Trh nositelného příslušenství je jedním z mála, který v rámci spotřební elektroniky výrazně roste. Za třetí čtvrtletí 2018 se celosvětově prodalo 32 milionů kusů nositelností, což je podle analytické společnosti IDC 22% meziroční nárůst. Největšími tahouny růstu byly značky Xiaomi, Fitbit a Garmin, ačkoli poslední jmenovaná se nedostala do první pětky.
Výrobce
|
3Q18 Distribuce (mil. ks)
|
3Q18 Tržní podíl
|
3Q17 Distribuce (mil. ks)
|
3Q17 Tržní podíl
|
Meziroční změna
|
1. Xiaomi
|
6.9
|
21.5%
|
3.6
|
13.7%
|
90.9%
|
2. Apple
|
4.2
|
13.1%
|
2.7
|
10.3%
|
54.0%
|
3. Fitbit
|
3.5
|
10.9%
|
3.6
|
13.7%
|
-3.1%
|
4. Huawei
|
1.9
|
5.9%
|
1.6
|
6.0%
|
20.3%
|
5. Samsung
|
1.8
|
5.6%
|
0.9
|
3.6%
|
91.0%
|
Ostatní
|
13.7
|
43.0%
|
13.8
|
52.7%
|
-0.8%
|
Celkem
|
32.0
|
100.0%
|
26.3
|
100.0%
|
21.7%
|
Zdroj: IDC Worldwide Quarterly Wearables Tracker, 3. prosince, 2018
|
Na první místo se proti minulému kvartálu dostalo Xiaomi, které těží z velkého množství cenově dostupných typů nositelného příslušenství. Oblíbený byl např. náramek Mi Band 3. Apple prodává sice pouze dražší chytré hodinky, ale díky uvedení nového modelu Series 4 a zlevnění starších Series 3 se podařilo prodeje meziročně navýšit více než o polovinu a Apple skončil na druhém místě.

Úspěšné období prožívá Fitbit, který registruje zájem o chytré hodinky Versa a Ionic (díky čemuž se stal dvojkou specializovanějšího trhu chytrých hodinek). Množství chytrých náramků v nabídce znamená třetí místo, ačkoli meziročně prodeje na kusy lehce klesly. Huawei si udrželo čtvrtou pozici z předchozího kvartálu, do první pětky se díky hodinkám Galaxy Watch vrátil Samsung a vytěsnil tak americký Garmin.
Jak vybrat chytré hodinky: