O2

O2 omezí papírování. K nástupu do nové práce bude zaměstnancům stačit mobil

O2 chce omezit spotřebu klasického papíru, a tak zavádí nové procesy, které se tentokrát netýkají bezprostředně jeho zákazníku, ale přímo vlastních zaměstnanců. Operátor zprovoznil webovou aplikaci „Začínám v O2“, která usnadňuje proces nástupů nových zaměstnanců do pracovního poměru. Díky ní mohou nováčci vyřídit veškeré nástupní formality přímo ze svého telefonu.

Tato inovace šetří O2 tisíce hodin administrativní práce, nezatěžuje přírodu tiskem papíru, a především umožňuje novým zaměstnancům pohodlný přístup k potřebným dokumentům a informacím. Aplikace sdružuje všechny potřebné nástupní dokumenty, potřebné úkony, benefity, harmonogram prvního dne a další informace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Webová aplikace „Začínám v O2“ funguje v prohlížeči na desktopu i v mobilu

„Pracovněprávní dokumenty, které máme ve smluvním vztahu se zaměstnancem, jsou nyní v elektronické podobě. Zaměstnanci mohou ze svého mobilu do aplikace nahrát potřebné podklady pro nástup, vyplnit vstupní dotazník i podepsat smlouvu,” říká HR manažerka O2 Lucie Ptáková. Aplikaci využívají všichni zaměstnanci O2 s nástupem od července 2024. Digitální nástup není povinný, O2 pro konzervativnější zaměstnance zachovává možnost i klasického „papírového“ nástupu.

Podle slov operátora bylo ke každému náboru nového zaměstnance zapotřebí zhruba 40 listů papíru. Společnost O2 provozuje kromě 165 značkových prodejen a pražské centrály také dvě velká kontaktní centra a několik specializovaných regionálních poboček. Měsíčně do nich nastoupí desítky nových zaměstnanců. Operátor tak ročně ušetří více než 3 tuny tištěného papíru a tisíce hodin práce oddělení lidských zdrojů.

Diskuze (6) Další článek: Akce na Samsungy, novinky OnePlus a TV či vysavač za 1 Kč. Nabídky zařízení u operátorů v srpnu

Témata článku: , Nový zaměstnanec, Mobil, Zaměstnanci, Papír, Webová aplikace, Nová práce, Nástup, Papírování