Analytici z IDC vydali prognózu mapující předpokládaný vývoj trhu s nositelným příslušenstvím do roku 2023. Sem patří kromě chytrých hodinek a náramků také chytrá sluchátka a oblečení. Chytré brýle už samostatnou kategorii nemají a patří do kolonky Ostatní. IDC předpokládá, že do 5 let celý trh vzroste zhruba o 9 % s největší podporou hodinek a sluchátek.
Predikce trhu nositelností podle kategorií do roku 2023 (data: IDC):
Kategorie
|
2019 Odhad distribuce (mil. ks)
|
2019 Odhad tržního podílu
|
2023 Odhad distribuce (mil. ks)
|
2023 Odhad tržního podílu
|
2019-2023 Míra růstu
|
Oblečení
|
3.0
|
1.5%
|
8.5
|
3.1%
|
30.2%
|
Sluchátka
|
54.4
|
27.4%
|
86.5
|
31.0%
|
12.3%
|
Hodinky
|
90.6
|
45.6%
|
131.3
|
47.1%
|
9.7%
|
Náramky
|
49.0
|
24.7%
|
50.4
|
18.1%
|
0.7%
|
Ostatní
|
1.7
|
0.8%
|
2.3
|
0.8%
|
8.2%
|
Celkem
|
198.5
|
100.0%
|
279.0
|
100.0%
|
8.9%
|
V roce 2023 by se mělo globálně prodat zhruba 280 milionů kusů všeho nositelného příslušenství dohromady. Prim budou hrát nadále chytré hodinky postavené na nějaké platformě schopné pracovat s rozšiřujícími aplikacemi. Naproti tomu prodeje chytrých trackovacích fitness náramků (bez operačního systému) dále neporostou a mají stagnovat zhruba na současném objemu 50 milionů prodaných kusů ročně.

Trh naproti tomu potáhnou vzhůru chytrá sluchátka, kam patří bezdrátové headsety s funkcí hlasového asistenta a dalšími chytrými senzory. Jejich podíl bude v roce 2023 činit zhruba třetinu, aktuálně je to čtvrtina. Chytré oblečení, tzn. svršky a boty osazené různými senzory, sice porostou, ale i v roce 2023 budou v rámci celého trhu nositelností znamenat pouze okrajový typ zboží.
Jak vybrat chytré hodinky: