  |  14. 01. 2002 18:26

Teda vzhled je oproti 3310 bida,na to ,ze ma Li-Ion baterku,tak je teda tezka jako krava!Aspon ze pekne sviti klavesnice,i kdyz vrsek displeje moc svetla nepobral.Zato cena je teda moc peknaa jelikoz je to NOKIE,tak se bude pekne dlouho drzet na stupnich nejvyssich.Takze si ji koupi jenom nakej trhlej nokiofil!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mrotor  |  14. 01. 2002 15:01

Super novinka Li-ion baterie, uz vidim ty palcovy titulky
Dalsi hry
Stahovani levelu her z Wap-u
Ten mizerne podsviceny displej
Jediny rozumny co tam pridali je snad wap 1.2

Drive byly Nokie dobre, ale drahe. Drahota jim zustala, ale navic uz jsou o nicem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  14. 01. 2002 18:28

No právě, na Nokii je to spousta novinek najednou (můj osobní názor)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
conquest  |  14. 01. 2002 11:21

U techto typu nokie, rady 2x,3x,5x,astarscih 8x se mi velmi nelibi nemoznost ukladat SMS. Potrebuji se hlavne dovolat a občas se mi hodí uložených více než 10(25) uložených SMS zpráv.  Když přijde NK3xxx s telefonem, který bude mít pamět alespoň na 50-150SMs, tak to bude trhák. Myslím, že i těch 40SM u ET20 je velmi dobrým lákadlem. Jinak to podsvícení a možnost přiřadit melodii k SMS Cool.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Beneš  |  14. 01. 2002 06:46

No, konečně jim i u NOKIE došlo, že by nebylo marné, kdyby měl člověk na výběr z tónu informujících o příchozí zprávě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  13. 01. 2002 22:03

Jéžiš, to je zas humus. A úplně nejhorší se mi zdá to "efektní prosvětlení kurzorových kláves" . Alespoň, že zrušili ten "Navikey", to se člověk někdy mohl uklepat...

Jinak co diskuze, to zastávání se Nokie panem Lutonským, jen tak dál

Ať žije T39 & p Broža

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  13. 01. 2002 22:33

Ozývám se tehdy, když někdo píše nesmysly, a je mi úplně jedno, jestli jsou o Ericssonu, Siemensu nebo Nokii.

Jako každý jiný máte možnost vyvrátit mi mé názory. Tak to udělejte a použijte při tom prosím solidní argumenty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  14. 01. 2002 21:48

Zatím žiju a můj Ericsson také.

Co se zastávání určité značky týče, křivdíte nám. Nikdoz redakce nemá žádné favority ani z řad modelů, ani značek. Nikdo tedy nikoho nehájí, jen se ohradíme proti faktickým nesmyslům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MonileMike  |  13. 01. 2002 21:57

Zprvu NOKIA prosazovala Navi Key co to jen šlo..... pomalu o život...Si pamatuju reklamy na 5110... a teď ? Kde je jejich Navi Key ? Dle mne je ovládání  s ní o něco lepší než bez ní !

 

MobileMike

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  14. 01. 2002 11:46

Proč už není Navi key? Protože mobily maj složitější menu a více vnořených položel a tak je lepší mít víc tlačítek, zkuste si na 6210 nebo 8310 představit Navi Key, to by byla hrůza. 3350 je docela hezká, ale má pár závažnejch chyb....prvně to je absence paměti na SMS, pokud mám provozovat chat na Eurotelu jehož simka má 10 míst na SMS, tak je to nepoužitelný.... se umažete xmrti  Místo na 50 SMSek by stačilo, pokud to nemá je to velká chyba, další problém je že chybí GPRS - byť by bylo jako u Motoroly T192 tj. pouze na WAP.... operátoři zavádějí GPRS, ale možnost WAPovat přes GPRS bude mít opět jen pár lidí co maj T39 a vejš, nebo 8310 atd.... škoda... takhle bych si ten telefon nekoupil, potřebuju paměť na SMSky...takže mám telefon jinej  dejv

jó taky mě potěšilo, že konečně příchozí zpráva se nebude hlásit "Pípíp..pípíp" na 8310 to je už úleva

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Macko  |  15. 01. 2002 17:07

NaiKey byla a je dobra vec - pokud vim, dost vyrobcu se opicilo, a vyslo z principu, ze klavesy se chovaj podle situace - a bylo to uz u 2110 ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lea  |  13. 01. 2002 20:39

  Teda kluci (nebo chlapi) o čem se tady dohadujete? Příspěvky mají být k článku a ne se dohadovat o inteligenci a kdo co umí! Mě osobně se článek líbí, protože budu po přečtení vědět, co NOKiáci pečou "nového".                         

                                          Zdraví  Lea

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sch  |  13. 01. 2002 17:56

To má bejt jako uplne novej telefon, nebo jen uprava starych 33xx. Na novej telefon dost malo inovaci, ale zas jinej system ovladani a to kresleni  by asi na starejch founech neslo. Kdy Nokia pochopi ze jeji Smartmessaging nema budoucnost, ta patri standartdu EMS (pravda Siemens to taky jeste uplne nepochopil)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  13. 01. 2002 18:48

Vysvětlete prosím, proč Smart Messaging nemá budoucnost. Co EMS nabízí navíc? Nemůžu si pomoct, ale telefonů, které jej podporují, je jen pár a služeb, jež nabízejí loga a melodie prostřednictvím EMS, ještě méně.

Proč by se měl rušit Smart Messaging, který může používat nesrovnatelně více uživatelů než EMS a funkčně jde přitom o prakticky stejné technologie? Více pochopitelné by bylo, kdyby výrobci telefonů, kteří se rozhodli pro EMS, přešli na Smart Messaging, když jej Nokia uvolnila. Hned by měli k dispozici řadu služeb, kterých se u EMS dočkáme snad v době, když už budoucnost bude jedině v multimediálních zprávách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  13. 01. 2002 21:04

To mi nějak nedochází - co je to "Celá řada služeb" u SmartMessagingu?
Mam T68 i N6210, a to se neda srovnat. Vsechno do T68 je zadarmo na internetu (obrazky pozadí, obrázky do EMS, vyzváněcí melodie). Na N6210 si mužu nanejvýš nechat poslat logo operatora přes SMS Jestli nemam pravdu, opravte mně. Možná o něco přicházím ...
Editor T68 (i Alcatelu) je WYSIWYG, u Nokie nevidím co to posílám (ok, je tam preview). U EMS mužu do jedne EMS nacpat několik obrazkú a melodií najednou, múžu je vkládat na určité místo v textu, múžu měnit řez písma. Nic z tohodle SmartMessaging neumí, a mně to chybí. EMS toho umí víc než SmartMessaging, proč teda používat proprietální technologii?
Nokia uvolnila SmartMessaging až poté, co všichni ostatní přešli na EMS. Ted vidí, že jim při hře na monopolistu ujel vlak a snaží se přetáhnout na palubu ty posledni zoufalce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  13. 01. 2002 21:26

Na 6210 si můžete poslat logo operátora, vyzváněcí melodii, obrázkovou SMS. EMS umí navíc malé obrázky, které lze vkládat přímo do textu, a jeden telefon navíc zvládá formátovaný text.

Zatímco ale pro EMS existuje jen několik skromných webů v zahraničí, které musíte hledat, abyste získal obrázky, Smart Messaging podporují všichni naši operátoři, jen u nás existují desítky různých webových služeb.

Jako uživateli je mi úplně jedno, jestli je nějaká technologie proprietární nebo ne. Vidím tisíce obrázků a vyzváněcích melodií, které si můžu stáhnout na svůj mobil. Když jsem uživatel Ericssonu nebo Alcatelu (Siemens si zatím s EMS moc nerozumí a Motorola vůbec), mám smůlu. Může mě jen hřát vědomí, že nejsem monopolista, kterému ujel vlak.

Opravdu si myslím, že kdyby se teď výrobci přiklonili k Smart Messagingu, udělali by nejlépe. Nebyl by to myslím problém, EMS a Smart Messaging se příliš neliší, zvládla by to snad nová verze firmwaru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  13. 01. 2002 23:57

Ericsson vam SmartMessaging prijme - takze bych tady netvrdil ze ostatni "maji smulu".

Nicmene zatimco u Nokie je teziste tehle technologie v "posilani obsahu" (loga, zvoneni, ...), u EMS jde o vylepseni komunikace mezi uzivateli - obrazky jsou videt primo v textu, na presne pozici, muze jich tam byt hodne, muzou se tam pridavat i melodie a animace zaroven. Behem psani vidim presne to, co prijemce dostane (s vyjimkou animaci).

Treba napsat prani k narozeninam s nekolika obrazky, textem a treba melodii "happy birthday" v jedne EMS je zatracene blizko MMS, coz se o SmartMessagingu rict neda...

Ciste muj nazor. Ostatni to samozrejme vidi jinak. Zatim ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  14. 01. 2002 00:14

Z pohledu možností je EMS bezesporu dál, umí víc než Smart Messaging. Jenže funkčnost ještě neurčuje, jestli něco má nebo nemá budoucnost (viz původní příspěvek). Zde záleží na podpoře ze strany výrobců, na jejich podílu na trhu a taky na existenci využitelných služeb. Je to podobné jako s videem: VHS rozhodně není nejkvalitnější formát, ale kde jsou jiné technologie?

Jediný, kdo v EMS něco dělá, je Ericsson. Alcatel svůj web pro posílání log a zvonění několik měsíců jen slibuje, spuštění české verze www.my-siemens.com/city je v plánu až v březnu, Motorola si ještě vůbec neuvědomila, že EMS hodlá podporovat ...

Samozřejmě by bylo nejlepší, kdyby se všichni výrobci shodli na jednom standardu. V současné době ale Nokia nemá důvod, proč opouštět Smart Messaging.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
franta  |  14. 01. 2002 09:59

VHB vs BETA:
VSH vyhral, protoze byl lepsi. Uz ze zacatku umel 2 hodiny zaznamu (BETA 1h - to je pro film malo), byl jednodusse a levne licencovatelny (BETA vyrabel jedine Sony) a stal o 800$ mene nez BETA pri uvedeni na trh.

SmartMessaging nema nad EMS jedinou vyhodu krome podpory firmy Nokia. To je fakt. Vsechny nove telefony Alcatel, Siemens a Ericsson ho podporuji, brzo ho bude umet i Motorola. A podil na trhu techto vyrobcu se Nokii vyrovna.

Nokia nemuze EMS implementovat, protoze by musela vyhodit svuj editor SMS, ktery neumi ani menit pisma v prubehu SMS, ani pouzit vice druhu kodovani v prubehu jedne SMS, ani zobrazovat grafiku (obrazky, emotikony, indikace melodii, animace...) v tele rozepsane SMS.

Dokonce i ten jejich MMS editor v N7650 je neschopny tohle udelat - v MMS zase muzete jedine "pripojit" obrazek nebo melodii - zadne formatovani textu nebo vkladani do textu se zase nekona (alespon v tom SDK co mi poslali).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  14. 01. 2002 12:03

Měnit písmo v textovce umí akorát T65 (nebo T68 taky?), jiné telefony s podporou EMS ne. Náhled ikony v tele zpravy vidíte jen na Ericssonech, na Alcatelech a Siemensech nikoli.

Netvrdim, ze EMS je spatna technologie. V soucasne podobe ale zatim nelze mluvit o tom, ze by Nokia kvuli ni mela duvod prestat podporovat Smart Messaging.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mrotor  |  14. 01. 2002 14:41

Jenom bych se divil, kdyby ted, kdyz ostatni vyrobci zacali (uplne nebo castecne) podporovat EMS, to cele zahodili a vratili se k starsi technologii jenom kvuli tomu, ze ji Nokie uvolnila. Proste Nokie zahledena do sebe zaspala a ujel ji vlak. Budoucnost je v EMS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  14. 01. 2002 14:56

Ne, to výrobci samozřejmě neudělají. Jen si myslím, že by to byl vzhledem k existujícím službám nejlepší krok. EMS by si samozřejmě nechali, k tomu by však přidali i podporu Smart Messagingu - to bych potom chápal, že by Nokia se sebou měla něco dělat.

Když si chce teď obyčejný člověk nechat poslat logo na svůj Ericsson nebo Alcatel, má smůlu. Samozřejmě totiž netuší, že si je může stáhnout někde z nějakého tajemného serveru. Když si chce ale poslat logo na Nokii, z reklam ví hned o deseti různých možnostech.

Už jste druhý, kdo napsal, že Nokia se svým Smart Messagingem zaspala a ujel jí vlak. Opět však ani vy nepředkládáte žádné argumenty, proč jste o tom přesvědčen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mrotor  |  14. 01. 2002 15:10

Pokud se zbytek vyrobcu dohodne na standardu, ktery nepodporuji a (asi)nebudu nikdy podporovat a moje telefony maji na trhu tusim (nechce se mi hledat presne cislo, ale tak nejak to + - bude) okolo 35% (neuvazuji male vyrobce podporujici SmartMessaging - Sendo) znamena to, ze casem (pokud se nezmeni podily na trhu) bude 65% telefonu kompaktibilnich a 35% Nokii nekompaktibilnich. A to me spis pripada jako problem Nokie, ne zbytku sveta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  14. 01. 2002 15:17

Jestli to ale půjde stávajícím tempem a stávající vzájemnou nekompatibilitou, která je v případě EMS větší než u Nokií, tak to už potom bude aktuální spíš MMS.

Mimochodem, součet tržních podílů firem, o kterých se bavíme (a to tam počítám i Motorolu, která si EMS zatím moc nerozumí) je stejný jako u Nokie. Takže i kdyby nastal stav, který popisujete, stále ještě bude hodně záležet na nabízených službách, ve kterých Smart Messaging bez diskuse vede.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mrotor  |  14. 01. 2002 16:03

Jo jednou bych ale se chtel dozit doby, kdy tyto blbustky, kdyz uz tam jsou, budou aspon castecne kompaktibilni mezi znackami. A k tomu nemuzu si pomoct vice pomaha EMS nez donedavna tvrdohlavy postoj Nokie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
franta  |  14. 01. 2002 17:48

Co to porad mate - Ericssony SmartMessaging prijimaji. Tohle je jako prechod ze systemu SECAM na PAL - lidi ze zacatku nevideli zadnou vyhodu a vsechny stare televize byly SECAM, tak proc to menit, ze?

Alcatel ma EMS taky dobre podporovany - alespon kamos s OT511 nemel zatim jediny problem prijimat moje EMS a ja jeho. A mezi Ericssony se s problemy nesetkate vubec.
Nehlede na nedavno odhaleny "bug" u Nokie, kde je mozne prave SmartMessagingem totalne zablokovat telefon ...

Kdovi jak to bude fungovat na novych Nokiich ktere (opet) neumi dlouhe SMSky. Mozna se Nokia vraci zpatky do doby (N8110) kdy SmartMessaging umel kazdy jeji telefon jinak, kdyz uz jsme u te "kompatibility"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stehla  |  13. 01. 2002 17:00

Tak tu by mohli prodávat i u nás. Konečně po otřesný 3310 a 3330 hezkej telefon. Tohle bych vyměnil i za moji milovanou 3210.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thomas.  |  13. 01. 2002 13:13

Lidi kdyby se našli nějací šílenci co by jí šedími kanáli dostali sem(věřte že se najdou) tak tady bude fungovat????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  13. 01. 2002 13:44

Samozřejmě, že by tu fungoval. Je to normální duální telefon GSM 900/1800 MHz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  13. 01. 2002 18:08

No a co kdyz bude mit Network Lock?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  13. 01. 2002 18:29

Nezapomeňte, že jsme v Čechách!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  16. 01. 2002 08:57

No promin, ale ja jsem na Morave

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  16. 01. 2002 20:45

Když já tak strašně nerad řikám Česko  Vždycky mi za tim chybí to Slovensko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thomas.  |  17. 01. 2002 13:15

To ano!!Myslím si že jsme stejní lidé a naše jazyky by se dali povazovat za nářečí protože věčina lidí romuní slovenstine nebo drtivé věčině a stejně jako slováci čestině ale myslím že za této situace není možné se zase spojit!!!Když si vemete se se chtela oddělit i Morava!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kubatech  |  13. 01. 2002 12:42

Mám 3330, mám v ní Li-On baterku a s ní má moje Nokia váhu 105 g, takže u 3350 se s váhou moc neukázali - jenom dali lehčí baterku. A navíc - nelíbí se mi, 3330/10 jsou hezčí si myslím...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ISDN  |  13. 01. 2002 11:26

Možná vhodný telefon pro skalní příznivce Nokií - ale je relativně velký, těžký a má zastaralý design.

Nejdříve jsem se domníval, že na zveřejněné fotografii http://www.mobilmania.cz/Files/Obrazky/art/Nokia3350/ide.jpg

je Nokia 5110. Ale není, je to 3350...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam Nosek  |  13. 01. 2002 10:03

Wow, kreselení v telefonu a možnost stáhnout si loga a melodie, že by si nějaky vývijář NOKIE vzal do ruky nějakého Erika?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Erik  |  13. 01. 2002 04:41

Tak mám takový pocit, že Nokia nestíhá. Design je bída!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  13. 01. 2002 11:43

Desing je docela v pohodě, ale ty "nové" funkce... hahaha... kdyby přidali alespoň GPRS.... je to jnom další hračička a la NOKIA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  13. 01. 2002 22:08

GPRS v low endu? proc?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  13. 01. 2002 22:32

Kvůli WAPu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SVB  |  14. 01. 2002 11:18

To by bylo na nic. Cilova skupina (teenageri) nepouziva WAP tak jako vy - na cteni zpravodajskych serveru, ale na browseni, takze je pro ne GPRS o dost drazsi nez obycejne spojeni. Proc by tudiz meli priplacet za GPRS v telefonu? Jen proto, aby pak mohli wapovat draz? Zas az tak hloupi nejsou Myslim, ze v tomhle Nokia chybu rozhodne neudelala. To uz byste mohl chtit do lowendu bluetooth a bylo by to (podle me) racionalnejsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  14. 01. 2002 10:17

GPRS je něco high?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jifi  |  14. 01. 2002 13:32

Na low-end ta cena rozhodne neni LOW, ale spise HIGH

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pisnicka  |  13. 01. 2002 02:28

A jak to bude s cenou ? (samozrejme odhad v pripade, ze by se prodavala u nas)

bude to tak    nebo tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  13. 01. 2002 10:54

Pokud by se 3350 začala prodávat také u nás, tak bych počáteční cenu viděl okolo tradičních 10 000 Kč, takže , potom by časem mohla klesnout na , pak na  a skončit na .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman S.  |  13. 01. 2002 01:45


Ja si myslím, že ty nové NOKIE s barevným displejem budou super. Kdybych měl hromadu peněz, tak bych si ji hned koupil. Jenže já jsem jen obyčejný student, který moc peněz nemá a proto zustanu u svého ALCATELU 303. NOKIE nemám rád, protože jsou fakt hodně drahé. Ten muj ALCATEL je levnejší, ale všude slysím, jak moc je poruchový.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman S.  |  13. 01. 2002 01:55

Sakra ten přispěvek patří k jinemu članku ( http://www.mobilmania.cz/Bleskovky/AR.asp?ARI=101572 ). Mam otevřených hodně oken a tak se mi to popletlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HaNySeK  |  13. 01. 2002 01:12

no je pravda ze ten design se mi teda aspon z tech obrazku jevi nejakej podivnej takova HAPPY TOy nebo co jinak dobry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  13. 01. 2002 00:08

No ten design je strasnej, ale funkce jsou supr(hlavne to kresleni)

PS:Je po pulnoci a kdyz dam zobrazit komentare, tak mi to napise NEEXISTUJICI ID CLANKU, ale pritom se puvodni clanek zobrazil korektne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  13. 01. 2002 00:10

uz je to ok...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirec  |  12. 01. 2002 23:57

proc , mne se celkem libi a za tu cenu. sak pohoda pane jahoda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pisnicka  |  13. 01. 2002 02:20

kde si v tom clanku videl tu cenu    

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
amd500  |  12. 01. 2002 23:53

říkáš horší ja taky ne tak si z toho nic nedělej jsme na stejné lodi OK

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavlik  |  12. 01. 2002 23:56

no tak to je bleeee telefon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  13. 01. 2002 11:43

Předpokládám, že se bavíme o stejném problému jako výše, tedy: "Neexistující ID článku"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Kuda  |  12. 01. 2002 23:48

Horsi clanek jsem teda jeste necetl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  13. 01. 2002 01:07

Opravte mne, jestli se pletu, ale před půlnocí jste ten článek nemohl číst, protože se místo něj zobrazuje jen: "Neexistující ID článku" Podle čeho jste tedy usoudil, že článek, co vyjde až 12 minut po Vašem příspěvku bude otřesný?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Kuda  |  13. 01. 2002 09:42

No samozrejme, ze kdyz si chci precis clanek nespokojim se s Hlaskou neexistujici ID. Hlavne, ze jste "meli" clanek o NOKII uz vcera ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  13. 01. 2002 10:40

To není kvůli tomu, že jsme měli článek o Nokii již včera. To je kvůli chybě v redakčním systému, o které všichni naši pozorní čtenáři vědí. U všech článků se totiž zobrazí nadpis a perex již 15 minut před půlnocí. Chybí u nich ale text článku. Na odstranění chyby se pracuje, ale není to tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ender  |  13. 01. 2002 13:23

Ty vase bozi CPressacke redakcni systemy maji i par dalsich "chybek" - kdyz si date vyhledat clanek a pak si jej zobrazite, tak diky feature podtrhavani slov v clanku, ktere byly hledany, se cely clanek zobrazi BEZ OBRAZKU - a pokud se jedna clanek obsahujici PREVAZNE OBRAZKY (jako treba ten o krytech N8310), tak bych tomu nerikal nedulezita chybicka...

Na podobnem systemu pracuju u konkurence (nebojte, reklamu tady delat nebudu) a nevim jak vas, ale nas by zakaznici pekne hnali, kdybysme v nem meli takove "chybicky"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaT  |  13. 01. 2002 14:06

Se divite? Kdyz ani nejsou schopny se naucit PHP a cely to jede na ASP... :o) Teda takovej Mobil.CZ sice jede na PHP, ale taky je ten engine dost divnej... Ale jinak jsem zatim videl daleko vic dokonalych RE v PHP, nez v ASP... I v tom Perlu je to obvykle daleko lepsi (protoze Perl nezvladne kazdy, tak pokud uz nekdo zvladne Perl, je vetsinou i dostatecne inteligentni na vytvoreni RE ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Hubner  |  13. 01. 2002 18:13

Nevim, jak nekdo muze "BUZEROVAT" neco, co nikdy nedokazal.  Provozovat a neustale schanet informace urcite neni zadna sranda!!! Tenhle clanek je nahodou super!!! Tedy alespon ja jsem spokojenej, protoze na Vasem zazracnym "Mobil.cz" nic o Nk3350 neni!!! Zaroven bych chtel podekovat za clanek o Oskarove NMC a pozdravit Tomase, co byl na posledni fotce!!! Cau Tome!!! )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaT  |  13. 01. 2002 20:13

Nedokazal co? Napsat RE nebo psat clanky o mobilech? Kdybyste se naucil poradne cist, tak ja nekritizoval samotny obsah clanku (Nokii 3350), ale redakcni engine, ktery MobilMania pouziva. A Mobil.CZ jsem taky nejak zvlast nechvalil. Zopakuji to znovu, pro ty mene chapave: Ackoliv Mobil.CZ pouziva PHP, jejich RE se mi nekdy zda take "zvlastni". Jestli se tu nekdo chce poustet do nejake flamewar o tom, jestli je lepsi Mobil.CZ nebo MobilMania.CZ, tak prosim, ale beze mne - to vubec nebylo to, co jsem zamyslel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Hubner  |  14. 01. 2002 20:06

Jo dobře, máte pravdu, já jsem chtěl akorát někoho trošku sjet...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
orol  |  14. 01. 2002 03:33

php je horsie a menej vykonne ako asp, avsak php ma len jednu vyhodu, je zadarmo, bez zend enginu je to tiez len soda, a ked uz sme pri tom perlacke regexpy su najvykonejsie 
perl je v podstate postaveny na regexpoch, bez nich by to ani nebol perl
btw. aj php bolo este vo verzii 2 napisane v perle
to bolo trosku odbocenie, co sa tyka mobilu je to nokia, mne 33xx velkostne aj tvarovo dost vyhovuje, keby este mala gprs/modrozuba tak je to idealny telefon, takto sa tesim na nk6301

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Linux  |  14. 01. 2002 19:30

Ja mam takovej pocit (jen pocit), ze kdyby vetsina free-hostingovejch serveru podporovala ASP, tak vo naky PHP nikdo ani nezavadi. Podle me je MobilMania daleko lepsi nez nakej blbej Mobil.cz (a kdyz ne lepsi, tak ma aspon inteligenti autory).  Vona to asi nebude sranda delat kazdej den nekolik novejch clanku a k tomu este stihat opravovat ty (opravdu drobny a nepodstatny) chyby. Myslim, ze kazdej kdo chce MobilManii kritizovat, by se mel nejdriv zamyslet. HOWGH!

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Šlosárek  |  14. 01. 2002 21:14

Rýpalové byli, jsou a budou. Jen tak pro zajímavost, cos dokázal Ty ??? Beztak seš nezaměstnanej a  proto máš tolik času na blbé kecání

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam Nosek  |  13. 01. 2002 10:04

Klid, vždycky si někdo bude stěžovat.

Adam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor