Chytré hodinky táhnou. Tak si lze jednoznačně vyložit nové statistky od agentury Counterpoint, které ukazují, že zájem o chytré hodinky neustále roste. Zatímco v předchozích letech už růst prodejů zpomaloval v roce 2021 se trh dočkal razantního meziročního navýšení prodejů téměř o 24 %. Prodalo se tak rekordních 127,5 milionů kusů, přičemž nejvíce z toho v posledním kvartále, který si připsal více než 42 milionů kusů.


O chytré hodinky byl v roce 2021 rekordní zájem. Prodalo se jich výrazně více než v roce 2021. Největší podíl na prodejích má stále Apple (obr.: CounterPoint)
Jedničkou na trhu zůstává stále Apple s podílem 30 %. Ten však trošku zaváhal s pozdním uvedením hodinek Series 7, čehož naopak využil Samsung, který si polepšil z 9 na 10 %. Samsung se statistikami hodinek zamíchal i z pohledu operačních systémů, jelikož s řadou Galaxy Watch 4 přešel z Tizenu na WearOS, čímž tuto platformu raketově povzbudil. Podíl prodaných hodinek se systémem od Googlu se totiž zvýšili ze 3% na 10%.
Trojkou na trhu v loňském roce zůstalo Huawei, ovšem už i u hodinek na něj dopadají poklesy prodejů a ztrácí tržní podíl, který mu klesl z 11 na 8 %. O čtvrté místo se s podílem 5 % pak dělí rovnou tři výrobci: Amazfit, Garmin a překvapivě IMOO, které je v Evropě známé zejména díky chytrým hodinkám pro děti.
Když se ještě blíže podíváme na prodeje z pohledu operačních systémů, jednoznačně vedou hodinky z proprietárním systémem. Druhým nejprodávanějším je watchOS od Applu, třetí pak již zmíněný Google WearOS. Nejvíce se hodinky prodávají v regionu Severní Ameriky a Číny. I v Evropské Unii se mu poměrně daří. Na rozvíjejících trzích si ale teprve hledá cestu.
Honor Watch GS3: