Nokia N97: královna ve velkém testu + video

Diskuze čtenářů k článku

JohnyLee  |  18. 03. 2012 17:46

Dobrý den,
chtěl bych se zeptat jestli někdo neví jak na nokii n97 ukladat videa,fotky atd. přez bluetooth přímo na velkokapacitní pamět na tech 32GB,nikde v nastavení jsem to nenašel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Katka  |  20. 10. 2011 20:59

Já mám takovej dotaz. Možná se Vám bude zdát hloupej,ale potřebovala bych vědět jestli reaguje na nehty ? Děkuji za odpověď. K.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Henry  |  26. 11. 2011 17:39

Jelikož má odporový displej tak by ovládání pomocí nehtů nebo stylusu neměl být problém. Horší to ovšem ale bude při používání klávesnice protože má malá tlačítka které se dají snadno přehmátnout

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Svata  |  28. 06. 2011 22:22

Ahoj, prosím jak je na tom telefon s hudbou ve sluchátkách? Dá se to porovnat s Iphonem, popřípadě s N 5800? Všude se dozvídám, že N97 má oproti 5800 špatné reproduktory, ale jak je na tom s přehráváním hudby ve sluchátkách sem se nedočetl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dumbo  |  02. 11. 2010 14:20

Video nejde prehrat !!!
Do 11:20 sice hra, ale potom sa to stopne... Prečo ?!?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ulambator  |  30. 05. 2010 23:40

Zdravím, chci si koupit nový telefon a rozhoduji se mezi Nokií N97 a BlackBerry 9000 Bold. Co myslíte že je lepší? Hodně telefonuji, píšu sms a používám e-mail, občas i některé ty hry. Teď mám iPhone 2G a nestěžuji si, předtím sem měl Nokii E63.
Děkuji za Vaše názory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MiCM  |  08. 02. 2010 00:02

Tak jsem si schválně přečetl recenzi na mobil.cz. Teda kdo napsal, že tam je dobrá recenze si neváží sám sebe. Na serveru mobil.cz je vidět, že autoři nemají ani nejmenší představu o čem mluví (resp. píší) a naprosto vůbec jim to nevadí.
To srovnávání s Iphonem je také velmi únavné. Jsou to naprosto odlišná zařízení. iphone je prostě zařízení na úrovni Nokie 6300, SE K750i apod, s velkým dotykovým displejem a z toho plynoucími výhodami. Až od nedávna je k dispozici fimware, kde je multitasking a práce s datovou schránkou (kopirovani/vkladani textu)..
Píší, že barevné provedení působí lacně. To je prostě laický pohled na mobilní zařízení. Oproti tomu recenze na MM je konstruktivní zhodnocení odborníkem, které měl v ruce kdejaké zařízení.
Já sem teda měl 21 telefonů (WM, Symbian, RIM - nyní) a třeba o internetových prohlížečích se opravdu nedá diskutovat. Stará Nokia E61 je na internetu přes wifi, rychlejší než jakékoliv jiné zařízení připojené stejným způsobem, které není od Nokie. Taková E71, E90 a novější jsou přes wifi rychlé téměř jak stolní počítač.. Přes edge (určitě i díky 5 slotům pro download) jsou pak tyto Nokie rychlé ve výchozím prohlížeči téměř stejně jako cokoliv jiného přes operu.. Nedej bože zatížit telefon opravdu velkým množstvím najednou otevřených úloh..to ustojí taky jen Nokia..
To už jsem ale nechal unést..chtěl jsem potvrdit dobrou redaktorů na MM. Každopádně to musím zmínit..něco málo k přílohám v emailu bych taky ocenil. Přece jen v BB neotevřu zip/rar archivy a celkem mi to vadí. Tak by mně zajímalo jak si s tím poradí Nokia.. Mám za to, že s jedním z toho ano, nejsem si jist tím druhým..
Jinak určitě by stálo za to normálně natvrdo filtrovat komentáře od toho bordelu, které nedává smysl a ničemu v daném tématu nepomůže.
Jsem s pozdravem
MiCM@email.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  12. 01. 2010 18:20

Ahoj Davide Polesný, díky za předvedení N97 ve videopříspěvku. Měl bych jednu opravu. Při psaní není potřeba držet shift a současně psát písmena, abychom docílili velkých písmen. Stačí shift jen jednou stisknout a pak napsat písmeno nebo číslici. To samé platí u modrého tlačítka se šipkou, jak říkáš zástupný znak. Jinak v pohodě. Pěkný den. Petr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Míra  |  21. 01. 2010 10:04

Ahoj jo jo recenze je fakt super - moc povedená. Uvažuji o koupi této nokie, už jsem měl i tu možnost ji mít v ruce a opravdu mě uchvátila. Jo a abych nezapoměl mám také otázku. Je možné využívat aplikace na facebook-u? Dík za odpověď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CCCCC  |  26. 11. 2009 22:28

Zdar lidi. Chtěl jsem se zeptat a slyšet vaše názory na to,který mobil je lepší....Nokia N97 nebo Samsung B7610 omnia pro?...abych řekl pravdu tak se v telefonech zas tak moc nevyznám a potřeboval bych radu abych investice nelitoval...předem díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rambousek  |  29. 11. 2009 16:55

Zdravim. Jednoznacne lepsi je Omnia pro. A to jak po strance hardwaru tak i softwaru. N97 je hardwarovej zmetek, patrici mezi tel. stredni tridy. To co nokia vrazila do vybavy, usetrila bohuzel tady. N97 je kompromisni tel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dudak  |  29. 10. 2009 10:45

Vazeni, od recenze vlajkove lodi manazerske rady telefonu jsem ocekaval daleko vic. Tem nejdulezitejsim funkcim, kterymi jsou na tomto telefonu shodou okolnosti prave ty manazerske, je venovano mene nez 5% recenze a to navic na urovni "Jehee, ma to emaily a dokaze to nejake i posilat!". Kde jsou informace k posilani priloh, moznost synchronizace s Exchange, podrobnejsi pouziti kalendare, tydennich/dennich nahledu, planovani a organizaci udalosti, obecne synchronizace s Exchange nebo alespon s Outlook-em, konferencni hovory a kvalita odposlechu, synchronizace souboru, atd. atd???
Dale to vecne srovnavani s iPhonem. Prosim vas, ty telefony jsou kazdy o necem zcela uplne jinem! iPhone je pouze a nic vic nez velice kvalitni (pokud ne nejlepsi) multimedialni Touch phone, zatimco N97 je manazersky komunikator.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rich  |  03. 10. 2009 18:53

Ahoj,chtěl bych se zeptat, zda se vam u N97 po naklopeni na sirku otoci displej? Protoze jsem v clanku cetl ze by tomu tak melo byt,ale mne se diplej otoci jen pri vysunuti klavesnice...Diky za odpoved.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  03. 11. 2009 08:17

Ahojda, je to v nastavení, telefonu, nastavení snímačů a a snímače předělej na zapnuto

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  03. 10. 2009 09:44

Zdravím,silně uvažuji o pořízení této Nokie.Zajímalo by mě však jak je to s hardwarovou klávesnicí.Všiml jsem si,že na některých fotkách jsou na určitých klávesách české znaky (ě-š-č-ř-ž-ý-á-í atd.) a na některých je zase verze kdy na klávesách české znaky chybí.Nevím,k jaké verzi této Nokie se dopracuji já,ale pokud bych měl klávesnici bez českých znaků,půjdou vůbec nějak napsat? Při psaní na dotykovém displayi asi ano(klikáním až na požadovaný znak),ale na té hardwarové?SMS sice většinou píšu bez toho,ale třeba u MMS nebo zapisování poznámky to někdy ocením,obzvláště s takovou to klávesnicí by to bylo super.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackX  |  24. 09. 2009 18:51

A taky to místo na C:\ mě štve - dost rychle se zaplní (mám tam takových 4.1 MB) a ani nevíte jak...a hlavně jak ho získat zpátky, protože při připojení telefonů k PC se nic nezobrazuje. A aplikace jako mapy či QuickOffice klidně zaberou takových 5MB ne-li víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackX  |  24. 09. 2009 18:53

Myslím Nokia Map Loader, ne mapové podklady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackX  |  24. 08. 2009 02:03

Co mě lehce štve je aplikace Map Loader ve které prostě nepoznáte jaké mapové podklady ve svém telefonu máte či nemáte. Navíc mi připadá že mi ta aplikace tvrdí že mám nižší verzi Nokia maps ve svém telefonu, což je ale blbost - verzi 3.2 jsem si do svého mobilu stáhl a i updatovací aplikace mi nic nehlásí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackX  |  24. 08. 2009 01:33

Tenhle telefon (mimochodem v černé barvě) mám několik týdnů (možná i měsíc) a nemůžu si vynachválit jednu věc - skvělé rozměry, klávesnici na které se mě osobně dost dobře píše, bohatá softwarová výbava (programů pro tuhle verzi softwaru každým dnem slušně přibývá a fungují i některé z třetí edice, nemluvě o javových aplikací). Má i dost svých much, ale zatím vidím převažující pozitiva. A i když ten telefon vypadá lehce laciným dojmem, můžu říct že materiály jsou na omak velmi tvrdé a ani nepřitahují moc nečistoty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackX  |  24. 08. 2009 01:54

Navíc si uvědomte že je to teprve druhý telefon Nokia s dotykovou obrazovkou (navíc ty rozměry obrazovky....naprosto luxusní oproti všem telefonům co jsem měl.).I na velké obrazovce mého Samsungu LCD jsou natočená videa fakt parádní, s fotografiemi je to o něco horší, ale dají se udělat fakt pěkné momentky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Denisa Talavašková  |  15. 08. 2009 16:27

Včera mi přišla Nokia N97 a jsem naprosto nadšená!!! Precizní zpracování, nádherný vzhled a super funkce! Nokia N97 je zatím bezesporu nejlepším telefonem, který jsem měla a ještě dlouho se budu kochat jeho zpracováním! PS: Měla jsem iPhone 3G a po té zkušenosti bych si ho už nikdy nepořídila - naprosto mi nevyhovovalo anglické prostředí a neustálé řešení reklamací! Žádnou konkurenci tedy zatím nespatřuji! Ahoj Denisa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Andy Krečmer  |  20. 08. 2009 08:54

Mam Nokii N97 a jsem z ni nadsen. I kdyz je z plastu je dost pevna. Jedine co mi vadi je ze ma jen 3 radkovou klavesnici oproti Pro2, za to IPhone nema nic jen dotyk. Jak jsem se poprve dotkl qwerty klavesnici tak uz ji nechci za nic vymeni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nokiafil  |  01. 08. 2009 18:13

Ahojky díky moc za toto video. Do této doby jsem byl rozhodnut že si ho koupim jen na 100%, ale ted jsem se rozhodl na 1000% . Jdu do něj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dzinsa  |  17. 07. 2009 19:21

Jake by bylo porovnani techto telefonu? n97, Omnia Pro B7610, Omnia II, i8910 HD, SE Satio, HTC Touch Pro 2 (Rhodium) ??? Osobne tihnu ke qwerty klavesnici a B7610 avsak rad bych slysel nazory lidi kteri tomu vice rozumi :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filipes  |  17. 07. 2009 09:52

Zdravím,
mám N97, super telefon, jen teda nechápu zase Nokia šetřila proč u foťáku není xenonovej blesk, diody dělají mlhávy odraz při focení s bleskem. Celkově fotografování se nedá srovnat s N95, ta fotila parádně, N97 nemá ani stabilizátor a colkově fotky jsou méně kvalitní. To je jediný nedostatek a zbytečný, jelikož N95, N82 mají fotoaparáty parádní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filipes  |  17. 07. 2009 09:52

Zdravím,
mám N97, super telefon, jen teda nechápu zase Nokia šetřila proč u foťáku není xenonovej blesk, diody dělají mlhávy odraz při focení s bleskem. Celkově fotografování se nedá srovnat s N95, ta fotila parádně, N97 nemá ani stabilizátor a colkově fotky jsou méně kvalitní. To je jediný nedostatek a zbytečný, jelikož N95, N82 mají fotoaparáty parádní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MayenQaa  |  09. 07. 2009 16:58

Je u nokie n97 možné nainstalovat Icq nebo Qipa?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nokia  |  07. 07. 2009 17:09

Kdy bude N97 v prodeji u o2??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marian  |  04. 07. 2009 10:28

my-symbian.com ...
Velmi dobre porovnanie oboch telefonov na rovnakej platforme Symbian.
Recenzia dopadla velmi neg. pre N97, ktoru som drzal v ruke a neodporucam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spikeee  |  02. 07. 2009 18:56

staci zmacknout tlacitko pro cisla nebo velka pismena nemusi se to drzet porad...omg tohle maj nokie uz nekolik let a on tomu rika minus klavesnice...:X:X

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zwick  |  01. 07. 2009 10:09

Nemužu si pomoct, ale když vidím ten nový symbian, zdá se mi, že šílení plýtvají místem. Obrovské nevyužité plochy displeje, pak všechno namačkané v jednom kousku. Funkčnost dobrá, zpracování se mi vážně nelíbí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rendysz  |  01. 07. 2009 22:49

Tak jsem jí dneska dovezl domů,podle recenze vrže zadní kryt,ale mě se ani nepohne.Problém mám jiný při zavřeném telefonu při zmáčknutí tlačítka pro vyvolání hl.nabídky telefon cvaká a při otevřeném telefonu má ravá strana ovládacího mechanizmu vůli milimetr a to je dost nepříjemné při potvrzování na dot.displeji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lucky Luke  |  30. 06. 2009 13:49

Opakuji svůj dotaz: kdy se dočkáme recenze N86? Pro ty, kteří si potrpí na Nokie, si myslím, může být N86 konkurentem N97 - kdo se nemůže rozhodnout, tak jako já, co upřednostnit - internet/fotoaparát, prověřenou konstrukci double sliderů nebo první pokus Nokie s takovouto konstrukcí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zed  |  29. 06. 2009 23:32

Chtěl sem vyměnit iP za e51. Dopadlo to tak, ze e51 mám bohužel nadále jako pracovni a na iP večer doma surfuju. To je tak asi všecko, v čem je super - na zábavu. Nedostatky iP pro práci zatím neprevysi nedostatky e51, který sem chtěl zmenou eliminovat. Až se naučí mass storage a jiný základní věci bez nutnosti hacknuti, najde Bt handsfree a prostředí nebude jak pro pomocnou skolu, tak řeknu super, ale n97 je zatím přesně to, co mi iP nenabídl. Je to halt o stylu nebo práci. Nikomu nic neberu, možnost sprtat prstem je fajn, ale to už ma kdekdo a na zadek si z toho nesednu. Btw pisu z iP ;) možna než na 4. uz určitě vychytanou verzi iP bych počkal na nástupce n97 :)Nevim proč všichni plivaji na s60, zatím toho umi víc než iP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZDENĚK  |  30. 06. 2009 02:19

Pěkné video o Nokii . Na Nokii jsem dřív nedal dopustit ale odté doby co jsem se stal vlastníkem iPhonu jde mimo mne a příjde mi celkem komické přirovnávani Nokie k iP jako že je stejně dobrá vis.video. Srovnaváte Jablko s bramborou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xspy  |  29. 06. 2009 22:31

Vypadá prostě levně , a to šoupátko na optice .... hodně levně . . Měl jsem výhrady k plastům na N95 ale toto tady ..... A xeon to zase postrádá .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fox  |  29. 06. 2009 18:40

Dobrý den, mohl by mi nějaký guru přes telefony objasnit, v čem je tento telefon lepší například ve srovnání s HTC Touch Pro2 (jakožto cenově shodnou alternativou), což dle katalogu evidentně je? Nesnažím se zakládat flame! Jen to na první pohled nevidím, a jako víceméně laik do pokročilejších funkcí možná nevidím tak dobře jako někdo povolanější. Předem díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MrViki  |  29. 06. 2009 22:18

Dle mé zkušenosti bude více vhodný pro telefonování (rychlost vytáčení, rychlost za jak dlouho začne vyzvánět) a bude stabilnější a rychlejší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fomik  |  29. 06. 2009 12:01

Pokud vím, tak při psaní velkých písmen, případně speciálních znaků, není potřeba Shift držet pořád a krkolomně natahovat druhý palec, stačí jej jednou stisknout, pustit a příznak se nastaví pro následující písmenovou klávesu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chvost  |  29. 07. 2009 14:56

přesně tak, to samé platí i pro "modré" znaky.. jedno zmáčknutí = jeden modrý znak, dvě zmáčknutí = pouze modré znaky..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kawkoun  |  29. 06. 2009 11:39

Tak já posuzovat mohu. Mám N 5800 půl roku a manželka má měsíc iPhone 3G. Na nokie nedám dopustit, měl jsem jich už mnoho a ovládání mají perfektní a jednoduché. Symbian mám také raději než WM (má zkušenost je také veliká - od HP až po HTC) a WM je opravdu pomalé (když jsem koukal na email, do toho někdo zvolal a pak další hovor na lince...letěl do kouta, nezvládal to). Dotykový symbian se povedl. Rolování jde nejen boční lištou, ale i posuvem celého seznamu nahoru či dolů. Rychlost je na dobré úrovni, jen se občas zasekne nebo hůře reaguje na dotek. V tom zase iPhone vede. Co se týká psaní, na N5800 píšu už jen pomocí klasické mobilní (ovšem tady dotykové) klávesnice, jako na normálním talčítkovém mobilu s pomocí T9. Funguje bezvadně a je to lepší než na iPhone (rychlejší) Přeci jenom máme cvik z klasických telefonů :) . Co je ale velký rozdíl je citlivost a přesnost psaní pomocí qwerty klávesnice. Tady je iPhone bezkonkurenční, s češtinou soft 3.0 ještě dále. Kdyby měl navíc možnost přepnout na alfanumerickou klávesnici, je nepřekonatelný. Rychlost a pohodlnost iPhonu je opravdu úžasná a já jako prvotní skeptik a zastánce nokií jsem mu nedůvěřoval. Po nahrání nového software je z něho plnohodnotný a konkurence schopný telefon. Naopak to, že je vše jaksi dané a má jasná pravidla, stává se z něho opravdu dobrý a uživatelsky přívětivý telefon.
Nokie mám rád stále. moje N5800 je dobrý telefon. Zpracování je ale u nokií odfláknuté. Jediná 6300 a (její nástupci) byla OK. Ostatní je děs a hrůza. Plasty špatné a celé se to olupuje. Zde je iPhone také napřed (a asi i HTC HD-ale to nevím).
Myslím, že jsem pochopil politiku iPhone. Udělali telefon, který designem nijak neohromuje, ale zase není ošklivý...je stále stejný, nerozbitný a můžete ho mít dlouho...a to je jeho výhoda...software si nahrajete nový a máte nový telefon. To u jiných moc nejde. Musíte stále kupovat nové a nové přístroje.
To je můj názor...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marian  |  03. 07. 2009 11:22

Absolutne suhlasim s komentarom k iPhone.
Len pripajam svoj komentar k nokii, ktory som uz postol na inu stranku.
Vcera som bol telefon odskusat v Nokii v Auparku a moje hodnotenie: (som vlastnikom celeho radu Nokii a iPhone 3G)
- tazky telefon
- plastova konstrukcia ma velmi nepresvedcila. Po dvoch padoch mate bud ulomeny display alebo kyvajuci display.
- na vzhlad pekny display avsak s mizernou citlivostou. Ked poviem s mizernou, tak myslim mizernou. V porovnani s iPhone je citlivost asi 5x nizsia. Clovek musi skutocne silno tlacit a napriek tomu nie vzdy telefon odhadne co mate v umysle
- velmi pomale reakcie telefonu
- neskutocne nelogicke ovladanie v kombinacii s dotykovym displayom
- navigacia s tymto dotykovym displayom je utrpenie, kedze telefon reaguje na kazde tretie stlacenie
- vacsinu casu neviete, ci telefon nezaregistroval prikaz cez display alebo len nestiha. A tak chvilu cakate a nasledne znova stlacite. Potom sa nestacite cudovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marian  |  03. 07. 2009 11:31
Lucky Luke  |  28. 06. 2009 22:19

Vyčerpávající recenze, díky za ní! Nicméně absenci podobně kvalitní recenze Nokie N86 v této době - tj. týden po jejím uvedení do prodeje - považuji za velký nedostatek. Kdy se jí dočkáme?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
power  |  26. 06. 2009 14:16

Prosím, bude hodně obsáhlá fotogalerie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spikeee  |  26. 06. 2009 10:57

jako by nikdy nedrzel NOKII v ruce povidanim o tlacitkach na velka pismena potazmo na cisla...kdyz nevi jak psat velkymi pismeny obou ruc tak at nic netoci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetrCi  |  26. 06. 2009 00:43

neni to QWERTY, ale QWERTZ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tic.file  |  25. 06. 2009 22:30

Zdravím,
V nabídce Menu jsem viiděl iconku hudebního sociálního serveru last.fm . On už exsistuje Last.fm Scrobbler pro Symbian ??? Na oficiálních stránkách nic ještě není...
Mohl by mi někdo k tomu říci více??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 26. 06. 2009 09:51

Stačí číst pravidelně MobilManii, nebo použít vyhledávání
www.mobilmania.cz ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tic.file  |  26. 06. 2009 14:25

Jo, děkuji, za tip... :) tolik mobilmanii nečtu občas jsem zabruslím, ale spíše nokiamanii :).
A pokud to tam bylo, je možné že jsem se toho nevšiml.
software vyzkouším, ale nepochopil jsem zdali jde o aplikaci, která si integuje do hudebního přehrávače nokie, nebo zdali funguje jako přímo přehrávač. To se teď každopádně dozvím :).
Každopádně děkuji za odpověď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  25. 06. 2009 20:29

Ale mě se taky nelíbí. Nokie jsem měl rád, ale v poslední době je to horší a horší. Zkusím na ní někde mrknout v reálu, ale na fotkách vypadá fakt otřesně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iqlogic  |  25. 06. 2009 20:25

Ovladanie dost degraduju animacie, ktore su slabe a take trochu nedorobene ... ta odozva by vyzerala daleko vierohodnejsie keby boli animacie a prechody plynule ... v tomto ma Nokia opat sklamala ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TGTG  |  25. 06. 2009 18:55

Tak jaky mam na tento 'multimedialni pocitac' dojem... Design mi moc nesedne, ale to je vec nazoru a ja nejsem ten, kdo by si telefon nekoupil jen proto, ze se mu nelibi vzhledem. Telefon na me ale pusobi chaoticky, od toho pocitu si nemuzu pomoci. Widgety, menu... blablabla. Fotky... Mozna jsem opravdu rozmazlenej, ale 5 MPix mi pripada malo, ale i kdyby bylo vic, tak fotky jsou katatroficky presaturovany! Na to se neda koukat, barvy jsou hrozne neprorozeny a myslim, ze to je prvni vec, kterou Nokia zmeni s novym firmwarem. Hardware klavesnice je fajn... az na chybejici ctvrtou radu. Prece jen si myslim, ze bychom par milimetru do sirky byli ochotni obetovat. Libi se mi video, ale je tady prostor ke zlepseni. Kompas je fajn funkce. 32 GB pamet za to ale stoji, to je na tomhle founu zdaleka nejlepsi. Clovek nemusi s sebou tahat flashdisk, vejde se slusna radky filmu, dny hudby a plno fotek. Proste neni treba se omezovat a to je moc fajn. Na zaver reknu, ze nemam rad Nokie, ale tohle je fajn kousek, kterej bych si klidne i koupil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fallcon  |  25. 06. 2009 18:43

Co si budeme nalhávat, Nokia dělala v telekomunikacích v době, kdy Jobs byl ještě na houbách:), ovšem marketingová kampaň Applu je něco brilantního (ale obalamutit jednoduchého amerického spotřebitele není tak složité:) ), i přestože se iPhone pořádně nevejde do ruky atd., atd., ... je prostě in. Nokia to se svou N97 myslela určitě dobře, ale je škoda těch plastů, měla raději použít nějakou lehkou slitinu a ten display a jeho odezva na mě taky nepůsobí moc důvěryhodně, ... člověk by se skoro bál do toho pořádně klepnout (ale hodnotím jen podle videa).
PS. mám cca 1 rok iPoda touch (velkej, ale hraje) a 2 roky N95 (král i po dvou letech)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LucasonX  |  25. 06. 2009 15:09

V jedné ze správ o hardwaru, které se objevovaly při čekání na N97, se psalo že telefon postrádá 2. jádro procesoru pro výpočet 3d grafiky, chybí i u finální verze? A má si to člověk představit jako grafickou kartu v PC? A pro srovnání, má tento "3d procesor" HTC Touch pro 2, iPhone a další nové telefony?
Ke srovnání s iPhonem a dalšími, nemá cenu ani komentovat komentáře, které se zde objevují, nebo na druhou stranu ty, které se objevují na iphonemanii. At zmlknou všichni ti, kteří nedrželi a nepracovali se všemi telefony o kterých mluví. iPhone má většina lidí za hračičku, machrovinku pro metroušky a najde se spoustu dalších označení v komentářích na celé mobilmanii, ale kolik z těch lidí mají tušení o skutečném potenciálu tohoto telefonu? Na jeho obranu bylo napsáno dost, proti němu také, jen bych vám přál vidět, co s iPhonem dokáže třeba muj kamarád z FELu, nebo jiní kteří ho nemají jako lepší iPod.
Já sám čekám na nový iPhone 3GS, po dlouhém rozmýšlení a hraní si s ním u známých, je to pro mě jasná volba, kterou dnes ohrozil jen představený HTC Hero. Veškeré komunikátory s WM jsem zavrhl po zkušenostech s HTC Touch Pro 2 a N97 hned z několika důvodu (samozřejmě si ji rad pujdu "ošahat").

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
carnero  |  26. 06. 2009 15:14

Ano, Touch Pro2 má "oddělený" grafický čip který se stará o 3D.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LucasonX  |  27. 06. 2009 03:32

iPhone ho také má?
Zajímá mi, zda-li je N97 vyjímkou nebo je vyjímkou HTC touch pro 2..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  25. 06. 2009 11:24

Děkuji autorovi za dobrou recenzi a video pohled na telefon. Ten je sice obsáhlý, ale nelze podle něj N97 hodnotit. Na to by video muselo být podstatně delší než cca 26 minut. Takhle si člověk udělá akorát představu, o co vlastně jde.
Nicméně, jak vidno, jsou tu opět tací, kteří se po shlédnutí videa stali odborníky na N97 a přesně vědí, kde jaké vady má, co ji chybí, proč je nepoužitelná apod.
Hodnotit rychlost telefonu, aniž by ho člověk měl v ruce je celkem slušná zhovadilost.
Souhlasím s názorem výš. To že Win Mobile zařízení musí mít procesor 500 MHz a výše neznamená, že Symbian, webOS nebo jiný s pomalějším procesorem musí být nutně pomalý.
Doporučuji půjčit si N97 nebo 5800 XM, doinstalovat pár aplikací a zkusit práci s telefonem, když vám na pozadí běží třeba 5 programů. Rozdíl nepoznáte, telefon je pořád příjemný rychlý.
Stejně tak "složitost" Symbianu. Zvláště pak když má člověk možnost si celé menu přeskládat, na úvodní obrazovku si dát vše potřebné a tak již nikdy více nezavítat do menu telefonu. Kdo neměl v ruce a nepoužíval, nepochopí. Každému ale vyhovuje něco jiného. TouchFLO má také svoje výhody. iPhonu jsem na chuť bohužel nepřišel.
Co teprve výtky směrem k displeji. Ano, na trhu jsou zařízení, která mají lepší displej, ale... Při důkladném prozkoumání 5800 XM nebo N97 zjistíte, že okem nerozeznáte jednotlivé pixely. A co na to iPhone se svým rastrem? Zařízení na Windows Mobile zase nezobrazí víc jak 65 tis. barev. Každý má své mouchy. Akapacitní nebo odporový? To je spíš otázka osobních preferencí.
Celá tahle diskuse na mě působí tak, že pár lidí nemá na práci nic jiného než hodnotit něco, co nikdy neměli v ruce a na druhou stranu obhajovat to svoje - skvělé, jedinečné, nejúžasnější, nejlepší, prostě božské. Opět to nemá úroveň.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  25. 06. 2009 10:50

Tak nevím, kde je pravda - tady se píše, že zadní kryt vrže a na Nokia mají ve video recenzi (www.nokiaforum.cz ... že naopak kryt perfektně sedí....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Frélich  |  25. 06. 2009 09:46

Dlouho jsem přemýšlel jestli si to raděj neodpustit, ale nemůžu. Fascinuje mě, kolik příspěvků nadává na pomalost procesoru, drtivá většina stěžovatelů jsou evidentně uživatelé windows mobile telefonů, kteří si nějak neuvědomují, že jsou operační systémy, kde se nemusí špatná architektura dohánět extrémní frekvencí procesoru.
Ať mi nikdo netvrdí, že je ten telefon pomalý, rozhodně rychlejší než všechny windows mobile komunikátory s nabušeným procesorem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  25. 06. 2009 13:29

opravdu tohle je taky přesně to, co mě rozesmívá! BFO se vždy dívá na frekvenci procesoru a ostatní ho nezajímá. Je to skoro jako honba za megapixley prostě tohle řeší především běžný Franta uživatel. To je tzv. WM syndrom. Sám mám HTC, takže nejsem jistě zaujatý, ale HTC se teď snaží do všeho narvat to jejich šílené touch flo, které je tak náročné, tak se většina uživatlů WM dívají na procesory všude. To že poslední HTC mají papírově silné procesory od qualcommu neznamená vůbec nic! Jsou totiž naprosté šunky.
Další věc je jak tady někteří píšou, že je menu nevzhledné. Po pár týdnech vás to ani nebude zajímat, hlavně že to funguje a je to použitelné např. oproti touch flo. Jestli si chcete připadat cool tak si kupte iP, ten má krásné ovládání a dokonce i velmi dobře funkční, ale zase po pár týdnech užívání vám to už nepřipadne důležité, ale pude jen o to, zda je to funkční a dobře ovladatelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  25. 06. 2009 22:18

Díky za rozumný názor, takových je opravdu, ale opravdu málo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
William.Riker  |  01. 07. 2009 16:57

Momentalne vlastnim HTc TyTN II, procesor je pekna sunka, WM me po roce zacinaji pekne stvat, smiril jsem se s ovladanim i obcas se zaskubem, ale to kdyz mi nekdo vola a me to zacne zvonit az za vtrerinu... me opravdu vytaci... obcas se mi stane ze kdyz nekomu volam tak to vytoci ale nic se pak nedeje, jen maly sum ze sluchatka... opravdu je ted pro me dulezita funkcnost a okamzita pohotovost, a ne kdyznpotrebuju napsat poznamku musim cekat... vzdy sem byl fanda nokie, a symbianu, WM me lakal, ted pudu zpet do Symbianu. iPhone je na me moc cool. Uvidim co N97 ukaze tak za mesic a popremyslim vymene tlf...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Phill  |  25. 06. 2009 09:43

Nechápu jak mohl redaktor vůbec z pusy vypustit, že je lepší prodat fotak, mp3 a nevim co jeste,... proc? abych to vsechno narval do cihly a měl to 5x v menší kvalitě..???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uberpr0  |  25. 06. 2009 10:09

s tvojim pristupom to ani nepochopis...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Phill  |  25. 06. 2009 13:43

nespletls sis domenu? misto cz máš psát sk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uberpr0  |  26. 06. 2009 08:28

Mily Phill, prosim Ta, prestan posobit ako dilino, prospeje Ti to, ludia ta budu brat vazne. Pisem ti to pekne pomaly zrozumitelne aby si to pochopil. Neviem, co ta vedie k utoceniu na mna, len som skonstatoval po precitany VSETKYCH Tvojich prispevkov, ze ak chces pochopit veci co ta trapia, musis zmenit pristup, rozosievanie nasratosti a tvrdosijneho presadzovanie Tvojich nazorov, velmi podobne buzeracii, Ti nic neprinesie, akurat par ludi na Teba bude nasratych. Clanky na ceskych portaloch citam rad, nemam problem medzi SK/CZ prepinanim. Na ceskych portaloch vo vseobecnosti badam moralny upadok kvality komentarov, netusim cim to je, ten Tvoj sluzi ako pekny priklad. Zamysli sa nad sebou a prehodnot Tvoj pristup k zivotu, dakujem, ahoj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zilas  |  25. 06. 2009 08:49

Předně bych chtěl poděkovat za recenzi a hlavně dobře zvládnutou videorecenzi.
Přesto mám ale výhrady, přijde mi totiž že autor je tak trošičku zaujatý, protože je zřejmé že má tento model od NOKIE docela dost neduhů a to by se myslím u tak drahé vlajkové lodi nemělo stát. A je toho docela dost, klávesnice (tři řady málo nešikovné psaní vel. písmen a podobně ), slabý procesor, widgety jsou podle mého také docela ještě nedořešené, navíc prostředí mi přijde složitější a méně přivětivější než třeba TuchFlo, celkově prostředí je graficky (aspoň pro mě) velmi nelíbivé, s displejem je to také docela slabota, no a vzhled tedy spíše HW provedení z levně vyhlížejících plastů také na dobrém dojmu nepřidá.
Jinak srovnávat by se pro změnu mohlo třeba s HTC PRO 2 nebo HTC HD a ne pořád s jablkem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uberpr0  |  25. 06. 2009 08:36

zbytocny flame iPhone vs Symbian vs WM... kazdy pristroj ma svoje prednosti a nedostatky, kazdy ma inu skupinu fanusikov... ja som fanusik techniky a obdivujem vsetky zariadenia, nemam tzv syndrom futbaloveho fanusika, dost zjavny medzi vyhypovanymi znackami prejavujuci sa artikulaciou typu len to mooje je best ostatne je sh1t... blbost, aj nokia ma vyhody, aj iPhone ma vyhody, aj HTC maju vyhody a rovnako maju aj nedsotatky... Takto vyzera diskusia, ked uz ma internety kazdy pelo na dedine neschopny divat sa na mobilny svet z nadhladu.. :( smutne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Buri  |  25. 06. 2009 05:40

No mě se telefon líbí ale mrzí mě několik věcí které jsem několikrát zmiňoval a to,že Nokia když umí udělat displej do N80 s tak krásným rastrem a s deseti tisíci body na palec,proč ho neudělala sem ?? A další věc... procesor.... kdejaká šunka od nich má rychlejší procák než ten kterej je v téhle vlajkové lodi,mě to přijde moc přitažený za vlasy,když vlajková loď tak s tím nej co umím,ale ne s tímto..... ano je to zase energeticky zřejmně náročnější,nicméně si myslím že by to nebylo tak hrozný... Mám N80 a jelikož pomalu dosluhuje tak hledám adekvátní náhradu,a právě o této Nokii jsem uvažoval,ale nevím nevím..... počkám ještě jak se trošku rozjede prodej a vychytá FW a pak uvidíme.... zatím dost uvažuji o nějakém HTCčku..... cena,výbava je +/- stejná..... takže uvidíme... jinak recenze hezká,čtivá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepek  |  25. 06. 2009 00:58

Dobrý den,
tohle je recenze nebo placená reklama Nokie?
server mobil(cz) nabízí objektivnější recenzi.
Co se nám to s MM děje ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Vagner  |  25. 06. 2009 07:25

Souhlasím, nemůžu si pomoci, ale tato recenze mi přijde jak dobře placená reklama Nokii. Proti telefonům finského výrobce nic nemám, ale když si nezasvěceně přečtu tuto recenzi tak se nestačím divit jak je možné vychválit tento ,,dokonalý'' přístroj. Dotykové ovládáná má spoustu much, je nepřesné, zmatené potvrzování v různých nabídkách, nestandardní rozlišení displeje atd atd....
Řekl bych, že na poli dotykových telefonů je Nokia zcela v plenkách a má na míle daleko konkurenčních přístrojů, v recenzi se však o těchto faktech taktně mlčí. Recenze na konkurenčním serveru je daleko, ale daleko objektivnější....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 25. 06. 2009 08:30

To si nemyslím. Recenze u konkurence těží už v nadpisu z toho, že chce zkrátka "rýpat" a myslím, že to z kritikou značně přehání. Nikdo od Nokie mě neplatí a N97 budu muset vrátit, ale podívejte se na to moje video - vidíte tam snad, že by dotykový displej někdy nezareagoval na povel? (leda když jsem udělal příliš dlouhý "dvojklik" v prohlížeči, ale to je moje chyba) Zasekává se snad prohlížeč při rolování stránky? Připadá vám snad ovládání nějak zmatené? Konkurence má možná smůlu na kus s jiným firmwarem, nebo nevím...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Vagner  |  25. 06. 2009 09:49

Konkurenční server nijak nemusím, ostatně vždy jsem vychvaloval do nebes MM, ale tentokrát ve většině bodů s konkurencí souhlasím. Jak jsem psal, dle mě má spoustu drobných much, které mají jiní výrobci dotykových modelů daleko lépe vychytané.
Je však vcelku logické, že někomu vyhovuje a jinému zase něco jiného, ale že MM vždy protlačovala Nokie si asi nemusíme povídat. Už za Marka Lutonského byla Nokia na MM ,,Numero Uno''. A z této recenze to čiší na všechny strany.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  25. 06. 2009 11:11

Martine, neber to tak vážně...
Je pravda, že recenze je N97 velmi nakloněná, ale ten telefon opravdu nemá žádné větší mouchy. Aktuálně mám 5800 Xpress Music a musím říct, že Symbian je zde na velmi dobré úrovni a je slušně odladěn.
Jdu se podívat na článek u konkurence, ale nečkám žádný zázrak, kvalita jejich produkce nebyla a není nijak oslnivá.
Všechny ty plky tady o tom jak je Symbian složitý nevzhledný apod. jsou vážně slušný nesmysly
Stejně jako srovnání s iPhonem. V tom se podle mě i David Polesný trochu sekl. Pořád vidím N97 a iPhone jako dvě odlišná zařízení, a to že mají dotykové displeje z nich přímé konkurenty nedělá. Proti sobě je staví spíš nedostatek obdobných zařízení a tolik zprofanovaný Touch HD svět taky nezachrání. Uvidíme spíš co nově představené Samsungy, LG a hlavně Palm Pre pro Evropu.
iPhone je spíš multimediální zařízení, které umí telefonovat a N97 je dobře vybavený smartphone s multimediální výbavou. To podle mě vychází i z historie a předchůdců obou přístrojů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Vagner  |  25. 06. 2009 13:03

Čau Marku no já se tu s nikým nepřu a nehodlám přít, ostatně ani nemám zájem tu vyvolávat nějakou nekonečnou diskuzi o tom, který telefon je lepší. Jen jsem chtěl upozornit, že recenze zde je až moc ,,fanouškovká'' a tím maličko zkreslující, naopak na konkurenčním serveru vcelku slušně objektivní ve všem směrech.
Je ale pochopitelné, že si chráníš zuby nehty svoji oblíbenou značku, asi bych dělal to stejné, ale už raději mlčím.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  25. 06. 2009 16:35

Však nejmse ve při, ne? Nebo vepři?
Tato recenze je telefonu nakloněná, to nepopírám, autor byl telefonem možná nadšen a to na chvíli zastínilo jeho objektivitu. Ale upřímně, ne tolik jako u konkurence. Tamní recenze je opravdu příšerná a plná nepřesností.
Nepatřím mezi ty, co by si zuby nehty hájili svoji značku. Naopak mě spíš štvou zabedněnci, kteří neustále propragují nablblý iPhone

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stan  |  25. 06. 2009 00:50

Proč někteří neustále přesvědčují druhé o tom ,který telefon je lepší a ,který si oni nekoupí.Lepší by bylo napsat nějáké zkušenosti a případně i nedostatky.Paušálně odsuzovat (často bez vlastní zkušenosti )je hloupost.Mám oba, jak N97 tak IP,každý je prostě jiný.Každý si může vybrat.Nejsem zapálený fanda IP ,měl jsem od N9110 všechny Nokie které za to stály,ale pokud někdo řekne ,že desing IP je špatný tak má podle mého dost pochybný vkus.Prozatím nikdo nic pododobného nevyrobil.Trochu se tomu blíží HTC HD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uberpr0  |  25. 06. 2009 08:39

palec hore za tento nazor, sice mat kazdu nokiu co za to stala mi pride ekonomicky nevyhodne (osobne by som investoval do objektivov k zrkadlovke, takze by som peniaze stejne nekam strcil :)) no pacia sa mi tvoje myslienkove pochody a suhlasim s nimi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stan  |  25. 06. 2009 00:50

Proč někteří neustále přesvědčují druhé o tom ,který telefon je lepší a ,který si oni nekoupí.Lepší by bylo napsat nějáké zkušenosti a případně i nedostatky.Paušálně odsuzovat (často bez vlastní zkušenosti )je hloupost.Mám oba, jak N97 tak IP,každý je prostě jiný.Každý si může vybrat.Nejsem zapálený fanda IP ,měl jsem od N9110 všechny Nokie které za to stály,ale pokud někdo řekne ,že desing IP je špatný tak má podle mého dost pochybný vkus.Prozatím nikdo nic pododobného nevyrobil.Trochu se tomu blíží HTC HD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jony85  |  25. 06. 2009 00:04

Jak jsem pochopil, klávesnice nemá Ctrl,tedy nepůjdou provádět akce s textem jako přenášení,kopírování atd.Jde to ale dělat na dotykovém displeji,označení textu a dále...?Vlastním E-90,půjdou na N97 programy, které mám na ní?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dj rockstar  |  24. 06. 2009 23:52

Chvalim video-recenzi, libi se mi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike  |  24. 06. 2009 23:26

No nevím, když si vezmu, že bych měl na výběr Iphone 3GS, Touch HD a tuhle Nokii přibližně za stejnou cenu (HD je tedy o 1000 levnější), tak beru iPhone. Prostředí je dost nedokonalé, nevzhledné a ani závratně rychlé. Když už je tady řeč o strohosti, tak WM vede na celé čáře. Tenhle systém se výrazně nezměnil od WM2003. Sám jsem majitelem HTC Polaris a tak o tom něco vím. Ty fasády aka touchflo nejsou všelék. Uvidíme, jak se do hry platforem zamíchají ještě WebOS a Android. Nový symbian se mi opravdu nelíbí a podle mě má Nokia ještě hodně co dohánět, alespoň po grafické stránce. Jinak co se týče vývoje Iphone, tak si myslím, že časem přijde nějaká možnost skinování jako je třeba Touchflo a springboard se stane jakousi podnabídkou. Uvidíme. Snad to není moc flame, co tady píšu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MK  |  24. 06. 2009 22:12

Nokia mě opět dostala. Nejen, že opět nasadila cenu, jakou n97 nemá, ale ještě pokud chce někdo používat navigaci musí platit, platit a platit... Přijde mi to nehorázné... Mám svou nokii 6110Navigator (snad jediná nokie, kde je navigace zdarma) rád, ale už je stará a budu si muset pořídit něco nového a v žádném případě to už nebude nokie... Původně jsem přemýšlel o N97, ale vzhledem k tomu, že navigaci na mobilu používám velmi často, bude to zřejmě smartphone s jiný a zřejmě s windows mobile...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MK  |  24. 06. 2009 22:18

a ještě ta klávesnice... co to proboha je? no pro mě je to zklamání...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MrViki  |  24. 06. 2009 22:20

A u jiných značek je navigace zdarma? U kterých? Hm? Myslím, že mapy celého světa bez navigace jsou v Nokii zdarma, což je samo o sobě revoluční (porovnejte např. se Samsungem, který mapy celého světa zdarma nedává). Myslím, že nevíte, o čem mluvíte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MK  |  24. 06. 2009 22:24

např. koupím si tomtom pro winmobile, ano zaplatím za něj, ale pak už je vše zdarma... tady si sice můžu stáhnout mapy, což je hezký, ale navigace se pak platí vždy na určité období a pak se musí zakoupit licence znovu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viki  |  24. 06. 2009 22:32

Tady mám navigaci za 1700 na 3 roky a pravidelné aktualizace map. To mi přijde lepší než Tomtom mapy za 2 500 sice navždy, ale mapy bez aktualizace. Navíc stále je hodně lidí, kterým stačí jezdit bez hlasové navigace, tedy zdarma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
McElroy  |  25. 06. 2009 18:38

no vidite, na iphone si kupite navigaciu Navigon s mapami celej europy a navigacia aj aktualizacia map je dozivotne zadara. a za nieco vyse 70eur je to podla mna super :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dadik  |  24. 06. 2009 21:57

Pan redaktor je simpatak , a telefon taky fajn

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  24. 06. 2009 20:23

Vypadá dobře.Reakce na dotyk a celková rychlost vynikající.Cena už je horší.Když bych si měl ale vybrat mezi Iphonem 3GS touhle Nokií a HTC Touch HD,tak bych bral Touch HD.To je podle mě král komunikátorů(mám Iphona 2G )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
McElroy  |  24. 06. 2009 19:59

oproti iphonu mi to ovladanie furt pride take nasilu... to ako keby na Ferrari nedali posilovac riadenia, odpilili spatne zrkadla a vyfucali kolesa :)
a nech si v nokii vravia co chcu o tom, ze rychlejsi procak by iba zral baterku... tomuto telefonu by sa hodil aspon 600Mhz... ale inak to vyzera fajn, teda az na tu velkost...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  24. 06. 2009 19:51

docela by me zajimalo, jestli na tehle verzi symbianu pujdou aplikace z 3rd verze (N93, N95 atd), a JAVA aplikace a hry - jestli vubec na N97 jdou (mysleno tak, jestli na tuto verzi nebude potreba zase jiné verze programu) a jak se ovladaji? to je docela zasadni vec si myslim.. nikde jsem o tom nenasel ani zminku..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobsik  |  07. 07. 2009 11:57

S60 3rd / 5th verze. musite zjistit konkretni aplikaci, jestli je urobená pro 5th verzi, jinak bud nepujde, nebo pri nejlepsim nepojede dotykove rozhrani (ale spis nepojede)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Ondrůj  |  24. 06. 2009 19:49

zajímalo by mě, za jak dlouho načte N97 satelity. vlastním N95 8GB a je to velká bída oproti například samsungu, který satelity načte do 5 sekund a já do 2 minut :(. Díky za odpověď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jakub  |  24. 06. 2009 19:31

mám moc rád svoji dnes už skoro babičku E90, fandím nokii a když udělá nástupce přesně v podobném duchu, jak se píše v recenzi, bude to opět super stroj, ktereý vychytá nepříjemnosti 97, které jsou ale zřejmě dány zaměřením přístroje, než čímkoli jiným...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel  |  25. 06. 2009 13:37

jj, taky doufam, ze v E-ckove rade prijde nastupce E90 s poradnou klavesnici atd. N97 je sice hezka masinka se suprovym pomerem vykon/rozmery a v nejhorsim do ni pujdu, ale snad zustanu u tech E-cek :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Simon  |  24. 06. 2009 18:51

Samsung a lg jsou v kvalitě zpracování daleko před nokií a je to škoda nokie jsem měl docela rád (ale už nemam)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MrViki  |  24. 06. 2009 22:18

No nevím, mám tady Nokii E71 a marně přemýšlím nad tím, co je na ní nekvalitního... Díky za odpověď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mára  |  25. 06. 2009 23:19

V recenzi to zmiňuje. Éčkové telefony maj super kvalitu konstrukce a Nkové maj naprd. Bych si řekl, že za tu dobu co Nokia telefony vyrábí, se už naučí dělat nesedřetelný tlačítka, nebo lak. Ale možná je to jenom chytrej tah, jak se po pár měsících telefon záměrně ošoupe a šup si pro novej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 09. 2009 14:38

V yvšichni nadáváte na lacié plasty, ale víte, kolik by mobil vážil ,kdyby byl kovový?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Staša  |  24. 06. 2009 18:30

K telefonu není dodáván Tv kabel pro připojení k TV ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JointeZz  |  24. 06. 2009 17:57

Chválím, perfektní recenze, jak textová, tak ta na videu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepan6680  |  24. 06. 2009 17:41

Chtěl bych se zeptat jestli aplikace pro 3rd jdou normalně ovládat přes klavesnici a ne jako, že u 5800 nebyla možnost ovládání některých aplikací.... Děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xAx  |  24. 06. 2009 17:25

Vcera jsem si ji uz koupil. V Saturnu SCS Wien. Cernou. A moje dosavadni dojmy jsou smisene. Vlastnim zaroven i iPhone 3G a SE XPeria a ktery je lepsi? WM toho umi vic, ale ovladani paratkem nebo trefovani se do neceho titerneho za chuze prstem je o nicem, iPhone toho umi min, ale na jeho dotykovy display, resp. citlivost a presnost napr. pri posunovani stranky v internetu N97 absolutne nema. U iPhonu lehce o display skrtnu a cela strana ( i seznamy skladeb atd. ) uz jede a u Nokie soupu a soupu az mam strach ze odru display. A kdo bude mit ty dva telefony v ruce zaroven, tak mi to potvrdi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukas xox  |  25. 06. 2009 11:14

Tak to je celkem jasné s tím šoupáním, když iPhone má jiný typ dotykového displeje než N97..
Rezistivni dotykový displej (N97 a většina dotykáčů) má výhodu v tom že reaguje na tlak, takže můžete používat prsty, stylus (se kterým se lépe trefuje), snad je i levnější než kapacitní displej..
Kapacitní dotykový displej (iPhone, G1, Palm Pré) funguje na jiném principu, displej se neřídí tlakem na obrazovku, ale vodivostí těla-prstu, ovládání je možné pouze prstem a např. v rukavicích máte smůlu, stylus také nejde použít..
snad nekecám bláboly.. když jo tak mě klidně opravte :) vypsané to máte třeba tady
www.mobilmania.cz ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lada  |  17. 02. 2010 16:47

Už mám N97 a v ruce jsem měl i Phone N97 je daleko lepší to mi věřte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  24. 06. 2009 16:45

Moc pěkná recenze, díky za ní. Přelouskal jsem ji celou, teď jdu na video, na to jsem opravdu zvědavý.
Zatím mě N97 nepřesvědčila, že mě osobně oproti 5800 XM nabídne tolik navrch, abych se rozhodl vyměnit. Uvidíme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MARDŽI  |  24. 06. 2009 16:29

Taky prosím o toto vysvětlení : cena má být teda cca 18 000 Kč, ale e-shopy ji nabízejí cca 14 500 Kč (hypermobil). Může mi to někdo vysvětlit? Např. v čem je u těch e-shopů háček? atd.? Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mk  |  24. 06. 2009 16:46

šedivka?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MARDŽI  |  24. 06. 2009 16:19

Dobrý den redakce, děkuji za skvělou recenzi. N97 je můj favorit - hlavně vzhledově a osobní oblíbenosti finského výrobce. Ale mojí prioritou je v mobilu foťák a kamera a tak se pořád nemohu rozhodnout jestli mi postačí n97 nebo si mám počkat na Samsung HD. Moc by mi pomohla v brzké době takováhle skvělá recenze (hlavně ukázky fotek a videí) na HD. Plánujete ji v brzké době ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedRose  |  24. 06. 2009 20:47

Taky bych rekl ze hlavni konkurent N97 bude "Samsung i8910 HD"... Stovnani s iPhonem je celkem mimo... Fakt koukam jak je vetsina redakci o mobilech posedla na kazde strance a v kazdem clanku iPhone minimalne zminit, pripadne ho hned s necim srovnat... Nic proti iPhonu nemam a Apple fandim, ale tohle uz me zacina zkoro odpuzovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 06. 2009 22:40

jenže kdyby tam ta zmínka o iPhonu nebyla, tak by někdo napsal, proč chybí.. Prostě iPhone "frčí", stejně jako třeba Twitter a Facebook, proto se o nich píše, zmiňuje, tak to prostě je

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel Pavlík  |  24. 06. 2009 16:16

Dobrý den,
nehodlám zde rozebírat a sáhodlouze polemizovat na nikam nevedoucí témata upřednostňování či naopak hanění jednotlivých výrobců (Nokia, Apple, HTC) a platforem (Symbian, WM, Android, atd.). Jen tímto děkuji panu Polesnému za jeho práci (včetně této recenze) a spolu s tím i všem na MobilManii, potažmo v Cpress/u/. Ať se daří. Jen tak dál...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Phill  |  24. 06. 2009 15:45

Muj ipod touch je velmi tenka placka s železa a skla, ... Nokie? cihla s levných plastů :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Buba  |  24. 06. 2009 15:53

Ale no tak...ze by na jabkoFónu nebyl zadny plast? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Phill  |  24. 06. 2009 15:55

ja mluvil o ipodu, na iphonu je plast, ale kvalitnější, a hlavně nevrže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kulík  |  24. 06. 2009 16:18

Jsi jedna velká tragédie kluku. Copak na Ifoun stránkách spadly fóra, že machruješ tady???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xAx  |  24. 06. 2009 17:28

Neni traged. Kdyz iPhone zmacknes vsi silou, tak se nic nedeje. A kdyz tou samou silou zmacknes jakoukoliv Nokii, tak Ti budou sesivat dlan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iqlogic  |  25. 06. 2009 12:38

No tak chlapci ukludnite sa ... iPhone nevrzga pretoze na nom nema co vrzgat ... je cely zosrobovany dokopy a nema ziadne mechanicke casti ako vysuvna klavesnica ci odnimatelny zadny kryt ... keby uz takyto produkt mal vrzgat bolo by to velmi zle ... a co tak porovnat iPhone s E71-kou??? Tomu sa hovori konstrukcia, tam uz ani ten velavazeny iPhone nestaci ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  24. 06. 2009 15:15

Dobrý den, chtěl bych se zeptat redakce, kdy plánuje recenzi Samsungu Omnia HD. Pokud vím tak ji zatím nikdo nerecenzoval. Rád bych Vás požádal i o srovnání displejů s N97 a případně Iphonem. NEchápu jaktože ještě recenze nevyšla, telefon se již v zahraničí prodává a jsou i čeští uživatelé, kteří telefon již zakoupili. Moc se na tento telefon těším.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 06. 2009 22:38

Samsung Omnia HD budeme testovat, až dorazí oficiálně do ČR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  24. 06. 2009 15:13

Co to tam je za kluka s mlíkem na bradě? :D Jo, to je vlastně pan šéfredaktor. Pěkná recenze Davide.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
palba  |  24. 06. 2009 15:28

ja som si myslel ze moj htc touch hd ma nejake muchy ... ale zistujem /mam ho 7 mesiacov/ ze je to jeden spickovy telefon ....
nokia zacina byt pekelne komplikovany stroj. Na ovladanie si treba vyhradit aspon pol roka ... alebo nejaky mesacny kurz...
iphone vsadil na istotu ktorou sa v dnesnom svete stava FUNKCNOST, PREHLADNOST a hlavne JEDNODUCHOST.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 24. 06. 2009 15:46

Zrovna v porovnání s čímkoli s Windows Mobile je tato Nokia přehledná, funkční a jednoduchá... Ale pravda, iPhone je více blbuvzdorný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Takayanagi8  |  24. 06. 2009 15:51

Opravdu? Z mého pohledu na video to byl obyčejný symbian, kde proklikat se k něčemu dalo dost zabrat. Tak hluboké nabídky nemá snad ani WM, o úpravě od HTC s novým Touchflo ani nemluvě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  24. 06. 2009 18:11

držel jste aspoň někdy nějaké zařízení od obou systémů v ruce! Tohle by neřekl ani zastánce WM . Neuvěřitelné s jakýma absurditama dnes ještě můžou někteří vyrukovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Takayanagi8  |  24. 06. 2009 19:37

ale ale, samozřejmě, že držel. A nemusíte mi vykat. Symbian nemám nijak v lásce, ani ho podrobněji neznám, ale hodnotím video, ze kterého mi přišlo, že je interface pro dotykáč uzpůsobený špatně (za všechno budu jmenovat dvojkliky na ikonky a nabídky, pokud tedy nešlo o jiný problém, ale tuším, že takhle symbian opravdu funguje). Používám Touch HD a s nejnovějším Touchflo se ovládá jedna báseň. Držel jste vy takové zařízení (přiznávám, updatované díky xda-developers) v ruce?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Takayanagi8  |  24. 06. 2009 19:40

a jestli jste nepochopil ironii s tím WM, tak to už není můj problém. Samozřejmě, WM je pověstný svou hloubkou a, pro některé, uživatelskou náročností, ale chtěl jsem poukázat na to, že symbian by potřeboval pořádný facelift také. Jak ukazuje Samsung, který cpe svoje Touchwiz i do symbianových zařízení. A to co tato Nokie předvádí na své základní "ploše", to se mi moc nelíbí, to ovšem nehodnotím, je to subjektivní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Phill  |  24. 06. 2009 18:24

Jednoducha? Vsadim se, ze nez se proklikate k napr. Pusteni videa, tak vam upadne prst.. N97 je papirove lepsi, ale pri srovnani zjistite, ze prohrava snad ve vsem..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KUBEE  |  24. 06. 2009 23:49

Ignorujte uz tohodle blbecka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hnedka  |  26. 06. 2009 16:00

Chapu, ze pro nektere je lepsi mit pristroj, ktery se da snadno naucit a nema moc funkci, ale ja preferuju neco, co je nabite funkcemi a nevadi mi, ze se to musim nejakou dobu ucit, abych vsechno znal. Malování ve Windows taky neni lepsi nez Photoshop jen proto, ze je jednodussi a prehlednejsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  30. 06. 2009 11:21

plne suhlasim :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 24. 06. 2009 15:44

Tomu klukovi táhne na třicet, jenom tak nevypadá Duchem i vzhledem stále mlád

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Manfred  |  24. 06. 2009 16:57

Hrozně Vám fandím, perfektní recenze! N97 best!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Rotrekl  |  02. 10. 2009 12:35

To jako, vole, až ti bude 30, už budeš starej nebo co??? Ti teda dík.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Phill  |  24. 06. 2009 14:59

Nemůžu se nezasmát při tom, jak se na tom roluje za to boční "táhlo", jako bych místo kolečka u myší rolovat netem za to boční , jíž zminovane "táhlo". Všimli jste si jak je ten telefon vzhledově nepěkný? takové plastové štěrchátko, to iphone, to je o něčem jiném... Nejlepší je na tom, to zmínění a inspiraci s iphonem (akorát 2x mín funkční ), u toho se člověk zasměje. Osobně vlastním jen ipod touch, ale radši dam O 2 litry vic za 3GS než za tohle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Freeze  |  24. 06. 2009 15:15

Pokud člověk nepotřebuje machrovat, tak mu bohatě postačí telefon s poloviční cenou a obdobnou výbavou konektivity. (Třeba dotykový display je pěkná věc, ale u telefonu mi nechybí).. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  19. 08. 2009 14:28

je znát źe jsi iphone nedžel vruce měl jsem 3G tet´mám 3GS A JSEM NADŠEN a není to o machrování ale o pohodě ovládáni a spoustě možnosti díky aplikacím které jsou každý den nové a diky nové upravě povrchu skla se nematla je prostě super11111111

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  24. 06. 2009 15:19

Uff takoví ti zastánci iP budu vždycky remcat . Vzhledově je tenhle telefon mnohonásobně na lepší úrovni než váš touch (samozřejmě podle mě :D ). Uvědomte si, že iP už je ohleděná strohá krabička, která jak uznávám i já je velmi dobře zpracovaná, ale to je všechno. Design už se posunul jinam, vždyť iP bude vypadat stejně snad ještě za další 3 nebo 4 roky .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza.biker  |  24. 06. 2009 15:32

Teda ne ze by se mi iPhone 3G/3GS nak moc libil, ale s N97 se to opravdu neda srovnavat - ta je proste oskliva... Navic mel jste nekdy v ruce iPhone a Nkovou Nokii? Podle recenze a fotek je N 97 porad z levnych osklivych plastu jako napr N82 - to se s temer dokonalymi materialy a zpracovanim iPhone neda srovnavat...:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  24. 06. 2009 18:16

Ale vždyť jsem napsal, že je iPhone líp zpracovaný. To mě taktéž stačí pohled na pár fotek. Ale to jak telefon vypadá je každého názor. Mě se N97 líbí velice a iPhone už mě po těch 3 nebo 4 letech připadá naprosto oheděný a strohý a vzhledem k tak dlouhé dobře jistě nejsem sám. Apple nemůže donekonečna vyrukovávat jen s tak uhlazeným a strohým designem... Ve všech odvětvích je vývoj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anawarr  |  24. 06. 2009 20:50

může, dopadne, jak motorola s razrem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 24. 06. 2009 15:43

Nemusí se chytat za "táhlo" na straně, ale je to takové přirozené. Jinak funguje podobně jako u iPhonu, že se dá "sáhnout" přímo do seznamu a rolovat nahoru či dolů. Ale funguje to trošku jinak než u iPhonu - roluje se tím směrem, kam ukazuje prst a tím rychleji, čím je prst blíže okraji displeje. Odpadá tedy "odšprtávání" jako u iPhonu a rychle lze rolovat celým seznamem. Škoda, že jsem to nezaznamenal na videu... :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BB  |  24. 06. 2009 17:32

Tak ty si riadny pako...ze radsej si kupit Iphone ako N97 :))) pekne si ma pobavil, to chces naozaj povedat ze Iphone je lepsi...asi velmi nesledujes mobilny svet, ze??? Iphone dokaze odosielat MMS, tak to je parada, to je kampan, to je sila ...toto keby tvrdila dnes Nokia, tak ju vsetci ukamenuju...to bol jeden s mala prikladov...Iphone je rychly ma vymakane multimedialne funkcie...atd, ale porovnat ho s Nokiou N97 a tvrdit ze je lepsi, tak to moze len uplny analfabet!!! Ja osobne nie som zastabca Nokie, aby tu nevzniklo nedorozumenie, ale mam tu akurat pred sebou N97 a je naozaj vymakana...ja ju nebudem kupovat, lebo mam Pro2...ale musel som sa finskej slecny zastat...no a teraz sa mozte do mna pustit :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Vloššák  |  26. 06. 2009 00:29

Nemám slov! Nechápu tyto spory zastánců Nokia a iPhone. Kdo tvrdí takové věci neměl nikdy iPhone v ruce, a nedokáže pochopit o čem ten telefon je! Není to o tom kdo má lepší fotoaparát ale o té multimediálnosti a skvělém ovládání. Zkoušel jsem porovnat ovládání iPhone a Nokie 5800 a je to prostě bezkonkurenční. Je taky potřeba si uvědomit jak dlouho Apple vyrábí mobily, myslím že ještě tak 2-3 generace iPhone a už mu nikdo nic nevytkne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lodka3g  |  26. 06. 2009 17:12

Lenze moji zlati iPhone je v tomto smere ako porovnavat 5 a 10. Ovladanie, muzika- super. Ale Ked vsetci tvrdite, ze iPhone je taky uzasny, preco je na nom stale co doladovat, vylepsovat????? Apple vie urobit veci ovela lepsie. heh 2-3 generacie. Mali urobit prvy taky, aby ho za 10 rokov nikto nedobeehol. A davat 20 tisic za cosi, co nema Qweerty/Qwertz klavesnicu a len teraz teraz sa to naucilo posielat MMSky a fotit ako- tak pouzitelne 3MPX fotky sa neoplati. A to hlasove ovladanie stejne odkukali od Googlu. Iphone za tych 20 litrov nestoji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rosťa  |  28. 06. 2009 23:27

No tak to určitě:DLidi QWERTY klavesnice v hardware stavu je MINULOST!!!!
Je to jedno co ma N97 a co IP ne, ale jak už býlo vyše uvedeno NOKIA je na trhu z mobily davno...ale naopak aby delat cim dal lepsi mobily spada na same dno...Ja sem osobně býl kdysi jeji fanoušek a zastance počinaji 3310 přes 6610, 7610, 6110, N73 ( ktera měla bezesporu nej foťak aj oproti N95)...ale to prostředi jak hard tak soft bylo buť skoro stejny nebo čim dal horší.Tak jsem přešel na HTC tytn2, ale při koupi IP jsem se do něj do slova zamiloval.Nejde o to že tam nema spoustu funkci na ktere jsme zvykli..jde o to jednoduche a na druhou stranu plně vystačujici a krasne prostredi oproti ostatnim telefonum....Které aj po tak dlouhe době od jeho přichodu se mu nevyrovnaji...Přikladem toho je N97..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bany  |  15. 01. 2010 12:05

Ty telatko sladky... N73 to po foto strance prosrala i s SE K790i tak tady nezvan moc... A mt N82, N95, N98 jsou do dnes spolu s i8910, omnii II a SE satiem bezkompromisne nej foto m.
Radeji mlc...
To co umi iPhone (funkcema) tak zvadne N82 za 6 klacku...
Jdi se schovat...
Je skoda ze LG nedotahla arenu do konce... Byl by to pro iPhone pekny trapas
Ale zato i8910 si muze s iPhonem vytrit...
A kdyz nedokazes uznat ze je iPhone dobry jen v ovladani ted tak chvilku pockej... Se X10 ti zavre zobacek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zbyna  |  26. 06. 2009 19:42

jo, jasne...to sou ti klasicti zastanci iphonu kteri neustale a dokola zvani ze nikdo nechape jeho smysl...jasne...to je jako kdyby byl svet bez aut a skodovka vyrobila formana(iphone) a porsche by vyrobilo cayene(N97) asi se s tim budou muset fanousci iPhonu srovnat ze to neni nejlepsi mobil na svete a je az na nejakym 97 miste

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rosťa  |  29. 06. 2009 11:49

Ne ne pleteš se je to přesně naopak...škodovka je Nokia z její hromadnou vyrobou a šitovnou kvalitou zpracovani ( mimo novou řadu E, ta je supr) a porshe je Ip, který nevyrabi hromadu aut za rok ale když vyroby těch par tak ti opravdu stoji za to....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gavko  |  24. 06. 2009 19:14

No tak aj ja vlastnym Ipod Touch a vlasnim aj N95 , a urcite bi som zobral radsej toto ako 3GS za 20kacek !!! sa spametaj ( ty si urcite nejaky mania do Hnilehojabka , ze ? )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Phill  |  24. 06. 2009 19:38

Kdyz mas itouch tak proc mluvis o shnilem jabku ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel  |  24. 06. 2009 19:59

Tak já mám iPhone 3G mám i N95 8GB ale tuhle Nokii si koupím. iPhone mám především jako iPod protože Apple iPody umí. Já se považuju za Apple maniaka mám MacBook, MacBook Pro, iPod Classic. iPhone je a bude pořád telefon především pro amíky a ty nemají ani tušení co je to MMS proto je iPhone v FW 2.x.x neuměl. iPhone je víc multimediální hračka než telefon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matouš Valeš  |  24. 06. 2009 21:49

Jděte už někam pořád s iPhonem . V každé diskuzi o dotykovém telefonu musí nutně být komentář jak je iPhone nejlepší. Já osobně si vybírám telefon podle poměru cena/výkon. A v tomhle ohledu N97 poráží 3GS na plné čáře. A že je N97 škaredá? Vůbec si nemyslím, v černo-stříbrné působí reprezentativně, a už vůbec ne lacině jako, s prominutím, v dnešní době již tuctový design iPhonu. Přece jenom 3 telefony a stejný design.... to je už na pováženou.
Hlavní výhodou je HW klávesnice, které se display iPhonu bezesporu nevyrovná. Navíc primárním účelem N97 není konkurovat iPhonu.
Jinak samozřejmě výborná recenze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  25. 06. 2009 13:03

Tak tohle je nejrozumější komentář ohledně Applu a iPhonu, jaký jsem kdy na celé MM četl. Sdílím stejný názor - iP je slušně vybavená hračka, ale na ,,práci,, to není a teď nemyslím práci ve smyslu tvorby tabulek a grafů v excelu, protože to dělá jen mizivé procento uživatelů. iP je pro lidi, kteří si ho koupí, aby ho používali a aby nebyl složitý - proto je tak populární - zvládla by ho ovládat i moje babička. Kdo si s telefonem hodlá pohrát v jiném směru, pořídí WM a může jít s prací se soubory do daleko větší hloubky. Tomu nasvědčuje i obsah aplikací pro oba systémy - na iP je velké množství her na výborné úrovni, na WM zase velké množství programů na perfektní úrovni. To je jako srovnávat PSP a notebook ... nejsem příznivec nokii z důvodu zpracování a používání Symbianu, který podle mě možnosti toho telefonu omezuje - N97 je bohužel pro mě kompromisem mezi hravostí iP a pracovním nasazením např. HTC nicméně je to po delší době jedna z nokií, kterou bych si byl ochotný koupit, ale za cenu max. do 15000kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  28. 06. 2009 17:20

Ty si taky "hloupka sama" Co tvoris konkretne na WM, ze iP je nedostatecny, pripadne je moc hrackozni? Dnes je svet postaven na komunikaci, internetu a multimediich. Presne tohle iP splnuje dokonale a kecy o WM a jeho hloupce jsou uz jenom prazdne klise. Je cas se odpoutat od zazitych konvenci. iP je uzivatelsky privetivy neznamena, ze je pro "hloupe lidi",

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobsik  |  07. 07. 2009 11:48

sakra chlape, kde beres prachy :D ? to cos tu vypsal je sakra slusna palka :D (nic ve zlym)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rosťa  |  29. 06. 2009 11:46

Nevim kde všechny berete..že N97 bude za 10000????stači umět použivat net a zajit podivat se na nokia.cz a tam uvidite že doporučena cena je 18000!!!!A taky kde berete že IP bude stat 20000????Když ještě se ani nevi kdy se začne tady prodavat??!!!!JInak tady nejde o to že mam rad Apple..ale o to že Nokia z její vlivem a penězma mohla udělat lepši věc než tuto šunku N97...Stači se jen podivat na Koreu a jejích Lg a Sam..ktere brzo pošlou do řiti Nokiu:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel  |  30. 06. 2009 12:00

Podívej se na cenovou politiku Applu u všech jejich výrobků .. A podívej se na to kolik teď stojí iPhone 8GB např. u T-mobile nedotovaný - 15 999,- kolik asi myslíš že dají cenu za 16GB a 32 GB méně než za současného? To asi ne tak z toho berem to že bude stát cca 20 000,- :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ach jo  |  18. 09. 2009 12:20

za iPhone bych nedal ani 2kc oproti tomuhle, je to nesrovnatelne lepsi! lidi neverte blbcum!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bolejo88  |  24. 06. 2009 14:56

Skvělá recenze, skvělý mobil, kdybych měl prachy a neměl N82, tak to ni jdu hned

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  24. 06. 2009 14:46

Musím autora pochválit za velmi dobrou recenzi jak textovou tak tu audiovizuální! Měl jsem problémy překousnout tu včerejší recenzi či co to bylo (o nokii 5800), ale dnes je to na skvělé úrovni. Už jsem se taky nemohl dočkat na pořádnou českou recenzi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavliicek  |  24. 06. 2009 14:38

Prectu prvnich par vet a uz se smeju. Prej, je to pekelne drahy telefon. Ofic. verze prijde na 16 tisic, kdyz to srovnam s jabkem, ktery bude urco atakovat 20ku.... A nepamatuju se, ze by u nej mm nekdy psala, ze je pekelne drahej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
johny  |  24. 06. 2009 14:15

Nemohl by jste prosím ještě napsat jak dloho trvá prvotní určení pozice, tz. vyhledáni satelitů GPS?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 24. 06. 2009 14:37

Ani mě to nenapadlo měřit, protože je to prakticky hned. V řádu jednotek vteřin. Samozřejmě za podmínky dobrého výhledu na oblohu. Jinak telefon bez problémů navigoval, i když ležel položený na sedadle spolujezdce...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cyber  |  25. 06. 2009 14:35

prepokladam, ale agps ne :) jako pokud je agps zapnuty, tak sem nikdy nemel ani problem chytat s n95 a uprime kvuli tem par halirum mi to prijde i jako kravina vypinat, ale je fakt ze by me vcelku zajimala doba pri vypnutym agps, coz asi i cloveka predemnou :) a treba jaka je presnost pri chuzi, tam mi v praze uz n95 docela obcas uskakuje, ale samo nic kritickyho, kdyz clovek ma aspon trosku orientaci v mape

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hnedka  |  26. 06. 2009 15:55

Tak doba zapnuti bez A-GPS je docela dlouha, klidne i 3-5 minut. A presnost je taky mensi. Napriklad bezne vypadava signal v lese nebo i za silne zamracene oblohy. A-GPS je pro trosku serioznejsi pouzivani nutnost. Jinak pro uplnost - mam N95 8 GB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eLzyx  |  29. 06. 2009 12:53

nejde ani tak o pár haléřů, ale o to, zda je GPS schopna naběhnout bez asistence do cca použitelné minuty. Ne všichni mají, či můžou mít aktivní datové přenosy. Ve firmách to většinou zakazují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mojo34  |  21. 02. 2010 13:26

zalezi aj natom aky mas vo fone firmware?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor