Nokia zavírá své vlajkové obchody

Nebudu se pouštět do úvah a spekulací o následcích ekonomické krize, raději pouze uvedu fakta. Nokia potvrdila, že ukončí provoz svých vlajkových obchodů (flagship store) v New Yorku, Chicagu a Londýně. Tyto showroomy nikdy nebyly primárně určeny k prodeji, ale měly sloužit k prezentaci technické vyspělosti značky.

Severoamerická Nokia vydala k uzavření flagshipstores prohlášení, ve kterém se (ve zkratce) říká, že 90 % prodejů značky je realizováno přes operátory a zdůrazňován je také význam internetových prodejců. V tomto světle provoz drahých vlajkových lodí opravdu trochu ztrácí smysl. V prohlášení je také uvedeno, že oba americké obchody budou uzavřeny začátkem roku 2010, v případě toho Londýnského to bude zřejmě podobné.

Klepněte pro větší obrázek 
Toto je seznam v současnosti otevřených Nokia Flagship Stores (pod názvy ve znakovém písmu se skrývá Shanghai a Hong Kong)

Osobně jsem měl možnost navštívit Londýnský Nokia flagship store na Regent Street a musím říct, že jeho zavření je velká škoda. Jeho návštěva byla pro fanouška mobilních telefonů skutečným zážitkem. Produkty značky Nokia v něm byly, jsou, ale už příliš dlouho nebudou prezentovány v luxusním a architektonicky zajímavém prostředí, v provozu, s dostatkem doplňujících informací, s ochotným a znalým personálem. Nokia si na tomto showroomu skutečně dala záležet a někdejší odhady říkají, že jeho otevření přišlo firmu na nějakých 4,5 miliónu eur.

Diskuze (7) Další článek: Projekt Ikaros: Vodafone testuje U:fonův internet

Témata článku: Nokia, Vlajkový obchod, Internetový prodej, Obchod