Novou strhující reklamu Applu natočil český režisér Ivan Zachariáš. Obsahuje létající kamery a prvky hororu

Novou strhující reklamu Applu natočil český režisér Ivan Zachariáš. Obsahuje létající kamery a prvky hororu

Apple na svém oficiálním YouTube kanálu zveřejnil další z povedených reklam. Tématem je bezpečnost při brouzdání po internetu, kterou má zajistit applovský prohlížeč Safari. Především jde ale zase o atraktivní, téměř filmovou podívanou. Pod spotem „Flock“ o délce takřka dvou minut je podepsaný český režisér Ivan Zachariáš, známý především vynikající atmosférickou tvorbou pro HBO (dnešní Max – minisérie Pustina a Bez vědomí).

Tématem spotu jsou nebezpečné létající CCTV kamery, které šmírují uživatele brouzdající v „málo zabezpečených prohlížečích“ a v průběhu spotu na lidi čím dál agresivněji útočí. Napětí se stupňuje v duchu Hitchcockova hororu Ptáci. Atmosféru výborně dokresluje také prostředí dystopických betonových komplexů velkého sídliště, krátce se ale podíváme i na pláž, na moře nebo do interiéru.

Zaujme celková vizuální propracovanost spotu, zejména práce s létajícími kamerami. Každý „pták“ je totiž navržený podle prostředí, ve kterém se běžně vyskytuje. A tak zatímco kamery na pláži se chovají jako rozzuření racci, kamery vylétající z koutů podzemní garáže připomínají nepředvídatelné netopýry. Objevují se i sovy s velkými „očními“ objektivy. Aby herci v reklamě mohli předvést co nejautentičtější výkon, používaly se při natáčení fyzické modely ptáků vyrobené na 3D tiskárně.

Útoky ptáků/kamer skončí v okamžiku, kdy uživatelé na svých iPhonech zapnou prohlížeč Safari a začnou surfovat bezpečně podle hlesla: „Safari. Prohlížeč, který je skutečně soukromý“. Všechny útočící CCTV kamery explodují a svět se mění z dystopického podmračeného hororu na optimisticky prosluněné město. Vedle Ivana Zachariáše se na natáčení spotu podílel oscarový střihač Mikkel EG Nielsen a zvukový designér Gus Coven.

Určitě si přečtěte

Články odjinud