Nokia se nezbavila nálepky mobilního dinosaura. Stále prodává víc tlačítkových modelů než těch chytrých

Finská značka Nokia se před třemi lety vrátila do byznysu s mobilními telefony, aby jednak navázala na bohatou tradici jednoduchých tlačítkových telefonů bez operačního systému, ale zároveň aby prorazila v mnohem lukrativnějším a rentabilnějším segmentu chytrých telefonů. Nad inovacemi zatím vítězí tradice, protože výrobce Nokií, společnost HMD Global, stále prodává výrazně více „hloupých“ telefonů.

Klepněte pro větší obrázek
Vývoj prodeje chytrých a tlačítkových telefonů Nokia (Zdroj: Nokiamob.net)

Podle statistik vydaných analytickou společností Counterpoint Research dopočítal portál Nokiamob.net podíly chytrých a hloupých telefonů Nokia na distribuci HMD Global. Celkově meziročně prodeje zařízení Nokia poklesly. Ve třetím čtvrtletí 2019 prodala firma 3,8 milionu chytrých a 13,2 milionu jednoduchých telefonů. Poměr je víc než 3 : 1 ve prospěch tlačítkových telefonů, což je na mobilním trhu spíše unikát.

Pro podnikání firmy není takový podíl prodaných telefonů výhodný. Tlačítkové mobily se prodávají se zanedbatelnou marží a není ani moc možností, jak je personalizovat nebo k nim prodávat originální příslušenství. Nokia tak zatím ve své snaze vymanit se ze škatulky „retro“ příliš úspěšná není a paradoxně si sama tuto pověst přiživuje vydáváním sice zajímavých, ale nijak přelomových reinkarnovaných modelů. O nich se pak na veřejnosti mluví výrazně víc než o prodejně mnohem důležitějších, ale méně nápadných smartphonech.

Diskuze (15) Další článek: Překvapení? Tiskové fotky Samsungu Galaxy Note10 Lite potvrzují rovný displej

Témata článku: Nokia, , , , , , , Telefon, MOBI, Counterpoint Research, Dinosaur, Tradice, Net, Model, Pro +, Nálepka, Nokiamob