Nokia N9: rozporuplná primadona [velká recenze]

Diskuze čtenářů k článku

Jitka  |  13. 04. 2014 09:36

Dobrý den..mám nokii N9 64GB....píše mi že má plnou pamět-data aplikací....jak se toho zbavím???Vůbec netuším ...prosím o radu. díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
venca  |  29. 12. 2013 19:24

jak spustit pripadne cim tv na nokia n9

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MArry  |  10. 01. 2013 16:33

Dobrý den, mám Nokii N9 a v nastavení sem dala zabespečení a potom obnovit výchozí nastavení. Napsao mi to at mám chvíli počkat , že to za chvíli poběží. Ale už je to asi 5hodin a nic. Nejde mi ani vypnou,zapnou. Jen se mi ukazuje čas. Nevíte náhodou co s tím je ? Děkuju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  25. 12. 2012 15:30

Mám otázku kdy chci používat navigační systém tak se mi nechce spustit v offline ale vyžaduje online.Už jsem prošel vše ale nevím v čem je chyba.Díky za odpověd

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mattes  |  19. 10. 2012 12:28

dobry den chci se jen zeptat jak dostanu do N9 kontakty ze stareho telefonu kdy vetsinu kontaktu mam v telefonu doted jsem to resil pres pc suite .. ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hana  |  02. 08. 2012 18:09

prosim vás,stala se mi taková věc,dala jsem si do mobilu hudbu,normálně mi šla přehrát,ale potom se mi tam ukazuje že skladba nelze přehrát,nevím co stím dělat prosím vám o radu,děkuji..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bára  |  11. 07. 2012 20:06

Prosím o radu, jak posílat hudbu přes bluetooth do jiného telefonu?
Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Veronika  |  11. 03. 2012 00:05

Chci se zeptat, zda jde při psaní sms na nokii N9 přepnout na numerickou klávesnici???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Kadlec  |  10. 04. 2012 07:52

Při psaní SMS jde klávesnice měnit na numerickou vlevo dole, pod klávesou "?123" u české klávesnice a pod klávesou"123+!=" u klávesnice swype 2. vlevo dole.
Petr Kadlec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 02. 2012 23:51

Chtěl bych se zeptat, zda lze změnit tón zpráv u každého čísla zvlášť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  14. 02. 2012 16:53

Nechal jsem se zlákat .. asi měsíc jsem hledal na netu recenze, pořád koukal dokola na fotky N9 a pročítal si o ní nějaký info .. 8.2. jsem si ji pořídil a 14.2. jsem ji vrátil!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uiqjirka  |  08. 04. 2012 20:38

Ja se nechal zlákat jiz v listopadu a vracet ji nikdy nehodlám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  21. 06. 2012 10:19

Mam N9 cca mesic, jsem s ni spokojeny, pred N9 jsem mel (a mam) N8 jsou to na ovladani trochu rozdilne telefony, ale nelze rict, ktery je lepsi nebo horsi, kazdy s nich ma sve. Jak nekdo vis si stezoval na vydrz baterie, tak mohu rict ze N9 a N8 vydrzi uplne stejne. Urcite koupi nelituji ba naopak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
George997  |  02. 02. 2012 21:26

Zdravím,
jsem čerstvý uživatel N9 a nikde nemůžu najít Správce souborů"
Po připojení k PC jako Velkokapacitní paměť jsem si nahrál nějaké soubory (ne fotky, ani písničky-instalačky aplikací) a nikde v telefonu je nemůžu najít.
Díky moc za případné odpovědi!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uiqjirka  |  08. 04. 2012 20:39

Spávce souborů si doinstalujes zdarma přímo z Nokia Marketu.Filebox

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaruška  |  30. 01. 2012 14:18

Dobrý den, jakým způsobem vymažu zprávy z N9? Přece jen tam některé nechci, ale nepřišla jsem na to jak je vymazat. Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 01. 2012 15:08

Stačí na jednotlivé zprávě podržet delší dobu prst a objeví se nabídka: otevřít vizitku, odstranit, odstranit všechny zprávy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eliška  |  29. 01. 2012 10:41

Dobrý den,
chtěla bych se zeptat zda jde použít u této nokie i alfanumerickou klávesnici s možností T9?
Je to opravdu telefon, který se vyplatí koupit?
Děkuji za odpověď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 01. 2012 11:16

Dobrý den,
vlastním mobilní telefon NOKIA N9. Mohl by mi někdo poradit, jakým způsobem se aktivuje kamera, která je v pravém dolním rohu? Zkoušel jsem hledat v nastavení, při spuštěné aplikaci SKYPE, jako videohovor, ale bohužel. A ani v nastavení fotoaparátu, či kamery, jsem nic nenašel.
Děkuji
Petr Kadlec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stana  |  22. 01. 2012 12:10

chtěl bych se zeptat jak jde zvětšit pismo u doručených SMS zprávách

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepek  |  15. 01. 2012 20:24

ahoj, koupil jsem si n9, jsem spokojený... jen nemůžu přijít na to, jestli se dá odesílat hudba přes bluetooth?? a chystá nokia do budoucna zajistit klasickou klávesnici?(alfanumerickou)..díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  17. 01. 2012 06:44

zdravim,ja ji mam od 13.1.,nemuzu prijit na to jak se mazou zpravy tak prosim o radu,dik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepek  |  17. 01. 2012 16:44

ahoj, zprávy se mažou tak, že buď podržíš prst na jednotlivé bublině a ono titam skoží jestli jí chceš kopírovat, vymazat atd... a nebo podržíž prst na jednotliví složce např mama a ono ti jí to vymaže celou. snad jsem pomohl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  17. 01. 2012 17:14

pomohl si me hodne tak diky moc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uiqjirka  |  08. 04. 2012 20:40

Samozrejmě,hudba přes Bluetooth odesílat jde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrK  |  11. 07. 2012 19:05

Prosím o radu jak mam poslat mp3 pres bluetooth a nevim si rady.Díky moooc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  09. 01. 2012 22:35

Bude možné na Nokii N9 sledovat vysílání české televize?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Huda  |  05. 01. 2012 14:11

Dobrý den,
chci se zeptat jestli budete testovat nokii lumia 800
Děkuji za odpověď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 05. 01. 2012 14:58

Dobrý den,
Lumii 800 recenzovat samozřejmě budeme, stejně jako drtivou většinu všech nových telefonů.
Pěkný den.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
??  |  01. 01. 2012 17:27

Chlapy...swipe a swype je rozdíl :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karel  |  30. 12. 2011 22:42

Jak se vyměňuje baterka, když se to ,,nedá rozdělat"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bombardier  |  09. 01. 2012 23:24
denoo  |  29. 12. 2011 19:31

zdravim, chcem sa spytat, bol som rozhodnuty ist pre Nokiu n9 64gb white, ale opat rozmyslam, tu ze sa neda vytvarat adresar alebo podadresar, a teda tu kopu ikon v menu troska upratat, mne to osobne vadi, lebo prva vec po kupe telefonu som ukladal ikony do podadresara aby to bolo prehladnejsie a lahsie sa hladalo to co chcem najst,, tuto to este nejde, myslite ze sa chysta daky update na toto aj alebo to je proste meego a nepujde to,,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bombardier  |  09. 01. 2012 23:14

Ikony v menu sa dajú iba presúvať a to tak, že podržíš prst na ikone, ktorej miesto chceš zmeniť a keď ostatné ikony zmenia farbu tak ťahom prsta ju presunieš kam potrebuješ. Podržaním prsta sa taktiež zatvárajú jednotlivé aplikácie v správcovi spustených aplikácii

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Denisa  |  28. 12. 2011 22:41

Mam dotaz.. Jsen čerstvým vlastníkem Nokie N9 a chtěla bych se zeptat zda jde posílat hudba přes bluetooth.. Přijímat z jiného telefonu mi normálně jde, ale odeslat už mi jaksi nešlo.. Je to tedy telefonem nebo jsem na to prostě jen nepřišla?? Díky za odpovědi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
egzoot  |  27. 12. 2011 20:40

patřím také mezi vlastníky N9 - momentálně je v servisu (samovolně se několikrát denně restartovala)
- displej: ano zelená při velkých úhlech, nemyslím že to je displejem ale spíš tím vypouklým sklem
- sklo: goriglass? prdlajs...kapsa, telefon, zapalovač, sotva 20vteřin a jsou na něm škrábance...
- zahřívání: držel jste někdy iPhone?
- sekání: neznám
- nemá dvě jádra: nemá, potřebuje je k něčemu? NE! Pokud je systém vyladěn na jedno jádro, nač do něj rvát dvě, tři, sedm??? Přece nemůže nikdo říct, že N9 patří do nižší třídy než GalaxySII jen proto že má o jádro míň...umí úplně všechno co GSII, iPhone4s atd. Ba naopak, GSII je horší, protože aby utáhl svůj systém musí mít dvě jádra!
Stejně tak baterie a výdrž - opakuji se, měl jste někdy iPhone?
N9 dodělaná není, to musím zcela souhlasit - žít se s tím dá (no uvidíme co vymyslí v servisu s tím restartem a jestli pak nevyleze něco jiného)...drahá? myslím že stejně jako odpovídající konkurence...koupit nekoupit? Já ji koupil a nelituju...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HELENA  |  17. 12. 2011 13:58

Poraďte jak mám v SMS čtení zpráv změnit modré bubliny .
Formou četu se mi velice špatně čtou.Mám na mysli změnit podbarvení z modré na klasickou černou a bílé písmo?
Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  08. 12. 2011 11:39

Připadá mi jako by se nokia inspirovala ipodem nano a jen ho trošku zvětšila.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  07. 12. 2011 23:49

Dobrý den,
mě by zajímal jeden (aspoň pro mě) dost důležitý fakt. Kolik z dané paměti zabírá operační systém? Popřípadě máte tento údaj i u dvojčete N9, Lumie 800?
Děkuji Vám,
Roman

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sima  |  07. 12. 2011 07:00

mam nokii n9 a musím říct že jak jsem se díval ze všech úhlů ani náznak zelené barvy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sima  |  07. 12. 2011 07:00

mam nokii n9 a musím říct že jak jsem se díval ze všech úhlů ani náznak zelené barvy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  25. 11. 2011 17:52

V závěru recenze N9 se zmiňujete "V současné situaci je na trhu mnoho telefonů, se kterými se dá žít snadněji než s N9, o ceně ani nemluvě." Zajímalo by mne které to jsou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krikri  |  28. 11. 2011 16:27

Koukam ze obsahla diskuse, nicmene zakladni informace naprosto chybi, Nokia N9 je designove jiste povedeny telefon a vydrz baterky, pokud vse funguje je nadporumerna, 1,5 dne pri plnem zatizeni. OVSEM POKUD VSE FUNGUJE! Staci trochu hledat v ostatnich forech a zjistite ze Nokia N9 trpi radou bugu, kterte pokud nejste opravdu zkuseny uzivatel sami neodstranite, nektere se ani odstranit nedaji a delaji z telefonu naprosto nepouzitelny predrazeny kus zeleza. Zminil bych napriklad problem se synchronizci mailu, ktery ma temer kazdy telefon, nepomaha prehrani firmu, nekde nefunguje nic. A jak to vypada, Synchronizace se po urcitem kratkem case zasekne, to znamena ze se emaily neodesilaji ani neprijimaji a zacykli se to tak, ze se behem 4 - 5 hodin vybije baterka. Kdo neveri staci se podivat na ofiko bug log od Nokie. Dokud s tim Nokie neco neudela a nevyda dalsi opravny balicek je telefon vlastne k nicemu nebo na urovni bezneho telefonu bez prizviska smart phone.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  19. 11. 2011 19:04

mam otazku jak se na nokii n9 posilaji pisničky přes bluethooth??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  19. 11. 2011 19:03

mam otazku jak se na nokii n9 posilaji pisničky přes bluethooth??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BOGO  |  07. 11. 2011 23:05

Článek není vůbec objektivní a je vidět, že chyby se spíš hledali, než že by se jednalo o názor opravdového uživatele/testera a hlavně se moc netestovalo!!
Telefon mám od prvního dne co je v ČR na trhu a nemohu souhlasit s výtkami na displej a zahřívání.
Displej je super a pokud někdo kroutí displejem a upozorňuje že v nějakém úhlu mění barvu asi nepochopil princip zobrazování a lomu světla..
Stejně tak se zahříváním... je jasné, že když je plastový bude teplo spíše držet/hůře chladit..
Ale kdo držel při zátěži CPU jakýkoli telefon co má 2 jádra (LG,HTC,Samsung) tak nemůže napsat takovej nesmysl, jako že N9 se hřeje!!
MeeGo je nedoladěné to je fakt - část chybek autor popsal, ale upřímně - uvedl kdokoli z výrobců někdy v historii na trh telefon se ZCELA novým OS ve stabilnějším stavu??
Nevěřím, že se to někomu povedlo... N9 je na to, že je to první ostrá verze pozoruhodně rychlá/stabilní a funkční.
Podle mne jeden max. dva updaty vyladí tento telefon v naprostý skvost a to že nebude podporován dál v podobě nového HW?
No a co pokud bude 2 až 3 roky dobře fungovat N9/MeeGo je to podle mne to co uživatel co si ho kupuje očekáva a co bude dál je ve hvězdách...
Spíš mne překvapuje, že není více kritizováno USB pod krytkou - což je mega minela NOKIA vývoje... velká škoda - stejně jako HDMI, které chybí..
Pánovi autorovi bych vzkázal , že nastavení ohledně TV -OUT v menu je samozřejmě vztaženo k analog výstupu v 3,5 jacku na sluchátka ... .
Na redukci USB/HDMI zapomeňte - NELZE.
A pak ještě jeden BIG Fault NOKIA = verze BT chipsetu 1,2.... jak víme už N8 podporovala R 1,3 ...
Proč to píšu - kvalita a spolehlivost N9 vůči BT head setům se oproti N8 posouvá o generaci zpět = je výrazně méně kompatibilní - a to je ve finále asi po "krytce" druhej největší error, který bohužel nepůjde napravit!!
Dle posledních informací LUMINA 800 má také pouze BT 1,2 - ach jo sotva napravili error s foťáky bez AF - zase si uříznou ostudu se 4 roky starým BT standardem...
Sečteno - test je o ničem, nekomplexní a povrchní!!
To co autor napsal se dá napsat po 2 dnech používání ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svejk  |  05. 11. 2011 23:25

jak dostat na n9 televizi čt 4 a čt 24???internetová radia a aplikace už jsou???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  03. 11. 2011 15:16

Moc by mne zajímala výdrž baterie přesněji, kolik dní vydrží při běžném užívání. (mám na mysli okolo 10 sms, hovor kolem 20min. a poslouchání hudby cca 1 hod.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svejk  |  05. 11. 2011 23:27

tak tohle řešit nemusíš....cca kolem jeden a půl dne a to volám skoro celý den...hudba uplne v pohodě cca čtzři hodiny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladimír  |  02. 11. 2011 09:53

V současné době používám Nokii 6700 ke své naprosté spokojenosti. Prosím o sdělení, zda N9 umí rovněž funkci skupiny, zrychlenou volbu a přliřazení fota k jménu.
Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svejk  |  05. 11. 2011 23:28

umí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jayckx  |  31. 10. 2011 15:18

Dobrý den,
chystá se nějaká aktualizace sw v blízké budoucnosti? Jedná se především o nesnesitelně mizernou hlasitost a kvalitu reproduktoru, nemožnost vytvářet playlisty, podsložky a možná nějaké další drobnosti, které jsem ještě neodhalil.
Či je lepší počkat na WP7, které ale, jak už jsme u Nokie zvyklí, mohou přijít na český trh se zpožděním, klidně až ke konci prvního kvartálu 12..
Díky za odpověď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
An.  |  27. 10. 2011 09:23

Dobrý den,
ráda bych se zeptala, zda lze po odemknutí nastavit na úvodním displeji s hodinami nastavit vlastni tapeta (a jedna nebo je zde více obrazovek) ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maja  |  28. 10. 2011 12:41

Ano tapeta nastavit lze, po odemknutí se zobrazí jedna obrazovka až po swipu do strany se pohybujete na 3 obrazovkách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 03. 11. 2011 15:48

Dobrý den,
po poklepání na displej, nebo stisku odemykacího tlačítka, se zobrazí zamykací obrazovka, u které lze nastavit pozadí. Ve třech hlavních obrazovkách toto možné není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cuoll  |  20. 10. 2011 21:34

Citat z vlanku : ""Běžná cena internetových prodejců začíná v současné chvíli zhruba na 13 000 Kč za 16 GB variantu, 64 GB model je o nějakou tu tisícovku dražší. Přiznejme si narovinu, že to není cena zrovna nízká."" tak toto moze napisat iba tu.. pec !! O nic lepsi (snad len o malo lepsi displej) najnovsi y-fon stoji 25.000 a to je co ???? dobre ci ake ??? (a to N9 ma lepsi fotak lepsie data lepsi prehravac a pod) LEN si tu spomente ako vypadali OS andromentoid na zaciatku ved este 2.3 verzia je poriadny s.... a co vedel iOS to stare nokie vedeli uz pred rokmi. A tiez forma clanku "ze neista podpora do buducnosti" a o nieco nizsie je este dokonca ako titulok NEBOJTE SA NEKOMPABILITY .... A o to ze MeeGo skonci uplne sa nebojim po uspechu - a verim ze bude - N9 sa ho Nokia jednoducho nevzda !! (ved staci jednoducho vykopnut Elopa ... a za cenu mnohomilionove odchodneho) a navyse je to open platforma takze vobec nemam strach TO skor o andromentoid po prevzati Googlu bude OUT. Taktiez pripomienky ze Andromarket ma 100.000 aplikacii je naprosto k popukaniu KOLKO a kdo ich ma v telefone 30-40?? viac asi tazko a aj ich pocet je divny 90% to budu klony s inou farbou alebo zmenou tlacitka. Niekedy mi to tu pripada ze je to tu reklamny server pre vyrobcu chladniciek (sumsang) a y-fonov ... Nokia nema o nic horsie a vacsie chyby len u "inych" to akosy nevadi. NOKIA N9 to natre aj novemu IPS4 !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
misa  |  19. 10. 2011 23:46

Pěkný a kvalitní článek :) Osobně můžu dosvědčit, že si s tím dal autor opravdu práci a samotný telefonek pečlivě zkoumal po všech stránkách... Ostatně jako všechny předešlé telefony, které na mobilmanii kdy recenzoval. A že jich už pár bylo.. Nemyslím si, že by to v tomto článku přeháněl s kritikou, ale kdo se aspoň trošku zamyslí nad tím, kolik moderních telefonů prošlo Pavlíkovi rukama, od velmi kvalitních po ty méně zdařilé, sám jistě uzná, že koupit si tento telefon je jako vyhodit 15 tisíc z okna (alespoň pro toho, kdo od telefonu za takovouto cenovku čeká supr trupr fungování) btw. kde má čísla?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kukino  |  19. 10. 2011 17:07

Dobra recenzia
Mozno by som lepsie rozobral navigaciu, jej ovladanie a moznosti, porovnal s S60 Nokia maps.
Inak na N900 nefungovala hlasova navigacia, dufam ze uz funguje na N9.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 10. 2011 21:28

Ovlada se podle me lip, navic je jedna mapova aplikace a pak navigacni specialne ala auto-navigace, spolu spolupracuji. Hlasova navigace se da stahnout primo z aplikace, je tam i cestina (nezkousel jsem zatim). Jenom delej startuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  19. 10. 2011 13:46

Me opravdu fascinuje objektivita MM... Jste si jisty, ze jste narazily na prvni telefon, jeho PRVNI fw neni doladeny? Jaka by asi byla retorika u iPhone? Uz vidim text: "Pres detske nemoci..." Bezte do haje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaja  |  19. 10. 2011 11:57

v recenzi vůbec není uveden výčet (ne)schopnosti bluetooth-na nějaké zobrazení jména u HF sady v autě můžete zapomenout, telefon nepodporuje profil s přístupem do tel.seznamu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  19. 10. 2011 08:47

Zdravím
budu kupovat N9 pro mě a pro otce od O2 není tu někdo vzkušený hacker nebo šílenec který někde vygoogloval nebo vyseznamoval kdy to konečně začnou prodávat ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ales  |  19. 10. 2011 01:23

Budete připravovat srovnání N9 s N900 popř. Maemo vs. MeeGo? Vlastním N900 a některé "ořezané až spartánské" funkce a nastavení v N9 mě připomínají určitou podobnost s N900 (žádná možnost profilů, bez softwaru k poslechu radia v základu, žádný ekvalizér, slabá baterie), po přečtení recenze mě vůbec nepotěšilo a docela zarazilo, když MeeGo je z Maema, že je to jako proti proudu času... nemožnost přidání tapet, jen 3 plochy, žádná témata (snad jen zatím), bez podpory flashe, nelog. práce s okny v internet. prohlížeči, dlouhé nabíjení, bez pam.karet (v případě zálohy pokud je to vůbec možné a použití formátování paměti se bez PC nelze obejít když není možné zálohovat na kartu)... aspoň je MMS už v základu. Ještě mám jeden dotaz, je v internt. prohlížeči a v celém zařízení N9 možnost kopírování a vkládání textu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dck  |  18. 10. 2011 23:36

co rict... recenze.. konecne dpc!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 10. 2011 22:46

Mám jí již od pátku a nemůžu říci, že bych s N9 nebyl spokojen! Náhodou nad míru spokojen! A dokonce Nokia získala další dva zákazníky na Nokia N9, protože je okouzlila a tak si jí koupili taky! Nezaznamenávám něco co by mi scházelo oproti Symbian Belle (Nokia 701), jsem spokojen! Nadmíru! Facebook, Skype, SIP atd. propojeno pořádně z mobilem! Fotoaparát lepší než v 701! Prostě vše super! A ani jednou se mi nezasekl a to jsem otevřel třeba i 5 aplikací najednou! A ani nezahřívá se mi!A to s tím MeeGo jsem si už na ovládání zvykl! Takže nevím komu se to nelíbí! Spíše si jí nemohou dovolit a tak proto na ní nadávají! Tak si jí kupte a neptejte se zde! Stejně jak nejlépe to poznáte jestli Vám vyhovuje, že si jí pořídíte! A recenze nerecenze na Mobilmanii! Pro mě je fakt HIT tohoto roku!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 10. 2011 22:16

dobíjet z USB portu
Autor by se měl dovzdělat, při specifikacích tohoto portu a kapacitě baterie nelze čekat nic moc jiného, za to Nokia nemůže...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sam  |  18. 10. 2011 21:50

Shrnul bych to asi takhle: Je to hodně zajímavej telefon, ale nikdy bych si ho nekoupil. :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PoliceCollector  |  18. 10. 2011 21:28

Kráska bez budoucnosti. Toto asi nejvíce ten telefon(komunikátor)vystihuje. Ano, design je krásný-konečně něco co nevypadá jako iPhone, je to svěží a je to šik. Ano, konečně se Nokii něco povedlo a jestli by mne nějaký telefon přinutil vrátit se ke značce byl by to tento. Ale proč bych si ho měl kupovat ? Cena je stejná ne li vyšší jako u iPhone (a vemte si že tento aspekt je často odpůrci iPhonu kritizován) což je u něčeho co vlastně končí - průšvih. Je jasné že Nokia musela tento přístroj vydat, jenže on - respektive jeho srdce - OS MeeGo - je mrtvý, pohřbený a zakopaný. To je prostě K.O. a střelba do vlastních řad s tragickými následky. Tohle si koupí jen ten kdo neví co s penězi, nebo někdo kdo nemá přehled. Nokia vytvořila Titanic - krásný, slušně vybavený přístroj, za luxusní cenu ale odsouzený předem k tragickému konci. A to je veliká škoda. Kdyby MeeGo žilo, kdyby se dala předpokládat podpora, tak bych si ji snad i koupil a vrátil se do lůna finské značky, jenže to nemá cenu, je krize a dát tolik (nebo i méně peněz) za něco takového je prostě šílenství. Displej podle všeho nemá na retinu (otázka je který na něj skutečně má, tuhle jsem si měl možnost pohrát s nejnovějším HTC Sensation a displej mi tedy přišel barevně horší) ale ono by se to dalo zkousnout... Prostě je to škoda, velikánská škoda. Žel Nokia a Intel rozhodli a tak bude tak jak bude. Obávám se že z N9 bude propadák který ještě může finskému oslabenému gigantu pořádně zavařit. Připadá mi to fiasko s Xperii X1i u Sony Ericcsonu. Také velmi očekávaný telefon a skutečnost byla neradostná.
Škoda...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stan31  |  18. 10. 2011 22:06

Myslím ze Nokia pocita s tím co píšeš. Proste ale musí udržet pozornost ke značce .koupil jsem N9 asi kvůli nostalgii , začínal jsem s N 9110 a tuším ,ze tohle je poslední skutečná Nokia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Netchum  |  19. 10. 2011 19:44

Souhlasím s tebou,
Ale s Xperií X1 to ještě šlo, pokud jsi neměl smůlu a nepraskal ti plast u mini USB konektoru, byl to telefon s nativní češtinou a dobrým displejem, v té době jeden z mála WM s 3,5 jackem a kvalitním zpracováním např oproti htc Diamond nebo Touch pro. I když paradoxem je, že htc jí pro SE vyrábělo. Daleko horší byla Xperia X2, která Windows u SE uplně pohřbila jediné plus u ní byla klávesnice

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
slays  |  20. 10. 2011 21:38

cena 64-ky pamate y-fonu jwe 25.000 a toto sa ti zda vela ???????????????????????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
egzoot  |  02. 01. 2012 19:06

cena ne-li vyšší než iPhone??? N9 s cenou končí, tam kde iPhone ani nezačíná...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stan31  |  18. 10. 2011 21:17

Po 34 hodinach hraní. Pokud se zažije systém ovládání, tak je to docela elegantní. Synchronizace nic moc. Pocit v ruce , kus poctivého stroje ,žádná hračka. Rychlost dobrá. Display no problém. Asi tuším proč Nokie jde do Wp7. Co do elegance ovládání maj něco společného. Wp 7 neumějí fotit. N9 fotí dobře. Mám doma IP 4 ,BB 9900,SII i N 701. Tak prosím zádné vášně. Modernosti jsou Wp7 a N9 na čele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 10. 2011 21:26

" Mám doma IP 4 ,BB 9900,SII i N 701"
Chybi ti Nočka 3310

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stan31  |  18. 10. 2011 21:51

Bez do haje. Psal jsem to proto aby takový jako Ty mne neobvinili ze jsem fanda Nokie. Kašlu na vaše boje značek. To je pro nedospele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
samoyed  |  18. 10. 2011 20:11

Velmi dobrý článek a krásný telefon, bohužel zřejmě jen designem a vzhledem systému. Funkčností nic moc. Rád bych se zeptal, jak se telefon ovládá jednou rukou? Mám teď 3,7 a přijde mi jako akorát a to nemám příliš krátké prsty. Nokia má 3,9 a navíc ještě swipe, tzn. pokud chci aplikaci "zahodit" je nutné jít prstem až na úplný kraj displeje, ne-li až za něj. Není takovéto ovládání nepohodlné?
Díky za odpověď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matt  |  18. 10. 2011 21:11

Systém je naprosto funkční. Problémy, které jsou zmíněny v recenzi jsou jen nějaké anomálie. Systém se neseká, sekají se doinstalované aplikace a když se tak stane, Swipe funguje, tudíž můžete aplikace zavřít, nebo přepnout. Pohyby lze upravit pomocí aplikace SwipeManager, která je dostupná v Nokia Obchodě.
K přehřívání telefonu: hrál jsem Real Golf 2011 přes hodinu a telefon byl stejně zahřátý, jako E7 při hraní Angry Birds -> na smartphony dnešní doby standard.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 10. 2011 08:55

Na swipovani staci jeden kratky, jen rychlejsi pohyb. A ve chvili kdy je clovek z aplikace venku, uz neni potreba pres okraj, aspon na N950. Trosku mi vadi tlacitko zpet, to se melo udelat jinak a sami lidi z Nokie to uznavaji.
Jinak clanek je slabsi, autor videl N9 mozna z rychliku, kazda druha veta je kec, hh. A to nerikam, ze jsem nenasel par veci, ktere nejsou idealni a chteji zmenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 19. 10. 2011 09:33

Když něco tvrdím, tak musím být schopen to doložit, takže prosím o specifikaci všech "druhých" věcí, které jsou v recenzi kecy. Ono kritizovat něcí práci ve dvou větách je velmi snadné, leč napsat něco samostatně je věc trochu jiná. ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 10. 2011 10:04

O par prispevku vedle jsem veci co nejvic trkly do oci napsal. Ted jsem trebas vyhledaval v mailech, coz dle recenze nejde. Proste neni zla, ale je videt, ze autor videl system jen z rychliku, proklikal par aplikaci... Jak se k N9 dostanu, napisu rad na OM recenzi, nerad kritizuji bez vlastni prace, ale kdyz je to nekdy moc, tak, hh... Prijde mi ale nefer ji psat o systemu z N950, kde je porad beta 2.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 19. 10. 2011 10:14

Dobrá, zřejmě si nerozumíme. Vyhledávání v mailech, ve standardní verzi aplikace "Mail", se kterou jsem N9 dostal, možné NENÍ. Telefon mám aktuálně před sebou a pro jistotu jsem to ještě jednou celé prošel.
Pakliže tedy hovoříte o hledání v mailech v JINÉ aplikaci než standardní, je třeba na to také samozřejmě poukázat. Já dodatečné aplikace nerecenzuji, pakliže to vyloženě není dáno dejme tomu aktuální kapitolou článku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 10. 2011 10:48

Jde to - klasicky pull-down jako v ostatnich aplikacich (napr. Twitter a Facebook) a objevi se vyhledavaci policko. Uznavam, ze je to celkem schovane :)
http://rezza.hofyland.cz/mobile/mail-search.png...
Radsi uz budu ticho :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 19. 10. 2011 11:03

Zpět na stromy, vyhledávání je opravdu možné. Omlouvám se za svou mystifikaci, nicméně takovýto způsob hledání je dle mého názoru krajně nešťastný.
Každopádně v recenzi opravuji a děkuji za nápovědu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav Hüttl  |  20. 10. 2011 22:40

možná nejsem dost informovaný, ale jak pull-down menu otevřu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2011 08:58

Pri scrolovani doscrolovat uplne nahoru a pak jeste jakoby zascrolovat jeste jednou. Je to v mailu, u Twitteru/FB tak funguje refresh atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav Hüttl  |  20. 10. 2011 22:28

mohl byste mi prosím sdělit, zda existuje nějaká možnost stáhnout si někde i jiný soft z nějaké komunity kolem MeeGo, tak jak byly repozitáře k Maemo? Děkuji za případnou odpověď, myslím, že nejsem sám koho by to zajímalo.
Jinak si myslím že mnozí co tady píší N9 v ruce nikdy neměli a nikdy mít ani nebudou. Nejsem úplný NOKIÁK ale musím říci, že jí fandím. Snad se zase dostane na vrchol a bude hlavně dobrou alternativou k iOS, Androidu a s ním prodávaných mobilů, TAB apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2011 09:01

Pracuje se na http://apps.formeego.com/... (LiFo odmitla komunitni repozitar na domene meego.com a ukazalo se, ze jejich jediny zajem jsou penize od Intelu, protoze na MeeGo u nich ani nemeli cloveka). Otazka je, jestli se to neprejmenuje ted na neco jineho, protoze se neceka, ze LiFo pusti komunite nazev MeeGo. Jinak ted v OBS je sdileny rzr repozitar - http://www.who.is.free.fr/wiki/doku.php... - ciste pro Harmattan. Jen to rozhodne jeste neni moc pro bezne uzivatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 19. 10. 2011 09:35

Dobrý den, díky. Telefon se jednou rukou ovládat dost dobře nedá, resp. vše je možné, ale je to krajně nepohodlné a "vratké", nebo jak to nazvat.
Samostatné ovládání nepohodlné není, je dokonce jistým způsobem i návykové.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milhi  |  18. 10. 2011 19:54

Sakra hosi co furt mate s tou unikatni kontrukci? Asi rychle zapominate na telefony se podivejte do historie viz treba HTC HD mini a dalsi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  18. 10. 2011 19:42

Přimlouval bych se za vyzkoušení alternativy k vestavěnému prohlížeči:
1) fennec: http://my-meego.com/software/applications.php...
2) opera: http://www.my-meego.com/software/applications.php...
Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jak napsat ů ?  |  18. 10. 2011 18:51

Lidičky kdo ví jak na tomto telefonu (jeho klávesnici) jde napsat kroužkované ů ??? případně přehlásky jako je ü ö ? Díky za radu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 18. 10. 2011 19:01

Jednoduše podržením "u" a následně výběr pohybem vlevo, či vpravo na požadovaný znak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav Hüttl  |  20. 10. 2011 22:22

Děkuji za odpověď! Konečně vím jak na to Jinak musím říci, že jsme s N9 přes její nedostatky velmi spokojený! Mám jí od pátku a jsem nadšený!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2011 17:00

Jinak v PR1.1 je uz integrovana Swype klavesnice, takze diakritika by default :) Hodne dobre se na ni pise.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
R1S0  |  18. 10. 2011 18:30

otazka na redakciu:
prosim vas,da sa na tej "notifikacnej/tweets" ploche nastavit kalendar? resp.aktualne udalosti z kalendara?pripadne aj nasledujuce z nasledujuceho dna?
alebo je potreba zakazdym ist do kalendar app?dakujem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 18. 10. 2011 19:03

Na plochu pro zobrazení notofikací se bohužel přidat kalendář nedá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
R1S0  |  18. 10. 2011 19:49

dakujem za odpoved.
tymto sa N9 skrta z nakupneho zoznamu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uiqjirka  |  08. 04. 2012 20:48

Dnes už samozřejmé dá..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
egzoot  |  02. 01. 2012 19:00

existuje na to aplikace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palop5  |  18. 10. 2011 18:27

Chtěl bych se zeptat jestli se dají v hudebním přehrávači vytvářet vlastní playlisty... A jakou má celkově přehrávač kvalitu zvuky (když není ekvalizér) jestli má třeba dobré podání basu a pod. Předem děkuji za odpověď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 18. 10. 2011 19:05

Vlastní playlisty se ve vestavěné app vytvářet nedají. Na výběr jest:
- Favoutites
- Most played
- Never played
- Rcently added
- Recently played
(resp. jejich CZ alternativy).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kulich  |  18. 10. 2011 17:09

Tento nový model si samozřejmě vyzkouším, ale již tuším, že Nokia bude mít velké potíže přijít s něčím lepším, než současná E7. Obávám se, že N9 pro mě není varianta. O ostatních výrobcích ani nepřemýšlím, ti něco takového nezvládnou ani za 5 let. Škoda N950, to by mohl být trumf ve velkém stylu. Ve velkém stylu jako. Ačkoli s Meegem...to je další věc. Prostě s E7 ještě na mnoho let a nikdy jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub  |  18. 10. 2011 18:16

Zdravim pane Kulich a souhlasim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hujae  |  18. 10. 2011 16:46

tuhle hrůzu si může koupit jenom blázen, vždyť lépe vybavená N8 stojí o skoro polovinu méně proboha

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  18. 10. 2011 14:11

ještě dotaz jestli jdou v prohlížeči přehrávat videa přímo z webu čt, novy a primy..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 18. 10. 2011 15:48

Bohužel, toto možné není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
unived micindev  |  18. 10. 2011 13:46

nazelenalý amoled je vcelku známy problém, môj sgs tiež ťahal do zelena, bráchov sgs pre zmenu do modra, kamošov sgs je pritom vcelku ok, najlepšie na tom bola omnia7...skôr to vidím na problém strane dodávateľa lcd panelov :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 10. 2011 12:48

Komentare:
* obcasne zpomalovani na 90% pusobi pushovani novych feedu do feed obrazovky, v PR1.1 slibovane by to melo byt uz ok (opravdu nezalezi na poctu aplikaci spustenych, ani narocnosti, tohle to zabije)
* tv-out neni pres hdmi a nebude pres usb - ale je to stejne jako u N900 pres AV-kabel (ten 3.5 jack)
* neni to nova platforma - aspon spodek, ten je Maemo s novym UI, s MeeGo a Intelem to nema nic jinak spolecneho (krom nazvu :D), takze se rozhodne nejedna o novy system a to Maemo je tam citit, ze ma za sebou roky vyvoje
* a zbytek uz jsem zapomel :)
PS: #N9Effect skutecne funguje - na jinych telefonech zkousim zavirat aplikace swipovanim :D dokonce i na netbooku jsem se pristihl swipovat a v hospode si misto s podtacky proste jezdim dokola telefonem :D Po cca mesici a pul pouzivani uz fakt nic jineho nedokazu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miskol  |  18. 10. 2011 11:08

Neak som si nevsimol ze by na N9 fungoval flash

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
EINEX  |  18. 10. 2011 12:22

1) Ano, to že se flash spustí v přehrávači, to není ono. Takže, funguje tam ten flash? Na Androidu spustím jakýkoliv flash prvek, nebo video. Přímo na stránce.. a to je to, co mě u Androidu drží, naopak za polomultitasking, "inspirovaný" u iOS, ten android nesnáším. Ale na internet je opravdu nej..
2) Dále by mě zajímalo jestli se dají aplikace instalovat, přímo z telefonu? Přes instalačku.
3) Je k dispozici klávesnice swype? Pokud není předinstalovaná, jde alespoň doinstalovat?
4) Dají se měnit ty 4 ikony rychlé volby? (po částečném odsuntí displeje nahoru)
5) Jaký je hudební výstup? (i když horší než HTC už asi nic nemůže být)
6) Co citlivost GPS? A citlivost WIFI.
7) Lze telefon ovládat i na šířku? Zejména ty 3 hlavní plochy?
8) Jak jste byl spokojený s automatickou regulací jasu?
9) Jde přední kamerkou fotit?
10) Jak je na tom ten FB klient? I když i tady snad platí že nic horšího než Facebook pro android nemůže být.
11) Tohle je důležité, ukončuje telefon sám aplikace při nedostaku paměti? Nebo tam prostě vždy budou? Dokud je sám neukončím?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 10. 2011 12:43

1) nevim jak v N9, v N950 flash neni a youtube videa se prave pousti v prehravaci a jen se pouzije kodek
2) je trebas povolit v Nastaveni instalaci z cizich zdroju a pak jde i z telefonu, z netu, z komunitnich repozitaru...
3) neco jsem slysel, ze by mohla byt jednou, aktualni je fakt dobra a ani na n950 nepouzivam hw klavesnici
4) existuje tusim aplikace, nezkousel jsem, moc to nepouzivam (krom fotaku)
5) pouzivam bt, ale pry dobry (nemuzu soudit)
6) na N950 je GPS celkem bomba, chyti se skoro vsude, wifi je o neco horsi, mohla by byt lepsi
7) existuje aplikace, nezkousel jsem
8) na N950 je LCD, ale mam to porad na minimu, uplne staci
9) existuje trebas aplikace, co dela zrcatko, kvalita priserna
10) celkem pomaly, chce to Kasvopus ci nejaky jiny
11) zarve nedostatek pameti, zavrit jest potreba rucne (pokud neprijde pan OOM killer, ale ten neprisel nikdy :D)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  18. 10. 2011 10:52

podle mne by naopak recenze mohla byt jeste lepe dotazena.. do detailu lepe rozepsat zkusenosti, naps tu synchronizaci
to ze s gmailem je rozporuplna znamena co? ze to teda jde nebo nejde a pokud ano tak jak a co to hlasi za chyby??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XYZ  |  18. 10. 2011 10:49

Nechápu, že se s recenzí takovéhle rarity rozepisujete na tolik stran, dvě stránky by bohatě stačily. Tenhle telefon bude za 10-15 let ceněný jako sběratelský kousek, ale jinak je to prapodivná cihla bez budoucnosti, kterou si koupí jenom nadšený fanda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 10. 2011 10:52

nějaký argument by nebyl?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XYZ  |  18. 10. 2011 10:58

Argument by byl, že se rovnou celý server může přejmenovat na Nokiamania. Jakýkoliv jiný telefon se vleze na 2-3 stránky, některé lowendové šlágry, které se prodávají pro milionech odbydete dokonce i jednou stránkou se čtvrtletním spožděním. A pak přijde vyšší model od Nokie (N8, N9) a najednou je tu recenze na 8-10 stran.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BrunoCZ  |  18. 10. 2011 11:56

Podívej se na počet komentářů u předchozího článku k N9 a pak na ty tvý "šlágry". Tento telefon zkrátka lidi zajímá a že nezajímá tebe, to je věc jiná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Losna N8  |  18. 10. 2011 13:02

To je zase blábol ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CrackonoS  |  18. 10. 2011 13:40

Dalsi dutohlav, co by to tu prejmenovaval? To uz tu bylo: Nokiamania, Applemania...
Rad bych ale dodal, ze je mi dosti lito, ze techto VELKYCH recenzi, takto rozsahlych, delate celkem malo. Vim ze je to casove narocne, ale myslim, ze minimalne kazdy mesic by se tu jedna ukazat mohla. Tohle pocteni me rozhodne bavi vice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaryn  |  18. 10. 2011 10:47

Myslim, ze recenze je vyvazena.
N9 proste neni a nikdy nebude high-end. Uz kvuli pristupu samotne Nokie, ktera proste pro N9 nenabidne nikdy radny servis a zazemi...
Jinak k samotnemu zahrivani. U modernich pristroju je to normalni-obecni vlastnost/problem. Navic pokud samotny pristroj nema kovove chassi, je jasne ze teplo produkovane soucastkami nebude mit takovou moznost vyzarit. Bude proste dost citelne citit prave v miste kde je CPU. Navic pouzitz CPU neni uplne ten nejmodernejsi, takze ma proste vyssi spotrebu.
K samotnemu displeji se vyjadrovat nechci, nevidel jsem ho, ale mel jsem asi 4x SGSII a displej byl proste paradni. A hlavne, pokud clovek hleda, tak vzdy neco najde. Neexistuje idealni produkt.
A samotny OS ? je proste takove jake je a obavam se, ze lepsi nebude. Mozna Nokie postupne vyladi OS, vychyta mouchy, ale slabiny zustanou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jenda  |  18. 10. 2011 10:12

Dobrý den, jedná se prosím už o finální telefon, nebo to je jen předprodejní verze. Nějak nechápu, že když se telefon ještě neprodává tak vy už jste ho testovali. Pochopím to, že je telefon v prodeji a tak za měsíc vyjde recenze. Jestli to je předprodejní verze tak to je o ničem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 18. 10. 2011 10:26

Dobrý den, čtěte výše - je to prudukční kousek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
N9  |  18. 10. 2011 21:51

Produkční kus to nebude, když se ještě v ČR neprodává.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 19. 10. 2011 09:39

A myslíte, že když se telefon ještě neprodává, tak v ČR produkční kousky nejsou? Že se v případě začátku prodeje kupříkladu 2.1., 1.1. ve 23:59 zjeví ve skladech mávnutím kouzelného proutku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  18. 10. 2011 10:06

prosím o ty odpovědi ohledně synchronizace..
obávám se že za mne bude nejlepší řešení telefon koupit a vrátit pak do 14 dnů. to jsem udělal už kdysi s N8 jelikož mne vytáčela. nakonec mám už rok C7 která mi přišla míň hrozná než N8 ale taky jí už mám dost. 3 x do hodiny se mi odpojuje bluetooth sluchátko které už mám na reklamaci třetí a stejně výměna nepomohla. telefon zamrzá tak 3 x za hodinu. pomalý je neustále a při každém třetím přijímaném hovoru nereaguje na zvednutí a musím lidem volat zpět. telefon je po 2 servisech a při třetím se chystám ho omlátit ve vodafonu prodejci o hlavu a dostat z nich peníze zpět.
jediné co mne pořád drží u nokie je synchronizace přes ovi suite..tzn kontakty, kalendář, poznámky, sms, záložky. za poslední rok se mi ale podařilo polevit z mého požadavku na synchronizace přes bluetooth rovnou s mobilem a přes companionlink teď synchronizuju kontakty i kalendáře na gmail..z něj kdyby to šlo do N9 tak by to bylo použitelné..
teda ale pokud mí N9 nějak vyřešenou správu sms přes pc a synchronizaci záložek s firefoxem. protože pokud to neumí tak si j mohou strčit opět někam..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 18. 10. 2011 10:25

Jak jsem psal výše, jakmile budu mít chvilku, tak se na to podívám a doplním.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Saj  |  18. 10. 2011 09:08

Tak jsem studoval displej u Galaxy S2 a rozhodně zelenání nepozoruji. Spíš ten displej má nejlepší pozorovací úhly, co jsem kdy viděl...tak nevím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Scarab  |  18. 10. 2011 08:57

Taky by mne zajímala odpověď na stejné otázky jako uživatele "thonyk" (zatím bez odpovědi) týkající se možností synchronizace kontaktů a dalších údajků s Outlookem nebo PC suite po kabelu nebo přes BT - tady žádné datové přenosy, žádný cloud.
Dále by mne zajímala možnost spouštění aplikací v Javě (úplně ideálně navigace TrekBuddy).
Jinak, podle mého názoru je to slušný telefon, ale za naprosto nesmyslnou cenu - co se týká užitné hodnoty, ta je podle mne přibližně stejná jako u symbianové 701 (resp. C7) a tomu by měla odpovídat i přibližně stejná cena kolem 8,5 kKč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 18. 10. 2011 09:27

Na množící se dotazy o synchronizaci telefonu s mailem a kalendářem nejspíše připravím nějakou editaci článku, hned jak to bude možné.
Navigaci TrekBuddy nemám bohužel k dispozici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Profik  |  18. 10. 2011 22:27

Super hlavně tam prosím nezapomeňte napsat že funguje plnohodnotně synchronizace s Googlem jak maily, kalendáře i kontakty. Pokud nevíte jak rád vám to vysvětlím jen aby nedošlo při editaci k nedorozumění děkuji. Jinak děkuji za provedenou recenzi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kaacz  |  30. 01. 2012 22:04

Synchronizace s Outlookem na jednotlivych PC mi pripada jako desive zverstvo.
Dost jsem si protrpel tyhle stupidnost v aranzma MS s limitacemi. 3x PC + 1x PDA s WM5/6. Syncovat slo jen s 2 PC ! PDA bylo defakto pouzivano jako syncovaci prenasec mezi temi PC.
Activesync byla cunarna, jeho RAPI deamon casto pozral cele CPU i kdyz nemel nic na praci.
No pred 6 roky jsem svet MS opustil nadobro, takze mi nic nervy nedrasa. Jestli pak MS neco vylepsil, nevim.
Kazdopadne syncovani s host Outlookem stale povazuji za zverstvo. Kdyby radeji dotahli poradne SyncML, to muze syncovat neomezeny pocet ruznych zarizeni proti jednomu backendu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kulajda  |  18. 10. 2011 08:54

proč je to menu focené v angličtině proboha? kolik lidí ho u nás bude asi používat s tímto jazykem? to že ho recenzent používá nezajímá čtenáře, mohl si dát tu práci" a jazyk tel. před focením změnit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub  |  18. 10. 2011 08:51

Musím říct, že na fotografiích a videu se mi design, všude vychvalovaný, opravdu moc líbí. Proto jsem také při nejbližší příležitosti zamířil do NOKIA obchodu si telefón osahat...na obrázku to vypadá vždy jinak, přitom ne vždy líp než ve skutečnosti. Ale musím říct, bohužel....jedno velké až obrovské zklamání. Na živo..je to děs a bída.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fido_cz  |  18. 10. 2011 08:47

Na to, jak je recenze obsahla, jste tu synchronizaci u kalendare mohl trochu rozvest.
Veta "Synchronizace je v tomto případě trochu obtíž, kalendář si se svým protějškem od Googlu rozumí jen značně kostrbatým způsobem." toho teda moc nerekne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tibikee  |  18. 10. 2011 08:28

V prvom rade dakujem autorovi za recenziu. Ak ju mam povazovat za standart objektivity, tak v tom pripade su vsetky ostatne recenzie top pristrojov na mobilmanii neobjektivne. Zaprve - uz nazov recenzie pristroj spochybnuje, zadruhe - nazelenaly dispĺej - ako autor upozornuje, podobny neduh ma aj Galaxy S2 - pytam sa, kde v recenziii na tento Samsung je mu to vytykane? Nikde, je to jednoducho uzasny nespochybnitelny Super Amoled.. Zatretie - prehrievanie - Galaxy S2, Sensation, Optimus 2x, v podstate vsetky tieto spickove telefony su na tom rovnako, len pri Nokii je to opisovane ako epicky problem.. Nehovoriac o tom, ako autor napisal o "podpriemernej" vydrzi N9, ktora sa pri obcasnom pouzivani dostane na 4 dni!!! Esteze tu mame androidove telefony s maxi vydrzou, ze? Na zaver uvediem, ze nie som ziadny zaryty nokiak, osobne mam Desire HD, ktory sa tiez obcas sekne, tiez obcas zamrzne, ale nerobim z toho tragediu, pretoze pri takychto pristrojoch to tak jednoducho je..Proste, Nokia N9 bola uz na zaciatku samotnym vyrobcom odsudena na zanik a Mobilmania sa zjavne naladila na podobnu vlnu.. Skoda, takto sa zasadne inovacie nevitaju na svet..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 18. 10. 2011 08:42

Dobrý den.
1) Název vypovídá o telefonu tak, jak ho vidí recenzent.
2) Recenzi SGS2 jsem nepsal já.
3) Všechny vámi vyjmenováné telefony jsou dvoujádra, N9 ne.
4) Osobně nemám problém s výdrží moderního smartphonu ani >7dní. Přečtěte si článek o SE Xperia Ray, tam to popisuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 10. 2011 09:08

1) Recenzent by měl při pojmenovávání recenze přemýšlet jak to ovlivní prodeje a celkovou reputaci telefonu.
3) Zahřívání je problém všech telefonů s AMOLED nebo IPS displeji. Naschvál si zkuste snížit podsvětlení a uvidíte, že se ta chyba projevovat nebude.
4) Xperia Ray nemá 3,9" amoled displej, gigabajt RAM (obecně platí čím víc ram, tím větší spotřeba, viz článek proč nemá iPhone 1GB RAM na Apple Insider - http://goo.gl/QbJ0z)... atd.. Celkově je to spíš telefon střední třídy a HW tomu odpovídá.
Měl jsem už několik displejů s AMOLED i se SUPERAMOLED a ani jeden neměl problém se zelenáním barev. Celkově mi to i z fotek atd připadá jako vykonstruovaný problém ;)
Nic osobního, ale nechápu proč recenzi na takto klíčový telefon píše autor, který má na MobilManii vydané 3 recenze a z toho ani jedna není recenze "supertelefonu" (ZTE Blade, Xperia Ray a teď N9). Koukám, že na kvalitní recenzi si budu muset počkat na Kryštofa Korba z Nokiamanie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 18. 10. 2011 09:23

1) Prodejnost telefonu mne absolutně nezajímá, já ho pouze recenzuji. A pakliže je takový jaký je, tak si zaslouží odpovídající nadpis.
2) Druhý bod vám vypadl
3) Zahřívání se projevovalo také mimo jiné při telefonování via Skype, tzn. vypnutý displej a telefon u ucha. Snížení jasu tedy opravdu nepomůže.
4) Nevím co tím myslíte.
Vykostruovaný problém? Ale jděte. Klíčový telefon pro koho, pro vás, pro Nokii? U N9 bych si s označením "supertelefon" nebyl tak jistý (viz recenze).
Na recenzi Nokiamanie si ale samozřejmě počkat můžete. Úplně nejlepší ale bude, když se přesvědčíte sám na "vlastní kůži" a pak mi třeba dáte za pravdu ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
meesha83  |  19. 10. 2011 21:02

Nemohu nereagovat. Recenzi jsem brala v pohodě, když jsem ji četla, přestože o autorem zmíněných nedostatcích by se dalo diskutovat, jestli skutečně jsou tak klíčovými nedostatky. Chápu, že to je otázka názoru, mě například vůbec nevzrušuje zelenání displeje z úhlů, které jsou ukázané na fotografiích, jelikož svéprávný člověk těžko bude číst sms/ sledovat video z podobného úhlu, atd ohledně zahřívání a jiných "negativních" vlastností.
V rámci diskuse už mi to ale přijde trochu přeháňka, jak nás tu všechny přesvědčujete, pane Endrle, jak je to strašný telefon. Ruku na srdce - je opravdu tak špatný? Osobně si nemyslím, že ostatní telefony na trhu obdobných parametrů by ve srovnání s N9 tak zásadně excelovaly...
Nic ve zlém, jen názor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 19. 10. 2011 22:14

Dsikotovat můžeme, od toho tu komentáře jsou :) Vás zelenání displeje nevzrušuje, ale další možná ano. Nevidím jediný důvod proč by takový člověk měl být nesvéprávný - to snad přeháníte, nemyslíte?
Nikoho o ničem nepřesvědčuji, článek jsem napsal s nadhledem a profesionálním odstupem. Pakliže byste ale chtěla vědět můj ryze osobní názor na N9, tak ano - za peníze, za které se nabízí s přihlédnutím k řadě nedodělků, ale také k několika kladným bodům, je to "špatný" telefon a osobně bych si ho nekoupil. A to jsem o něm dost vážně uvažoval.
Jiné telefony obdobných parametrů ve srovnání s N9 třeba neexcelují (i když je toto značně diskutabilní), ale rozhodně nestojí tolik co N9.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
meesha83  |  19. 10. 2011 22:56

Omlouvám se, ale tohle si neodpustím - skutečně mi chcete tvrdit, že s telefonem běžně pracujete pod těmito úhly?
To že byste si telefon nekoupil je nám všem vzhledem k Vašim komentářům jasné, o tom jsem skutečně nepochybovala a je to samozřejmě Vaše věc.
Říkáte, že telefon se dnem prodeje najednou neobjevil z ničeho nic v prodejně a máte ho nějakou dobu. Jen ze zvědavosti - který telefon podle Vás byl cca stejnou dobu před uvedením do prodeje bez "nedodělků" a exceloval?
A poslední podnět - opravdu někdo očekával, že nokia začne N9 prodávat nějak zásadně levněji? Mě osobně by velmi překvapilo, kdyby ji nakonec nabídli řekněme za 10 000 nebo méně.
Neočekávám nějaké sofistikované odpovědi, spíš to berte jen jako podněty k zamyšlení. Nechci vůbec znevažovat Vaši práci, kterou jste na článku odvedl, ale divím se nad tím, jak si všechny komentáře berete jako útoky na Vaši osobu. Toť vše. Telefon se Vám líbit nemusí, ale neměl byste o tom přesvědčovat nás všechny ostatní. Myslím, že si názor dokážeme utvořit i sami, ať už pozitivné nebo negativní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
matusco  |  19. 10. 2011 23:16

Posledne 2 vety podpisujem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 19. 10. 2011 23:34

Ano, zcela běžně. Ona je totiž práce a práce. Každý, komu jsem telefon byť jen na chvíli ukázal, se zelenému displeji divil. Resp. nedivil, podivoval.
To jsem rád, že alespoň na tomto se shodneme
Tady ale nejde o to, že telefon byl "stejnou dobu před uvedením do prodeje..." - v redakci, jak už jsem zde několikráte psal, máme produkční kus, tj. přesně ten kousek, který se za nějaký čas objeví na pultech. Pakliže by vás ale zajímalo odpověď na otázku který telefon z mého pohledu "exceloval" při vstupu na trh, tak musím jednoznačně říci SE Xperia Ray, aneb minulý kousek, který jsem recenzoval.
A kolik jste očekávala vy? 8000? 10 000? 15 000? V prvném případě by se jednalo o velmi milé překvapení, v druhém o celkem rozumný kompromis a ve třetím o velmi nemilou věc.
Fakt, že neočekáváte sofistikované odpovědi, nebudu brát jako urážku, stejně tak bych se mohl vyjádřit ve smyslu, že jste mi vy zatím nenapsala sofistikovaného, o čem by se dalo polemizovat Telefon se mi líbil do doby, než jsem si ho otestoval. Pak jsem přišel k závěrům, které v recenzi zazněly. Jestliže telefon z objektivního hlediska vypadá v současné chvíli tak jak vypadá, tak si lepší hodnocení nezaslouží, bohužel. Může se vám to nelíbit, můžeme se o tom nekonečně dohadovat v diskuzi, ale to je asi tak vše Zvláště na lehkou váhu váš názor beru proto, protož jste očividně telefon ještě na vlastní "kůži" neozkoušela, takže si milerád počkám na váš "pozitivní, nebo negativní" názor poté.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
meesha83  |  19. 10. 2011 23:59

Přeskakuju podněty, na kterých se shodnem.
Cenu jsem čekala víceméně takovou, jaká přišla - jak říkáte 8000 by bylo milé překvapení, ale stále jen překvapení, se kterým se moc počítat nedalo.
To, že "neočekávám sofistikované odpovědi" mělo znamenat jen to, že prostě neočekávám odpovědi, ne že jich nejste schopen, zase si vše berete osobně a naopak ještě děláte blbce ze mě - Vaše vizitka, nekomentuju.
Můj názor můžete brát na jakou chcete váhu, je to také Vaše právo. Jelikož o koupi tohoto telefonu stále uvažuju, na vlastní "kůži" jsem jej zkoušela (skutečně nejste jediný) a mám z něj smíšené dojmy, pokud Vás to tedy zajímá, ale rozhodně tu nikomu nevnucuji svůj názor, čehož Vy schopen nejste.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 20. 10. 2011 07:06

"neočekávám sofistikované odpovědi" může znamenat pouze jediné. Pakliže jste to myslela jinak, je to naopak vaše vizitka ;)
Za moje názory (dojmy) mne tu platí a když přihlédnete k podstatě tohoto webu, tak je to přinejmenšším normální. Telefon si kupte, nikdo vám nebrání. Jestli z něho ale máte "smíšené dojmy", tak jsme na tom obdobně a možná byste měla uvažovat o něčem, co plně splní vaše přání. Můj názor berte jako doporučení, nikde není psáno, že je ten jediný a správný a rozhodně ho nikomu nevnucuji. Danou problematiku si imho berete až příliš osobně, vždyť pouze recenzujeme telefony ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matěj Vymazal  |  22. 10. 2011 14:52

Omlouvám se, jenom mě zarazilo toto: "...který telefon z mého pohledu "exceloval" při vstupu na trh, tak musím jednoznačně říci SE Xperia Ray..." Ano, SE je super, ale používá systém už tisíckrát odzkoušený. Když Android i iOS vstupovali na trh, také měli spousty chyb, troufnu si říct, že i mnohem víc. Takže mě zaráží pouze to, že vlastně srovnáváte telefon s relativně úplně novým systémem, a telefon se systémem, který již dlouhou dobu tepe v nepřehledně velkém množství telefonů. První iPhony a Androidy byly také drahé, iPhone byl o několik tisíc dražší. A vzpomínáte na první iOS? Proto se mi nelíbí váš ''okamžitě zatracovací'' postoj. Mě mrzí, že N9 bude pravděpodobně poslední MeeGo, mohla to být pro Nokii odrazová plocha nahoru. Ale to už hodně odbíhám od tématu. Nokia N9 má krásný vzhled, bohužel její vlastnosti a budoucnost nejsou to, v čem by excelovala. Je to škoda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NOKIA lover  |  18. 10. 2011 12:24

Na toto musim reagovat. Opravuji preklep z predchoziho prispevku. Spravne ma byt uvedeno, ze recenzent NESMI pri psani recenze premyslet jak ovlivni prodeje a reputaci telefonu. Jinak to totiz neni recenzent ale marketingovy kecal. Recenzentu dekuji za snahu o objektivni kryticky pohled na N9. Takovy je totiz treba pro me cennejsi nez nadsenecke blaboly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kulich  |  18. 10. 2011 17:03

Je nutné zcela nesouhlasit v bodě, že všechny telefony s AMOLED displejem se zahřívají. To je nesmysl. Možná všechny bakelitové šlupky, ty hycují udatně. Ale kovová E7 je vždy jen chladivý kov, bez ohledu na to co s ní děláte. To je prostě o kvalitě, proto bych si bakelitovou šlupku už nikdy nekoupil. Jinak ale souhlas, tento web jde skutečně do paďous, především za přičinění soudruhů redaktorů, konkretizovat už ani nemá smysl, to je každému jasné. Jejich provýchodní socialistická orientace volá do nebes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PL  |  18. 10. 2011 17:40

Ježíš oni tě zase pustili k internetu... takový klid tu byl!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kulich  |  18. 10. 2011 18:57

ano pravda,byl jsem nejaky cas mimo, na africkem kontinentu,kde me skutecne k internetu moc nepousteli, jsou tam trosku pozadu... ale po navratu jsem musel konstatovat,ze mi nic neuteklo, zdejsi uroven se nemeni. Tedy rozhodne ne k lepsimu,cehoz jsi vzornym dukazem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PL  |  18. 10. 2011 19:11

no zato ty jsi vzorným příkladem...
A nebyl jsi spíš v jedné nejmenované pražské čtvrti na léčení, ty africký kontinente!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kulich  |  18. 10. 2011 19:46

ale nac ta zdrzenlivost? Proc nejmenovat? Proc mluvit v hadankach? Proc nenapsat Bohnice?? No proc?? Tak tam jsem nebyl. Ale jeste si prectu par prispevku zdejsich diskuteru a soudruhu redaktoru a uz me povezou... Jinak Afriku ti doporucuju,prestanes tu pak mozna psat pitchoviny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 10. 2011 16:57

To se ale asi nedočkáte, N9 doposud nemám a vzhledem k tomu, že už je dost po všem, asi recenzi ani vydávat nebudu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Netchum  |  19. 10. 2011 19:30

Supertelefon? definujte mi prosím supertelefon. Osobně bych v dnešní době bych Supertelefonem nazval nový nexus, SGS2 Iphone 4/4S a to je asi tak vše a N9? Spíš nafouknutá bublina ještě s křížkem po funusu.
N9 je bezesporu zjímavá konstrukcí, dílenským zpracováním a Meegem, obávám se ale, že za půl roku po ní ani pes neštěkne, v bazarech se bude prodávat kolem 6-8 tisíc. kromě pár linuxových nadšenců si jí moc lidí nekoupí, bude následovat N900, dva updaty a nakonec jen neofiko podpora.
podle mě je kolem ní jen zbytečné haló.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Netchum  |  18. 10. 2011 17:06

inovace? spíše výkřik do tmy....
Tím že výrobce řekne, že N9 bude jediná s meegem, tím jí pohřbil nejvíc a vsadím se, že spousta potencionálních uživatelů si jí kvuli tomu nekoupí. Já se poučil u N900 a do N9 bych nešel.
Ptát se na výdrž baterie je nesmysl, každý využívá telefon jinak, je to jako se ptát na spotřebu u auta, každej má tu hnátu jinak těžkou...
Recenze je povedená, děkuji za ní!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Netchum  |  18. 10. 2011 18:21

příjde mi to spíš jako výkřik do tmy....
Tím že výrobce řekne, že N9 bude jediná s meegem, tím jí pohřbil nejvíc a vsadím se, že spousta potencionálních uživatelů si jí kvuli tomu nekoupí. Já se poučil u N900 a do N9 bych nešel.
Ptát se na výdrž baterie je nesmysl, každý využívá telefon jinak, je to jako se ptát na spotřebu u auta, každej má tu hnátu jinak těžkou...
Recenze je povedená, děkuji za ní!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
slays  |  20. 10. 2011 21:52

PRESNE !! tu to je ako reklamny web prietor pre vyrobcu chladniciek (nic ine by som od Samsungu v zivote uz nekupil !!) a U-fonov . Na Nokii je 135g vela ale u i-fonu a SGII 140 v naprostej pohode .... dizajn Nokie je okukany a v nicom novy A CO je novy i-fon ???? Idu sa po.... s aj-fonmi ako by ich tu mala 10 milionov ludi ale opak je pravda INYCH pristrojov je tu 10 milionov holt v tejto oblasti naplati amerika tu sa ludia riadia aj rozumom a nielen co je COOL a IN. Len mi to pripada ze su tu plateni za reklamu cohosi . A este k synchnizacii SE s PC (co ja povazujem za dolezite pre casty prenos akychkolvek dat) uz sa to niekomu normalne podarilo uz len pre toto SE nikdy !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaryn  |  18. 10. 2011 08:18

Mam dotaz.
Je u N9 pritomne SIM TOOLKIT ?
Dekuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 18. 10. 2011 08:24

Ano, SIM Toolkit N9 podporuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  18. 10. 2011 08:15

Nevim jestli koukam blbe nebo mi unikla nejaka informace, ale umi N9 cesky? Menu je vsude anglicky a klavesnice umi diakritiku nebo je cestina absolutne mimo. Nebo jste ji pri testovani jen nenastavili???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
?  |  18. 10. 2011 08:21
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 18. 10. 2011 08:24

Díky za otázku. N9 česky samozřejmě umí, pouze z osobních preferencí skoro vždy používám angličtinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  18. 10. 2011 08:51

Koukam ze jsem se unahlil s odpovedi, tak osobni preference beru a dekuji za odpoved.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cohen  |  18. 10. 2011 10:52

Dobry den,
dekuji za vyvazenou recenzi, recenze typu "vsechno je super" vedou ve vysledku spise ke zklamani, realnemu zajemci o n9 vic pomuze racionalni pohled.
Co ve clanku nezaznelo je chovani z pohledu cestiny - vyhledavani v kontaktech s diakritikou apod. Mohl bych Vas pozadat o par radku k tomuto tematu?
Dekuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 18. 10. 2011 11:00

Dobrý den,
díky za názor. Vyhledávání v telefonním seznamu s použitou dikaritikou je bezproblémové, na CZ znaky se dostanete delším podržením znaku bez diakritiky (C -> Č, třeba), takže jsem to do recenze ani nepsal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cohen  |  18. 10. 2011 16:12

Dobry den,
dotazem jsem spise minil to, jestli pri napsani S dojde k vyhledani kontaktu, ktere zacinaji i na Š. U vetsiny Nokii toto funguje napr. pro a/á, ale uz ne pro uvedene s/š nebo z/ž apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 18. 10. 2011 17:58

Právě jsem to zkusil, takže :
- vyhledání v seznamu pro "A" najde všechny výskyty - "Alenka", ale i "xx@xa.xx"
- hledání "á" vrátí výsledky i pro řetězce s "a"
- hledání "ž" vrátí výsledky i pro řetězce s "z"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Malachovský  |  16. 04. 2012 15:21

Radku ahoj !
Ozvy se prosím na můj email jedná se o tu koupi na Bazošu.měl jsem poslat zálohu na ten notebuk ale po tvem doporučení jsem to zastavil !
Díky ozvy se,jen jsem z toho popleteny kde jsi na to přišel
Jedna se odnešni prodej toho notebuku od Konečného z Liberce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  18. 10. 2011 08:01

Pro mne záření téma tu nebylo vůbec zodpovězeno a sice SYNCHRONIZACE kancelářská..
Jak se synchronizuje outlook a to kontakty, kalendář, úkoly a poznámky?
Jde synchronizovat kontakty včetně kategorií a více kalendářů (u mne 15) s Gmailem?
Jče spravovat sms v telefonu pres pc jako u nokia ovi suite?
Jde synchronizovat záložky s firefoxem??
Synchronizace se starším zařízením jak pisete preci neni synchronizace ale spis jednorázové přenesení dat pri pořízení telefonů. Mne jde o to mit v telefonu vzdy aktuálně presne to co v pc..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
7luke.com  |  18. 10. 2011 08:05

iCloud

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  18. 10. 2011 10:08

Taky jsem to nějak nepochopil, sync odstavec kde na začátku napíšou "absolutně bez problému a skoro se vším" a mítsto N9 Thunderbird/Outlook/Google/.. se z toho vyklube přenesení do jiného tel, což jak píšeš pokud vůbec někdo bude dělat tak maximálně jednou při pořízení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  18. 10. 2011 07:28

Za ty peníze fakt super. Slabá výdrž,mikro SIM,display má nádech, a další.Co víc si přát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  18. 10. 2011 07:48

Ten plast je prý umakart je to pravda?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Payah  |  18. 10. 2011 09:16

Umakart asi těžko. Umakart je pryskyřicí plněný papír (kart jako karton). Myslím, že je to probarvený polykarbonát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
panda  |  18. 10. 2011 07:23

pokud vam vadi zahrivani, meli byste si spis zkusit galaxy s2. sam jsem jejim vlastnikem a pri hre jako je dungeon defenders na tom muzu smazet vajicka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rascal  |  18. 10. 2011 10:26

GS2 na tom není tak hrozně. Takovej Desire se mi hřál daleko víc při menším zatížení než galaxy. Už jsem ale narazil na pár apliakcí který ho dokázaly pěkně vyštavit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cd242  |  18. 10. 2011 07:22

Jen mi nejde do hlavy, proč je nutné při příchozím hovoru nejprve odemknout telefon a až poté přijmout hovor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
IMBA  |  18. 10. 2011 16:19

Je to z toho důvodu, protože spousta lidí si stěžovala na to že u Nokií se Symbianem se jim stává to že pokud telefon vytahují z kapsy většinou nechtěně přijmou hovor, proto se to vyřešilo tímto jednoduchým způsobem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nigi  |  18. 10. 2011 18:37

To je pěkné, ale spoustě lidí se symbianem (např. mně) se to nikdy nestalo. Myslím si, že lepším řešením by byla možnost nastavit jakým způsobem hovor přijímat, buď tím dvojitým nebo klasicky jako dřív. To je prostě jeden z důkazů nedotaženého uživ. prostředí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janek  |  18. 10. 2011 06:50

Měl jsem pouze možnost si ji na chvíli ozkoušet a na první pohled musím říct, že to je po dlouhé době Nokia s opravdovým WOW efektem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stan  |  18. 10. 2011 06:34

Mám ji od včerejška (9:30).Chvílemi tápam to ovládání gesty je potřeba zažít.Synchronizace přes BT s moji SII bez problemu.Tento článek je tak vyčerpávající,že snad ani není co dodat.Je fakt moc elegantní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skopek  |  18. 10. 2011 11:43

Nejhorsi obchod, jaky jsi letos udelal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sam  |  18. 10. 2011 17:08

tjn

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  18. 10. 2011 18:07

Aspon že vím že blbcům tento telefon do ruky nepadne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anawarr.cz  |  18. 10. 2011 06:33

možná se pletu, ale na tom videu to vypadá, jakoby za ten nazelenalý nádech při naklopení telefonu mohlo krycí sklo....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jasan  |  18. 10. 2011 06:29

Opět recenze na předprodejní kus, tudíž k ničemu.
Kdy už tady pochopíte, že recenze se dělá na kus prodávaný, nikoliv ten, co jste do redakce dostali před měsícem a jednalo se o ten vzorek z vývoje. Tohle vám Nokia trpí? To je pěkná trapka tedy.
s I-dnes-em vás spojuje fakt dost veci, ted uz i tohle. Oni vcera vydali pro zmenu recenzi iPhonu 4, takze ho testovali jen dva dny tomu rikam objektivni recenze. Zajimalo by me, jak mohli otestovat vydrz nad dva dny, kdyz to dyl nemeli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 18. 10. 2011 07:03

A co takhle se předem zeptat na to, jestli v redakci nemáme náhodou dvě černé N9? Přesně to je totiž pravdou.
Stačí se podívat na jeden z předchozích článků, kdy ve videu předprodukční verze leží Filipovi na stole v době, kdy já svůj kousek už dávno testoval.
Ale myslet si samozřejmě můžete co chcete, to vám nikdo upírat nemůže

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
myšpulín  |  18. 10. 2011 07:17

Nejlepší by bylo dělat recenzi na vyladěném kusu po delší době používání, řekněme tak 2 roky po uvedení do prodeje, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
IMBA  |  18. 10. 2011 20:17

Pozor to tady nepiš at te pan Endrle nesmaže jako můj komentář ve kterém bylo to že Nokia N9 umí synchronizovat s Googlem vše bez problému, ale vzhledem k tomu že to on neví musel můj koment smazat je to tady jak za totáče!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 19. 10. 2011 08:38

Kdyby vaše komentáře nebyly plné vulgarismů, tak se nemusely dočkat smazání. Bohužel pravidlem v této diskuzi je, že namísto připomínek a obecně věcí na úrovni se tu řeší a omílají nářky a plačky ne nepodobné dětem na základní škole.
Jestli máte konkrétně nějaký problém s mou osobou, tak se za mnou můžete v Brně zastavit a popovídáme si o tom osobně ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sa  |  19. 10. 2011 13:49

Jo taaaak, Morava! To hodne vysvetluje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mb  |  12. 11. 2011 14:51

,,Jestli máte konkrétně nějaký problém s mou osobou, tak se za mnou můžete v Brně zastavit a popovídáme si o tom osobně ;)´´
Nerad se vměšuji do cizích záležitostí a rozhovorů, ale tohle si myslím bylo naprosto nevhodné a dětinské.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  18. 10. 2011 05:40

Dobre a objektivne napsany clanek.Nicmene,nejsem uzivatel,ktery si jen zavola a sms pouziva.N9 bude muj 24 tel a zatim pouzivam N8,tudiz mam zkusenosti s pouzivanim tel a to jak Nokie,tak jinych znacek a platforem dost.Predevsim,k tolik diskutovane cene-neni pravda,ze tel je drahy,pri jeho moznostech,vybaveni a unikatnosti je cena adekvatni.Dale neni pravda,ze by 02 nestanovilo jeste ceny.Naopak,nabizi ho ze tri operatoru nejlevneji a to za cenu 12.495 kc s DPH a prvni den v jejich nabidce bylo ihned vyprodano.Dale system je opravdu nedodelany ale to je stejne jako u vsech jinych a daslich systemu a vubec to nemusi byt systemy nove.Kdyby to tak nebylo,k cemu by pak byli vsude a u vsech vzdy poskytovane aktualizace.Ano na trhu je mnoho dalsich tel,s kterymi se subjektivne da zit snadneji.Ale N9 je jen jedna.Proto volim rozhodne ji.Na zaver je dulezite zduraznit,ze veskere aplikace skoro ma uz v sobe,myslim ty dulezite,dalsi se rozhodne daji stahnout a aktualizace budou do roku 2015.Ruku na srdce panove.kdo z Vas bude tak dlouho vlastnit jeden typ tel?Nikdo,protoze vyvoj jde dal.A ten kdo si tel kupuje na dele,si N9 asi kupovat nebude.Jsem rad ze Nokie tento tel vydala a DEKUJU ji za nej.Jirka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
?  |  18. 10. 2011 07:24
risomas  |  18. 10. 2011 09:09

predstav si ze ja by som novy tel pouzival dlhsie ako do roku 2015. od roku 1998 pouzivam zatial iba 3ti telefon (omnia).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 10. 2011 10:20

google na g1 odstrihl podporu po roce :D...cyanogen vydrzel o neco dyl....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joj  |  18. 10. 2011 17:25

a xda dodnes...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
?  |  18. 10. 2011 04:48
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor