Nokia E7 je velká (fotky a první dojmy)

Diskuze čtenářů k článku

nor_z_hor  |  19. 04. 2011 23:36

achjo. kdyby ten mechanizmus té výsuvné qwertz klavesnice udelali tak jak je to u nokie E75 a přidali ještě autofocus tak je to nejlepší mobil na světě. akorat hold to je tak vždycky, že se musi něco posrat :-! nezbyva než čekat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ustafa  |  02. 04. 2011 14:31

S tím slabým procesorem a naprosto nedostatečnýma RAMkama si snad už Nokia dělá pr... ne? A ještě takováhle přemrštěná cena, to néééé! Tak jestli si myslí že se s tímhle škrabátekm na zamrzlé přední okno dostane zpátky na vrchol podeje, tak smekám před manažery firmy. A ještě ke všemu Symbian^3 Pápá Nokie!! Už nikdy více i kdyby jsete si prokořily plíce!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ab  |  03. 04. 2011 12:42

dle tveho mineni odhaduji tvuj vek na 13-14 nezalezi na ram a procaku, symbian staci, u e7 je celkove velmi dobra ktery mobil ti da HDMI graficky procesor atd.... zamysli se nad tvojim prispevkem nez neco napises

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
telkon  |  18. 03. 2011 20:02

Proč vždy vyrobí telefon,kde chb.zakladní funkce..Nechapu ten autofokus,nechapu slot pro pam. kartu,a nechapu kdo ty telefony navrhuje..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stanley  |  10. 03. 2011 09:23

neviem,a nechapem ako prisli k tej sume,uplne predrazeny mobil,to je mozne len u nas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FrantaL  |  17. 01. 2011 15:27

Další zbytečný model

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Používám třetí rok E90 spolu s externí klávesnicí SU-8W a jsem docela spokojen. Je to můj generačně třetí komunikátor Nokia v řadě. Z toho předchozí dva s originál hands free. Pro běžnou práci ve Wordu, Excelu a připojení na internet mi E90 docela dobře nahradila notebook, o který jsem se pořád bál nechat jej v autě, nebo někde zapomenout. Foťák jsem používal jako skicák pro firemního poloprofesionálního Nikona a pokud bylo dobré světlo, dělal v E90 zabudovaný 3,2 MP docela slušnou službu. Také synchronizace s MS Outlookem 2007 šlapala přes PC Suite celkem dobře až na nějaké ty mouchy ( nepřenášely se úkoly spojené s kontaktem, skupiny, vyhledávání podle firem atd. ). Celkem bych neměl moc důvodů od E90 odejít, spolehlivá cihla. Ale přece jenom se mi dotyková klávesnice u konkurence líbila. Tak teď kam E7, nebo N8 ? Ví někdo, jestli bude externí SU-8W pořád kompatibilní i s E7 a N8 ? Moc se mi nechce vyťukávat perem na klávesnici, ani přetlačovat prsty na té gumě E7.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Velky Marvin  |  17. 09. 2010 11:24

Pojdete udelate flame iPhone 4 vs E7, ja myslim ze iPhone je lepsi! (protoze ma OS)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ffffff  |  16. 09. 2010 11:41

Neviete prosim, kedy bude, do p*dele, predstavena Nokia N9??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Živě.cz | 16. 09. 2010 11:56

do p*dele 15. listopadu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ffffff  |  16. 09. 2010 12:17

díky robim si na to zalusk tak dufam ze to niecim nepokazia ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  01. 10. 2010 21:23

Mohu mít také dotaz z hlediska praktičnosti tohoto telefonu, který jsem viděl jenom na obrázku?
Je to "managerský" telefon, ale nějak si nedokážu představit na co mě jako "managerovi" bude. Z hlediska praktičnosti je 90 stránek na netu optimalizováno pro IE. Jak si na tomto telefonu např. vyhledám letecké spojení přes nejznámější servery leteckých společností na světě na netu a zaplatím letenku/hotel/zboží platební kartou?
Jestli ho mám používat jen na synchronizaci pošty přes Exchange, tak to už mám na tom notebooku/netbooku.
Co mi tedy ten telefon nahradí?

V současné době sebou "tahám" cca 1-3 kg notebook/netbook s Windows 7.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JARDA  |  15. 09. 2010 23:10

je mi smutno... ten kdo použival iphone nebo android (galaxy S) se jistě pta... kam kráčí Nokia? proč stále opakuje stejné chyby? jak si jednou zvyknete na něco co má lepší display, vyšší ryclost, jednodušší a komfotnější ovládání ... není důvod.. motivace se k nokii vrátit....E7 není "konkurence"; čekal jsem že výkřiky jako byla N97 a N900 budou jen přechodné období a pak se nokia nadechne opět k něčemu co je lepší než konkurence... ale vlak ji opravdu už ujel...
- 4'', kapacitní AMOLED, 360 × 640 .. to je výsměch pro toho, kdo za stejne penize koupi iphone nebo galaxyS
- odladěnost, rychlost a jednoduchost systemu... po zkušenostech n97 a N900 je pro mě E7 ? pokud to bude opět stejné a Symbian^3 bude další hřebíček do rakve nokie
- AF nebude .. to
a to vše za 14-15 tis. ??????
nokii jsem měl rád pro její zpracování materiály a občas i jak vypadala.. a i přesto, že se mi designově E7 líbí, mechanizmu i klávesnici věřím (s N97 jsem byl spokojen) mnou popsané nedostatky jsou tak zásadní, že result je jasné NE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Minicooper  |  15. 09. 2010 15:48

to rozlišení displeje je fakt mimo a na ...... proč je problém alespoň 800x 480

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nyo  |  23. 04. 2011 13:08

to rozlisenie je preto take leby s vacsim by symbian needel pracovat museli by ho prerobit. A 800x480 mam ja na mojej N900 s maemom a urcite by som ju uz nemenil za symbian.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  15. 09. 2010 14:38
15. 09. 2010 14:33

Nastupca E90? Nastupca rady Communicator? MT pre manazerov? OK, ale kto mysli na nas, majitelov N97? Aj my uz netrpezlivo cakame na svojho nastupcu... Zeby tato E7? Tak potom dve veci:
- foto bez AF? Si robite srandu? Mi tam potom naco je 8mpx? nech je tam aj 20mpx, bez AF to nema pre mna vyznam... To tam mohli ozaj dat 5mpx a radsej pridat ten AF podobne ako N97 a nie cpat tam megapixely na ukor AF.. Ano, ak to niekoho zaujima, tak AF je pre mna dolezity, aj ked ide „len“ o foto na MT.
- 16 GB bez pamatovky? Si robite srandu? Uz ked bol predstaveny MT prvy krat (ked sa este nevedelo ako sa bude volat) som si tajne prial, aby to malo onych 32 GB aj s pamatovkami…tak jako na N97… naco? Pockat kuknem do N97 kde mam 32 GB + 16 GB kartu…volne miesto: 6 GB v internej a 8,9 GB na karte.. Tak na to… Takze kde teraz citam, ze to ma mat 16 GB, vravim si ok, ale bez kariet? To uz vsetkym ten iP poblaznil hlavu, ze uz vyrobcovia nadokazu premyslat sami??? Bez kariet to nemá pre mna zmysel…
Takze ano, na E7 som sa velmi tesil, aj jako nahradu za moju N97, aj jako mobil pre manazera, aj ako moje multimedialne centrum… Ale bez AF a kariet – je to len moj subjektivny nazor – straca E7 to caro a dokonalost, aku som ocakaval… Takyto podraz som fakt necakal.. Takze mila nokia, aby sa ti nestalo, ze by som ti ja ako manazer i tvoj (a symbianu) dlohorocny fanusik (vid vycet MT v mojom podpise) nepresiel ku konkurencii… Robis preslap na preslape a ides dolu vodou…

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jarda  |  15. 09. 2010 23:18

souhlasím a jako významnější - podstatnější nedostatky vidím tyto:
- absolutně strašný display .. rozlišení 360 × 640 při 4 palcích je výsměch
- symbian 3 je zase jen kosmetická změna... čím dál více se vzdaluje iphone i android v rychlosi, jednoduchosti a odladěnosti.. to co jsem viděl na videích je výsměch.. co dělala nokia poslední rok? toto je výsledek? si dělají ko....zy ?
- to již nemůže uspokojit ani "nokiáka", který hodlá přejít z jiné nokie... natož člověka co okusi iphone a android .. jenom samotná struktura menu je jako když srovnáme moskviče z 50 let s ovládáním nového Golfa...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  15. 09. 2010 14:17

Nikde není ani slovo o vestavěném VoIP klientovi, standardně ho řada E mívá, takže SIP ano nebo ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sam  |  15. 09. 2010 00:44

na nokiimanii pišou že by se měla začít prodávat do konce roku :P !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blbec  |  15. 09. 2010 00:08

Nevim jak Vy, ale ja jsem BLBEC. A at delam cokoliv tak v clanku ve specifikace doctu "fotoaparát: 8MPx (3 264 × 2 448), video (1 280 × 720), autofocus, dvoudiodový blesk". Tak asi jsem tu jediny BLBEC.
Jinak sorry za to, ze blbe ptam. Ale co je to ten FullFocus? Vysvetli mi to nekdo? Je to napsane na officialni Nokii specifikace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Edge  |  15. 09. 2010 08:08

fullfocus je spíš takový marketingový slovíčko, nenabízí nic převratnýho. Prostě ostří celkovou obrazovku a ne třeba jen detail při focení "makra" a portrétů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kulajda  |  15. 09. 2010 14:04

Takže vlatsně fixfocus?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood  |  14. 09. 2010 22:29

Když srovnám klávesnice VŠECH pravých Komunikátorů, tak TOHLE je výsměch. Gumová náhražka, pouhé 4 řady kláves, malý enter, prostě šůvix. O rozlišení nemluvě, to je taky jak z nějaké N-kové nokie pro teenagery.. Proč je to ve srovnání např. s více než 3 roky starou E90 ve všech ohledech (snad až na hrubý výkon CPU) krok zpět? O tom, že na "prastarou" N9500/9300 s S80 se to nehrabe už vůbec ani nemluvě.. (přílohy v kalendáři, vymakaný adresář, obecně kvalitnější kancelářské funkce). A zatím co se se starými Komunikátory dalo normálně psát a pracovat, tohle šméčko bude tak maximálně na jednovětné odpovědi do mailu, na editaci a práci v kanceláři to opravdu nebude (a že jsem v letadlech pár pěkných dokumentů napsal..)
Nokia má poslední šanci s MeeGo, pak už nebude mít smysl kupovat Komunikátory, ale jen prosté telefony a raději jít do nějakého subnotebooku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ComT  |  15. 09. 2010 19:21

Souhlasím, měl jsem dvě N9500 (jednu jsem už prodal), a nyní používám E90. Nevím zda prohlášení, že E7 bude nástupce E90 je výmysl novinářů nebo je od Nokie, protože tím by si protiřečila. MeeGo má být jen v technicky nejvyspělejších - tedy nejdražších přístrojích... Tedy E7 rozhodně nemůže být pokračovatel rodiny komunikátorů, když rozlišení displeje, provedení klávesnice, nepřítomnost použití pam.karet, podobný design jako u N8, jsou velké argumenty, které rozhodně nedělají náhradu za E90. Přechod z S80 na S60 a nedotaženost systému jsem už překousnul, ale aby mě někdo tvrdil, že výhody původních strojů nikdo nepotřebuje je trochu moc. Proč vychází provedením E7 z N8? Doufám, že přijde nástupce s MeeGo a konečně to bude vlajková loď nejen číselným označením, ale i technicky a designově splní účel a nebude jen za 15tisíc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ldx  |  14. 09. 2010 22:01

Vse je zase naprosto spatne.Pekny design, ale bohuzel opet Symbian, chybi slot pro pametovky, zase predimenzovany fotak a pro bezne pouziti uplne zbytecne rozhrani HDMI (takovy USB host by byl mnohem uzitecnejsi). Jinak koncepce s vyklapecim displejem a klavesnici je to povedena, ale vyse zminovane veci, na kterych firma nesmyslne stale lpi, znamenaji bohuzel dalsi hreby do rakve. Budu velice zvedav, jestli se Nokie rychle vzpamatuje, anebo skonci podobne jako Siemens blahe pameti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iqlogic  |  14. 09. 2010 22:16

ty si nakompletku mimo ... je to Nokia a ta svoje telefony nebude prasit Androidom ci WM-kom, HDMI je zbytocne??? Podla mna pre manazera celkom slusna vyhoda supnut mobil na projektor a prezentovat priamo z neho ... a k tomu USB hostu, o USB On-The-Go si pocul??? Ak nie odporucam dostudovat ... a pocul si o tom, ze Nokia je stale, uz nejaky ten piatok, cislo 1 medzi vyrobcami mobilov??? No ak nie tak uz chapem to de*mentne prirovnanie k Siemensu ... a Siemensu strata mobilnej divizie nejak neuskodila, ten kraluje v inych odvetviach kde sa premelu omnoho vacsie peniaze ako v mobiloch

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ldx  |  15. 09. 2010 21:13

presne tuhle argumentaci jsem cekal. Za par roku se ukaze, kdo mel pravdu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leon  |  15. 08. 2011 13:38

taky se přikláním k tomu, že je HDMI zbytečné, a tvá argumentace, že se můžeš připojit na projektor a prezentovat ...... nu ano, to by šlo, pokud by tam nebylo jen těch 16MB, tam toho z té prezentace asi moc neuložíš.
prostě je to trochu nedomyšlená hračka pro management, a ne pořádný komunikátor
jinak NOKIA je skutečně 1 na trhu s telefony, ale spíše se jedná o telefony lowlevelové řady, který držejí tu příčku, a je to i vidět z nabídky samotné NOKIE, co více prezentuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SAŠA  |  14. 09. 2010 20:18

přečetl sem si každý názor a docela mě zaráží že všichni nadavaj na AF na MicroSD na procak atd. a nikdo nijak neřeší display... 4 palce a 640x320!!! to si dělaj ......! sem teďka koukal na srovnání lcd IP4 a E7 a čuměl jsem jak tágo! ta ma pixely jak LEGO! takovým tempem se za chvilku dočkáme E8 s 5'' lcd a ta už je možná bude mýt ja CHEVA! u mě se rozhodně change HD2 za E7 nekona...
ale strašně rád bych se vrátil k nokii, wydle sou už mrtvý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anawarr  |  15. 09. 2010 06:49

kup si samsung galaxy s

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zbyněk  |  15. 09. 2010 07:19

Raději si počkej a jdi N8 a tu HD2 zahoď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SAŠA  |  15. 09. 2010 16:37

mno uvažoval sem, hardware prostě nářez ale jestli symbian ničím rychle neoslní tak je jedno jestli ma číslo 3, 5 nebo 3^, bude furt stejnej jak ho známe už nějaký 4 roky. prostě ať se vám to líbí nebo ne, taky sem byl symbian/nokia půlku života ale Android je v dnešní době to nejlepší, a stačilo mu na to 2 roky!
jo a GalaxyS? dík, plasťaku sem měl dost! a druha věc co nesnáším hned po čínských kopiích jsou škrábance na mobilu! je to pro mně jako nožem do srdce! svých peněz si moc vážím na to abych koukal na to jak se do nich dělaj další a další rejhy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  15. 09. 2010 08:41

A co ti preboha vadi na tom rozliseni, je uplne vpohode. Ak to mam brat ako pracovny telefon naco viac?? Zda sa ti mala zobrazovacia plocha? Sa pozri ake mas rozlisenie na monitore a kolko informacii zobrazi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SAŠA  |  15. 09. 2010 16:27

po zkušenostech s n95 z kterou mi bylo skvěle celý 3 roky sem koupil HD2, jen tak, už byla zastarala. a display HD2 mě okouzlil, vešli by se tam 2x n95. ale to hlavní je to rozlišení, na n95 to byl největší nedostatek, a schytával za to kritiku jednu za druhou. a když si vemu že E7 ma v podstatě stejný dpi jak N95 (2x větší display a rozlišení) tak je to to samý. prostě ten rast by mě mlátil do očí po každý co bych zašel na nějakou stránku. a na HD? zkus někdy v Opeře načíst stránku na HD, v landscape, nádhera, prostě se to nemůže rovnat s E7 kde načteš možná tak 70%
oproti HD2 nebo IP4 je to fakt pixel jak LEGO

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tarman  |  14. 09. 2010 20:04

Jen 16GB? To snad ne, i stará N97 měla víc.
Bez AF? I stará N97 ho měla.
Bez karet? Mam se opakovat?
Bez krytky fotoaparátu? Bez komentáře.
Takže zase nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aladin  |  14. 09. 2010 20:26

Pletes si komunikator s hrackou pro decka, Tatrmane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RockPhill33  |  14. 09. 2010 21:48

a kterou z tech hraček myslíš? :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tarman  |  15. 09. 2010 08:37

Pletu si hi-end Nokie s hi-end Nokií. Oběmu něco chybí k dokonalosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
H  |  15. 09. 2010 09:13

Hi-end NOKIA = technologickej prumer.
Jinak podotknu ze moje prvni Nokia byla 6110 v roce 1998 a tehdy ta znacka mela neco do sebe. Posledni Nokii jsem mel model N95 a muzu rict, ze uz nikdy vic!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tarman  |  15. 09. 2010 09:28

Ano s tímto názorem souhlasím. Dřív Nokie uměla udělat telefony, teď už dlouho jsem neviděl něco co by za to stálo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tarman  |  15. 09. 2010 09:01

A příště si odpusť komolení mého nicku, já ti taky neříkám třeba Al-káido

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anawarr  |  14. 09. 2010 20:00

hardwarové parametry, mě skoro rozplakaly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zbyněk  |  14. 09. 2010 20:12

Prosíííím ještě jednou to slovo napiš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anawarr  |  14. 09. 2010 20:00

hardwarové parametry, mě skoro rozplakaly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_/\_  |  14. 09. 2010 17:21

letmé porovnání displeje s ovcophonem 4 http://www.engadget.com/2010/09/14/nokia-cbd-vs-a... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pete  |  14. 09. 2010 21:55

A co jako? Nokia ma teplejsi nastaveni bile a vetsi pixely.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
louis  |  15. 09. 2010 01:37

A co jako ? Nokia má větší i displej, velikost pixelu má větší, a barvy jsou teplejší a hezčí.
A Co jako ?
Dík za srovnání, zajímá mě třeba jak to bude e7 vs. Desire

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
H  |  15. 09. 2010 09:02

Vidim iPhone se stazenym jasem a velkou zlutou pixlovatou Nokii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pampuch  |  15. 09. 2010 10:50

Pochybujem ze si fotograf.. Ak by si bol, tak by si dobre vedel ze porovnavat obrazovku cez fotak je ako hodnotit teplotu zenskej posvy pri pozerani porna....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
louis  |  14. 09. 2010 16:52

Jo nokia mi udělala radost.
chtěl bych jí k vánocům jako dárek pro taťku, kterýho klávesnice na E72 značně rozčiluje :D
no těším se jako děcko, jako 2 děcka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil  |  14. 09. 2010 17:03

Tak já jsem celkově stoho představení zklamám čekal jsem vím. No jinak já mám ještě E90 a ta mi příjde lepší jak ta E7 mám tam luxusní klávesnici 4" display a hlavně větší rozlišení. Také mám i HTC TP2... jinak bych neřekl že je E7 dustojný nástupce E90 .....E7 se nedá považovat za comuniccator... proč najednou Nokia odešla od konstrukce jakou měla 9300(i), E90... a další předešlé tipi??? No ještě není všecho konec zítra představuje HTC a tam si myslím že ten bude velkým ryvalem... očekávám tam už něco s Android 3... Nokia N9 s MeeGo tady bude nejpozději v Dubnu a nato už se můžu vyprdnout... Jinak Nokii jsem vždy prosazoval ,ale ted jí pomalu chybý nějaký ten nádech čím by mě oslovyla no ještě uvidím po zítřku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lipo  |  14. 09. 2010 19:55

Vlastíku, nauč se psát prosím. Tohle po Tobě číst.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  14. 09. 2010 15:58

Je nádherná, ale děsí mě pár věcí.
Místo interní paměti měli dát spíše paměťovku. Sice je ta kapacita pro manažery dostačují a i pro většinu normálních lidí, ale pro manažera je výhodnější prostě vyndat paměťovku a strčit ji do notebooku, než štrachat někde kabel, nedejbože tahat soubory přes BT.
Gumová klávesnice... počkám si na první dotek a třeba z toho bude láska, ale bojim se toho. Kde jsou ty doby, kdy jsem kupoval Nokii právě kvůlu tvrdé a kvalitní klávesnici.
AF by opravdu strašně zvedl tloušťku. Je to jen špatný tah, jak dát N8 nějakou výhodu, ale úplně zbytečný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gigik  |  14. 09. 2010 18:14

AF v telefonu je

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a  |  14. 09. 2010 15:56

E7 vyzerá dobre , škoda symbianu a parametre budú asi na dnešnu dobu priemer ako je u nokie v poslednom čase bežne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 09. 2010 17:06

prumerne ? Ktere telefon ti v dnesni dobe nabidne HDMI, USB-on-go, 16GB vnitrni pamet a HW klavesnici a to vsechno ve kvalitni kovovem obalu ? ZADNY !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hmm  |  14. 09. 2010 17:37

asi myslel procesor, ram atd
hdmi mobily maju, 16gb detto(pripadne karta)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 09. 2010 17:40

680MHz procesor, 265MB RAM, 3D akcelerace......potrebujes snad vic ? Na tom by bezel svizne aji ten vas slavny Android ! A Symbian rozhodne neni tak narocny system a tydle parametry mu vic nez dostacujou ! Viz E5 a jeji rekord v multitaskingu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hmm  |  14. 09. 2010 17:55

ale je to ARM11(ARMv6) a nie ARMv7(cortexA8) ako je dnes bezne
256mb mozno u aplikacii u stareho symbianu mozno staci ale nove pre novy symbian budu asi narocnejsie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 09. 2010 21:21

Oni hodně dávají důraz na tu 3D akceleraci... systém jako takový víc než 680mhz nepotřebuje a při náročnějších aplikacích pomůže akcelerace...
Třeba N8 vypadá hodně rychlá i s více puštěnejma aplikacema... celkem se na ní těším

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RockPhill33  |  14. 09. 2010 21:50

N8 vypadá hodně rychlá? tak to jsme koukali asi každej na jiný video :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M27  |  14. 09. 2010 21:58

Bohužel musím souhlasit, na některých videách mi připadá, že si snad dělají s tím co to předvádí legraci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BillyBong  |  15. 09. 2010 11:50

U Nokii je jedno co maj za HW, porad v nich je jen podradnej pomalej symbian, kterej je uz dnes nepouzitelnej (zadnej poradnej appstore). Neznam smartphone od nokie kterej by behal svizne jako treba starej iphone 3G (o 3GS a 4 ani nemluve) nebo nejakej z poslednich androidu (galaxy s)... nepochopim jak nekdo muze stale kupovat TO SAME uz tolik let co nokia prodava, neprisli vubec s nicim novym, vubec!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 09. 2010 12:03

pomalost Nokii neni zpusobena Symbianem, ale prave tim slabsim hardwarem a to se rpave s prichodem telefonu nove generace zmeni. Ano, symbian(hlavne nedotykovy) je za celou dobu sve existence prakticky stejny, ale proc menit neco co funguje ? Uz od 7650 je to dobry system a aji ted v novych telefonech jako je C5 apod je to dobry system. Jenom s tim dotykovym(5th) to Nokia trochu prepiskla a podcenila to s tim hadrwarem na kterym to beha, ale jak uz jsem psal: To se ted zmeni !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Edge  |  15. 09. 2010 18:22

Symbian má problém ve stále víc náročných aplikacích. Když dostanete nový kus symbianu, tak šlape svižně, ale pokud tam začnete házet aplikaci za aplikací, tak už začíná lapat po dechu pamět RAM tak už se začne škubat. Náročnost aplikací se změnila docela skokově a symbian už mu nestačí. Symbian^3 je stejný vzhledem, ale jádro má optimalizovaný pro dotyk. Symbian^4 bude jiný jak vzhledem, tak ještě lepší optimalizací jelikož se odzačátku dělá jen pro dotyk. Ještě by to chtělo novější platformu pro nedotykové přístroje a aspon jeden model z každé řady (C, E, N) mít nedotykový, takzvaně "normální"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zbyněk  |  16. 09. 2010 00:28

Věštec nebo odborník ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 09. 2010 15:31

vestec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  14. 09. 2010 21:28

To je vazne super specifikace! HDMI a USB je k nicemu, 16GB malo a HW klavesnice neni treba pokud je kvalitni displejova...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mz  |  14. 09. 2010 21:46

je videt, ze mate prehled

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pete  |  14. 09. 2010 21:53

Souhlasim!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 09. 2010 08:37

na zadne SW klavesnici se nebude nikdy psat tak pohodlne jako na HW....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
H  |  15. 09. 2010 08:59

Podle toho co mas v podpisu soudim, ze s poradnou SW klavesnici jsi se jeste nepotkal. Zkus tak mesic GalaxyS nebo iPhone SW klavesnice, budes mluvit jinak!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Edge  |  15. 09. 2010 09:27

No tak určitě má pravdu, že na HW klávesnici je to úplně jiné než na SW klávesnici. Na HW klávesnici díky vystouplým tlačítkům a jistotou stisku se píše pohodlněji. Na SW klávesnici se dá v pohodě zvyknout, ale to pohodlí vám nedá. Až budou tlačítka z displeje vystupovat potom se dá říct, že bude HW klávesnice zbytečnost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 09. 2010 10:29

neznamena, ze kdyz jsem nejaky telefon nevlastnil, tak ze jsem ha nezkousel a na SW klavesnici proste clovek nikdy nema jistotu, proste nikdy si nemuzes byt jisty, ze jsi skutecne zmacknul to co jsi chtel a nikdy na SW klavesnici nemuzes s jistotou psat po slepu....zkousel jsem klavesnici na iPhonu, na 5530 i na Samsungu Wave a proste, jak pise Edge, kdyz nemam poradnou odezvu, tak tu jistotu clovek nikdy nemuze mit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pampuch  |  15. 09. 2010 10:46

Akoze nie? Ved na nieco tapnej a nahlad ti okamzite ukaze co si stlacil (robi to iPhone aj Androi).Pri pisani okamzite vidim ze som spravil preklep..Tiez to chce cvik ale na SW uz pisem takmer tak isto rychlo ako na notasi (neovladam strojopis) a preklepov je minimum... . Okrem toho... SW ma vyhodu v tom ,ze aj ked pisem napriklad palcom ktory pohodlne prekryje aj 3 pismenka, telefon inteligentne vie co som stlacil.. Vie to aj HW ak omylom stlacis palcom 2 tlacice naraz? A hlavne.. Pri SW nemusim vlacit HW klavesnicu... IP-cko je premna uz aj tak otrasne velke a hrube.. Neviem si predstavit ze by dvojnasobne zhrubol aby som citil tlacitko.. Pre mna osobne je to mala protihodnota za vlacenie klavesnice....
Tim nechcem povedat, ze je HW lepsia ako SW.. Ale chcem tym povedat, ze je to vec vkusu.. Nepiste preto ze HW je urcite lepsia.. Je to subjektivna vec...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 09. 2010 11:30

cetl jsi cely muj prispevek ? Psal sjem tam taky o tom, ze na SW klavesnici nikdy nemuzes z jistotou psat poslepu apod. A u hW klavesnice se nemusis bat toho, ze zmacknes vic klaves. Ty klavesnice jsou konstruovane tak, aby se ti todleto nestavalo ani z velkymi prsty. Vim o cem mluvim, mam "medvedi" ruce a psalo se mi dobre aji na klavesnici na E71, ktera ma hodne malinke tlacitka....
Navic mi prijde podle toho co pises, ze jsi zkousel jenom klavesnici na iP, ja zkousel hodne klavesnic, at uz SW, tak aji HW a ty SW nikdy neposkytovaly takovy komfort jako HW.
A jeste k te tlouste telefonu: E7 bude mit "v pase" 13mm, coz je absolutne skvela hodnota, myslim si, aji pro telefony bez klavesnice, natoz u telefonu z klavesnici....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pampuch  |  15. 09. 2010 12:00

Ale mal som HW... Ked som presiel na SW tak som pisal v style: Ahjp jakseŠ mašte? Bol to velky rozdiel.. Cely zivot tlacis tlacitka a zrazu len tapas po obrazovke... Ale teraz, ked som sa to naucil pouzivat.. uz premna HW nema takmer ziaden vyznam... Ano HW je konfortnejsia (okrem toho ze musis realne tlacit...) Ale SW zas nemusim vytahovat, riesit ci ma alebo nema podsvietenie, SW klavesnica sa ti takmer urcite nezaspni ani nezanesie prachom.. :D A aj tebe je jase, ze vsetko co sa hybe ma vecsiu nachylnost sa odlomit atd...
Myslim ze zalezi na kazdej osobe co chce.. Podobne ako kapacitna a tlakova obrazovka... Niekto potrebuje nejake to pero, niekto si vystaci prstom...
Co sa tyka hrubky, mne sa napr paci taky iPod touch... Ma 7 mm.. Aj ked ho hodis do obalu ma hrubku okolo 1 cm... A pri takejto hrubke ani nevies ze vo vrecku nieco mas.. Ale ako hovorim... Vsetko su len subjektivne nazory a netvrdim ze HW alebo SW je lepsia.. Su proste ine....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stud  |  15. 09. 2010 13:41

Pampuch ma pravdu.. pokud jsi SW klav nepouzival delsi dobu tzn. nemusel se na ni ucit tak to nemuzes porovnavat.. ja bych dokonce rekl ze kdyz das dva lidi kteri to pouzivaji vedle sebe tak napisou to same za stejnou dobu.. A dokonce si troufnu tvrdit ze psani v jedne ruce na SW je pohodlnejsi a rychlejsi nez nektere modely s HW klav na vysku.
No a pro ulltratrotly existuji i takovedle vychytavky ktere jaksik na HW neudelas..
http://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 09. 2010 17:28

dobre, ale i kdyz se na SW klavesnici naucis, tak proste na ni nemuzes treba poslepu psat za 100% jistotou, to proste nejde a rikej mi co chces. Kdezto na HW klavesnici pisu poslepu bezne z absolutni jistotou a bez preklepu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Edge  |  15. 09. 2010 18:25

No ta istota u SW klávesnice je, ale jen vybrací. Kdežto u HW klávesnice se dá po čase zvyknout na to, že támhle to tlačítko msím stlačit takovou a támhleto takovou silou a tím se ta jistota ještě zvýší no a na druhé straně jsou ty vystouplé klávesy kde se dá hmatem odpočítat co zmáčknout

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 09. 2010 15:34

vibrace mi teda na jistote moc neprida, jenom vim, ze jsem "neco" zmacknul....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood  |  28. 11. 2010 20:16

Podle toho cos napsal soudím, žes toho na komunikátorech ještě moc nenapsal.
Můj žebříček (za ty roky co mobiluju a "komunikátoruju"):
1. Nokia N9500
2. Nokia E90
3. Nokia 9210
...dlouho nic...
...strašně dlouho nic...
pak HTC TyTN II
po něm BB (čím starší, tím lepší, ty nové z 9xxx řady nic moc)
... pak straaaašně dlouho nic...
pak běžné telefony s 12 tlačítky
...zase dlouho nic...
a uzavírají to "dotykáče (psát na těchto mučidlech cokoli delšího než SMSku je koleda o nervy v kýblu, o rychlostí takového "psaní" nemluvě)
Na komunikátoru napíšu denně průměrně tak 10kB textu (cca těch 1500 slov), děsí mě, až mi má E90 vypoví službu, i ta E7 je v tomto ohledu "downgrade" (pouhé 4 řádky tlačítek)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ikachna  |  22. 09. 2010 14:41

Jsi blázen???? HDMI a USB k ničemu? ježiši kriste to je na tom to nejlepší!!! 16GB mohli dát na 32GB to je pravda ale já měl na i8510 8GB a stačilo to jakš takš tak myslim že 16 je slušnejch, ale bohužel ne na telefon nejvyšší řady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
EINEX  |  14. 09. 2010 15:46

8MPX bez AF? Tohle může udělat jen nokia TOUHLE CESTOU ZRCADLOVKY NENAHRADÍ!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 09. 2010 17:02

upa mne to zjisteni, ze to nema AF dojebalo, ale stejne ho chcu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 09. 2010 17:30

AF má.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 09. 2010 17:38

na 1000% ? bo v kazdem clanku pisete neco jineho a s takovou mne budete mit za chvilku na svedomi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BINY  |  14. 09. 2010 17:53

Nevěřím, že by to tam nokia nedala. V tu ránu by se mohla jít s 8mpx klouzat leda tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 09. 2010 18:16

Ne, ani na 10%. Teď to zjišťuju a vypadá to, že ne. A nebo není implementován v FW. Ale nechápu, k čemu by pak bylo rozpoznávání obličejů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gigik  |  14. 09. 2010 18:33

Na My Nokia Word je uvedeno:
*8MP Cam, AF, Dual LED Flash, 720p HD Video recording
Ja myslím, že nokia dává do všech těch telefonů stejný 8MP foťáky, takže AF bude určitě ve všech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
obluda zelená  |  14. 09. 2010 18:50

U C6-01 taky AF není. Tam je fullfocus. A o E7 ve specifikacích, co jsem našel se píše jen 8MPx.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blbec  |  14. 09. 2010 19:57

Jen pro zajimavost v cem je rozdil mezi FullFocus a AutoFocus? Nejsem fotograf

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
EINEX  |  14. 09. 2010 22:54

Autofocus dělá ostré fotky a fullfocus dělá rozmazané fotky :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blbec  |  15. 09. 2010 00:05

Tak mi popiste proc FullFocus dela rozmazene foto? Ja uz jsem wikipedoval Autofocus. Ale Full Focus zase jako blbec jsem nenasel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
louis  |  15. 09. 2010 01:26

U auto fokus si vyberes místo n které zaostris a to vyfotis, třeba zrnko melounu.
U full fokus máš danou nějakou ostrost která by měla být všude, takže vůbec si nenastavíš co chceš mít ostře. Takže na krajiny je to dobré , ale na fotky blíží metru je to moc špatný. Strašně moc špatný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 15. 09. 2010 14:47

Hledejte fotografický termín fix focus. Full focus je zřejmě jen marketingové označení.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fixed_focus_lens...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Živě.cz | 15. 09. 2010 08:21

podle chování fotoaparátu tam AF není - spoušť je jednopolohová a při focení to neostří, prostě to práskne fotku, která je "nonAF špatná"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mz  |  14. 09. 2010 21:44

jaky je prosim vztah mezi poctem MPx a AF? .. kazdopadne bez AF se tedy moc nevytahli .. snad uz konecne brzy alespon prijde doba, kdy do telefonu vrazi krochu kvalitnejsi optiku - na MPx se** pes. Mam jiz delsi dobu 4MPx a i kdyz by se jich mozna hodilo trosku vice pro vyrezy, tak si nepamatuji, kdy bych si naposledy rikal, ze potrebuji vice. K cemu vlastne je obri (velikost fotky i datova velikost) zasumena casto rozmazana fotka?? Stale je to des a hruza i kdyz se to u nekterych (hlavne SE) posunulo k lepsimu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
obluda zelená  |  15. 09. 2010 07:41

To jim asi hráblo. To není normální, kam to mobilní fotografování spěje?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jolinar  |  14. 09. 2010 15:22

Už si Nokie poradila s telefonováním a kvalitou hovorů? :)
Co konstrukce? Začne to vrzat za 2 týdny?
Co prach za displeyem? Bude tam prachova clona za 2 mesice?
atd.atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukis  |  14. 09. 2010 15:18

Ach jo, to je zase soupaci mechanizmus...jsem zvědavý, jak velkému procentu uživatelů bude tohle vyhovovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 09. 2010 17:00

ja myslim, ze ten mechanismus je v pohode, vsak HTC Desire Z ma mechanismus vymysleny uplne stejne a nevsimnul jsem si, ze by na neho nekdo nadaval...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrikzviera  |  15. 09. 2010 03:08

mechanizmus je uple iny. Mne sa ale paci vynimocne viac ten na nokii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
K.uny  |  08. 02. 2011 12:10

Ten mechanizmus by měl myslím funguvat úplně bez problémů...
např. HTC Desire Z zaostává mílovými kroky za nokii(co se týká toho "šoupáku")...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AtoM  |  14. 09. 2010 15:06

Mohli aspoň opustit od toho "8-bitovýho" písma. Je to tam jak pěst na oko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hmm  |  14. 09. 2010 15:16

bez pametoviek ? sa ... , fakt idu dolu z vodou ? nechapem to , ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pampuch  |  15. 09. 2010 10:07

Nokia, Nokia.. Vsade sama Nokia.. Preco aspon obcas neukazete naprilkad nejaky Samsung Gs..

(Pre nechapavych: akoze vtip.... )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor