Nokia N-Gage: šílenost, ale krásná

Diskuze čtenářů k článku

Aleš von ...  |  08. 12. 2003 20:28

Jestli máte někdo Nokii N-Gage a chcete se semnou podělit o skušenosti, tak mi napište na mail Allioso@seznam.cz ! Zdar pař!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej Zacharias  |  25. 05. 2003 15:10

je možný si připojit foťák od nike na N-Gage?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Master_MMS  |  16. 02. 2003 13:30

Tak tekhle foun bude snem kazdeho teenagera...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kato  |  08. 02. 2003 10:20

Jestli vazne bude Neonode N1 (mel byt predstavenej 01.02.03, jestli se nepletu), tak se muze jit tahle Nokia zahrabat

Jinak je fakt zajimava - povazuji ji za zatim jedineho konkurenta N1, ale.... Treba dotykovej displej.... A ta VELIKOST ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
quat  |  07. 02. 2003 01:49

Tak kedze sa tu nikto nenasiel tak to vysvetlim Vsetky konzole su od vyrobcov dotovane, teda ze sa predavaju za cenu len o malo vysiu nez su naklady a hlavna zarobkova oblast su hry. Snad si nemyslite ze vyroba nakeho mobilu je 5x drahsia jak vyroba GBA? A tiez napr X-box je len PC v krabici pricom take pc by stalo ovela viac. Ale clovek si kupi mobil a spadla klec a clovek si kupy gba a vraza 2k do kazdej novej hry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Benes  |  06. 02. 2003 20:47

Je telefon vybaven konektorem pro MMC pametove karty? Jako treba 3650?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noiz  |  06. 02. 2003 20:27

No já osobně bych mu nedával moc šancí na úspěch, má sice o mnoho lepší parametry než Gameboy, jenže kolik tu už bylo přístrojů, které Gameboy převyšovaly a pak zapadly v propadlišti dějin...  Gameboy má na tomhle trhu zatraceně silnou pozici, tahle Nokia bude navíc o mnoho dražší, bude mít oproti němu aspoň ze začátku valmi málo her a vlastně jediná výhoda zústává ten multiplayer na dálku a operační systém Symbian 6, jenže daná cílová skupina jej podle mě těžko dokáže využít (možná pro ni bude i zbytečně složitý)...  Ale uvidíme...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kdoví  |  06. 02. 2003 14:21

http://www.bonusweb.cz/zurnal/#nokian-gage030206

Nokia se svým handheldem N-Gage má zpoždění Proklamovaný vstup společnosti Nokia na trh herních handheldů - skrze jejich N-Gage, přístroj fungující jednak jako mobilní telefon a druhak jako kapesní konzole, se odkládá. Třebaže k němu mělo dojít v těchto dnech, Nokia oznámila, že launch jejich systému se přesouvá až na konec třetího čtvrtletí tohoto roku!! Nokia totiž nemá potřebnou herní podporu, ostatně na tento fakt upozornila i executiva Nintenda ve svém nedávném vyjádření, proč že se nebojí téhle konkurence. Nokia sice uzavřela dohodu s pěti herními týmy, mezi nimiž je třeba Sega a Eidos, ale tito garantují přípravu toliko deseti her, což je oproti handheldu GBA - jemuž chce Nokia šlapat na paty, či ještě lépe jej předstihnout - žalostně málo. GBA má v tuto chvíli herní základnu čítající na tři stovky her, což mu poskytuje skutečně výrazný náskok! A třebaže byla Nokia s to předvést svůj hardware veřejnosti, k dnešnímu datu stále chybějí ukázky z nějakých her, jež jsou ve vývoji. Proto se jeví odložení premiéry systému jako jediné správné řešení - v době launche tak N-Gage snad již bude disponovat aspoň trochu slušnou herní nabídkou. V kontrastu s problémy u fy Nokia tu je Nintendo se smělými plány, v nichž figuruje prodej dvou miliónů vylepšených verzí kapesního GBA - GameBoy Advance SP. Nicméně, už to bylo několikrát řečeno, hraní na mobilních telefonech vypadá podle všech prognóz jako lukrativní oblast, podle ScreenDigest se tržby na evropském bezdrátovém trhu zvýší až čtyřnásobně - v roce 2006 dojde k překonání hranice dvou miliard Euro! A to navzdory jisté stagnaci z poslední doby, v níž však registrujeme 150 miliónů prodaných telefonů v roce 2002, přičemž Nokia má na svém kontě téměř dva z každých pěti celosvětově prodaných mobilů. N-Gage by toto vůdčí postavení mohl dále upevnit, ať již to bude díky bezdrátovému multiplayeru skrze Bluetooth rozhraní, či díky alternativě downloadu a následného hraní Java her, nebo v neposlední řadě kvůli partnerství s T-Mobile, které by ke známé finské společnosti mohlo přilákat více herních vývojářů, potažmo mobilních operátorů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dundiel  |  06. 02. 2003 13:06

No, jestli bude Bluetooth fungovat stejně jako na dosavadních modelech Nokie, tak si multiplayera moc neužijete

(co na to SaTaN8210? Postrádám tu jeho nadšený názor)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jura  |  06. 02. 2003 20:54

ten tu ani neprijde, pac by se muesl prejmenovat na SaTaN-GAGE

 (nic proti, nechci zadnou flame)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  07. 02. 2003 15:54

A predstav si, ze nemuesl ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  07. 02. 2003 15:55

No nevim co ty se svou C25 muzes vedet o BT na Nokiich ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Albi  |  06. 02. 2003 13:04

No kámoš si na něj brousí zuby už od začátku co ho ukázali  Za tu cenu kolem 15 tis. bych bral jiný...game boy je levnější a telefonovat se z toho bude blbě...taď má 5510 a je to divný když má kapsy k prasknutí...a teprv N-Gage!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  06. 02. 2003 12:52

Dalsi model od Nokie uz bude cistokrevna herni konzole bez zbytecneho telefonu, ktery uzivatele nepotrebuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
admiral Atvar  |  06. 02. 2003 12:10

ted jsem nejak nepochopil, jestli ty hry jako red faction budou 3D akcelerovany jako na PC nebo nejake plosinkove konverze !? kdyby to melo 3D, tak to nema konkurenci, predstavte si unreal, zadne prenaseni pocitacu a shaneni hracu, nebo trapeni se s lagem po www. jen se sejdete a pres BT se da hrat. nebo C&C:generals ! ale co mys ? chceme mys !

bez 3D je to mrtve...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  06. 02. 2003 09:10

No ta veta veta v clanku, ze zadny s managerskych telefonu neprekona N-game jeho funkcemi. Takovy nesmysl, P800 je desetkrat lepsi!

Je to nepouuzitelna hracka, mozna tak pro 15 lety teenagery, ale ty na to nemaji! Cau

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  06. 02. 2003 09:44

Předpokládaná cena je 179 Euro, takže v klidu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
9950 :-)  |  06. 02. 2003 10:57

180€  ?  = asi 5500 Kč
To je cena, když jede telefon z továrny, a nebo jen součástek . Dyk jenom ta MMC 64 MB stojí kolem litru (1000 Kč) ...
Ten bude jako novinka stát aspoň 15 000Kč...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gexx  |  06. 02. 2003 11:50

Už vidím jak se telefonuje s tímhle hybridem. Je to určitě zase na hands-free.  fuj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pochlebnik  |  06. 02. 2003 18:19

   Jdi do hajzlu, je mi 14, mam N6100. Nyní čakám na P800 ze Semecu, ktery jsem si objednal. A jakmile bude "gage" dostupnej, tak do nej jdu.

Tak radsi drz hubu, ze teenageri na to nemaj!!!

