Zdroj: Samsung

Zdroj: Samsung

 5. místo - Apple iPhone 15 Pro Max:  Zvětšená varianta iPhonu 15 Pro se stala nejprodávanějším telefonem v posledním čtvrtletí loňského roku. Oproti iPhonu 15 Pro má větší displej, větší zoom a také vyšší kapacitu baterie. U telefonů často rozhoduje cena, ale uživatelé iPhonů bývají často hodně nároční.

5. místo - Apple iPhone 15 Pro Max: Zvětšená varianta iPhonu 15 Pro se stala nejprodávanějším telefonem v posledním čtvrtletí loňského roku. Oproti iPhonu 15 Pro má větší displej, větší zoom a také vyšší kapacitu baterie. U telefonů často rozhoduje cena, ale uživatelé iPhonů bývají často hodně nároční.

Zdroj: Samsung

Zdroj: Samsung

 5. místo - Apple iPhone 15 Pro Max:  Zvětšená varianta iPhonu 15 Pro se stala nejprodávanějším telefonem v posledním čtvrtletí loňského roku. Oproti iPhonu 15 Pro má větší displej, větší zoom a také vyšší kapacitu baterie. U telefonů často rozhoduje cena, ale uživatelé iPhonů bývají často hodně nároční.
Zdroj: Samsung
10
Fotogalerie

Nový model telefonu každý rok? Nesmysl. Víme to my i zákazníci, výrobci to ale nechtějí slyšet

  • Každoroční mobilní premiéry přestávají dávat smysl
  • Připomínají povinný upgrade, který musí být stůj co stůj
  • Možná je na čase přemýšlet, zda telefony neoznamovat co dva roky

Premiéra smartphonů od Samsungu (psali jsme zde) jen dokládá, jak moc se současný svět smartphonů změnil. Zatímco dříve byly roční premiéry klíčových modelových řad prakticky nutností, protože byl meziroční technologický skok pokaždé velmi výrazný, v posledních letech dochází mobilním výrobcům, i těm největším, dech. Každoroční novinky velkých mobilních výrobců mezigeneračně zlepšují specifikace jen minimálně

Proč dává smysl premiéra telefonů co 2 roky:

  • minimální hardwarový posun za poslední roky
  • novinky jsou zejména softwarové
  • až sedmiletá softwarová podpora
  • neklesající cena topmodelů, která dokonce často mezigeneračně roste
  • nechceme kupovat stále stejně vypadající telefony

A proto není od věci zamyslet se nad tím, zda skutečně potřebujeme nové špičkové telefony každý rok. Podle nás se opět vrací doba, kdy by znovu stálo uvažovat o tom, aby výrobci přešli na dvouletý cyklus upgradů, jako tomu bylo v době „předsmartphonové“. To by znamenalo, že by nové smartphony mohly nabídnout více změn, než jen kosmetické úpravy specifikací. Na jejich zapracování by totiž bylo daleko více času.

Na druhou stranu by to byla pro výrobce větší marketingová výzva. Museli by totiž dokázat nalákat ke koupi i v druhém roce cyklu daného zařízení, a nebo by museli přepracovat svou produktovou strategii.

Hardwarový vývoj se téměř zastavil

Samsungy, iPhony, Pixely... je to vidět prakticky u všech značek na trhu. A teď nemáme na mysli to, že telefony vypadají jeden jako druhý, ale to, že nástupnické generace známých modelových řad už nemají takový drajv, jako v minulosti. A to neplatí jen o Android značkách, ale také o iPhonech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řada Galaxy S od Samsungu a iPhony  jsou ukázkou toho, že se vývoj smartphonů téměř zastavil. Výrobci lákají na drobné novinky a detaily, základ zůstává několik let stále stejný

Přiznejme si, že mezigenerační upgrade byl spíše zklamáním. Ano, asi když by si našel nějaké, pro něj trochu významnější, změny, z pohledu směřování trhu však nebyly nijak zásadní. Ano, „patnáctky“ dostaly USB-C konektor, ale nebylo to inovace Applu, nýbrž „povinnost“, kterou musel splnit.

Přihlaste se
a zdarma dočtěte
tento článek

 

Po přihlášení můžete také
diskutovat pod články

Určitě si přečtěte

Články odjinud