Clubhouse  ( zdarma pro iOS ) testovalo tisíce uživatelů už od května loňského roku. Do App Store se však titul ve své veřejné beta verzi dostal až na podzim, přičemž i nyní, chcete-li se do něho přihlásit, musíte k tomu být pozvaní. 

Clubhouse (zdarma pro iOS) testovalo tisíce uživatelů už od května loňského roku. Do App Store se však titul ve své veřejné beta verzi dostal až na podzim, přičemž i nyní, chcete-li se do něho přihlásit, musíte k tomu být pozvaní. 

To funguje poměrně jednoduše, stačí kontaktu odeslat pozvánku a přes ni si titul z App Store nainstalovat. Je ale o co stát? Počítejte s tím, že se jedná jen o další sociální síť. Tato na to jde ale přece jen trochu jinak – přes audio.

To funguje poměrně jednoduše, stačí kontaktu odeslat pozvánku a přes ni si titul z App Store nainstalovat. Je ale o co stát? Počítejte s tím, že se jedná jen o další sociální síť. Tato na to jde ale přece jen trochu jinak – přes audio.

Podcasty jsou poslední dobou na strmém vzestupu a těší se veliké oblibě. Clubhouse je jistou jejich obdobou, kdy ten, kdo založí místnost, zvolí téma, o kterém chce ostatní informovat. Ty se ale mohou připojit a se zakladatelem tzv. Roomu na dané téma konverzovat.

Podcasty jsou poslední dobou na strmém vzestupu a těší se veliké oblibě. Clubhouse je jistou jejich obdobou, kdy ten, kdo založí místnost, zvolí téma, o kterém chce ostatní informovat. Ty se ale mohou připojit a se zakladatelem tzv. Roomu na dané téma konverzovat.

Není zde žádný text vyjma popisu tématu, nejsou zde žádné fotografie a co je důležité, záznam se nikam neukládá. Oproti podcastům si jej tak nemůžete poslechnout zpětně, čili pokud se v daný čas nezúčastníte, máte jednoduše smůlu (i když o nahrávání obsahu pomocí různých nástrojů se vedou čilé diskuze).

Není zde žádný text vyjma popisu tématu, nejsou zde žádné fotografie a co je důležité, záznam se nikam neukládá. Oproti podcastům si jej tak nemůžete poslechnout zpětně, čili pokud se v daný čas nezúčastníte, máte jednoduše smůlu (i když o nahrávání obsahu pomocí různých nástrojů se vedou čilé diskuze).

Místnosti mohou být neveřejné, takže si do nich v rámci sítě pozvete, koho chcete vy, nebo veřejné, do kterých se připojí kdokoli. To lze však omezit celkovým počtem. Každý nově příchozí je však jen v posluchačském režimu, chce-li přispět svou troškou, musí mu to moderátor umožnit.

Místnosti mohou být neveřejné, takže si do nich v rámci sítě pozvete, koho chcete vy, nebo veřejné, do kterých se připojí kdokoli. To lze však omezit celkovým počtem. Každý nově příchozí je však jen v posluchačském režimu, chce-li přispět svou troškou, musí mu to moderátor umožnit.

Skákání do řeči je tak na denním pořádku a chce to trochu se ovládat. Potenciál je ale i jen v poslechu, a to vlastně při jakékoli vaší činnosti. Aplikace totiž běží i na pozadí a se zhasnutým displejem, přičemž pořád slyšíte, o čem se v místnosti Clubhousu diskutuje. V jednu chvíli můžete být jen v jedné místnosti.

Skákání do řeči je tak na denním pořádku a chce to trochu se ovládat. Potenciál je ale i jen v poslechu, a to vlastně při jakékoli vaší činnosti. Aplikace totiž běží i na pozadí a se zhasnutým displejem, přičemž pořád slyšíte, o čem se v místnosti Clubhousu diskutuje. V jednu chvíli můžete být jen v jedné místnosti.

U nich zapomeňte na jakoukoli organizaci. Jediné, co zatím jde, je sledování profilů, které mohou informovat, kdy začnou „vysílat“. Vzhledem ale k tomu, že i když uživatelé raketově přibývají, pořád je jich poměrně málo, a tak po spuštění aplikace vidíte např. tři místnosti, které jsou právě aktivní.

U nich zapomeňte na jakoukoli organizaci. Jediné, co zatím jde, je sledování profilů, které mohou informovat, kdy začnou „vysílat“. Vzhledem ale k tomu, že i když uživatelé raketově přibývají, pořád je jich poměrně málo, a tak po spuštění aplikace vidíte např. tři místnosti, které jsou právě aktivní.

Velká otázka je ale ta, jaký bude mít Clubhouse úspěch. Prozatímní boom je totiž zatím jen vyvolán tím, že je zde něco nového, čeho chce být každý účasten. A žádný z českých influencerů samozřejmě nechce, aby mu případně ujel vlak. Díky tomu se ale také štěpí obsah.

Velká otázka je ale ta, jaký bude mít Clubhouse úspěch. Prozatímní boom je totiž zatím jen vyvolán tím, že je zde něco nového, čeho chce být každý účasten. A žádný z českých influencerů samozřejmě nechce, aby mu případně ujel vlak. Díky tomu se ale také štěpí obsah.

Něco tak najdete na YouTube, něco na Instagramu, něco tam, něco jinde a zbytek právě zde. To samozřejmě i na úkor ostatního. Na YouTube se tak popisuje chod celé služby pro ty, kteří v Clubhousu ještě nejsou, na Instagramu se dávají screeny, jak se plánují místnosti atd.

Něco tak najdete na YouTube, něco na Instagramu, něco tam, něco jinde a zbytek právě zde. To samozřejmě i na úkor ostatního. Na YouTube se tak popisuje chod celé služby pro ty, kteří v Clubhousu ještě nejsou, na Instagramu se dávají screeny, jak se plánují místnosti atd.

To funguje poměrně jednoduše, stačí kontaktu odeslat pozvánku a přes ni si titul z App Store nainstalovat. Je ale o co stát? Počítejte s tím, že se jedná jen o další sociální síť. Tato na to jde ale přece jen trochu jinak – přes audio.
Podcasty jsou poslední dobou na strmém vzestupu a těší se veliké oblibě. Clubhouse je jistou jejich obdobou, kdy ten, kdo založí místnost, zvolí téma, o kterém chce ostatní informovat. Ty se ale mohou připojit a se zakladatelem tzv. Roomu na dané téma konverzovat.
Není zde žádný text vyjma popisu tématu, nejsou zde žádné fotografie a co je důležité, záznam se nikam neukládá. Oproti podcastům si jej tak nemůžete poslechnout zpětně, čili pokud se v daný čas nezúčastníte, máte jednoduše smůlu (i když o nahrávání obsahu pomocí různých nástrojů se vedou čilé diskuze).
Místnosti mohou být neveřejné, takže si do nich v rámci sítě pozvete, koho chcete vy, nebo veřejné, do kterých se připojí kdokoli. To lze však omezit celkovým počtem. Každý nově příchozí je však jen v posluchačském režimu, chce-li přispět svou troškou, musí mu to moderátor umožnit.
9
Fotogalerie

Nová aplikace, staré problémy. Popularita Clubhouse přitahuje omyly i podvodníky

Častého omylu se dopouští uživatelé Androidu, kteří hledají Clubhouse na Google Play (zatím je pouze pro iOS). Appku toho jména skutečně najdou, ale dělá něco úplně jiného. Problém je, že někteří naštvaní uživatelé nechávají špatné hodnocení, což aplikaci poškozuje (via Mobil iDnes).

Další problém souvisí s tím, že do Clubhouse musíte mít pozvánku od stávajícího uživatele. Někteří experti si z toho udělali byznys a pozvánky prodávají. Z bezpečnostního hlediska však nejde o kritický problém.

Mnohem nebezpečnější je výskyt falešných služeb a aplikací, které se za Clubhouse vydávají. „Falešná aplikace dokáže využít nastavení telefonu (nutných pro provoz Clubhouse) a dostane se tak k nahrávání videa a audia, získá přístup do zpráv a kontaktů. To je samo o sobě pro útočníky zajímavé, ale objevují se i úplně nové triky. Pokud se podaří získat dostatečné množství vzorků hlasu, vzniká prostor pro deep fakes, falešné identity vytvořené s pomocí umělé inteligence,“ říká Denis Legezo, analytik společnosti Kaspersky.

Falešná identita umožní útočníkům vydávat se za skutečné osoby, což se už v několika prokázaných případech ukázalo jako velmi profitabilní. Útočník dokáže poskládat díky vzorkům nahrávek a umělé inteligenci takovou slovní zásobu, že může např. telefonovat hlasem cizího člověka a způsobit tak nedozírné škody. K základní ochraně před těmito typy útoků patří zabezpečení telefonu a obezřetnost při stahování nových aplikací.

Určitě si přečtěte

Články odjinud