PORUŠENÍ ZÁKONA č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích společností Telefónica Czech Republic, a.s. !!!
Je trochu s podivem, že na webu, zabývajícím se telekomunikacemi od rána do večera, nikdo neupozorní na to, že Telefónica Czech Republic, a.s. porušila zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, jeho § 63, odstavec (6):
Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací je povinen na své náklady nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti podstatné změny smluvních podmínek, která pro účastníka představuje jejich zhoršení, odpovídajícím způsobem vyrozumět účastníka o této změně A SOUČASNĚ JEJ INFORMOVAT O JEHO PRÁVU VYPOVĚDĚT SMLOUVU BEZ SANKCE, JESTLIŽE NOVÉ PODMÍNKY NEBUDE AKCEPTOVAT. Účastník má právo bez sankce vypovědět smlouvu na základě oznámení o návrhu podstatných změn smluvních podmínek, které představuje jejich zhoršení.
Porušení zákona je uvedeno VELKÝM PÍSMEM.
Ano, TO2 informovala sice o změně podmínek poskytování služby (nucené změně tarifu O2 Special na méně výhodný Na!Pište), ale už ne o možnosti NEAKCEPTOVAT tuto změnu a BEZ SANKCE od využívání této služby ODSTOUPIT.
Je to jednoznačné porušení zákona a poškozování zákazníka a je s podivem, že na to ještě nikdo neupozornil a prochází jim to.
V loňském roce společnost T-Mobile byla v naprosto totožné situaci, když rušila tarif TWIST Standard, ovšem v souladu se zákonem informovala jak o změně podmínek, tak i o právu zákazníka při neakceptování této změny od "smlouvy" odstoupit. A to také zákazníkům umožnila (sám jsem to využil). Operátoři sice na infolince i v písemné komunikaci opakovaně oponují, že u předplacené služby žádná smlouva uzavřena není, ale z pohledu zákona je i předplacená služba smluvním vztahem, na nějž se samozřejmě toto ustanovení zákona vztahuje.
Proč tedy při svém boji proti praktikám operátorů nepoukážete na tak evidentní porušení zákona ?