Již známé prohlášení o zdražování mobilů Nokia nyní potvrdil i prezident společnosti. Nové Nokie budou dražší a současné modelu se zlevňovat nebudou. A nejen to – nové Nokie budou kompatibilnější než mobily od konkurence.
Prezident finské společnosti Nokia Matti Alahuhta představil tento týden letošní plány této společnosti. Opět všem přítomným novinářům zopakoval slib, že v první polovině letošního roku představí Nokia celých dvacet nových mobilních telefonů, na které se již všichni těšíme. Oznámil však ještě jednu – méně příjemnou – zprávu, o které se psalo již před časem: letošního roku dojde ke změně cenové politiky Nokie. Podle jeho slov nebudou ceny finských mobilních telefonů klesat, ale naopak budou nové Nokie dražší, větší a těžší. Chcete vědět proč?
Co je nové
Nokia vysvětluje toto zdražení skutečností, že do svých nových telefonů bude implementovat nové funkce a tím nabídne uživatelům přístroje s novými možnostmi. Nokia také vyjádřila značné nespokojení se skutečností, že jejich současné mobilní telefony zaznamenaly na konci loňského roku cenový pokles. K tomu by podle Nokie v příštích letech již docházet nemělo a společnost vyvine na prodejce a mobilní operátory patřičně silný tlak k tomu, aby došlo k rychlému ustálení cen na původní úroveň.
Stejně jako konkurenční výrobci i Nokia věří novému multimediálnímu formátu dorozumívání – MMS zprávy budou hrát prim a implementace této technologie v nově připravovaných Nokiích prý předčí řešení konkurenčních výrobců. Bude tak jistě zajímavé sledovat další vývoj těchto technologií a velmi nerad bych se dožil situace, aby jednotliví výrobci – hnáni bláznivou snahou nabídnou toho více než konkurence – nepřizpůsobili obecné standardy k obrazu svému.
Za image se platí
Důsledkem tohoto boje by byla nemilá skutečnost, že přestože všechny telefony budou podporovat MMS, nebudou vzájemně kompatibilní a obrázek z Nokie prostě pošlete zase jen na Nokii. Tyto snahy o úpravy standardů jsou dobře patrny již dnes u společnosti Alcatel, jejíž model OT511 podporuje multimediální zprávy trošku více než konkurence.
Vraťme se ale zpět k nové cenové politice Nokie. Přestože se může zdát, že mobilní telefony Nokia nemají za svoji cenu co nabídnout, není tomu tak. Značka Nokia má totiž image silné a úspěšné společnosti, jejíž přístroje jsou určeny pro široké spektrum uživatelů kterým neudělají ostudu. Nokia se tak stávají luxusním zbožím, které lze směle srovnat se značkovým oblečením – protože když lze triko bez nápisu Nike zakoupit v tržnici o poznání levněji než ve značkové prodejně, proč spousta z nás sáhne po nesrovnatelně dražší možnosti? Že by kvůli image značky?
Zdroj informací: Nokia.com
Přečtěte si starší článek o tomto tématu: