O2 začalo šetřit a navzdory pandemii navýšilo zisk a tržby. Přibylo 34 tisíc zákazníků

O2 začalo šetřit a navzdory pandemii navýšilo zisk a tržby. Přibylo 34 tisíc zákazníků

O2 vydalo kumulované hospodářské výsledky za první tři čtvrtletí letošního roku. I do tohoto období zasáhla pandemie koronaviru, po provozní stránce se projevila zejména vyšším nárůstem spotřebovaných dat, po finanční stránce pokles tržeb v některých segmentech vlivem výpadku roamingových výnosů nebo nižšího prodeje zařízení. I tak ale O2 zakončuje třičtvrtěletí růstem všech hlavních ukazatelů.

Finanční ukazatele (mil. Kč) 9M2020 9M2019 9M20/9M19
Provozní výnosy 29 245 28 615 +2,2 %
- mobilní výnosy v ČR 14 880 14 948 -0,5 %
- fixní výnosy v ČR 8 883 8 183 +8,6 %
- výnosy na Slovensku 5 606 5 665 -1,0 %
Celkové náklady 19 471 19 379 +0,5 %
z toho provozní náklady 5 619 5 700 -1,4 %
EBITDA 9 863 9 318 +5,9 %
EBITDA marže 33,7 % 32,6 % +1,1 p. b.
Čistý zisk 4 334 4 023 +7,7 %

Celkové konsolidované provozní výnosy dosáhly v prvních devíti měsících roku 2020 na hodnotu 29 245 mil. Kč, meziročně o 2,2 % více. Hlavními zdroji růstu byly výnosy z O2 TV a mobilních dat. Mobilní služby v ČR nadále generují více než polovinu celkových tržeb operátora. Provozní zisk (EBITDA) dosáhl výše 9 863 mil. Kč, zatímco čistý zisk vzrostl meziročně o 7,7 % na 4 334 mil. Kč. K osmiprocentnímu růstu čistého zisku tak zásadní měrou přispěly i provozní úspory.

Pevné služby (v tisících zákazníků) 3Q 2019 4Q 2019 1Q 2020 2Q 2020 3Q 2020
Pevné hlasové linky 477 462 446 434 422
Fixní vysokorychlostní internet 830 835 840 845 849
Placená televize 406 443 459 476 503
           
Mobilní služby (v tisících zákazníků) 3Q 2019 4Q 2019 1Q 2020 2Q 2020 3Q 2020
Celkem mobilních zákazníků 5 617 5 858 5 863 5 910 5 941
Zákazníci smluvních služeb 3 215 3 249 3 259 3 262 3 282
Zákazníci předplacených služeb 1 963 1 965 1 945 1 927 1 930
Zákazníci M2M služeb 439 644 658 721 729

Celkový počet mobilních registrovaných zákazníků v ČR dosáhl na konci září 2020 celkem 5 941 tisíc, O2 je tak zůstává druhým největším mobilním operátorem. Zákaznická báze mobilních smluvních služeb byla na úrovni 3 282 tisíc, počet zákazníků mobilních předplacených služeb byl 1 930 tisíc, zatímco počet M2M SIM karet dosáhl 729 tisíc. Podíl paušálních zákazníků (bez M2M karet) činil 63 %. Pokud nepočítáme M2M karty pro internet věcí, získal operátor meziročně 34 tisíc nových „lidských“ zákazníků.

Diskuze (4) Další článek: Tisková fotografie potvrzuje design fotomodulu u řady Samsung Galaxy S21

Témata článku: O2, Statistika, Internet, Zisky, Hospodaření a finance, Slovensko, Peníze, Zákazníci, Ukazatel, Výnos, Pandemie, Mil, Mobilní služba, EBITDA, Česká republika, Zisk, Tržby


Určitě si přečtěte