Taky nerikam, ze stary dedci maj hovnoo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
G.L.  |  06. 02. 2003 18:46

Tak to si kemo děláš kozy, cos tady napsal! Vsadím se, že sis na všecky tyhle srandy vydělal sám a poctivou prací, že jo  ? Určitě každej víkend chodíš někam do nějakýho obchoďáku doplňovat jogurty do pultů, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kato  |  08. 02. 2003 10:17

Chudaku, ty jses fakt ubozak... Si lecis nejakej mindrak nebo co?  Myslis, ze kdyz na to nemas ty, tak tim padem na to nebudou met ani ostatni? Fakt je mi te lito....

Me stal mobil 15 litru, a muzes si bejt jistej, ze to bylo v dobe, kdy mi bylo 15. A ty prachy byli poctive vydelany. A jestli si myslis, ze jediny co se da v nasem veku delat jsou brigady ala skladani jogurtu do regalu, tak jses tezce na omylu. Existuje daleko vic moznosti jak vydelat prachy a nemusi to byt brigadka v potravinach, pekarne nebo delat nejakyho "pucmidrata". Treba skladani pocitacu, ruzny instalace pocitacu, tvorba webovych stranek, programovani.... A je to dobre placeny, to mi ver

Takze rekapitulace: Jestli si to neuvedomujes a fakt jses na tom tak spatne, doporucuju navstevu psychiatra

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
G.L.  |  08. 02. 2003 11:00

Hmmmm... To je zajimavý, co tady píšeš. Su uplně unešenej, z toho, jak seš strašně šikovnej kluk! Jenom si nejsu nějak moc jistej, kdo z nás dvou by měl jít k tomu psychiatrovi? A nebo spíš k psychologovi, že jo?

Takže rekapitulace: Jestli si neuvědomuješ, že to cos tady napsal je dost smutný, měl by ses nad sebou zamyslet.

Přeji příjemný den všem dětem... teda týnejdžrům

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kato  |  08. 02. 2003 19:55

Nerikam, ze jsem nejak extra sikovnej, jeno jsem tim chtel rict, ze se na to pomoci tech brigad vydelat DA!!! A myslim, ze nektere deti.... teda týnejdžři na to met proste budou....

Rekapitulace: Dnes je tak smutnej den

4All: Have a nice day

P.S. 4G.L.: Doufam, ze tedka me jeste nebudes obdivivat z toho, jak umim anglicky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
G.L.  |  08. 02. 2003 20:11

Neboj se- obdivovat tvoji angličtinu nebudu, protože to dneska umi kazdej hňup. Nehlě na to, že (a to možná víš) samochvála smrdí!!!!!!!!

Takže rekapitulace: čtyřiKato: Už bylo po večerníčku, tak utíkej do postýlky. V temných koutech se skovávají zlí skřítkové.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kato  |  08. 02. 2003 20:24

Nocomment...

Timhle zbytecne otravujem normalni ctenare. Prosim adminy MM.cz, at tyhle zpravy smazou.

Dekuji

Ka†o

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
G.L.  |  08. 02. 2003 20:58

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gexx  |  09. 02. 2003 15:00

Trochu humoru neuškodí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
???  |  09. 02. 2003 20:37

Nezdalo se mi to moc humorny....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
*Tom*  |  08. 02. 2003 00:17

Ty ses posuk!!!!!!!!!!!! A je videt ze pubertak, aspon ze si svoje fyzicky nedostatky lecis P800 a nahradit jí gagei je fakt inteligentni reseni!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Carlos  |  06. 02. 2003 08:32

Zajimalo by me s cim prijdou ostatni firmy jako Siemens nebo Motorola, kteri se domluvili na pouzivani tohoto OS. Pripada mi jako by vsichni zaspali dobu. Nokia uz ma tri modely ktere bezi na Symbianu ( 9210i,7650,3650 ) a dalsi se pripravuji - 6650. Konkurence SonyEricsson prisla po dlouhem cekani s P 800 a dalsi nic. Bylo by zajimave, kdyby byl v teto kategorii vetsi vyber.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gexx  |  06. 02. 2003 11:47

Ostatní firmy nemají za potřebí dělat Game boy-mobily, ostatní značky se snaží vyrobit slušné mobily, jak už jen na telůefonování, tak manažerské. Ale vcelku je to nápad Nokie dobrý. Dalo se to vlastně čekat, Já když si řeknu NOKIA tak mě napadne hračička.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Carlos  |  06. 02. 2003 12:41

Ja nemyslel Game-boye, ale tzv. chytry telefony typu 7650, kde lze sice taky hrat hry, ale predevsim ji lze doplnit velmi uzitecnymi aplikacemi. Tenhle N-game je peknej ulet, ale v zapadni Evrope se jich par tisic proda. Presto krom SE P 800 nemuze Nokii nikdo konkurovat !!!! (v Symbian telefonech)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Antonín Fabičovič  |  06. 02. 2003 17:04

Nechci rušit Vaše kruhy, nicméně v tomto ohledu se mi pod pojmem "Nokia" vybavuje přes 40% podílu na celosvětovém trhu, což jak mnoho lidí ví je dominantní postavení.  Asi také zapomínáte třeba na přístroje typu N9110/9210/9210i

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lord Mystic  |  06. 02. 2003 08:07

Podle mě je to logický tah Nokie. Svým telefonem N7650 vytvořila nějaký základní standard pro chytré telefony. Když si všimnete, tak N3650 bude velice podobná, paměť, display, atd. Je to logické, něco jednou vyvinuté použiji znovu a doladím kabát. Tak na mě přesně působí i tato herní věcička. Hodně podobné N7650 v základních parametrech, jen upravený kabát a doplněny různá vylepšení. A to myslím je správná cesta než např. u konkurence, kde několik let vyvíjí super telefon, když přijde s velkým spožděním je už nic moc a další je v nedohlednu. No Nokie opravdu v tom už umí chodit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robsn  |  06. 02. 2003 08:40

Nemyslím si, že by 7650 byla "standart" pro chytré telefony, to snad rozhodně ne... Jinak bych nesouhlasil s tím, že konkurence vyvíjí několik let telefon, který je po spoždění "nic moc". No nevím... Novinky od Nokie nepředčí např. S55, která podle mého názoru zdaleka nemá všechno. Jinak k samotnému článku, hmmm cena je sice vysoká, ale to u playstationu 2 byla ze začátku taky. No, tuto konzoli si rozhodně nebudu kupovat, nějak si nehraji za volantem, když jedu do práce a nevím, kde bych to jinak využil. Jinak přeji hezký den.

Robert

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mSn  |  06. 02. 2003 10:08

On mel asi Lord Mystic na mysli SonyEricsson P800.

Uz to vidim, jak deti uskemraji sve rodice, ti jim tuhle paradu koupi, decka si budou hrat a na ulici, ve skole nebo v saline jim to pal nejaky temny zivel ... trisk...prask...vyfoukne z malych rucek a zbudou jen oci pro plac

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muf211  |  06. 02. 2003 11:33

No řekl bych, že tím standartem to bylo myšleno v rámci Nokie. S tím spožděním se dá souhlasit částečně a hlavně v případě SE. Vzpomeňme např. na duo R520 a t39 které se moc nevyvedly a stahovali se z prodeje, ale z toho už se SE poučil. Jen dotaz, co má S55 navíc???

Dále bych mobily moc nesrovnával s běžnou elektronikou, některé mobily byly drahé na začátku a jsou drahé stále, u jiných zase klesá cena rapidně, takže se to dá těžko odhadnou kde skončí tato novinka, ale IMHO méně než 15 to asi dlouho nebude.. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
l.j.d.  |  06. 02. 2003 11:46

mohl bych se, prosím vás, zeptat, v čem konkrétně se např. r520m, kterou mám tu čest vlastnit, nevyvedl?   

(samozřejmě nepočítám problémy s odlaďováním FW. to má snad úplně každý telefon, páč prodejní oddělení je vždycky "trochu" rychlejší než vývojáři.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muf211  |  06. 02. 2003 15:41

No u těchto dvou modelů postupně odchází koncový člen, dále je tu problematický mailový klient, který mi mojí (bývalou) t39 občas nechtěně vypnul, jednou se mi taky smazal kalendář, což mě docela dožralo (nedělal jsem si zálohy) takže všechny důležité narozky jsem musel trapně vyzvídat znovu. Kolísání signálu beru u těchto typů jako normální, občas při volání mi jen křuplo v reproduktorku a nic.. žádné vytáčení . Prostě na to, že to měla být špička (a chvilku i byla) a přesto se stáhli z trhu o něčem svědčí..

Ale nic ve zlém, užívejte ho v klidu a pokoji... nejsou špatné ale osobně už bych ho nechtěl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
l.j.d.  |  06. 02. 2003 16:01

tohle všechno je sice docela dobře možné.. ovšem.. 1/ koncový člen je neoddiskutovatelný fakt - to souhlas (ale též to asi nebylo u všech modelů - viz rozsáhlé diskuse); 2/ na základě 1 kusu lze jen těžko zobecňovat a 3/ vy navíc zobecňujete i pro telefon, který jste vůbec neužíval, a můžu vám s klidným srdcem říct, že po více jak roce užívání r520m jsou mi všechny ty vámi jmenované problémy naprosto cizí  mno a konečně 4/ pokud by jste chtěl argumentovat nespokojeností lidí v diskusích.. jak známo, a) spokojení uživatelé většinou nemají potřebu cokoli psát a i kdyby toto neplatilo, tak b) vzorek webových čtenářů může být jen horko těžko reprezentativním..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muf211  |  06. 02. 2003 17:24

ad 1)je fakt, že mi také telefon fungoval v pohodě, ale musím přiznat, že jsem se toho zalekl a nechtělo se mi čekat na případnou pomalou smrt.

ad 1,5-3,5) stran mailového klienta, tak je to známý fakt, že je to nouzovka z nouzovek, R520 má v podstatě stejný FW, takže to platí i pro něj. To vypínání samozřejmě mohl být jen problém mého kusu. To že máte bezproblémový kus, Vám samozřejmě přeji, já jsem vsadil na jistotu a šel od toho...

ad 4) argumentovat nechci a diskuzema už vůbec ne, jak jsem uvedl, nejlepší argument bylo postupné stahování mobilu z trhu.

Tím jsme ale už dost out z původního tématu a bavíme se o konkrétních problémech, což je dost o ničem...

Zdraví Muf211

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
l.j.d.  |  06. 02. 2003 16:04

a překlep..  chtěl jsem pochopitelně napsat "...nebylo u všech kusů."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeněk  |  06. 02. 2003 06:38

Zajímavá mašinka, ale kolik to bude stát? Normální lidi na to nebudou mít prachy a špičkový manažer si to určitě nekoupí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gimik  |  06. 02. 2003 07:41

Cena podle me bude tak cca kolem 17litraku... Ja se z ty Nocie potento... Modraska uzivatele nechteji... A proto neni v manazerskych modelech...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aljosha  |  06. 02. 2003 20:26

Nokia opětovně ukázala, pro jakou skupinu uživatelů umí vyrábět telefony....  

P.S: I když - design docela zajímavej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FAk  |  06. 02. 2003 06:30

no vypada to huste, ale prece jen by na konci nemelo byt "dalsi informace naleznete na strankach hry.." je to prece mobil ne? nebo gameboy advance plus? no rek bych, ze G.A. je proti tomuhle hadr:)

A cena? pro teenagery to bude asi hoodne drahy co...?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rodney  |  06. 02. 2003 12:23

Je asi jasný,že game boy advance !SKORO!nemá šanci,ale podívej se na www.gameboy.cz a koukni na hru týdne-pán prstenů,nebo na golden sun.Z vlastní zkušenosti s gameboye advance ti říkám,že má šanci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor