Myslím si, že nemáte příliš pravdu:
Rád bych věděl, který výrobce nabízí odolnější telefon kromě Nokie ve formě 5100? Jó SMSky se na tom moc psát nedají, klávesnice je tuhá, ale účel splní, telefon je odolný. Jediný konkurent byl ME45, ale ten se již neprodává....tady mezera na trhu je.
>Pouze podtrhuje moje slova o úzké skupině zákazníků. Navíc Vás ujišťuji, že se oproti modelu 5210 prodává ani ne desetina kusů, zákazníci jsou tím modelem naprosto paralizováni.
Zabalení prakticky stejného telefonu do různých kabátů není výsadou Nokie, ale většiny výrobců a není to proto že se jim to líbí, ale proto že je to ekonomické. Příkladem třeba Siemens A50,52,55. Rozdíly minimální, ale tři modely... Nebo Alcatel 511,512, Motorola 192(a emo), Samsung C/X100 a mohl bych pokračovat dále.
>Tuto strategii veřejně přiznává pouze Nokia, zákazník u Siemensů nemá dojem, že se jedná o totéž, Siemens to šikovně maskuje. Navíc se mýlíte, A52 je jen opravou A50 (něco jako A50i) a A55 je hardwarově naprosto odlišný telefon. Áčková řada se prodává okolo 2000 pouze v akcích, jinak stojí spíše blíž ke 3000 a to je shodná cena s N3310! Siemens vyhrává jednoduchým nepřekombinovaným menu, líbivým designem a paradoxně malou nabídkou funkcí, jestliže by jste měl pravdu, tak proč nebyly stejně úspěšné modely A35/36? Jejich prodeje byly zanedbatelné oproti A50 a A55! Alc 511 a 512 je totéž, 512 je pouze úpravou 511, což výrobce přiznává, opět se jedná spíše o 511i.
Siemens boduje, ale jen nejlacinějšími modely, to není skvělým telefonem, ale bariérou 2000,- za telefon, kterou jako jediný Siemens trvale atakuje, viz. od dob A35 až po A52/55. V dražších modelech nemá nabídku, kontroverzní ST55 a pak "jen" SX1, jen proto že je to pro úzkou cílovou skupinu.
>M55 a S55 se prodávají skvěle i přes svůj hendikep s LCD. Opět je to jen a jen chybou Nokie, která přesto, že má v tomto segmentu 6610/7210 ztrácí.
Motorola dokud nepředstaví ucelenou řadu V300/500/600 tak nemá moc šancí, alespoň ne v Evropě. Tady je véčkama drtí (a nebo bude) Samsung. Fotomobily letí, ale stále pro 3/4 lidí jsou nepotřebné, proto sáhnout po S500 nebo A800....
>Motorola se v Evropě už nikdy neprosadí. Fotomobily se prodávají moc a je jen otázkou ceny, kdy je bude mít každý, tady nejde o potřebu. Navíc ze statistik jasně vyplývá, že lidé fotit chtějí a fotí, nejsou tedy nepotřebné, ale naopak žádané.
To že Nokia ztrácí je vcelku logický důsledek, ono z pozice výrobce který drží (držel) přes 50% trhu je to přirozené, před 3 lety tu nebyl (myslím v GSM) žádný Samsung ani jiné značky (LG,atd.) a ony si ukousnou taky kousek a pak vetší
>Samsung tu nebyl, za to tu byl Ericsson, LG také nebylo, ale byla tu silná Motorola a Alcatel, nezapomínejte na velmi úspěšný (myšleno v prodejích) Bosch a Sagem. Vy by jste věřil, před třemi lety věřil, že Nokia bude mít poloviční podíl na trhu v roce 2003? Nokia neprohrává logicky proto, že už dosáhla vrcholu (ujišťuji Vás, že mohla letos ovládat 60% evropského trhu), ale proto, že prostě udělala chyby. To se stane každému, snyd se rychle poučí (snad - pro příznivce), to se dozvíme snad už tento týden, nejpozději pak v březnu na Cebitu 2004.
autor