Nokia a Symbian neohroženě vládnou trhu s chytrými mobily

Diskuze čtenářů k článku

Lukas Kalista  |  02. 08. 2006 14:41

Uz par mesicu shanim nejaky mobil, abych mel mobilni Internet. Jenze u nas je situace takova, ze bez Nokie nemam sanci Tak zatim stale cekam, jestli se casem neobjevi nejaky od jineho vyrobce...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  02. 08. 2006 15:15

Co takhle Sony Ericsson? Máš dokonce na výběr - buď P9xx nebo M600i. Budeš ale muset oželet EDGE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  03. 08. 2006 00:43

No prave. Sonak by se mi desne libi - jenze neexistuje zadny, ktery umi UMTS i EDGE. A podle vyjadreni Eurotelu NEBUDE tyto site prekryvat. Tudiz pro mesto bych musel mit jeden mobil a pro venkov druhy (treba na chate). Tudiz uplne na hov....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miszun  |  02. 08. 2006 12:43

Mel sem vice nez rok zarizeni se symbianem a behem roku byl OS tak nestabilni ze to vedlo hned k nekolika reklamacim a vracenim penez... Tak sem zkusim Motorolu MPx220 s WM2003se chvili sem si musel zvykat ale ted na WM nedam dopustit a nechapu ty lidi kteri jdou do symbianu.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jandik  |  03. 08. 2006 08:39

Já jsem si před rokem koupil auto. Stále nějaké problémy. Zbavil jsem se ho a chodím pěšky. Bez problémů. Nechápu, jak někdo může jezdit autem. Asi stejná logika.
Máte si koupit pořádný telefon se Symbianem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hnědka  |  07. 08. 2006 07:39

A formatovani telefonu nepomohlo? SE Symbianem to je jako s Windowsy - casem se stane tento system nestabilnim (pokud tam clovek tu a tam neco instaluje a intenzivne to pouziva). Pak je potreba zalohovat, zformatovat a je to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vidous  |  02. 08. 2006 11:44

No nevim ale ja mam dedecka nokii 3660 a symbian zrovna nepatri mezi nejstabilnejsi....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  02. 08. 2006 12:43

no voni si ty systemy zas tolik vycitat nemuzou. padaj uplne vsechny.
otazka taky je, jestli padaj aplikace a sundaj system, nebo pada system samotnej...
windows,symbian, palm...pada to vsechno, seka se to vsechno...a hlavne mi netvrdte, ze zrovna ten vas ne. tomu verit nebudu...
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já Osobně  |  02. 08. 2006 14:15

Když tam narveš každý kreknutý šit, který najdeš na netu, tak se nediv

Já Osobně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  02. 08. 2006 15:21

no ale ja si nestezuju ...beru to jako nutnou dan za to, ze mam takove aplikace. a nemyslim si, ze kdyby so mel nekdo normalne, tak to bude vyrazne lepsi. zase bych ty cracky tak neprecenoval, co se padani systemu tyce.
ale zase tam "nervu" kazdou, ale jen ty co potrebuju a pouzivam. a tech zase tolik neni.
 
a ruku na srdce, kolik lidi si tady koupi vsechen soft co ma ve founu...
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já Osobně  |  02. 08. 2006 16:32

Já tě neodsuzuju za kreky  Jen jsem tím chtěl naznačit, že za nestabilitu systému mohou dost často špatně napsané programy (nebo špatně kreknuté)

Já Osobně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlastník Qtek8310  |  02. 08. 2006 09:43

Kdo WM jednou měl, nechce už Symbian:) Opačným směrem jde ale dost lidí...

Mimochodem - sledujete někdo Samsung SGH-i310? Existuje něco lepšího? Nemyslím...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  02. 08. 2006 09:49

Ano, to odpovida presne onem tendencim. Symbianu pribyva, Windowsu ubyva... Logicke

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  02. 08. 2006 09:56

...a co presne je na tom logickeho ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já Osobně  |  02. 08. 2006 14:13

Ironie  Blik

Já Osobně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aladin  |  02. 08. 2006 09:51

Hm, mel jsem WM a presel jsem na Symbian. Ne ze by mi nevyhovoval, ale rozbil jsem display a vymena by prisla skoro na pul ceny noveho pristroje a to jsem radsi koupil novou N90. Nemuzu rict ani o jednom, ze je lepsi. U zadneho nemam problemy s nestabilitou, stejne do nej nainstaluji jen oblibene aplikace a pak uz Excel vypada stejne tam i onde a rozdil mezi Profimailem a WM Outlookem neni zasadni. U WM se mi libil dotykovy display, ted ale zase uvitam, ze sms se za jizdy lip pisou na bezne klavesnici nez tapanim na plochu. A tak by se dalo pokracovat, kazdy ma klady i zapory.
P.S. Jo a vzdy existuje neco lepsiho, jen o tom jeste nevime

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlastník Qtek8310  |  02. 08. 2006 09:38

Kdo HTC jednou měl, nechce už jiné...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hujer  |  02. 08. 2006 09:22

Myslim, ze je zbytecne se hadat, ktery ze to OS je lepsi.
Spis jde o osobni preference. A pokud se naucite se Symbianem ci WM zit, je celkem jedno ktery zvolite - pokud neberete v uvahu i ideologicke duvody ...

Muj pribeh jak jsem presel od Symbianu na WM2005 si muzete precist tady:
http://blog.softimage.cz/?p=51

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  02. 08. 2006 07:27

Ani se tomu nadpisu nedivím. Díky nadšení ze Symbianu na N7650 jsem se po 2 letech používání Nokie rozhodl, že postoupím do výšin nejvyšších a zkusím Windows. I zakoupil jsem sobě MDAII. To jsem si dal. Namísto zvýšení kvality jsem padl tvrdě na ústa. Nestabilní OS, nelogické chování Windows a mnoho dalších fuj. Dodnes si používám oba zmíněné přístroje, a to i přesto že mé N7650 bude 5 let. Ovšem začínám pokukovat po novém DF jako náhradě za hádejte koho. Za MDAII ! Windows mi už do mobilu nesmí. A tak opět lovím ve vodách, kde se vyskytuje Symbian.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BSoD  |  02. 08. 2006 07:33

Kup si ojete Treo a poznas nepoznane ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  07. 08. 2006 16:32

To je presne ono. Dokud PalmOS v Treu clovek nepozna, neuveri a posloucha placy o tom, jak je PalmOS zastaraly... Pak najednou Treo s PalmOS vyzkousi a zjisti, ze to je presne to co potrebuje, ze je to male, aplikace jsou male a nenarocne a pekelne rychle, ze se na tom muze vpohode divat na filmy, ktere ma na karte v MPEG4, poslouchat MP3 ci OGGy, brouzdat po Webu, spravovat servery pres SSH, editovat dokumenty, pracovat s E-mailem, prohlizet .PDF, hrat hry...To vsechno se obejde bez nervydrasajicich prodlev a neustaleho cekani az se neco stane a system v telefonu se uraci...
Vypada to s Treem porad dobre. Jiz se objevily snimky GSM verze pristiho PalmOS Trea pro Evropu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  02. 08. 2006 07:53

no ja bych ty mobilni windowsy tak nezatracoval.
za cca 6-7 let co pouzivam ruzna pda a  posledni cca 4 smartfouny musim rict ze me osobne na operacnim systemu zas az tak nezalezi.
kazdy system ma svoje pro a proti. je jenom otazka zvyku pouzivat ten ci onen system. nejsme preci pitomci, takze kdyz je v nejakem systemu ta ci ona polozka nekde jinde nez v tom druhem, tak to neznamena ze je tam blbe. znamena to pouze to, ze si proste musime zvyknout na rozdilnost. kdybychom byli cvicene opice, tak chapu, ze na s to muze rozhodit a uz si nezvykneme. ale jsme pomerne inteligentni lide, takze by nam to nemelo delat problem.
a z toho pak prameni ci vykriky typu to ci ono je uplne na ...nic...
pouzival jsem p900, symbian se mzdal skvelej. pak jsem mel qtek8010 (wm2003se) a uplne v pohode jsem si zvykl na windowsy. ted mam zase m600 a zase si zvykam na symbian. a po dlouhe dobe pouzivani wm2003 se mi samozrejme zda symbina jinej a popravde proti windowsum divnej. ale vim, ze to neny systemem jako takovym, ale jen zvykem.
 
pred tim jsem mel jeste pda s windowsama, palmy atd. takze musim rict, ze za ta leta mohu jednotlive systemy porovnat a zhodnotit. nemam ted na mysli to, ze nekdo tvrdi ze vyvojovy system pro tu ci onu platformu je lepsi. nemam na mysli ani programatora pro nejaky system nebo technoida nadseneho do systemu. mam na mysli obycejneho, jeste jednou bych zduraznil OBYCEJNEHO uzivatele. obycejneho v tom smeru, ze mu nedela pouzivani smartfounu problem (tim nemam na mysli 80ti letou babicku, ktere smartfoun opravdu v nicem nepomuze).takze tomu obycejnemu uzivateli smartfouny ulehci zivot at uz je operacni system jakykykoliv a nestoji to na tom, ze jednou je nejaka funkce vlevo dole a jindy vpravo nahore...
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  02. 08. 2006 08:46

Je-li někdo schopen zatratit OS pouze pro to, že je stejná fce někde jinde, pak není hoden používat MT s OS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomcat  |  02. 08. 2006 09:17

Truchu mimo mísu koupíte si starý MDA a děláte si tím názor na nové? Trochu nepřesné a zavádějící.

Nelogické hování , nebo prostě jiné?

Nestabilní OS? Nebo aplikace způsobily nestabilitu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  02. 08. 2006 09:48

No, ono staci jen to, ze treba jazykova lokalizace bezi "rezidentne" (bavim se o mobilnich telefonech). A dalsi vychytavky, jako jsou problemy s instalaci nekterych programu a pouzivani nekterych funkci... O tom vetsina vi sve!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomcat  |  02. 08. 2006 17:22

Ano bavíme se o chytrých mobilních telefonech . Osobně mám skušenost opačnou "telefony" s MW ať 2002 2003, nbo WM 5.0 se chovají víc korektji než Symbianové. Ohledně SW a HW v mém okolí to nemá nikdo na image, ale na práci Tedy volání, funkce modemu, "PDA" synchronizace s PC (Ms Outlook), IM program (ICQ), zjednodušené prohlíšení Office formátů , PDF, WMA, WMV, MOV.

Tedy sposta důležitých blbostí (hry,šetřiče,melodie, foťák , video chat a jiné blbosti) zůstane nepoužita je možné, že problém by byl tam

Ohledně SW pokud to člověk má ve firmě je velice nevhodné aby tam měl upravený SW pomocí "crack.exe". A nemůžu si poct na WM jsem vhodného SW našel v kategorii freeware, víc než pod Symbianem. Tak mé zkušenosti.

Snad E60 a E61 budou lepší než předchůdci.



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  02. 08. 2006 01:20

Symbian S60 je proste fajn! Je zajimave, ze lide nekupuji Windows v mobilech. Osobne jsem rad, protoze Windows Mobile je opravdu nedobry system!
P.S.Pro Microsoft fanatiky bych chtel podotknout, ze na Windowsy v PC naopak nenecham dopustit (napr. ve srovnani s prisernym Linuxem )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ounyl  |  02. 08. 2006 09:29

tak proc nedopustis na WM? ja mam symbian jak ty a WM, a WM je lepsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  02. 08. 2006 15:12

No srovnávat Symbian a WM2003 na základě Siemensu SX1 je poněkud neobjektivní. Navíc u zmíněného modelu symbianového telefonu šlo o dost nešťastný model, který se potýkal se stabilitou firmware a bylo u něj vysoké procento špatných kusů. Pokud bys chtěl opravdu srovnávat, tak by stálo za to vzít si k tomu srovnatelné modely, třeba N70 nebo i nějaký kousek se Symbianem 3rd.

S windows pro mobilní zařízení mám zkušeností poměrně málo (vlastně jen z PDA), takže je nebudu zatracovat. S Nokií E61 jsem ale naprosto spokojen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ounyl  |  02. 08. 2006 16:07

Ja nesrovnavam na zaklade nejake stability, se kterou mimochodem nemam v podstate zadne potize, nepochybne E61 ma modernejsi, stabilnejsi a rychlejsi system, ale staci se alespon podivat do katalogu softwaru a projit a porovnat si aplikace a vycet jejich moznosti. Nebudu se tady rozepisovat o kvalite aplikaci pro symbian a WM, kazdy uzivatel vi o svych aplikacich dost, ale ten druhy je na tom podstatne lepe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ounyl  |  02. 08. 2006 16:07

Ja nesrovnavam na zaklade nejake stability, se kterou mimochodem nemam v podstate zadne potize, nepochybne E61 ma modernejsi, stabilnejsi a rychlejsi system, ale staci se alespon podivat do katalogu softwaru a projit a porovnat si aplikace a vycet jejich moznosti. Nebudu se tady rozepisovat o kvalite aplikaci pro symbian a WM, kazdy uzivatel vi o svych aplikacich dost, ale ten druhy je na tom podstatne lepe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  07. 08. 2006 16:24

Takova skromna otazka. Co je na Linuxu na desktopu tak priserneho ? Pracuji v nem, bavim se v nem, delam v nem vse co potrebuji a chova se ke mne velice pratelsky.
Jinak ve smartphonech bych rad videl nejakou trochu vylepsenou verzi PalmOS Garnet (hlavne pridani Unicodu by bylo uzitecne). Pro tento ucel je PalmOS totiz daleko vhodnejsi nez jakasi WM, priserne liny Symbian ci neco postavene na Linuxu. Ano - jde hlavne o tu rychlost, kterou v mobilu predevsim potrebuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kipsooo  |  20. 09. 2006 00:17

Tak ted mam uz tyden E50, a asit tak 3 mesice qteka 8310. Odpoved je naprosto jasna. Kdo chce vic telefonovat a na pocitacich je zacatecnik tak tomu bude vyhovovat spise symbian. (Je to vic telefon nez smartphone) Ten kdo neco umi, a funkce smartphonu chce vyuzit, musi sahnout po windows mobile. Telefonovani sice nic extra, ale jinak je WM zcela o necem jinym a je to !paradoxne! vice otevreny system nez aktualni Symbian 9.1. Uz vidim ten flamewar od zastupcu "Only Nokia" klubu ale je to tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomi  |  05. 10. 2006 22:38

Ovladate Symbian ?
Napiste nam. mail@onicom.sk Potrebujeme modifikovat tlf.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor