S tím manipulačním poplatkem v servisu je to myslím Švejku v pořádku, otázkou akorát zůstává zda je ta cena přiměřená. Nedávno jsem si dal u nás do servisu telefon a zjistili, že cena opravy by byla asi 1800,-Kč což se u N3210 nevyplatí. Chtěli manipulační poplatek 50,-Kč což jsem zaplatil bez řečí.
Já například opravuju televize a pod. a zatím (asi jediný v širokém okolí) od zákazníků nic nevybírám když vracím přístroj neopravený, ovšem vážně uvažuji že nějakých 50 až 100,-Kč zavedu také. Jde totiž o to, že odhadnout cenu opravy je občas dosti složité, uvedu jeden příklad:
U videopřístroje který nejde vůbec opravíš napájecí zdroj, naletuješ tam nové součástky, strávíš s tím třeba přes hodinu času a pak zjistíš, že je vadná také videohlava kterou si někdo zkoušel čistit sám. Tuto závadu třeba nezjistíš dříve, dokud neopravíš ten zdroj a přístroj nezprovozníš. Zákazníkovi řeknu že cena opravy by byla 2000,-Kč a on konstatuje že to nechce. Takže vyletuješ zase ty nové díly a dáš to do původního stavu, strávíš na tom přes dvě hodiny, spotřebuješ elektřinu, teplo atd... , no ale když naúčtuješ nějaký poplatek tak z pohledu zákazníka je to zadarmo protože jsi přístroj neopravil. Nemluvím ani o tom, že právě zjištění závady ti zabere většinu času, vyměnit pak nějakou součástku je už prkotina. Když se mi takový případ stane jednou za měsíc tak to přežiju, ovšem někdy se to sejde najednou a pak strávím v práci celé odpoledne až třeba do noci nebo půl víkendu úplně zadarmo, v tomto případě je myslím nějaký poplatek zcela na místě.
To svoje přirovnání opravy telefonu k jednání operátora se smluvní pokutou bych poopravil asi takto : Je to stejné jako když si dám opravit telefon a odhadnutá cena 1000,-Kč za opravu se vyšplhá na 3000,-Kč z toho důvodu, že zatím co byl telefon v opravě tak servis zvedl původně smluvenou cenu práce technika ze 300,-Kč/hod na 1500,-Kč/hod. a nyní když tento důvod neuznávám tak chtějí smluvní pokutu 5000,-Kč.
To je myslím teprve to správné přirovnání k tomu, co chce TMO (i ostatní operátoři) v případě že jednostranně změní dohodnuté podmínky zvýšením ceny a přitom pokud si zákazník dovolí nesouhlasit tak ještě chtějí částku v řádu několika tisíc ( např. takových 20 paušálů....)