Nokia 500 Auto Navigace: pravá ruka telefonu (test)

Diskuze čtenářů k článku

frettie  |  24. 02. 2008 18:50

Je to Mireček z Básníků. :)

A je to pěkné zařízení. Chtěl bych si s ním zkusit jízdu. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
garfi  |  25. 02. 2008 07:39

Nad četinou se nemusíme pozastavovat, jedná se o synthetický hlas a je srozumitelný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 25. 02. 2008 08:24

Není to syntetický, ale lidský nahraný hlas. A vzhledem k tomu, že jiné přístroje mají češtinu když ne dobrou, tak alespoň přijatelnou, je důvod, proč to Nokii vytýkat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
notebook.mail  |  25. 02. 2008 11:11

aaaa, ze by Navigovat.cz melo po dovolene? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  28. 02. 2008 15:03

Marku, trochu off-topic. Jaky drzak pouzivate pro N95 do auta?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Polesný  |  28. 02. 2008 20:44

Marek N95 nemá, to já Používám obyčejný držák s přísavkou a ohebným ramenem, telefon je sevřen po stranách posuvnými rameny. Prodává se to v různých variacích různých výrobců všude možně. Ve velkých eketroobchodech, viděl jsem to i na benzince a v nákupních centrech u takových těch stánků v zónách mezi obchody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hurkar  |  25. 02. 2008 08:21

videl som dobre? na bočnej lište je prvý údaj z hora 432 km/h?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VelkýMachr  |  25. 02. 2008 08:23

V záhlaví článku mě zaujala následující citace:
Nová autonavigace má sice své mouchy, ale některé věci jí mohou závidět i TomTomy. - konec citace
Z dané citace by se dalo usoudit, že TT je na vrcholu toho, co nám přenosné navigace nabízejí. Bohužel tomu tak není, jedná se sice o navigaci použitelnou, špička je však o něčem jiným -)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KptBobr  |  25. 02. 2008 10:12

Můžeš nás prosím "VelkýMachře" poučit, co je a v čem lepší než např. vlajkové lodi TomTomu. A pokud chceš prosím psát např. o Garminech, Navigonech apod. tak je to asi zbytečné a strokrát dokolečka ohraná písnička
Pro mě je u AUTOnavigace nejdůležitější schopnost dobře navigovat na silnicích, kvalitní a odpovídající mapy s jejich příp. uživatel. editací, možnost uživatel. databází POI, rychlost a účelná grafika navigace, a v neposlední řadě i kvalitní hlasové povely, příp. ovládání. Co z toho prosím má např. TT (oproti té "špičce") JINAK ?

Nevím, jak dlouho Ty osobně používáš přenosné autonavigace, kolik let (já např. kolem 5-6 let), a čím vším si prošel a vyzkoušel, ale jistě mě i ostatní budou Tvé SKUTEČNÉ zkušenosti (a ne prosím nějaké opsané chytrosti z recenzí) se "špičkou" zajímat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  25. 02. 2008 12:05

Já se s dovolením přidám k diskuzi

dobře navigovat na silnicích - v tom je TTN jedním z nejhorších. Neschopnost najít ekonomickou trasu, nepoužitelný "nejkratší" algoritmus, jelikož není možno zakázat nekvalitní silnice, velmi omezené možnosti plánování trasy co se jak průjezdních bodů, tak parametrů cesty týče. Zrovna tedy v tomto dost důležitém bodě je TTN myslím daleko vzadu za iGo, Navigonem a jinými.

uživatelské databáze POI - ty má většina dnešních navigací, navíc se pozastavím nad prací s POI. To ála TTN je opět dost mizerné. Málo informací k danému bodu, zmršená diakritika, velikost písmen apod. (stručně řešeno přehlednost) a hlavně funkčnost. Nejbližší benzínku sice najde, ale zkuste zažít to, co já před asi třemi lety, kdy jsem v Oslu potřeboval najít autoservis Škoda. Uvidíme, jak to v TTN zvládnete . Mně tenkrát nechal komplet na holičkách.

kvalitní a odpovídající mapy - když jsme u těch map, nutnost na hranicích přepínat a nebo naopak zažívat velmi pomalé ovládání v případě "mapového balíčku" komplet Evropa, to je opravdu špica. Navíc zkuste vyrazit někam, kde TeleAtlas nemá dobré porytí. Vaše "špička" TT vás opět nechá na holičkách, narozdíl od jiných výrobců navigací, kteří nemají problém nakoupit kvalitnější podklady od místních firem a perfektně je zaintegrovat k ostatním mapám (namátkou Slovensko či bývalá Jugoslávie).

Chtěl jste konkrétní argumenty, já jsem nějaké dodal. Jak vidíte, ani vašich 5-6 nestačí na to, abyste byl schopen přijít na to, v čem jsou jiné navigace lepší než TTN, když o tom potřebujete poučit.

Abych opět předešel případným nepochopením - v žádném případě netvrdím, že se s TTN nedá jezdit nebo že s ním nikdo nemůže být spokojený. Tvrdím však, že řada jeho vlastností je konkurencí dávno překonaná a v mnoha ohledech je jízda s TTN komplikovanější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VelkýMachr  |  25. 02. 2008 14:10

Děkuji LK za zastání. Odpověď je natolik vystihující podstatu problému, že už nemám nic, co bych dodal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Warhead  |  25. 02. 2008 14:14

Mohu se zeptat k cemu je v praxi ekonomicka trasa ? Znam algoritmy iGO jen bych rad vedel zkusenosti, protoze ciste logicky je to pitomost ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  25. 02. 2008 14:41

Samozřejmě můžete. Nepamatuji se již na konkrétní případ, protože TT nepoužívám poměrně dlouho, ale princip byl následující.
Chci vypočítat cestu z bodu A do bodu B. Silniční síť mezi těmito dvěma body je v zásadě jednoduchá a máme pro náš příklad tyto možnosti:
1. 40km po úplně příšerných komunikacích, takže celková doba jízdy je odhadnuta na 60 minut
2. 42km po nic moc komunikacích, ale lepších než v bodě jedna, celková doba jízdy odhadnuta na 50 minut
3. 43km po slušných komunikacích s dobou jízdy 40 minut
4. 60km, protože si zajedeme na dálnici, kde ale dosáhneme vysoké rychlosti a tudíž je celková doba jízdy pouhých 38 minut

Protože významy "nejkratší" a "nejrychlejší" jsou měřitelné veličiny (na rozdíl od nejhezčí, nejlepší nebo nejhladovější), každá navigace vycházející ze stejných podkladů musí jako "nejkratší" variantu vybrat č. 1 a jako nejrychlejší variantu vybrat č. 4.

Vy jako člověk a ne stroj, kdybyste měl před sebou tyto čtyři varianty, tak vyberete pravděpodobně tu třetí. Asi cítíte, že ušetřit v "nejkratší" variantě 3km, ale dojet o 20 minut déle není úplně to pravé. Stejně tak v případě "nejrychlejší" varianty sice získáme oproti variantě č. 3 dvě minuty navíc, ale zajedeme si kvůli tomu 17km, což většina z nás neocení.

Proto ty opravdu dobré navigační programy umožňují vypočítat i "ekonomickou" trasu, tzn. nebude nutně nejrychlejší ani nejkratší, ale bude to velmi dobrý poměr mezi vzdáleností a časem. V mém příkladu by to byla varianta č. 3. Pokud vám to přijde jako pitomost, těžko s tím něco nadělám, ale z mé vlastní zkušenosti je to přesně to, co mi v TTN chybělo snad nejvíce.

Pro zajímavost dodám, že některé navigace umí počítat i tzv. "snadnou" trasu, čili takovou, kde není absolutní priorita ani čas, ani vzdálenost, ale minimum změn směru jízdy (ocení ženy) nebo "pěknou", kde je prioritou cestování kolem zajímavostí či hezkou krajinou oproti třeba rychlejší, ale nehezké cesty po dálnici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Warhead  |  26. 02. 2008 16:58

diky za obsahlou odpoved ;) jako optimum mezi rychlou a kratkou to samozrejme ma svuj smysl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VelkýMachr  |  25. 02. 2008 14:43

ekonomická trasa, možná je to jenom nelogicky nazváno. Spíš bych to viděl jako trasa optimální. Jde o to, že v závislosti na podklady nás softy jsou schopny u rychlé trasy vést trasou nepoměrně delší jenom kvůli ušetřené 1 minutě a v případě nejkratší trasy zase i „loveckými stezkami“ (zvláště, pokud není možno zakázat „nezpevněné komunikace“). No, a ekonomická (optimální) trasa volí většinou rozumný kompromis mezi danými extrémy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rossini  |  25. 02. 2008 08:33

A jak je to s možností dohrát POI a upozorňování na radary?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloš  |  25. 02. 2008 10:26

Bezva,kup si Garmina jako já a máš pokoj ze vším...to nemá chybu !!! Do kapsy ještě na 4 mikrotužky zdroj za 236,- Kč a mějte ne všicni rádi celej den...Mám ho ve verzi 360,k tomu v akci za 850,- Kč dopravní info a nic už nikdy neřeším...doporučuji všem s TOPO i na Geo....Čaues...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloš  |  25. 02. 2008 10:29

kup na odklepnuto.cz staršího Garmina (do 4.000,-Kč...tohle neřeš...ostatní info viz.můj příspěvek níže...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuzma  |  25. 02. 2008 17:39

Tak vypadá sice skvěle ale ta cena to raději N95 8GB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sparks  |  25. 02. 2008 21:09

Měl jsem tu čest tuhle navigaci týden používat a pořádně to nezná ani Prahu, pár ulic vůbec neexistuje a když jsem odbočil na motorest, tak mi to směle ukazovalo, že stojím ještě na dálnici a kruhový objezd při cestě tam nikde nebyl a při cestě zpět se záhadně objevil.. nebo jsem byl už 300 m za kruháčem a navigace se ozvala, ať vyjedu třetím výjezdem. Takže fakt největší šrot co kdy spatřil světlo světa..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bonix  |  17. 07. 2008 23:06

Mám tuto navigaci je super doporučuji si jí koupit, měl jsem garminy a nic moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JR  |  30. 09. 2008 18:54

Chtěl bych se zeptat, ukazuje to při navigování aktuální rychlost? TT to umí, můj Garmin nee. Jsou ty mapy od Navtequ opravdu o tolik horší?Dík

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Taki  |  06. 10. 2008 20:44

Mapy od Navtequ určitě už nebudou dnes tak špatné. ČR, SR už přes 99%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor