O2 zveřejnilo provozní a finanční výsledky za první tři měsíce letošního roku. Společnost vygenerovala tržby ve výši 9,2 miliardy korun a připsala si zisk 2,6 miliardy. Výnosy z mobilních služeb i provozní zisk EBITDA narostly o 2,9 %. Firma hospodařila s marží 28,3 %.
Finanční ukazatele O2 |
1Q 2018 |
1Q 2017 |
Meziroční změna |
Provozní výnosy
- mobilní výnosy v ČR
- fixní výnosy v ČR
- výnosy na Slovensku
|
9 198 mil. Kč
4 909 mil. Kč
2 581 mil. Kč
1 767 mil. Kč
|
9 224 mil. Kč
4 772 mil. Kč
2 756 mil. Kč
1 730 mil. Kč
|
-0,3 %
+2,9 %
-6,4 %
+2,2 %
|
Celkové náklady
- z toho provozní náklady
|
6 603 mil. Kč
2 005 mil. Kč
|
6 719 mil. Kč
2 077 mil. Kč
|
-1,7 %
-3,5 % |
EBITDA |
2 606 mil. Kč |
2 533 mil. Kč |
+2,9 % |
EBITDA marže |
28,3 % |
27,5 % |
+0,8 p. b. |
Čistý zisk |
1 329 mil. Kč |
1 286 mil. Kč |
+3,4 % |
Po prvním kvartálu eviduje O2 o 30 tisíc zákazníků mobilních služeb víc než ve stejném období loni. S celkovým počtem 4,954 milionu zákazníků zůstává O2 českou mobilní dvojkou. 70 % mobilních zákazníků je paušálních. Přibylo také zákazníků O2 TV, naopak ubývají zákazníci využívající pevný DSL internet a pevnou telefonní linku.
Počet zákazníků mobilních služeb O2 |
31. 03. 2018 |
31. 03. 2017 |
Tarifní zákazníci |
3 472 tis. |
3 372 tis. |
Zákazníci s předplacenou kartou |
1 482 tis. |
1 552 tis. |
Celkem |
4 954 tis. |
4 924 tis. |
Průměrný výnos na zákazníka (ARPU) |
291 Kč |
296 Kč |
Počet zákazníků fixních služeb O2 |
31. 03. 2018 |
31. 03. 2017 |
O2 TV (IPTV a OTT) |
243 tis. |
222 tis. |
xDSL |
718 tis. |
764 tis. |
Pevné hlasové linky |
583 tis. |
677 tis. |
Nárůst aktivace O2 TV může souviset s nabídkou O2 Spolu, která kombinuje až čtyři SIM karty s hlasově/datovým tarifem, digitální televizi O2 TV a kabelový internet přes DSL. Spotřeba mobilních dat u O2 meziročně narostla o 140 %. Počet zákazníků, kteří využívají internet v mobilu, vzrostl o čtvrtinu na 2 286 tisíc. Téměř 65 % telefonů v síti O2 spadá do kategorie chytrých zařízení, 49 % podporuje technologii 4G LTE.
O2 v minulém roce představilo nový design svých prodejen: