O2 spustilo dlouhodobou kampaň zaměřenou proti fake news

O2 spustilo dlouhodobou kampaň zaměřenou proti fake news

Pod hlavičkou O2 vzniká aplikace, která dokáže odhalit fake news

Pod hlavičkou O2 vzniká aplikace, která dokáže odhalit fake news

Myslí se i na učitele, kteří mohou vyplnit anonymní dotazník

Myslí se i na učitele, kteří mohou vyplnit anonymní dotazník

Ve třetí fázi budou na sociální siti O2 vidět příběhy podobné tomuto...

Ve třetí fázi budou na sociální siti O2 vidět příběhy podobné tomuto...

...a bude jen na vás, zda se vám podaří rozlišit skutečný příběh od fake news

...a bude jen na vás, zda se vám podaří rozlišit skutečný příběh od fake news

Pod hlavičkou O2 vzniká aplikace, která dokáže odhalit fake news
Myslí se i na učitele, kteří mohou vyplnit anonymní dotazník
Ve třetí fázi budou na sociální siti O2 vidět příběhy podobné tomuto...
...a bude jen na vás, zda se vám podaří rozlišit skutečný příběh od fake news
9
Fotogalerie

O2 startuje kampaň proti fake News. Dokud si informace neověříte, nevěřte!

Operátor O2 představil první tři projekty dlouhodobé kampaně O2 Chytré školy Ověřte, nevěřte, které jsou zaměřené na fake news a jejich šíření ve společnosti. První z nich, výzkum Český učitel ve světě médií zaměřený na pedagogy, je realizován týmem projektu E-Bezpečí, který působí na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Pro učitele je k dispozici dotazník, jehož výstupem bude statisticky zpracovaná zpráva s informacemi využitelnými i v běžné výuce.

Druhým projektem je vývoj samotného nástroje na rozpoznávání fake news, který vyvíjí tři středoškolští studenti, vítězové pražského hackatonu Robothon. Aplikace vzniká v rámci O2 centra umělé inteligence Dataclair pod vedením jednoho z předních českých odborníků na kybernetiku a umělou inteligenci Jana Romportla.

"Díky informačnímu přehlcení se každý den setkáváme s dezinformacemi více než kdy dříve. Mnozí však nejsou na tuto hrozbu připraveni, a tak fake news podléhají. Stejně tak chybí dostatečná mediální výchova a vedení ke kritickému myšlení na školách," popisuje situaci autorský tým v čele s Matyášem Boháčkem. Cílem týmu je aplikaci dotáhnout do konce a zpřístupnit ji co nejvíce uživatelům a školám.

O2 během dubna spustí i třetí část kampaně tzv. Fakt vs. Fake, a to na sociálních sítích Instagram a Facebook. Dvakrát do měsíce budou glosována vybraná témata a lidé budou moci sami odhadnout, zda se jedná o zprávu pravdivou nebo jen o pouhý podvrh. V příspěvcích nebude chybět odkaz na web O2 Chytré školy, kde bude umístěn návod, který poradí, jak fake news snadno a efektivně rozlišit od pravdivých zpráv.

Spolu se startem kampaně bude připravena i nová podoba webu O2 Chytrá škola s příklady fake news, které se v minulosti šířily na sociálních sítích. Na webu najdete i různé metodické aktivity či manuál, jak fake news odhalit, nebo příručka pro učitele a rodiče, která vám ukáže, jak si na internetu ověřovat textové informace a fotografie. Mj. se dozvíte i poslední trendy v oblasti manipulace s fotografiemi. Další aktivity O2 Chytré školy k fake news představí operátor v průběhu letošního roku.

"V rámci vzdělávacího portálu O2 Chytrá škola nabízíme řadů návodů a materiálů, jak se na internetu orientovat, jaké jsou typické znaky hoaxů a jak je poznat. Já osobně doporučuji, jednoduše se chovejte tak, jako by každý den byl apríl, a přemýšlejte o tom, co čtete nebo vidíte na internetu. Tak by se dalo shrnout i poselství naší kampaně," uzavírá Marie Mališková, CSR manažerka v O2.

Určitě si přečtěte

Články odjinud