Nositelnému příslušenství se daří. Ve třetím čtvrtletí segment ovládlo Xiaomi

Nositelnému příslušenství se daří. Ve třetím čtvrtletí segment ovládlo Xiaomi

Trh nositelného příslušenství je jedním z mála, který v rámci spotřební elektroniky výrazně roste. Za třetí čtvrtletí 2018 se celosvětově prodalo 32 milionů kusů nositelností, což je podle analytické společnosti IDC 22% meziroční nárůst. Největšími tahouny růstu byly značky Xiaomi, Fitbit a Garmin, ačkoli poslední jmenovaná se nedostala do první pětky.

Výrobce

3Q18 Distribuce (mil. ks)

3Q18 Tržní podíl

3Q17 Distribuce (mil. ks)

3Q17 Tržní podíl

Meziroční změna

1. Xiaomi

6.9

21.5%

3.6

13.7%

90.9%

2. Apple

4.2

13.1%

2.7

10.3%

54.0%

3. Fitbit

3.5

10.9%

3.6

13.7%

-3.1%

4. Huawei

1.9

5.9%

1.6

6.0%

20.3%

5. Samsung

1.8

5.6%

0.9

3.6%

91.0%

Ostatní

13.7

43.0%

13.8

52.7%

-0.8%

Celkem

32.0

100.0%

26.3

100.0%

21.7%

Zdroj: IDC Worldwide Quarterly Wearables Tracker, 3. prosince, 2018

Na první místo se proti minulému kvartálu dostalo Xiaomi, které těží z velkého množství cenově dostupných typů nositelného příslušenství. Oblíbený byl např. náramek Mi Band 3. Apple prodává sice pouze dražší chytré hodinky, ale díky uvedení nového modelu Series 4 a zlevnění starších Series 3 se podařilo prodeje meziročně navýšit více než o polovinu a Apple skončil na druhém místě.

Klepněte pro větší obrázek

Úspěšné období prožívá Fitbit, který registruje zájem o chytré hodinky Versa a Ionic (díky čemuž se stal dvojkou specializovanějšího trhu chytrých hodinek). Množství chytrých náramků v nabídce znamená třetí místo, ačkoli meziročně prodeje na kusy lehce klesly. Huawei si udrželo čtvrtou pozici z předchozího kvartálu, do první pětky se díky hodinkám Galaxy Watch vrátil Samsung a vytěsnil tak americký Garmin.

Jak vybrat chytré hodinky:

Určitě si přečtěte

Články odjinud