Nokia po dvaceti letech mění vlastní identitu. Začíná se tam, kde je značka nejvíc vidět – v reklamě a u grafiky v produktech. Stáhněte si novou grafiku už dnes.
Vnímání značky jako priorita číslo jedna. Výrobce se rozhodl zcela radikálně zjednodušit celou podobu reklamy. Nejdůležitějším bodem je vnímání produktů. Změny uvidíme nejen na billboardech, ale také třeba na reklamních webových bannerech. Nedůležité informace výrobce nebude uvádět, vše zůstane ukryto v krátkých a výstižných heslech.
Novinkou bude zbrusu nový font, který si Nokia nechala vytvořit. Jmenuje se Nokia Pure. Ve skutečnosti o zas takovou novotu nejde. Změnila se pouze velikost a proložení znaků u současného fontu. Výsledný efekt můžete porovnat na přiložených náhledech. Celková podoba se přibližuje jiným moderním značkám. V redakci jsme se shodli, že velkou inspiraci nabrala Nokia například u Facebooku.
Nokia Pure
Nikomu také neunikl fakt, že v grafice chybí již dvacetiletý slogan Connecting People. Ten prý výrobce nemíní zrušit, ovšem nehodlá jej používat všude a za každou cenu, aby nedováděl pozornost od důležitějších faktů nebo webových adres.
Reklama N8: stará a nová
Nokia E7 office: i zde je zjednodušení grafiky jasně patrné
Grafika v přístrojích svěží a elegantní
Mnoho povyku vzniká na účet nového Symbianu. Že prý je zastaralý a nezajímavý. Ve skutečnosti se jedná o stejně moderní operační systém jako konkurenční iOS nebo Android. Matoucí však může být totožný design a stejná grafika se starou verzí Symbianu. I to napomohlo odlivu věrných zákazníků ke konkurenci. To se má změnit. Symbian má být ještě několik let platformou, která má určovat směr finské značky.
Reputaci by si měl získat nový update Symbianu, který přijde ve dvou vlnách. Hovoří se o inovovaném prostředí v podobě PR2.0 (již brzy) a dále zcela novém prostředí skrze PR3.0 (v druhé polovině roku 2011). Dvojice updatů tak nový Symbian přiblíží hlavně po stránce designu největší konkurenci – systému Bada a Android.
Takto vypadá nový Symbian dnes. Takto bude vypadat zítra. Bude podoba nové symbianu na konci roku 2011 tato?
Pravdou však zůstává, že veřejné mínění tvoří především vizuální „WOW efekt“. Nokia uvolnila paletu ikon, kterými hodlá vybavit všechny budoucí mobilní telefony. Na první pohled jsou ikonky oblé, líbivé a poměrně originální. Pokud jste majitelem některého z posledních smartphonů Nokia, můžete si svůj přístroj přebalit do nového vzhledu okamžitě. Motiv s originální novými ikonkami můžete stáhnout zde (děkujeme autorovi motivu LG1). Oficiální update PR2.0 by měl dorazit během následujících týdnů.