Nokia Oro: první pohled na finské pozlátko [video]

Diskuze čtenářů k článku

kasoun1  |  16. 08. 2011 00:51

Nezlobte se na mě,ale to si může koupit jen člověk,kterej na to sice má peníze,ale přesněji řečeno,neví co s nima.Jsem majitel značky Nokia (mám E7).Vždy jsem byl fanda a snad i nadále budu,pokud se tedy Nokia probudí a rozhoupe.Neberte to jako urážku (C7 doma jednu máme),ale je to jako usrkávat z (pozlacené) lahve pivo za 2,90 kč před večerkou ,ale tvářit se, že piju Pilsner Urquell v nóbl podniku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alien  |  15. 08. 2011 17:28

Chtělo by to pozlacenou Nokii N8 :D To by bylo něco. :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  14. 08. 2011 12:20

Inak nikde to nikto nespomenul, ale v dizajne je medzi ORO a C7 rozdiel v sluchátku, podľa mňa dosť podstatný... Na klasickej C7 to vyzerá ako na Samsungoch - až pri hornej kovovej obrube a práve to ma na jej dizajne odrádzalo. ORO to má podľa môjho názoru riešené podstatne sympatickejšie - oddelene od lemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Erik  |  14. 08. 2011 20:01

fakt je že na c7 to pripomína viac tlacitko než sluchátko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aDRian382  |  14. 08. 2011 00:15

Prosim Vas neviete ci sa neda niekde zohnat take sluchadlo ake je v baleni Nokie Oro ?? velmi sa mi paci ako vyzera ak mi ste niekto nahodou vedeli kde by sa take podobne dalo zohnat napiste mi prosim vas na adrian.sipka@gmail.com . Dakujem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michael  |  13. 08. 2011 22:08

Finové by se měli naučit od Applu jak udělat kvalitní elegantní mobil. Ten totiž primárně jede na funkčnost a tu podtrhuje elegantním a hodně kvalitním provedením. Držel jsem IP 4 v ruce a ačkoliv mám SGS II, nedělá mi problém přiznat, že narozdíl od mého plasťáka je IP perfektní. Kovový rámeček nemá chybu. Tahle Nokia mi přijde jako nějakej trojkovej rádobyvyvoněnej Golf, kdy to na první pohled vypadá jako nějaká raketa, ale na ten druhý je to prorezlý od spoda nahoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tuc  |  13. 08. 2011 22:34

A měl jste ten telefon v ruce, abyste mohl vynášet takové závěry? Pak byste zjistil, že i obyčejná C7 má zpracováním a použitými materiály daleko blíže k iP než k SGS2 .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michael  |  13. 08. 2011 23:15

Tím bych si zase tak jistý nebyl, obyč. C7 jsem v ruce měl a nepřišla mi nějak lépe zpracovaná, než SGS II, nicméně je to subjektivní pocit. Já náročný nejsem a vyhovuje mi, jak je můj SGS II lehoučký.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 08. 2011 16:30

Nevím jak vy ale mě to vůbec tak luxusní nepřijde podle mně je o moc luxusnější i a vzhled iPhone 4 nebo již zminovaná nokia 8800 Arte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
?  |  13. 08. 2011 14:19
Martin  |  13. 08. 2011 13:26

Souhlasim s nazorem, ze tohle je opravdu jen pozlatko, ktere za tu cenu nestoji. Ctel bych videt ty materialy po 2 letem noseni v kapse. Zlato osoupane, odstavajici kuze....proste opotrebeni jako na kteremkoliv jinem mobilu, kouzlo bude to tam. Na koho je tento telefon zameren mi opravdu unika. Urcite to nebude spasa Nokie, jestli se v proda par tisic kusu tak bude Noika stastna. Opravdu to bude asi kousek jen pro mazelky bohacu, ktere neresi nic nez jak to vypada. Zajimalo by me jestli se investice do vyvoje (modifikace) vubec muze vratit. Mladi lide co maji penize chteji podle me trochu neco jineho, to ostatne potvrzuje vyvoj na poli smartphone v poslednich 2 letech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tictac  |  13. 08. 2011 12:42

To je zas diskuze na úrovni.Tohle je telefon pro manželky bohatých podnikatelů a fotbalistů, kterým je úplně jedno, že to nemá bůh ví kolik nastavení a miliony aplikací ke stažení.Naopak si myslim, že bohaté ženy si tenhle telefon doslova zamilují, protože je na tom kůže a zlato a šlape v tom přeci jenom "jednodušší" Symbian 3.
Já mám N8 se Symbian 3 a nemůžu si ten telefon vynachválit, vždycky je to o tom, co ten uživatel od telefonu chce.Pro někoho (většinu) je Symbian 3 zastaralí,nepoužitelný systém, pro mě je to výborný systém, který mám rád.I když souhlasím, že Android je mnohem dál, tak mě Symbian víc než vyhovuje :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  13. 08. 2011 11:39

Svatý 8800 XXXarte ať carbon, saphire, nebo i gold ale tady splácali všechno dohrmoady na obyčejnej telefon....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  13. 08. 2011 12:45

Přesně tak, 8800, to byly luxusní telefony ... jenže tohle je jen obyčejná přebarvená C7, pochromování namísto pozlacení dojem drahosti nedělá.
Luxusní design, ani žádné vymazlené technické řešení, rozhodně nemá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  13. 08. 2011 12:46

Sorry, naopak: "pozlacení namísto pochromování"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Norek  |  13. 08. 2011 11:38

Já si náhodou myslím, že u manželek bohatých pánů si tento mobil najde své místo. Jeho design je jednoduše krásný, čemuž hodně dopomáhají použité materiály. A tyto ženy nebudou řešit, kolik telefon stojí, naopak možná budou rády, že je drahý. A co jiného by si mohly koupit? Řekl bych, že jediný dotekový telefon s exkluzivním zpracováním je iPhone, jenže toho už má velká spousta lidí a s tímto telefonem budou lidé rozhodně originálnější. Myslím, že si ho několik lidí určitě koupí. A k těm komentářům nahoře. Lidi probuďte se, zas takový LowEnd to není. Konektivita je výborná, včetně GPS, FM trans., NFC. Telefon umí vše na co si vzpomenete. Jediné co vidím jako mínus je fotoaparát, ale na druhou stranu on není tak zlý, jak se všude na mobilních webech píše. Makro s ním nevyfotíte, ale jinak poslouží slušně. Celá aféra okolo AF v Nokiích je docela nafouknutá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tictac  |  13. 08. 2011 12:44

Akorát sem psal ten svůj a ty sem hodíš tohle.Ted to vypadá, že sem to obšleh ... jinak naprostý souhlas :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pixel  |  13. 08. 2011 11:19

...budeme nokii věřit... jestli k tomu není certifikát, tak to je pozlacené asi jako pravé rolexky z tržnice. the end

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tuc  |  13. 08. 2011 11:22

je pravda, že za ty prachy by k tomu nějaký papír mohli dávat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HM  |  13. 08. 2011 11:11

Názvom mi to pripomína mobil pre olašských Rómov.
Stavím sa, že ani Elop by ho nechcel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef  |  13. 08. 2011 11:10

Dobře jim tak, co si tohle kupují..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thegrid  |  13. 08. 2011 11:06

no co, apple stojí skoro stejně, jinak opravdu nevím kdo si to koupí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Venca  |  13. 08. 2011 20:26

iPhone 4 stojí 15500,- , stejně jako SGS2 nebo HTC Sensation , máš divný počty ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adis002  |  14. 08. 2011 00:21

SGSII stojí 13k a Sensation 12k...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stud  |  13. 08. 2011 09:12

A todle budou jedine dva kusy v CR az je ceska nokia nekomu daruje Na trhu jsou lepsi pozlacene, kozene apod.. varianty nez tato nokie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alex  |  13. 08. 2011 09:29

Uz zakladni C7 je svym vykradenym vybavenim ( bez automatickeho ostreni, procesor a RAM jak z digitalniho budiku ) a zastaralym zkostnatelym Symbianem telefon primarne urceny pro nenarocne uzivatele do 12ti let a mela by se od toho odvijet i jeji cena - do 5000 korun. A snazit se udelat z takoveho zebraka luxusni zalezitost je bud nestoudna drzost nebo nebetycna blbost. Ale co jineho lze od poklesle Nokie ocekavat, ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asdf  |  13. 08. 2011 10:26

máš to celé popletené, podľa tvojej reakcie 12 rokov máš ty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alex  |  13. 08. 2011 10:55

A copak mam popletene? 256 MB RAM, 680 MHz procesor, fotak bez autofocusu,... To jsou parametry smartphonu? Kvuli tomu a kvuli zastaralemu Symbianu skoncila Nokia tak jak skoncila - jako absolutni propadak ktery si kupuji duchodci a rodice neznali modernich technologii je kupuji svym nactiletym detem za vysvedceni ci k Vanocum, protoze maji v pameti, ze pred peti lety byla Nokia dobra. Ale nedochazi jim, ze je tech pet let porad stejna. A pet let je v IT svete prilis moc. Kdyby udelali pozlacenou E52, tak to i pres ten zkostnatelej Symbian a zastaralej HW pochopim a verim, ze by si kupce nasla. Ale s timhle bakelitovym xindlem potazenym zlatou folii slapli do lejna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tuc  |  13. 08. 2011 11:03

Hochu a víš, že telefony s Androidem v podobné cenové hladině jako C7, mají podobné HW parametry? A že se to na rozdíl od Symbianu parádně hryže
Ale chápu, že ty jsi vyspělý uhrovitý puberťák znalý technologií a jako takový si koupíš bakelitový Samsung a budeš cool

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Keep  |  13. 08. 2011 12:48

Musím souhlasit, můj Legend s pomalým procesorem je na Android až moc a seká se mi každé dva dny. Např. při psaní zpráv nebo mailů, což mi pije krev. Když jsem měl C7 v ruce, přišla mi velmi dobře vyrobená, nikde nic nevrzalo a ten systém se rozhodně nesekal. Měl jsem jí půjčenou na týden a ani jednou jsem jí nemusel restartovat. U Legendu je to záležitostí každých dvou dnů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kryšpín  |  13. 08. 2011 12:40

Ano, parametry smartphoneu to jsou, smartphone značí telefon s operačním systémem, nikoliv s extra výkonným hardwareem. Navíc, pokud si dobře pamatuji, veškeré "luxusní" telefony od Nokie jako byla např. 8800 měly slabší hardware, protože ten jako takový nebyl primárním důvodem k jejich produkci, tím důvodem je pouze luxus v podobě kvalitních materiálů. Taktéž ani Vertu nikdy nebyly hardwareově silné přístroje, spíš podprůměrné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Alex: Ty telefonům vůbec nerozumíš. Symbian byl jedničkou dokavat tu nenastoupil Android. Myslíš si že když máš na Symbianu 680MHz a na Androidu 1GHz je Android bude rychlejší. Já mám ještě HTC DHD a když jsem to rychlostně srovnal právě s C7 či N8 tak v některých částech byl Symbian výrazně rychlejší. RAM že má 256MB k čemu chceš na Symbianu víc? Symbian umí dobře nakládat s RAM já pamatuji třeba na mou E90 ta měl 128MB RAM a v pohodě jsem spustil plno aplikací cca 20 a s RAM jsem se nedostal pod 50MB. Prakticky skoro nikdy nedošla a telefon byl pořád rychlí.
Ale Alex já tě v jedné straně chápu moc o tom nevíš a čísla prodávají :) Když já budu mít 8MPx a druhý 5MPx tak řekneš ten 8mi musí být lepší. A přitom o MPx to vůbec není. To samé hele já mám 680MHz on má ,ale 1GHz tak ten je lepší opět zase né vždy. Já si třeba vzpomínám na WM 6.5 na HD2 tam byl 1GHz ,ale rychlostí se Symbianové Nokii nevyrovnal. Já si nedovedu představit jak by jsi vybíral CPU do desktopu AMD 3GHz Intel 2,3GHz jo beru AMD to je lepší. Architektura CPU by ti byla vedlejší vyděl by jsi vyšší číslo a to samé platí i u telefonů :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alex  |  13. 08. 2011 13:36

Ja telefonum rozumim zatracene dobre ( od Nokie jsem mel temer vsechny N a E , zacinal jsem na WM, ted zrovna pouzivam iPhone 4, SGS II, HTC Incredible a Sensation, chtel jsem i N8, ale takovyho chcipaka jsem nemel v ruce ani nepamatuju - jalovy rozliseni displeje pro internet absolutne nepouzitelny, UI jak kdyz ji kreslil disgrafik, nedostatek aplikaci, roztristenost zdroju atd ), ale ty evidentne moc nerozumis cestine. Tak po prazdninach zpatky do skoly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tuc  |  13. 08. 2011 13:46

Když se tady bavíš o češtině, měl bys vědět, že dYsgrafie nemá nic společného s kreslením, nýbrž psaním. Ale tak rozebereme si to:
1. V čem je 640x360 nepoužitelné pro internet a to tak, že absolutně? Vždyť cenově podobné Androidy mají 320x480 a jak si všichni pochvalují ten super internet (beru C7 popř. C6-01, N8 se kupuje kvůli foťáku)
2. V čem konkrétně vidíš nedostatek aplikací? Já osobně na Symbian našel kvalitní aplikaci na vše, co jsem potřeboval. Že je pro jeden účel dostupných 10 aplikací místo dvou, nemusí být nutně výhoda, zvlášť když jich je většina jen do počtu.
3. Zdroje roztříštěné jsou, pravda - symbian tu byl dlouho před markety, s tím se dá souhlasit, nicméně, dalo by se říci, že Android má zase roztříštěné různé své verze a mody, čímž postrádá jednotnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

To vidím jak tomu rozumíš když plácáš takové nesmysle. Já rozumím AJ. Mít doma padesát telefonů nekecáš nám tady náhodou co všechno nemáš? Jinak o iPhone 4 či celých iPhone se radši vyjadřovat nebudu. A ještě jedna věc kdyby tu nebyl Android či iOS tak si pořád na Symbianu či zabrzděném WM :) A Symbian s Androidem stále považuji za jedničku. Jo a kdyby jsi náhodou nevěděl tak Symbian se dá krásně upravovat graficky :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
7luke.com  |  14. 08. 2011 04:49

Vlastimile Vlastimile..... Tobě není pomoci :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  13. 08. 2011 10:44

Takychto odbornikov naserem za noc vagon. Primitivni chudaci. Onanuj si vecer v posteli s ifonom alebo androidom. Taketo telefony si rpave kupuju NENAROCNY uzivatelia, kroti najma TELEFONUJU, max pisu sms.
Maju u riti nejake online story, internet a pod. Myslis ze starsi dajma tomu 50r manazery potrebuju pozerat sracky cele dni - zabudni nemaju na take veci cas a uz su naozaj dospely, nie len na papiery.
To len narocni useri na MM potrebuju vecer v posteli tablety a telefony asi aby mali nad cim honit kedze zenu este nevideli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alex  |  13. 08. 2011 10:57

Jo. A milionarska smetanka si bude kupovat bakelitou pozlacenou Nokii ktera umi ho.no

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tuc  |  13. 08. 2011 11:06

Tenhle telefon si lidé nebudou kupovat kvůli tomu, co umí. Tady jde o styl, určitou společenskou úroveň a o design. Ale to b.l.b.e.č.e.k jako ty nemůže pochopit, protože tě zajímají jen 100 gigahertzové procesory a rozdrbaný systém, který se musí nejdřív týden ladit, než je k použití.
Proč si asi lidé kupují hodinky za 100 a víc tisíc? Neřekl bych, že to je kvůli tomu, že by to ospravedlňovaly jejich funce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alex  |  13. 08. 2011 11:23

No chci videt nekoho na spolecenske urovni kdo si koupi pozlacenou umelou hmotu. Nenech si vysmat, burane

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tuc  |  13. 08. 2011 11:28

Pokud vím, nejedná se o pozlacenou umělou hmotu, ale o pozlacený kov, když už chceš být chytrý . A opět ti říkám - tohle není telefon určený pro socky, které řeší, co to umí, jaké to má vnitřnosti apod. ale chtějí, aby je ten přístroj reprezentoval.
Chtěl bych spíš vidět někoho na společenské úrovni, kdo vytáhne na významném meetingu nebo večeři bakelitový SGS2

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asdf  |  13. 08. 2011 15:03

vidno ze s tebou mlati puberta, ty "odbornik", tie vsetky telefony si mal akurat tak na obrazku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alex  |  13. 08. 2011 15:26

Nemej strach, drateniku, pubertu mam uz spoustu let za sebou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 08. 2011 16:30

Tak to je ještě horší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Alex: spoustu let za sebou jo Já už se o telefony zajímám dost dlouhých let ,ale ty ne. Vydím co tady píšeš. Jestli jsi někdy měl takový telefon a vytáhl jsi ho před lidmi tak znáš ten pocit. Já ho znám moc dobře a to skoro s každým telefonem. Výš u tehle telefonů nejde o to co umí ,ale o ten luxus Třeba jsem i držel v ruce Vertu za statisíce a řeknu ti že výbava mě nezajímala vyděl jsem jen ten luxus. Ty prostě o tom víš velký kuloví

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Feyl  |  13. 08. 2011 18:33

Vazeny pane, vase reakce jsou mozna po vyznamove strance v poradku, ale pravopis je sileny. Doporucuji pouzivat aplikaci na vyuku pravopisu (ano, je uz i na A marketu). A kdyz uz svuj prispevek desetkrat upravujete, zkuste ho prohnat i pres kontrolu gramatiky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  13. 08. 2011 19:55

Bohužel, ani vytasení zlatého telefonu tě nezachrání od toho, že jsi idiot.
A nesváděj to na dyslexii, dyslektik nejsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

No bože tak asi došlo k překlepu že tak ti to opravím (téhle a Vidím) spokojenost :) Hold teď dost často píšu v AJ tak se v ČJ nějaký překlep či chyba stane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bafunak  |  18. 08. 2011 04:20

To nejsou překlepy, to je naprostá nevzdělanost, kterou je směšné maskovat odkazem na AJ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
7luke.com  |  14. 08. 2011 04:52

Nevěřím, že se ZAJÍMÁŠ o telefony několik let, když tady jsi schopen napsat taková ho*na

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iqlogic  |  13. 08. 2011 07:33

tak to Nokia nejak prehnala tou sumou ... keby tam bol použitý aspoň kvalitný kov, ale pozlátko, ktoré sa časom určite zošúcha ... veď sa to s kvalitou 8800 nedá ani porovnávať ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Vždy se mi tyto drahé Nokie líbili. Naposledy jsem měl ale Nokia N97 mini Gold Edition a tím jsem skončil. Ale mohli by vyrobit něco mnohem lepšího do tech 27K.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
?  |  13. 08. 2011 01:45
Karel  |  13. 08. 2011 00:10

Nic vezlém ale ať koukám tak koukám ale žádné pozlátko nevidím a to jsem něl tu Nokii tak rád

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
?  |  13. 08. 2011 00:10
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor